Krsne slave i prezimena Srba u BiH (RS)

15. mart 2012.

komentara: 95

U BiH ima sko­ro šest hiljada srpskih pre­zi­me­na ko­ja se ve­zu­ju za 72 sla­ve. Ako je kod is­tog pre­zi­me­na zastupljena sa­mo je­dna krsna sla­va ne­sumnjivo je da se ra­di o je­dnom ple­me­nu (ro­du). O pre­zi­me­ni­ma Srba u BiH ne pos­to­je sis­te­ma­ti­zo­va­na nau­čna is­tra­ži­vanja ta­ko da se o njima je­di­no ne­što vi­še mo­že sa­zna­ti iz crkvenih po­pi­sa ili ta­ko­zva­nih še­ma­ti­za­ma.

Od sa­ču­va­nih še­ma­ti­za­ma po obi­mu i ra­zno­vrsnos­ti po­da­ta­ka po­se­bno se iz­dva­ja Še­ma­ti­zam pra­vo­sla­vne mi­tro­po­li­je i ar­hi­di­je­ce­ze Da­bro­bo­san­ske za go­di­nu 1882. objavljen te is­te go­di­ne u Sa­ra­je­vu.

Po mno­gim oni­mas­ti­ča­ri­ma to je naj­bolji i naj­de­taljni­ji še­ma­ti­zam ko­ji je do da­nas ura­đen i objavljen u či­ta­voj admi­nis­tra­ti­vno-te­ri­to­ri­jal­noj upra­vi Srpske pra­vo­sla­vne crkve. Obu­hva­ta go­to­vo ce­lo po­dru­čje da­našnje BiH. Is­ti­na, ne­dos­ta­ju po­je­di­ni po­da­ci za ne­ke pa­ro­hi­je u Zvor­ni­čko- tu­zlan­skoj (Sem­be­ri­ja) i Za­hum­sko-her­ce­go­va­čkoj epar­hi­ji, ali to ne umanjuje njegov zna­čaj.

Pre­ma ovom še­ma­ti­zmu i prvom po­pi­su sta­no­vniš­tva ko­ji je iz­vršen (1879) , u BiH je kra­jem 19. ve­ka bi­lo 5.590 srpskih pre­zi­me­na za ko­ja se ve­zu­ju 72 ra­zli­či­te sla­ve.

Poljo­pri­vre­dni in­ženjer Sa­vo Ignjato­vić iz Banje Lu­ke go­di­na­ma se ba­vi is­tra­ži­vanjem ko­re­na svo­je porodice.

– Pro­blem je u to­me što je mno­go pi­sa­ne gra­đe o Srbi­ma u BiH uni­šte­no, a crkve i groblja u Fe­de­ra­ci­ji BiH devas­ti­ra­na. Naj­vi­še po­da­ta­ka o svo­jim pre­ci­ma pri­ku­pio sam u mu­ze­ji­ma, za­tim ma­ti­čnim ure­di­ma, zemljišnim knjiga­ma i iz usme­nog pre­danja – ka­že Ignjato­vić.

Kao što je po­zna­to, naj­ve­ći broj pre­zi­me­na kod Srba nas­tao je u 16. i 17. ve­ku. Pre­zi­me­na su nas­ta­ja­la po ra­znim osno­va­ma. Naj­češ­će je to bi­lo po li­čnom ime­nu oca ili ne­kog dru­gog pret­ka (Bo­gdan – Bo­gda­no­vić, To­dor-Todoro­vić, Si­mo- Si­mić), maj­ke (Smilja-Smiljić, Ma­ra-Ma­rić, Cvi­je­ta-Cvi­je­tić), po za­na­tu: Ku­junyić, Sa­rač, Ko­vač, Ka­čar, po na­dim­ku: Žde­ro, Prdić, Pi­tar…

De­set naj­ras­pros­tranjeni­jih srpskih pre­zi­me­na u BiH su: Ko­va­če­vić, Sa­vić, Po­po­vić, Jo­va­no­vić, Pe­tro­vić, Đurić, Ba­bić, Lu­kić, Kne­že­vić i Mar­ko­vić.

