Порекло презимена Зивлак

18. фебруар 2012.

коментара: 54

Поштовани,

позивамо вас на сарадњу.

Пошаљите нам свој прилог, све што знате о овом презимену на основу усменог предања или цитирањем навода из књигa (наведите којих) или оног што је већ објављено на осталим интернет сајтовима (напомените којим).

Обавезно напишите и коју крсну славу славите и подручје у којем се ово презиме појављује.

Наведите и име познате личности (где је рођен-а, чиме се бави), која носи ово презиме.

Ваш прилог оставите у коментару или пошаљите на и-мејл:

[email protected]
Пишите нам

Наредни чланак:
Претходни чланак:

Коментари (54)

Одговорите

54 коментара

  1. milan

    Interesuje me poreklo prezimena Zivlak. Ono sto znam je selo Resanovci, opstina Bosansko Grahovo, krsna slava Djurdjevdan. Ima ih kolonizovanih u Nakovu kod Kikinde. Po jednoj od verzija vode poreklo iz mesta Dicmo iznad Splita prema Sinju. Uglavnom sve verzije koje sam cuo je da je poreklo iz Hercegovine ili C. Gore, ali mene pored teritorijalnog porekla interesuje izvorno prezime, pre nego je postalo Zivlak, ili bar po cemu ili po kome je dobijeno prezime Zivlak. Jedino gde ga ima u bivsoj SFRJ da znam jeste Resanovci kod B. Grahova i odatle kolonizovani u Nakovu. Knjizevnik Jovan Zivlak iz Novog Sada je poreklom iz Grahova ali mislim da je rodjen u Vojvodini.
    Unapred hvala, Milan.
    moj mail je [email protected]

  2. branislav Branko

    Moj prezimenjace ima zivlaka i u turskoj.Ja sam pokusavao nesto naci ali nigdje nista nije zapisano ,To se samo prenosi skoljena na koljeno da smi iz Dicma ali nigdje pismenog traga.Koji si ti zivlak ?Jesi li mozda sin pok boska Zivlaka.Pozdrav pa pisi

  3. stevan zivlak

    poreklo porodice zivlak

    poštovani branko,

    porodica zivlak je poreklom iz sela dicmo iz dalmacije, ali postoje podaci da je u dicmo došla sa dalmatinskih ostrva, čak možda iz italije. legenda vezuje ovu porodicu za ranije prezime kremić, ali nisam mogao da taj podatak proverim. ono što je sigurno, je da smo odvajkada pravoslavni i da su naši stari živeli striktno po pravoslavnim običajima i poštovali pravoslavlje o kome su znali izuzetno mnogo. sva imena i muška i ženska su bila pravoslavna . muškarci su najčešće dobijali imena : stevan, dušan, milan (mile, miluka itsl), jovan , a ženska deca marija, jovanka ( joka ) jela itd.

    zaseok zivlaci u selu resanovci se može uzeti kao sedište naše porodice, mada smo rasuti po čitavom svetu.

    jezik kojim su govorili je bio autohton i imao je velike sličnosti sa ikavicom ( kojom govore današnji bunjevci u vojvodini ), ali sa mnogo starih italijanskih reči. u novije vreme su prihvatili ijekavicu, ali su do nedavno govorili mnogo ikavskih reči ( dida-deda, mliko-mleko itsl).

    običaji su bili pravoslavni, porodična slava je sveti đurađ (đorđe). ženili su se isključivo iz srpskih, pravoslavnih porodica.

    do drugog svetskog rata održavali su kumovske i tradicionalne veze sa šibenikom, zadrom, bribirom, kninom.

    naišao sam na podatak da je na vizantijskom dvoru bio velikodostojnik sa prezimenom zivlak, ali postoje indicije da su prezime dobili u kasnijem periodu od turaka. ima naznaka da bi prezime moglo da ima i italijanske korene.

    najkraće, sa velikom izvesnošću možemo govoriti da ova porodica vodi poreklo od starog srpskog pravoslavnog stanovništva koje je u doba vizantijskog, romejskog, carstva živelo na njegovim zapadnim granicama, a to znači jadranska ostrva ili , verovatnije oblasti današnje italije. moj utisak je da je prezime autohtono, te da ga ne bi trebalo dovoditi u vezu sa turskim korenom. hrvatske izvore treba uzimati sa rezervom, zbog sistematskih viševekovnih falsifikata….

    postoji jedna loza porodice zivlak u konji u turskoj, verovatno je reč o poreklu od nekog janičara, ali je moguće da nemaju nikakve veze sa nama, pošto se ta reč zivlak može prevesti kao turska složenica koja označava ravnodušnog, flegmatičnog čoveka….

    porodica zivlaković vodi poreklo od nas, isto iz resanovaca, bili su srpski dobrovoljci, njihov predak je bio vojni pilot, po činu pukovnik, koji je došao iz amerike na solunski front. na osnovu njegovih zasluga, kraljevina ih je kolonizirala u banatsko aranđelovo i beograd, i na kosovo i metohiju ( zajedno sa porodicom raca i nekim drugim ). dodali su ić, da bi podvukli svoje srpske poreklo.

    stevan zivlak

    • .

