Opština Požega:
Bakionica, Velika Ježevica (1959-1979. godine u sastavu naselja Ježevica), Visibaba, Vranjani, Glumač, Godovik, Gornja Dobrinja, Gorobilje, Gugalj, Donja Dobrinja, Dražinovići, Duškovci, Zaselje, Zdravčići, Jelen Do, Kalenići, Lopaš, Loret, Ljutice, Mađer, Mala Ježevica (1959-1979. godine u sastavu naselja Ježevica), Milićevo Selo, Mršelji, Otanj, Papratište, Pilatovići, Požega, Prijanovići, Prilipac, Radovci, Rasna, Rečice, Roge, Rupeljevo, Svračkovo, Srednja Dobrinja, Tabanovići, Tvrdići, Tometino Polje, Tučkovo, Uzići i Čestobrodica.
16. maj 2013. u 18:56
micozaric
Interesuje me poreklo porodičnog prezimena ZARIĆ iz sela Tvrdići kod Požege (Užičke) poštto sam počeo da radim Rodoslov svoje porodice Zarić
23. jun 2013. u 23:36
luka
Tvrdici se nalaze na padinama Tresnjice na desnoj strani reke luznice zapadno od vranjana.Najstariji doseljenici za koje se zna doselili su se od Bistrice u niksickom polju.To su Kreckovici,Vukotici,Ilici Micovici,Radosavljevici,Bozanici.Boskovici se nalaze do Ponikovice a dosli su iz drobnjaka,Ivanovici su iy Jezera u Drobnjacima,DJenici su sa zlatibora iz Negbine,Zarići iz Lukova u Crnoj gori,Joksimovici iz Kuča,jerotijevici iz Čelica Simanovici od Niksica iz Trebjese,Zarici su iz Kačera,Radojičići su starinom iz Rače kod Priboja…itd
30. maj 2017. u 16:36
Branislav
Iako je datum objavljivanja od prije par godina intetesuje me podatak o porodici Kreckovic. Po mojim saznanjima oni tj 20 porodica sa ovim prezimenom iseljava se iz Niksickog kraja 1800 godine u okilini Pozege . Da li je podatak tacan , koju slavu danas slave , sta znaju o porijeklu prezimena ( da li je u pitanju rijeka Bistrica ili Zeta ) ko je rodonacelnik porodice i td .
Hvala
17. decembar 2013. u 11:44
Cendic Slobodan
Očevo porodično stablo znam i imam ali sa majčine strane slabo šta znam pa bi me zanimalo poreklo prezimena Mićić iz Zdravčića kod Požege.Ako može mala pomoć.hvala
17. april 2019. u 03:44
Dragan
Javljam se iz Brčkog. Moj čukundeda Đuka Ćendić je došao otprilike oko 1800. godine u Gornji Žabar kod Brčkog (od 1969. – Pelagićevo). Znam da su njegovi sinovi Gojko i Simo po ocu postali Đukići dok su ostale porodice nastavile da egzistiraju kao Ćendići. Danas je ostala samo jedna porodica s takvim prezimenom. I Ćendići i Đukići slave Nikoljdan. Ukoliko je to i vaša slava, molim vas da mi se javite na mail: [email protected] jer postoji mogućnost da smo ista familija. Možda vi nešto više znate o korijenima Ćendića. S poštovanjem. Dragan Đukić
9. januar 2014. u 22:02
Milodan
Poreklo stanovniđtva sela Dražinovići, opština Požega – Zlatiborski okrug. Prema knjizi Ljubomira, Ljube Pavlovića, „Užička Crna Gora“. NASELJA I POREKLO STANOVNIŠTVA (knjiga 19) – SRPSKI ETNOGRAFSKI ZBORNIK (knjiga XXXIV), Zemun 1925.
Položaj sela i zemlje.
-Dražinovići su uklješteni između Gradnje i Skrapeža, uz Gradnju idu dokle god ide na istok, pa se pored Ježevice iznad Kalenića pružaju na istok do Mađera i Donje Dobrinje. Selo i imanja su na visokoj plećatok kosi Bremenima, nastavku Mustafinog Brda, koja je sva od krednih slojeva i vrlo plodna.