Ko­va­če­vić je je naj­ra­ši­re­ni­je srpsko pre­zi­me u BiH. Za ovo pre­zi­me ve­za­no je čak dva­de­set ra­zli­či­tih sla­va. Ras­pros­tranjeni su od Bi­ha­ća, Kru­pe i Pe­trov­ca, pre­ko Banje Lu­ke, Te­sli­ća i Sa­ra­je­va, do Vi­še­gra­da i Vlasenice.

Pre­zi­me­na Kne­že­vić i Man­dić naj­ras­pros­tranjeni­ja su u Kra­ji­ni, dok su u is­to­čnoj Bo­sni ona ve­oma ret­ka. Slično je i sa pre­zi­me­ni­ma Đu­kić, Ma­rić i Pa­nić. I ona su naj­ra­ši­re­ni­ja u Kra­ji­ni.

Pre­zi­me­na Jo­va­no­vić, Mar­ko­vić, Ilić, Si­mić, Ni­ko­lić, Mi­trić, La­zić, Ga­vrić i Mi­čić vi­še su rasprostranjena u is­to­čnoj i srednjoj Bo­sni, a manje u Kraj­ini.

Ima slu­ča­je­va da se zbog ra­zli­či­tog iz­go­vo­ra, ili ra­zli­či­tog admi­nis­tra­ti­vnog evi­den­ti­ranja, kod pripadnika je­dnog ple­me­na beleže dva ra­zli­či­ta pre­zi­me­na. To je slu­čaj ka­da se, na pri­mer, u pre­zi­me­nu javlja slo­vo “j” ili ga ne­ma: Ba­jić-Ba­ić, Vu­jić-Vu­ić, Gru­jić-Gru­ić, Ga­jić-Ga­ić, Pe­jić-Pe­ić…

Po­ne­kad su kod pri­pa­dni­ka je­dnog ple­me­na za­beleže­na dva pre­zi­me­na i zbog to­ga što je do­šlo do za­me­ne jednog od slo­va dru­gim: To ima­mo ka­da se, na pri­mer, “dž” za­me­ni sa “č”: Ba­rudžija-Ba­ru­či­ja, Ekmedžija-Ekme­či­ja. Ili ka­da se “dž” za­me­ni sa “ć”: Indžić-In­đić; ka­da se “t” za­me­ni sa “d”: Vu­ko­brat-Vu­ko­brad, ka­da se “u” za­me­ni sa “o”: Škun­drić-Škon­drić…

Srbi ima­ju na­ro­dno-crkve­no slavlje ko­je je ne­po­zna­to kod dru­gih hriš­ćan­ski na­ro­da. To je krsna sla­va ili krsno ime. O njoj pos­to­je mno­ga pre­danja.

Po je­dnom krsno ime je uspo­me­na na dan ka­da su mno­go­bo­ža­čki pre­ci po­je­di­nih po­ro­di­ca pre­šli na hrišćansku ve­ru. Otu­da i na­ziv krsno ime od “krsti­ti se” to jest pre­ći u hriš­ćan­sku ve­ru.

Po dru­gom, u vre­me dok su Srbi ži­ve­li u ple­me­ni­ma je­dno po je­dno ple­me se kršta­va­lo iza­brav­ši za taj čin dan je­dnog od sve­ti­telja ili mu­če­ni­ka. Taj dan se otad sma­trao du­ho­vnim ro­đen­da­nom po­ro­di­ce. Po­ro­di­ce istog ple­me­na ima­ju is­tu krsnu sla­vu, a is­ti pre­zi­menjaci sa ra­zli­či­tim sla­va­ma ni­su od is­tog ple­me­na.