      Inače bilo bi dobro, vezano za mogućnost poreklal zivlaka sa ostrva ili iz italije proveriti da li su to konkretni materijalni dokazi ili neproverene ptiče i predanja. Poz.

    • Зорана

      Поштовани,
      да ли имате информацију како се звао предак Зивлаковића који се вратио из Америке да би учествовао у пробоју Солунског фронта? Питам јер се и мој прадеда, Лазар Зивлаковић, вратио се из Аргентине из истог разлога. Краљевина је касније њега са породицом колонизирала у Македонију, Куманово, а онда даље у Опово, Банат, с тим да је он са једним сином (мојим дедом Петром) и ћерком Лепосавом дошао у Опово а остала деца су успут остала и населила се у Лесковцу, Нишу и Трстенику.
      Унапред хвала.
      Зорана Зивлаковић

    • Mihajlo

      Majka moha oca je Zivlakovic bili su Zivlak . Prebegli su iz Bosne na Kosovo i Metohiju u Pristinu. Prezime su promenili odmah posle drugog svetskoga rata jel je brat moje bake bio vojvoda . On je sa kraljem prebego i svoj zivoz je zavrsio u Kanadi

  4. Poštovani zemljače Stevane, a sigurno i rodjače, s obzirom da nas nema baš mnogo, interesuje me o a verzija vezano za prezime kremić na osnovu konih dokaza, tj koji su izvori gde ste došli do te pretpostavke, ovo za poreklo za ostrva i italije nisam sivuran da bi moglo da opstane jer onda bi sigurno bili katolici, i jer je uglavnom bio prelazak iz pravoslavlja u katolicizam, a da su oni prešli na pravoslavlje to bio redak slučaj, moj mail je [email protected], pišite, pozdrav.

  5. stevan zivlak

    poštovani milane,

    rođaci sigurno jesmo.

    što se tiče porekla iz italije, nismo mi jedini. mnogobrojna bratstva pravoslavnih srba su došla sa istoka a ne sa karpata kako nas lažna istorija godinama uči. granice vizantijskog carstva su se znale, u raveni je bila pravoslavna arhiepiskopija, Venecija je bila pravoslavna, udine, sever italije, itd. mnogobrojni istoričari posebno u zadnjim decenijama otkrivaju brojne dokaze da je padanija ( oblast u severnoj italiji ) bila slavenskog porekla, itd. istra, sva dalmatinska ostrva, dalmatinska zagora, Dubrovnik su bili isključivo pravoslavni još mnogo posle velike šizme i raskola između rimokatolika i pravoslavaca. mi smo upravo da bismo sačuvali pravoslavlje se povlačili u krajeve pod turcima, došli smo iz Dalmacije, pošto su u to vreme turci bili verski tolerantniji od rimokatoličke mletačke republike.
    ja sam kao dete imao prilike da slušam naše stare kako su govorili , mnogo su koristili talijanskih reči, i ikavicu ( mliko, dida, itd ), što znači da nisu došli iz ijekavskog govornog područja.
    ijekavštinu smo preuzeli od drugih srpskih bratstava koji su došli iz crne gore i hercegovine na područje bosanskog grahova a koji su se prezivali na ić.
    zašto tvrdim da smo odvajkada bili pravoslavni : pre svega naši đedovi su živeli striktno po pravoslavnom kalendaru koji se znao u dan i koji se prenosio sa kolena na koleno. običaji su nam bili duboko pravoslavni, rituali su bili biblijski, a interesantno je da smo genetsku čistotu čuvali pažljivim odabirom bračnih veza pazeći na srodstvo do osmog stepena, kako to biblija nalaže. tu su i srpska, pravoslavna imena i muška i ženska itd, kult svetog đorđa naše slave, božić, uskrs, preobraženje, ognjena marija, petrovdan i drugi praznici su se posebno obeležavali.
    znači razmišljanja da smo nekad bili rimokatolici ne može uopšte opstati, niti o tome treba razmišljati.
    o prezimenu kremić, mogu da kažem da sam tu teoriju čuo od mog pokojnog đeda stevana zivlaka, ali lično nisam potpuno siguran u to pošto su mnogobrojna bratstva imala slične priče koje su počinjale : bila su tri brata itd. prezimena su se krila, poreklo se krilo, razlozi su bili brojni, a naša porodica je bila stotinama godina čuvar svoga pravoslavlja i svoga srpstva.
    kada smo kod istorije, zivlaci su bili povezani sa vođom ustanka u crnim potocima, vukom babićem, jedan od naših prađedova je oženio njegovu rođenu kćer.
    ako te zanima moj rođače. rado ću ti napisati još par informacija, čim uhvatim vremena.