Selo je od tri lepa džemata; Zorici (ili Zirici) – zapadni kraj nad Gradnjom, Brezajci – sredina sela i Podgora – istočni deo do Bremena, nad Kalenićem. Bremena se na jug strmo spuštaju a na severu blago prelaze u velika ježevačka polja pod duškovačkim Zajčicama.
Starine u selu.
-Na ataru ovog sela ima, kao i kod subjelskih sela, nekoliko raznih kultura. Dražinovići su prd naš ustanak, oko Kočine Krajine bili čisto tursko naselje sa dve porodice, koje će se ovde pomenuti.
Poreklo stanovništva i osnivanje sela.
-Demirovići i Zirici: U Ziricama je bilo nekoliko Turaka Dražinovića, čije su kuće do skora bile u naših seljaka. Na 2-3 godine pred Kočinu Krajinu bilo je 17 muslimanskih kuća u selu i samo 3 pravoslavne; od današnjih Đorđevića dve i jedna Zirikova. Neki Pavle, dugogodišnji hajduk u Pivi, pređe u Semegljevo i smiri se. Tu prevede i ostalu porodicu iz Pive. Pošto je, hajdukujući po dobrinjskim selima, poznao neke dražinovačke Turke, umoli ih da siđe sa njima i da se među njima naseli. Priča se da je Pavle vrlo lepo živeo, imao dosta potomstva i da je posle njega ostalo 4 kuće, koji nekako zamru, izgube se i to skoro. Pred Kočinu Krajinu ostane u ovoj porodici dve kuće sa jednim muškim detetoom i udovama. Prva se udova uda, druga ubrzo umre a kći joj dovede u kuću i preuda se za nekog Osaćanina Aleksu Zirika, koga su zbog žmirkavosti i ružnoće zvali Zirik. Zirik uđe u kuću i zarodi se, te je ostavio dosta potomstva, ostavio ih je sirote, koji se kao i on i posle nestanka Turaka nisu umeli koristiti prilikama doći do veđih i boljih imanja.
Ovaj mali Pivljanin, kako su ga zvali Turci i kako ga je zvao i njegov sused Zirik, saznao je da u Semegnjevu ima srodnika, te se digne i tamo nađe neke gde hajdukuju, druga na planini sa stokom. Upozna se sa njima i njegovo pričanje se neobično dopadne hajduku Jovanu, koji je zbog velike odvažnosti, velike energije i pune muške snage dobio ime Jovan Demir. I Demir je nameravao da treba sići i neke svoje mlađe primicati, ali se nije smeo nakaniti dokle ne bi upoznao donje krajeve.
Demir se spustio selu i oko njega godinama je hajdukovao, s vremena na vreme selo prepadima posećivao. Kad je planuo ustanak, prikupio je Turke i sve preko Javora prebacio. Ti su Turci danas kod Novog Pazara u selu Požegi. Sva njihova imanja je oteo; sebi, svojima u selu, Zirakovim i drugim hajducima razdelio. Za sebe je uzeo čitav spahiluk, sve dobro Mustafe Dražinovića, ono je i danas u rukama njegovih potomaka. Od malog Pivljanina, Demira i njegovih doseljenika iz Semegljeva, danas je 13 kuća, slave Jovanjdan.
Od Zirika je među ovim Demirovićima ostalo je danas 7 kuća, slave Nikoljdan.
-Markovići su na Brezjacima, potomci Marka Demirovog druga iz Jablanice, danas ih je 8 kuća, slave Đurđevdan.
-Varnice je naselio na Podgoru hajduk iz Dobroselice, od njega i njegovih srodnika nastalo je 18 kuća, slave Savine Verige i zovu se Varnice.
-Bogdanovići u Bezjacima su hajdučka porodica iz Semegljeva, ima ih 16 kuća, slave Đurđevdan.
-Lučići su hajdučka porodica iz Galovića, ima ih 5 kuća u Podgori, slave Nikoljdan.
-Đurići su u Zoricima su opet iz Semegljeva vrlo daleka rodbina Demirovića, ima ih 6 kuća, slave Jovanjdan.