Ra­ši­re­no je i gle­di­šte ko­je se mo­že na­zva­ti ani­mis­ti­čnim, a ko­je po­la­zi od to­ga da je krsna sla­va sa­mo je­dan hris­ti­ja­ni­zo­va­ni pa­gan­ski kult – kult mrtvih, kult pre­da­ka. Ovo gle­di­šte kao naj­va­žni­je uz slavljenje krsnog ime­na na­vo­di: koljivo, paljenje sve­ća, se­čenje ko­la­ča. Sve su to ele­men­ti žrtve­nih obi­ča­ja za po­koj­ne pret­ke.

Po crkve­no-pra­vo­sla­vnom gle­di­štu krsna sla­va je nas­ta­la sve­snom akci­jom Srpske pra­vo­sla­vne crkve, a raširi­la se po svim srpskim kra­je­vi­ma to­kom 13., 14. i 15. veka njenom mi­si­onar­skom de­la­tnoš­ću. To je bio jedan vid bor­be pro­tiv mno­go­boš­tva i pa­ga­ni­zma. Zna­či, ne ra­di se o hris­ti­ja­ni­zo­va­nom pa­gan­skom kul­tu, već je to po svo­joj su­šti­ni hriš­ćan­ski i pra­vo­sla­vni sup­sti­tut za pa­gan­ski kult ko­ji se iz­gu­bio u pe­ri­odu od sla­ven­skog na­seljavanja Bal­kan­skog po­lu­os­trva. Sve­to­sav­skom re­for­mom iz je­dne crkve­ne, op­šte ili po­je­di­načne, za­ve­tne in­sti­tu­ci­je stvo­re­na je je­dna srpska sve­ča­nost ko­ja je u se­bi obu­hva­ti­la op­šte pra­vo­sla­vne i po­se­bne srpske ele­men­te.

Naj­češ­će sla­ve Srba u BiH su: Đur­đev­dan, Ni­koljdan, Sv. Jo­van Krsti­telj, Ar­hi­đa­kon Ste­fan, Ar­han­đel Mi­ha­ilo, Si­me­non Bo­go­pri­mac, Sv. Pan­te­li­ja, Sv. Va­si­li­je, Mi­holjdan, Pe­trov­dan, Krstov­dan, Sve­ti Ili­ja…

Dos­ta ret­ke srpske sla­ve u BiH su: Sv. Pro­ko­pi­je, Po­krov pre­sve­te Bo­go­ro­di­ce, Kon­stan­tin Ve­li­ki, Jo­van Bo­go­slov, Za­če­će Jo­va­na Krsti­telja, Va­ve­de­ni­je, Ar­hi­đa­kon Ga­vril…

Ve­oma su za­nimljivi po­da­ci o te­ri­to­ri­jal­nom ra­spo­re­du krsnih sla­va u Da­bro­bo­san­skoj mi­tro­po­li­ji. Ta­ko se, na pri­mer, Sve­ti Var­to­lo­mej sla­vi sa­mo u Kra­ji­ni. Sla­vi ga rod Ke­cman, Tu­bin, Se­lak, Dra­gić, Bje­la­jac, Jo­šić, Mi­ja­to­vić i Ni­kić.

Za­če­će Sv. Jo­va­na Krsti­telja sla­ve sa­mo Dra­gi­ći u Sa­ra­je­vu, dok Ivanjdan (ro­đenje Sv. Jo­va­na Krsti­telja) sla­ve ne­ke srpske po­ro­di­ce u ma­glaj­skom i vi­še­grad­skom kra­ju.

Sv. Jev­ti­mi­ja sla­vi rod Mi­siljevi­ća iz Bu­goj­na, dok sla­vu Sv. Jo­va­na Les­tvi­čni­ka sla­vi dio ro­da Vrho­vac u gradi­škoj i la­mi­na­čkoj pa­ro­hi­ji.