    pozdrav

    stevan zivlak

  6. stevan zivlak

    poštovani milane,

    pisao sam brzo pa mi se potkrala omaška: mi smo došli sa istoka današnje italije, a sa zapadnih granica romejskog-vizantijskog carstva. da budem precizan.

    da još dodam : nesporno je da su u to vreme sva ostrva na jadranu bila pod jurisdikcijom Vizantije, samim tim i verskom jurisdikcijom. isto to možemo reći i za velike delove današnje italije.
    italijanski narod, se profilisao tek posle Garibaldija, a hrvati kao narod se nisu profilisali ni danas kako treba.
    u to vreme je bilo mnogo plemena, sa ove strane jadrana su bili dalmati, liburni, pagani itsl, a severno od reke po su bili padani ( vendi – veneti ) i brojna druga slavenska – srpska plemena. ako imaš knjigu istorija srba od Milojevića, prelistaj, biće ti rođače mnogo jasnije.
    poznato je da je porodica latinović iz bosanskog petrovca došla sa zapada, porodica kijac je došla sa ostrva krk, tomašići sa ostrva Korčula, granići su došli sa ostrva u bašku vodu itsl.
    medići su došli iz doline reke po i mnoga druga bratstva.
    moje je mišljenje da smo mi kao bratstvo zivlak došli ili sa ostrva, ali izvesnije iz italije, iz sledećih razloga : u dicmu smo sigurno bili, ali vrlo kratko, pošto je tada dicmo bilo nenaseljeno i bilo je tranzitna zona za plemena koja su prelazila u otomansku imperiju. da smo bili duže, neko iz porodice bi ostao na svom selištu i sada bi u dicmu bilo tragova zivlaka.
    petoro braće je došlo, prvo u zebe i isjek, zatim u resanovce gde su sada race, sa kojima su se kasnije menjali i sada su zivlaci na svom selištu pored puta.
    znači, dicmo nam je bila samo tranzitna stanica, a da smo došli iz hercegovine ili crne gore, kao druga plemena, govorili bismo ijekavicu, ne bismo voleli da igramo balote, druge italijanske narodne igre, a bili bismo i manje pravoslavni, pošto crnogorska plemena to nisu bila u meri u kojoj smo mi bili odvajkada.
    inače, stari zivlaci su imali sive oči, a sadašnje crne oči nam dolaze sa majčine strane.

    pozdrav

    Stevan zivlak

    • Milan

      Poštovani rodjače, pre svega hvala na opširnim informacijama, u velikoj meri ze slažem u vezi vašeg mišljenja za dicmo-tranzitno područje, ali je zanimljivo kako da nema neki podatak odakle zivlaci vode poreklo a da ima traga postojanja zivlaka na tom području, ovako nekako smo stalno na polju predanja, a ona ipak moraju da se uzmu sa rezervom u pogledu tačnosti.

    • Milan

      Kao što postoji predanje za dicmo, ipak mislim da bi postojalo predanje-došli smo na primer sa tog i tog ostrva , verovatno da dicmo se ne bi ni pominjalo kao nebitan lokalitet u migraciji, kao što se ne pominju druga mesta u okolini dicma a u zaledju splita kroz koja su prošli na putu za resanovce, ipak je dicmo po meni ostavilo trag da je zauzelo mesto u predanju. Ja nisam za odredjenu teoriju ni za ni protiv, nego samo bih hteo znati poreklo.

      • stevan zivlak

        poštovani milane,

        jedna napomena : porodica zivlak je sigurno došla iz dicme, i došlo je pet bratstava, na koje se i sada delimo.

        vremenski period je veoma bitan, odnosno kada smo došli ?

        od 1524. dicmo je u sastavu turske. nešto kasnijom podelom pripadalo je u kliški sandžak ejaleta bosne. turci su osvojeno dicmo podelili svojim borcima. među tim posednicima bili su: zeliagić, mahmut kinić, mustafa vanilj, izak efendi kakahajić, šaban balaisić- belanić, matetić- satković i mehmed ahmetović.

        znači, tada nije bilo ni zivlaka ni kremića na tom prostoru.

        nakon morejskog rata dicmo je karlovačkim mirom 1699. pripalo mletačkoj republici, koja ga je zauzela već nekoliko godina ranije.

        moja skromna procena i izračunavanja po kolenima, odnosno stepenima srodstva unazad, govore da smo u grahovsko polje doselili negde oko 1700 godine. prvo smo došli u selo isjek, pa selo zebe, pa onda u resanovce, gde su sada race, da bi sa njima menjali selište par decenija kasnije. u grahovsko polje smo došli sa mnogo blaga ( ovaca, krava, volova, koza, konja ).