-Bojanići su od Pčelica, ima ih 5 kuća u Podgori, slave Nikoljdan.
-Đurići drugi su u Zoricima, došli iz susedne Ježevice, ima ih 8 kuća, slave Đurđevdan,
U Dražinovićima je 76 domova od 9 porodica.
Napomena: Nejasno je da li su Zorici ili Zirici.
9. januar 2014. u 22:53
Slobodan
Postovani gospodine,
pisao sam Vam na temi Jabucje,pa Vas molim za odgovor.
10. januar 2014. u 21:11
Milodan
Poreklo stanovništva Mala Ježevica i Velika Ježevica (po knjizi Ježevica), opština Požega – Zlatiborski okrug. Prema knjizi Ljubomira, Ljube Pavlovića, „Užička Crna Gora“. NASELJA I POREKLO STANOVNIŠTVA (knjiga 19) – SRPSKI ETNOGRAFSKI ZBORNIK (knjiga XXXIV), Zemun 1925.
Položaj, tip sela i zemlje.
-Selo je na popriličnoj visini, po sredini sela teče rečica Ježevica, jaka i nepresušna a pritom nije opasna po polja. Zemljište je brežuljkasto, talasastog izgleda, sve je od tercijalnih glinaca, peskova i sa pomalo uglja, vrlo vlažno i rodno. Po obodu sela su viša brda, naročito na severu i kraju do Dražinovića i Mađera.
Selo je okruglog oblika i po njegovom obodu su veliki džemati: Đurići – na zapadu Gradnje i Mušića, Delijići – pod Duškovcima, Matovići – pod Mahovima, Čukovci – na severoistok, Todorovići – na ulazu u Gornju Dobrinju i Đukići – desno do Mađera.
Starine u selu.
-U Ježevici pred školom je veliko rimsko groblje, a ima i još starina.
Poreklo stanovništva i osnivanje sela.
U selu nema starinarskih porodica.
-Ristići (i Petrovići) su osnivači današnjeg sela i godinama doseljena prva porodica, koja je silom oturena sa svoje visine, s Čuka, došli iz Riđana pre 300 godina, gde ih je danas 8 kuća, slave Jovanjdan.
-Ristići su druga stara porodica, poznatiji pod prezimenima:
-Đukići i Jovanovići iz Banjana, došli odmah za gornjim i naselili se do Mađera. I ovi su se Ristići otimali o prevenstvo u selu, godinama su potiskivani, mada su se zanatima, štednjom i radom izdvajali i teško održavali, ima ih danas 27 kuća, slave Jovanjdan.
-Todorovići su treća porodica po starini u ovom selu, naseljena među dvema gornjim porodicama, još u početku zauzeli najbolji i najrodniji deo sela. Oni su iz Drobnjaka, došli ovde u dve porodice, gde je starija sa Prodanom na čelu prešla na svoju letišta u Bogdanicu a druga ostala ovde. Todorovići su se od dolaska u selo stalno borili za prvenstvo, izvojevali ga i uvek održavali, ponekad i silom. Iz Komarnice je došao Stevan sa dva sina; Prodanom i Todorom, oba su bili oženjeni. Stevan je u putu umro, a oba sina dođu u Ježevicu u još se prve godine podele, Todor (od njega su Todorovići) ostane u Ježevici a Prodan je prešao u Bogdanicu. Ova jaka i snažna porodica imala je načina da na lak i brz način dođe do velikih imanja u selu i izvan njega, u selu ih je 12 kuća, slave Đurđevdan, prekađuju Aranđelovdan.
Pozniji doseljenici su:
-Đurići i Matovići su u Gradnji. Vukosav Đurić došao je iz Zaovina sa bratom Matom u ovo selo, naselili se i od njih su danas ova dva prezimena, ima ih 42 kuće, slave Đurđevdan.
-Delijići (Bogićevići, Miletići, Lazarevići, Delijići, Despotovići, Radonjići i Đokovići) su pri vrhu sela pod Duškovcima, doselili se iz sela Delijića u Nikšićkim Rudinama, ima ih 42 kuće, slave Đurđevdan.
-Jelići i Arsići su na Gradnji i oko rimskog groblja, došli iz Mokre Gore, ima ih 28 kuća, slave Đurđevdan.