Sve­ta Pet­ka je sla­va Spa­so­je­vi­ća (Sre­bre­ni­ca, Vla­se­ni­ca) Mi­lo­še­vi­ća (Pa­za­rić, Po­fa­li­ći, Bla­žuj) i Di­mi­ća (Du­bi­ca, Pri­je­dor).

Sa­bor Sv. dva­na­est apos­to­la sla­ve sa­mo Miljano­vi­ći u pa­ro­hi­ja­ma Ma­ši­ći i Ro­ma­nov­ci, a Sv. Ha­ra­lam­pi­ja sa­mo Ba­ši­ći u Donjoj Pec­ki.

Cve­ti se sla­ve sa­mo u sa­ra­jev­skom i vla­se­ni­čkom kra­ju. U Sa­ra­je­vu ih sla­ve Mi­ći­ći, Os­to­ji­ći, Živ­ko­vi­ći i Baka­li­ći, a na Pa­la­ma Ka­rav­di­ći.

Ako je kod is­tog pre­zi­me­na zas­tupljena sa­mo je­dna krsna sla­va ne­sumnjivo je da se ra­di o je­dnom ple­me­nu (ro­du). To se pre­zi­me­na: Agba­ba, Agić, Ba­roš, Be­len­za­da, Be­ronja, Bo­kan, Bra­tić, Vi­še­kru­na, Vje­šti­ca, Džepi­na, Ko­panja, Ko­tur, Ka­ra­kaš, Ma­za­li­ca, Ma­cu­ra, Pra­šta­lo, Ri­bić, Te­gel­ti­ja, To­li­mir, Fur­tu­la, Če­nić, Čo­ro­ka­lo, Šo­ja, Šer­bu­la…

Kod pre­zi­me­na kod ko­jih no­si­oci je­dnog pre­zi­me­na ima­ju je­dnu krsnu sla­vu, a u ne­kim mes­ti­ma je kod njih zabeleže­na dru­ga sla­va, do­šlo je do pro­me­ne prvo­bi­tne sla­ve.

Do pro­me­ne krsne sla­ve do­la­zi­lo je ret­ko i to su naj­češ­će po­je­di­na­čni slu­ča­je­vi (kad si­ro­ma­šni mla­do­ženja pri­hva­ti sla­vu svo­je bo­ga­te ne­ves­te ili kad mla­do­ženja pri­hva­ti ne­ves­ti­nu sla­vu jer u njenoj po­ro­di­ci ne­ma mu­ških po­to­ma­ka ko­ji bi je dalje sla­vi­li).

Ta­kvi slu­ča­je­vi za­beleže­ni su kod pre­zi­me­na: Amidžić, Are­ži­na, Be­rić, Ba­la­ban, Ba­sa­ra, Bil­bi­ja, Brkljač, Bunda­lo, Bur­sać, Ga­će­ša, Gru­bor, Drljača, Du­ba­jić, Jun­gić, Ke­cman, Ko­čić, Miljuš, Mo­mić, Obu­ći­na, Opa­čić, Sabljić, Stu­par, Tin­tor, Tra­var, Ću­lum, Hrva­ća­nin, Ča­đo, Če­ko, Ša­ko­ta, Ša­re­nac, Šo­la­ja…

Pos­to­je i pre­zi­me­na kod ko­jih je za­bilježe­no vi­še sla­va. U tom slu­ča­ju se ra­di o vi­še ra­zli­či­tih ro­do­va. To su: Avra­mo­vić, An­to­nić, Ba­bić, Ba­jić, Bo­žić, Vu­ka­ši­no­vić, Vu­ko­vić, Ga­jić, Gli­go­rić, Gra­ho­vac, Da­vi­do­vić, Da­kić, Đo­kić, Du­kić, Ja­kšić, Janjić, Jo­va­no­vić, Jo­kić, Ka­la­bić, Kos, Ku­zma­no­vić, Ma­rić, Mi­ja­to­vić, Novaković, Pa­vlo­vić, Pe­tro­vić, Ris­tić, Si­mić, Ta­dić, To­mić…