-Matovići (Markovići i Perišići) su pod Mahovima u Duškovcima su iz Čajetine, ima ih 33 kuće, slave Lučindan.
-Jovičići su iz Alijinog Potoka, došli između Đukića i Todorovića, ima ih 13 kuća, slave Jovanjdan.
-Kešići (Milivojevići) su iz Mačkata, ima ih 6 kuća, slave Jovanjdan.
-Stojkovići su, takpđe, iz Mačkata i kao i Milivojevići utisnuti u Đukiće. Od njih se istakao jedan predak, bio je sudija pre 100 godina. Ima ih 5 kuća, slave Aranđelovdan.
I Ježevici (Maloj i Velikoj) je danas 226 domova od 10 porodica.
11. januar 2014. u 20:02
Milodan
Poreklo stanovništva sela Mađer, opština Požega – Zlatiborski okrug. Prema knjizi Ljubomira, Ljube Pavlovića, „Užička Crna Gora“. NASELJA I POREKLO STANOVNIŠTVA (knjiga 19) – SRPSKI ETNOGRAFSKI ZBORNIK (knjiga XXXIV), Zemun 1925.
Položaj sela i zemlje.
-Seoce je južno od Ježevice niz rečicu Ježevicu na pregibu između dražinovačkih Bremena i dobrinjske Vranovine, na koje se i podiže. Selo je u ranije vreme bilo zaseok Ježevice i od nje se odvojilo, mada se imanjem i poljima nije ni do danas podelilo. Zemljište je do Ježevice ravno, podvodno i rodno a spušta se vrlo strmo na jug i osipa. Po Vranovini su izašli na površinu čvrsti konglomerati paleozojske starosti, ta ga Mađerci vade i prerađuju za vodenično kamenje.
Na samom južnom obodu ježevički polja, kad i reka počonje teći klisurom i zemljište se počinje osipati i otiskivati u reku, naseljeno je ovo selo i kuće su pribijene pod Vranovinu.
Starine i ime selu.
Nikakvih starina u selu nije nađeno, a nisu se ni mogle naći, pošto je sve ovo bilo u šumi. Mađer se zvala ona kosa iznad Donje i Srednje Dobrinje, pa je posle preneta i na ovo selo.
Poreklo stanovništva i osnivanje sela.
Starinaca u ovo selu nema: Doseljenici su:
-Isailovići su zasnovali ovo selo i u njemu se najviše namnožili. Ova porodica čini selo, u njenim rukama je sve što valja a druge su upale sa strane i teško su se mogle namestiti. Isailo je došao od Nikšića, iz Nikšićkih Rudina, otprilike kada su došli Ristići u Ježevicu iz istog mesta. Ova vrlo vredna, preduzimljiva porodica uvek se isticala u selu, ima ih 24 kuće, slave Đurđic.
-Božovići na Vranovini oduvek hajdučka i jatačka porodica, došla iz Vardišta bavi se izradom vodeničkog kamena, ima ih 6 kuća, slave Nikoljdan.
-Tanaskovići do Ježevice su iz Gornje Dobrinje od Miloševića, ima ih 7 kuća, slave Nikoljdan.
U Mađeru ima 37 kuća od 3 porodice.
12. januar 2014. u 19:52
Milodan
Poreklo stanovništva sela Čestobrodica, opština Požega – Zlatiborski okrug. Prema knjizi Ljubomira, Ljube Pavlovića, „Užička Crna Gora“. NASELJA I POREKLO STANOVNIŠTVA (knjiga 19) – SRPSKI ETNOGRAFSKI ZBORNIK (knjiga XXXIV), Zemun 1925.
Položaj sela i zemlje.
-Ispod stava Ježevice i Dobrinjske Reke počinje Žudovačka Klisura, kroz koju se probija Dobrinjska Reka i ulazi u Skrapež. U ovoj klisuri se lome pojedine kose Crnokose, koje sa svojih krečnjačkih čuka prelaze u visoki Smišalj od paleozojskih škriljaca sa mnogim osulinama i nanosima. Po ovoj visokoj klisuri, izlomljenoj na obe strane, duboko uvučena među brda i kose, a ponegde podignuto i na kose, rastureno je selo Čestobrodica.
Nije daleko od reke; u novije vreme počelo je spuštanje reci i celo zemljište i za rad i za stoku po kosama, vrlo malo po potocima. Čim se na ma kom kraju sela sa leve strane iseče šuma, potoci postaju takva opasnost da se teško savlađuju i polja zatiru.
Seoske su kuće poglavito po malim džematima, a to su porodične grupice, koje nisu velike. Selo je posve siromašno i stalno se iseljava.
Starine u selu.
-I u ovom selu nalazi se po potocima i reci starih kulturnih tragova.
Poreklo stanovništva i osnivanje sela.
U selu nema starinačkih porodica a doseljene porodice su:
-Radovanovići su najranija porodica pod Smišljem, sišli i u reku, rastureni u dve-tri manje grupe. Predak Radovanovića došao je iz polimskog sela Bobova. Ova porodica u pokretu zastala je negde u Starom Vlahu ili na Đetinju, tu negde oko Sržuti i tek posle ovde prešla. Dosta nemirna, stočarska, siromašna porodica, ispuštala je svoje srodnike, koji se trgovinom i zanatima nisu mogla dići više od običnog proseka. Ima ih pod dva-tri prezimena ukupno 25 kuća, slave Nikoljdan.
-Tankosići su druga porodica po starini doseljenja u ovo selo. To je stara hajdučka i vrlo nestašna, neobično živog temperamenta, razgovorna i druželjubiva porodica, doseljena iz hajdučkog višegradsko kraja i naseljena na suprotnoj strani sela, pod Kalenićima i po dnu sela. I ovi su se Tankosići selili svuda, nemirnog i živog temperamenta, prosečne pameti i bez posebnih karakteristika, ima ih rasturenih pod nekloliko prezimena u 14 kuća, slave Đurđevdan.
Pozniji doseljenici su:
-Kovačevići su došli iz Dobroselice i naseljeni među Radovanoviće, odali se kovačkom zanatu, ima ih 8 kuća, slave Đurđevdan.
-Aleksići su iz Vraneši, ima ih 4 kuće, slave Nikoljdan.
-Ristovići su iz Mažića kod Priboja, ima ih 9 kuća, slave Đurđevdan.
-Ilići su iz Osata u Bosni, danas dobri radnici, ima ih 6 kuća pod dva-tri prezimena, slave Đurđevdan.
-Petrovići su iz Rodoine, ima ih dve kuće, slave Lazarevdan.
-Radiovjevići su iz Dobroselice, ima ih 3 kuće, slave Časne Verige.
-Kostići su od Rutoši, ima ih 3 kuća, slave Đurđic.
-Matovići su iz istog sela, ima ih dve kuća, slave Aranđelovdan.
-Zelenovići su iz Mušića, došli u Radovanoviće, ima ih dve kuća, slave Nikoljdan.
-Đokići su iz Vraneši, jedna kuća, slave Aranđelovdan.
U Čestobrodici ima 81 kuća od 13 porodica.
13. januar 2014. u 20:18
Milodan
Poreklo stanovništva sela Donja Dobrinja, opština Požega – Zlatiborski okrug. Prema knjizi Ljubomira Ljube Pavlovića „Užička Crna Gora“. NASELJA I POREKLO STANOVNIŠTVA (knjiga 19) – SRPSKI ETNOGRAFSKI ZBORNIK (knjiga XXXIV), Zemun 1925.
Položaj sela i zemlje.
-Donja Dobrinja je u srednjem toku Dobrinjske Reke na obema stranama, gde se južna i zapadna strana polagano podižu u visoka brda, severna neprimetno ulazi u srednjedobrinjsku ravan a istočna neosetno velikom širinom podiže se na plećate zaravni visokog Loreta. Na južnoj strani je Smišalj, poslednji veći izdanak Crnokose većeg obima; osojne strane su mu blage i po njima je selo. Samo na visokoj Vranovini, najvišem zapadnom vrhu pomaljaju se visoki konglomeratski kamalji, koji se vade za vodenično kamenje. Po Smišlju su škriljci i bez kamena, a po osoju ovde-onde kopa se zgodna ilovača, koju su ranije upotrebljavali za građenje užičke grnčarije. Glavno zemljište je na sever i na istok, dokle oko bujne reke je vrlo malo polja. Potocia sa Loreta i sa Smišlja tako navodnjavaju polja da su livade i voća ovog sela u najboljem položaju.