U 1882. go­di­ni evi­den­ti­ra­na su po­je­di­na srpska pre­zi­me­na i njiho­ve krsne sla­ve. Ta­ko je za­bilježe­no da Avlijaša ima na Sa­ra­jev­skom polju i Bla­žu­ju i da sla­ve Jo­va­na Krsti­telja, Ba­šti­na­ca u Ma­ši­ći­ma i Romanovci­ma i da im je krsna sla­va Sv. Lu­ka, Aj­du­ko­vi­ća u Vla­se­ni­ci i da sla­ve Arh. Mi­ha­il, u Du­bo­vi­ku im je sla­va Jo­van Krsti­telj, u Krup­skoj Gli­ni­ci Ni­koljdan. Be­len­za­de su evi­den­ti­ra­ne u Banjoj Lu­ci, Bu­goj­nu, Donjem Va­ku­fu, Ka­me­nu kod Gla­mo­ča i sla­ve Jo­va­na Krsti­telja. Za­pi­si ka­zu­ju da su ta­da Ba­sa­re ži­vje­le u Kru­pi, Ku­len Va­ku­fi, Lu­šci Pa­lan­ci i Pe­trov­cu i da su sla­vi­li Đur­đev­dan. Vo­ćki­ći su iz Stra­ži­ce kod Ključa i sla­ve Sv. Ni­ko­lu, Lo­li­ći iz Dra­gelja kod Gra­di­ške, Po­pov­ca kod Banje Lu­ke i sla­va im je Jo­van Krsti­telj, a Lo­li­ći­ma iz Bis­tri­ce kod Banje Lu­ke Ni­koljdan. Ku­tli­je su iz Rui­škei njiho­va sla­va je To­ma apos­tol.

Pre­zi­me Te­gel­ti­ja evi­den­ti­ra­no je u Mrkonjić Gra­du, Tra­vni­ku, Me­dnoj i Sla­ti­ni kod Ri­bni­ka i pro­slavljaju Đur­đev­dan. Pe­ze­ri su iz Bla­škog kod Banje Lu­ke sla­va im je Jo­van Krsti­telj, Gnjato iz Bu­goj­na sla­ve Arh. Mihaila, a Mo­ro iz Po­fa­li­ća (Sa­ra­je­vo) sla­ve Đur­đev­dan…

 Po­pi­si sta­no­vniš­tva

Pre­ma prvom po­pi­su sta­no­vniš­tva ko­ji su 1879. go­di­ne spro­ve­le aus­tro­ugor­ske vlas­ti u BiH je ži­ve­lo 1.158.000 sta­no­vni­ka. Od tog bro­ja Srba je bi­lo 496.485 ili 42,88 od­sto, Mu­sli­ma­na 448.613 ili 38,73 od­sto, Hrva­ta 209.391 ili 18,30 od­sto, Je­vre­ja 3.426 ili 0,29 od­sto i os­ta­lih 249 ili 0,02 od­sto.

Od uku­pnog bro­ja Srba oko 349.000 ili 70 od­sto ži­ve­lo je u mi­tro­po­li­ji Da­bro­bo­san­skoj, a pre­os­ta­lih 147.000 ili 30 od­sto u epar­hi­ja­ma Zvor­ni­čko-tu­zlan­skoj i Za­hum­sko-her­ce­go­va­čkoj.

Po posljednjem po­pi­su ko­ji je obavljen 1991. go­di­ne BiH je ima­la 4.377.033 sta­no­vni­ka. Mul­si­ma­na je bi­lo 1.902.956 ili 43,47 od­sto, Srba 1.366.104 ili 31,21 od­sto, Hrva­ta 760.852 ili 17,38 od­sto, Ju­go­slo­ve­na 242.682 ili 5,54 od­sto, Crno­go­ra­ca 10.071 ili 0,23 od­sto, Ma­ke­do­na­ca 1.596 ili 0,03 od­sto, Slo­ve­na­ca 2.190 ili 0,05 od­sto, Al­ba­na­ca 4.295 ili 0,10 od­sto, Ro­ma 8.864 ili 0,20 od­sto, Ukra­ji­na­ca 3.929 ili 0,09 od­sto…..