Seoske su kuće u Osoju Smišlja, visoko podignute od polja, u velikim džematskim grupama: Lapčevići od zapada, levo od njih Bošnjaci, na sredini kose Stojčići i do Loreta Lončari; bliže kosi a u ravni su: Ješići, Lađevci i Tošići, svi u jednom trouglu pod Lončarima. Na desnoj strani reke je Vranovina sa vrlo mnogo kuća i porodica.
Starine u selu.
-Samo ime sela kazuje za stara naselja. Po Reci i prostranim poljima po Osoju naći će se tragovi starije kulture i života. Samo su ovi tragovi su od onih porodica, koje su ostale bez potomstva.
Poreklo stanovništva i osnivanje sela.
Donja Dobrinja ima najstarije dobrinjske porodice ali one nisu starosedelačke i one su doseljene u davnini, naselile se i dalje pomerale.
-Stojčići su najstarija porodica a uz to i najstarija sveštenička porodica, koja je dugo prednjačila u selu i okolini. Iz ove porodice pre Karađorđevog ustanka bilo je četiri sveštenika i dva episkopa, po imenu Nestor i Arsenije, koji su popovali u ovom kraju, a episkopi izgleda da su delovali u Gacku. Udova popadija Stojka sa udovim sinom popom i još dva došla je u ovo selo, naselila se se na sredini Osoja i tu ostala. Jedan od njenih sinova bio je vladika, koji nije dolazio u ove krajeve, ali im je oduzeo još jednog i zakaluđerio u kablarskim manastirima. Stojka je došla iz Drbnjaka i poslednji pop u porodici bio je pop Jovica, učenik manastira Blagoveštenje, gde je i služžio. Stojčića je danas 15 kuća, slave Mratindan.
-Tošići su druga stara porodica, doseljeni iz Drobnjaka. Ovi mali, lepi, krupuljavi, vrlo snažni Dobinjci, prgavi su, vrlo vredni, uvek borci za prvenstvo u selu, poricali da su oduvek bili takvi, pa ih u početku Prvog ustanka i nalazimo kao takve. U doba Karađorđevog ustanka a i ranije viđamo kneza Savu Ješića, člana ove porodice i tetka knez Miloševog. Oni su izvan Osoja, nekako u sredini polja oko izvora i seoskog jezera; ima ih 23 kuće, slave Đurćevdan.
Docnije su došle ove porodice:
-Krgovići (Bošnjaci) su drugi po redu u Osoju, došli od Prijepolja od veliki Drenove, gde su se tamo zvali istim prezimenima. Ova nemirna, vrlo nestašna i hajdučka porodica ima 17 kuća, slave Nikoljdan.
-Lončari (Pavlovići) došli su u ovo selo iz sela Rogu kod Požege, došli kao lončari, radili lonce pa i sa tim prestali, neobično vredni, preduzimljivi i plodni. Ima ih 23 kuće, slave Nikoljdan.
-Lapčevići su došli uz Lončare, nekadašnji susedi, koji su iz sela Radoine kod Nove Varoši, gde ih i danas ima. Ovde su pod dva prezimena, ima ih 7 kuća, slave Nikoljdan.
-Pavlovići (Ilići) su iz Kolašina, ima ih 9 kuća, slave Sv. Jovana Milostivog.
-Bogdanovići na Vranovini su iz Osata u Bosni, ima ih 6 kuća, slave Lučindan.
-Kolari su stara hajdučka porodica, vrlo nemirna i jatačka porodica iz okoline Lopaša kod Sjenice, ima ih 14 kuća, slave Đurđevdan.
-Lađevce u gornjem delu sela doveo je Ilija Janković – Lađevac, doseljen iz Jezera u maljensko selo Ljutice i deobom prešao sa svojimau ovo selo. Danas ih je kao vrednih, imućnih i istaknutih seljaka 17 kuća, slave Đurđevdan.