Najrasprostranjenija prezimena

Me­đu pe­de­set naj­ras­pros­tranjeni­jih su i pre­zi­me­na: Ilić, Đu­kić, Vu­ko­vić, Si­mić, Ra­dić, Ma­rić, To­mić, Bo­žić, Jan­ko­vić, Mi­ja­to­vić, Mi­ćić, Da­vi­do­vić, Jo­vić…

IZVOR: www.prnjavor.rs

 

Naredni članak:
Prethodni članak:

Komentari (95)

Odgovorite

95 komentara

  1. Gordana Ostojic

    Interesuje me porijeklo prezimena DUJDUP.Slava je Djurdjevdan.Samo dve porodice prezimena zive u selu i kazu da nismo bliznji rod sto je vrlo cudno.Nemamo nikakvih vise podataka.Hvala

  2. Maka

    Postovani,
    Da li znate nesto o porodici Gladic,slavimo Svetog Alimpija.
    Zivimo u Banatu ali mislim da poreklom nismo odavde.
    Hvala

  3. Djordje

    Pozdrav. Pokusavam da nadjem poreklo svoje porodice ali to je prilicno komplikovano pa bi mi svaki trag dobro dosao. Prezivamo se Petrovic ali je predak po kome smo uzeli prezime dosao sa porodicom u selo Jancici kod Cacka iz sela Korita pre nego sto je uspostavljeno prenosenje stalnog prezimena. Takodje, problem je to sto Korita postoje i u danasnjoj Crnoj Gori, a i u danasnjoj Hercegovini. Neki izvori kazu da su dosli iz Crnogorskih ali porodicna tradicija kaze da su ipak iz Hercegovackih Korita. Stvari jos vise komplikuje cinjenica da se granica pomerala i da su Hercegovacka Korita nekada mogla biti u CG. Prilicno sam siguran da su slavili Svetog Jovana jer je to Slava moje porodice dok je familija Kecovic nastala od rodjenog brata mog pretka za Slavu uzela letnji Sveti Jovan da bi, prema porodicnom predanju, mogli medjusobno da se posecuju. Bio bih vam izuzetno zahvalan ako bi ste mi mogli reci da li u tim krajevima ima porodica koje slave istu Slavu. To bi ili potvrdilo moju teoriju ili me poslalo u drugom pravcu ka Crnogorskim Koritima sto bi bar znacilo da sam korak blize resenju ove moje male misterije. Dodao bih jos samo da sam nasao podatke da pleme Orlovici slavi istu Slavu i da njihovih potomaka ima u tim krajevima ali je sve to neprovereno a i Orlovici su ogromno pleme pa je sve to prilicno klimavo. Vi mi delujete kao neko ko bi mogao da ima konkretnije podatke. Hvala unapred.

  4. Kalina

    Dobar dan mozete li mi reci poreklo porodice Boloban koji slave Petrovdan i iz Donjeg Vakufa smo

    • Milorad Bogdanović

      Vjerovatno da su tvoji pretci doselili iz Like u Donji Vakuf, dolaskom AU okupacije, jer prezime Boloban ne spominje se 1882. godine na prostoru mitropolije dabrobosanske.

      U eparhiji Gornjo-Karlovačkoj za 1883. godinu prezime Boloban spominje se kao slavljenici Petrovdana i Jovanjdana, ali nažalost ovdje se ne navodi mjesto gdje su bili nastanjeni.

      Nisam više nigdje pronašao da se spominje ovo prezime.

      _______________________________________________________________________
      Ko se ponosi svojom ćirilicom, ponosi se i pretcima svojim.

  5. Borislav

    Poštovani,
    Prezivam se Pušac, jer je nakon prvog svjetskog rata prilikom popisa stanovništva u Omarskoj, došlo do pogrešnog upisa prezimena. Preci su se prezivali Mikić i mi slavimo sv. Nikolu, dok Pušci slave Đurđevdan.
    U “Šematizam iz 1882 godine” sam u Omaškoj pronašao prezime Nikić, a nigdje Mikić. Kolika je vjerovatnoća da je prilikom prepiske iz crkvenih knjiga greškom upisano prezime Nikić.
    Unaprijed hvala na odgovoru,
    Borislav Pušac

  6. Nemanja

    Interesuje me porjeklo prezimena Regoda. Rođen sam u Banja Luci, čuo sam da su Regode potekle sa Manjače, i to je sve što znam o prezimenu. Sveti Dimitrija-Mitrovdan.

    • Branko Todorović

      Regoda je nekada bilo najviše u Borkovićima kod Banje Luke. Dalje u BiH ih nije bilo u značajnijem broju. Regodići, što vam je srodno prezime, zabeleženi su u nemalom broju u Lusićima, takođe kod Banje Luke. Prema šematizmu Mitropolije dabro-bosanske iz 1882. godine, Regodići su popisani u parohiji Sokolovo, u protoprezviteratu Ključkom – sa istom slavom. U tom pravcu treba tragati, ako nema u knjigama, onda testirati nekog muškog Regodu/Regodića, kako bi se preciznije odredilo dalje poreklo, geografsko, ali i srodničko.

  7. Dusan

    Postovani interesuje bilo kakvo saznanje o prezimenu Mastalo.
    Slavimo Djurdjevdan
    Naseljeni u selo Kosjerovo op.Laktasi

  8. NemanjaKusic

    Interesuje me dali imate neke informacije za prezime Kusić???

    • Bariša

      Očito postoje dva odvojena porijekla prezimena Kusić. Jedno je srpsko. Drugo je hrvatsko iz imotske krajine, opčina šestanovac, selo grabovac. Pisani podaci crkvenih knjiga spominju prezime od kada se vode (17.stoljeće) i prezime Kusić se smatra starosjediocima. Prezime ima vjerojatno korijen u tjelesnoj mani i nadimku kuso, kusav (malen, kržljav). Obzirom na prosiječan stas nosioca prezimena možebitno se radi i o sprdanju sa visinom (grgo kusič visok 237 cm, najviši hrvat svih vremena)

  9. Sanela

    Cao svima!
    Najprije bi zeljela pohvaliti sav trud ulozen u ovaj sajt! Stvarno je super da postoji mogučnost za sakupljanje ovakvih informacija!

    Pokusavam pronaci bilosto uvezi porodice Ivić (Miholjdan je slava). To je prezime moje majke Vide (Vidosave) Ivić koja je bila usvojena kao mala beba. Riječ je o Ivićima iz sela Ivići u okolini Prijedora.
    Pokusavala sam googlovati i po ovoj stranici čitati ali nikako da naletim na neki trag.

    Hvala unaprijed!

    Sanela

    • Milorad Bogdanović

      Nigdje nisam moga pronaći Iviće koji slave Miholjdan.Imaju Ivanovići što se 1989 spominju u parohiji Bjelovar, koji slave ovu slavu.
      Vjerovatno da se ovdje radi o novome prezimenu, ili izmjena slave. U parohoji Bistrica prijedorska Miholjdan su slavila prezimena Cvijić, Malić i Špirica.
      Jedino rješenje je da neko od muških članova vaše porodice izvrši testiranje, sazna kojoj haplogrupi propadate i uveliko olakšate ovu zagonetku.

  10. trile

    Dobar dan poštovani,zanima me porijeklo prezimena Trišić,krsna slava Đurđevdan,Bratunac
    Ako postoje bilo kakvi podaci molio bih vas da me obavijestite.
    hvala