-Didići (Ilići) su od Radovanovića iz Čestobrodice, ima ih u Stojčićima 5 kuća, slave Nikoljdan.
-Maslaći na Vranovini su iz Papratišta, došli radi kamenorezačkih poslova i time se i danas bave, ima ih 11 kuća, slave Jovanjdan.
-Ćorlići u Tomićima došli su iz Zaselja, ima ih 5 kuća, slave Đurđevdan.
U Donjoj Dobrinji ima 152 kuća od 12 porodica.
14. januar 2014. u 19:58
Milodan
Poreklo stanovništva sela Srednja Dobrinja, opština Požega – Zlatiborski okrug. Prema knjizi Ljubomira Ljube Pavlovića „Užička Crna Gora“. NASELJA I POREKLO STANOVNIŠTVA (knjiga 19) – SRPSKI ETNOGRAFSKI ZBORNIK (knjiga XXXIV), Zemun 1925.
Položaj sela.
-Severno od Donje Dobrinje na obema stranama reke i na zapad i na istok visoko podignute prema Ježevici i Papratištu prostire se Srednja Dobrinja, koja je sva od početka do kraja najplodnije, najnaseljenije i najimućnije selo. Selo je neravno, talasasto i mnogim potocima i osulinama izrasecano. Kuće su po ovim bregovima i po celom ataru i sa obe strane reke.
Selo je u velikim džematima. Svaki breg ima i svoj džemat, koji nosi ime porodice. Pod visokom gornjodobrinjskom krednom kosom su: Đonovići – na zapad, kod opštine – Krsmanovići; pod Ježevicom – Radosavljevići; iznad Krsmanovića na istok – Jeličići; na vrhu sela Tabanovića – Simovići; severno – Bećići. Svi su džemati veliki i spojeni, imaju velika voća i okućnice.
Starine u selu.
-I na ataru ovog sela ima tragova stare kulture i života na mnogo mesta, ali ih nestaje u naglom priraštaju ovog rodnog sela. Sva stara groblja su razorena i uništena.
Poreklo stanovništva i osnivanje sela.
Starinačkih porodica u ovom selu nema, doseljene porodice su:
-Jeličići su najstarija porodica u selu, poznati po nekoj prababi Jelici, koja ih je dovela iz Mojkovića u Kolašinu, naselila ih na sredini sela i ostavila i do danas kao najimućnije Srednje Dobrinjce. Ovo je imućna, štedljiva i vredna porodica. Ima ih 18 kuća, slave Đurđevdan.
-Đonovići su druga porodica po starini u ovom selu čiji je predak Sima Đonović došao iz Jezera i nastanio severno od Jeličića, odmah preko kose i duboko podignute od reke. Đonovići su ratari, vredni poslenici, nemirne prirode ali nisu prgavi kao Jeličići; ima ih sada kao:
-Kovačevića, Đonovića i Jovanovića i pored reke do opštine 24 kuće, slave i oni Đurđevdan.
-Krsmanovići su po starini treća porodica, doseljeni od Višegrada iz sela Staniševaca, porodica od uvek cenjenih ali ne i istaknutih seljaka, gde ih oko opštine ima danas 15 kuća, slave Aranđelovdan.
Docniji diseljenici su:
-Radosavljevići na desnoj strani reke, oni su od Miloševića iz Gornje Dobrinje, ima ih 11 kuća, slave Nikoljdan.
-Bećići su nekakva hajdučka porodica, proterana iz Velike Drenove u Polimlju, ima ih 17 kuća, slave Đurđevdan.
-Simovići su iz Osata u Bosni, jedna preduzimačka porodica, izvanredno vredna i mnogo poznata u okolini, naseljeni su do Tabanovića, ima ih 18 kuća, slave Đurđevdan.
-Đokovići u Đonovićima su iz Šljivovice, ima ih 4 kuće, slave Nikoljdan.
-Majstorovići su u Đonovićima, došli iz Papratišta, slave Jovanjdan, prekađuju Đurđevdan.
U Srednjoj Dobrinji ima 108 kuća od 8 porodica.