        posle tog rata, koji je opustošio sve to područje, bitno se izmenio sastav stanovništva. među starosedeocima koji su ostali u dicmu zabeleženi su ivan, lovre, petar i mijo radanović, kojima je dodeljeno 10 kanapa zemlje u sičanima i 40 u dicmu koju su i pre obradivali (26. lipnja 1694.).

        veću grupu naseljenika iz duvna u krušvar je doveo pavao bilandžić, pa je po njemu dobila ime jedna banderija. Prema predanju, iz hercegovine su došli pripadnici maretićeve banderije.

        Tada se Dicmo delilo na dve banderije: bilandžića u krušvaru i ercegovcima, i maretića koja je obuhvatala sičane, mojanku, polje, koprivno i radinje. maretića je bilo i na zelovu-neoriću, te u udaljenom selu podhumci.

        iz popisa stanovništva iz tog perioda naseljavanja dicma, nema ni pomena o porodici zivlak ili kremić, za koju moj pokojni đed tvrdi da smo joj pripadali. to znači da smo iz dicme doseljeni u periodu dok je bila u sastavu mletačke republike, negde krajem 17 veka.

        inače, istraživao sam korene porodice kremić, ima možda nekoliko porodica u zadru i okolini, to je možda dokaz da smo i mi došli iz Dalmacije, ali je ta porodica očigledno skoro izumrla.

        ako proučavamo poreklo porodica koje su naselile grahovo, videćemo da ima dosta porodica koje su došle iz crne gore i hercegovine, one o tome imaju sopstvena porodična predanja. to su nenezići, ivanovići, savići, kovačevići itd.

        mi sigurno ne pripadamo toj kolonizaciji, već smo došli sa zapada. to se vidi iz našeg tadašnjeg govora, običaja, nošnje ( naši đedovi su nosili takozvane ličke kape i imali odgovarajuću nošnju ).

        još jednom da ponovim, srpstvo i pravoslavlje naših starih je neupitno, đedovi su posedovali gusle, pevali su nama deci srpske junačke pesme uveče pored vatre, prenosili legende o hajducima , poštovali pravoslavne običaje, izuzetno su pazili kod ženidbe i udadbe na poreklo itd.

        sa sigurnošću možemo govoriti o našem poreklu u poslednjih tristo i kusur godina, ni to nije malo …..

        pozdrav milane,

        stevan

        • Milan

          Poštovani rodjače, u dilemi ssm, koliko znam gusle du nasleđe karakteristično zs crnu goru, hercegovinu, koliko znam gusle kao instrument nisu neeto što sr vezuje za dalmaciju, mozda grešim, isto tako da su poreklom iz dalmacije, ne samo zivlaci, imali bi bar ostatak tradicije konzumiranja ribe. Jeste da u grahovu i okolini nema nekih rečnih tokova, ali bio je nekad potok koji je išai kroz polje do izgradnje puta 60′ tig god, ne znam da li je bilo ribe, ali nikad nisam čuo da je neko od rodbine ili bilo ko drugi na selu pominjao ribu ili nešto drugo vezano za more.

    • Veka

      Dozvolite i meni koja sam udajom dobila ovo neobično prezime koju reč.

      Svojom visinom, izgledom, građom, ratničkom tradicijom, očuvanjem pravoslavlja i drugim karakteristikama Zivlaci su dinarski tip i ne liče na Italijane.

      Ne znam tačno od koga od starih Zivlaka sam čula da je moguće i da su oni pre Resenovaca (sada BIH) i još pre Dicma (sada RH) bili u Konjicu*, a pre toga, ko zna…
      *Slično prezime: Živak je iz Konica i oni, kao i Zivlak, slave Đurđevdan.

      Bilo bi zanimljivo uraditi analizu DNK porekla par muških Zivlaka.

      Inače, i u Konji u današnjoj Turskoj ima Turaka koji se prezivaju Zivlak, a negde sam pročitala da je u 17. veku bilo Zivlaka iseljenih u Poljsku.

  7. stevan zivlak

    poštovani milane,

    što se tiče gusala, tačno je da su vezane za crnu goru i hercegovinu, ali veruj mi da su sva srpska sela po dalmaciji, lici, baniji i kordunu, držala u kući gusle i bila vezana za usmena predanja o kosovu itd. čak i danas, gusala se ne odriču pokatoličeni srbi u dalmaciji, čak imaju i takmičenja.

    što se tiče ribe, tačno je da je nije bilo u resanovcima. reka jaruga je tekla skoro cele godine, nekada smo se kao deca kupali u njoj celo leto, presušila bi možda krajem jula pa do prvih kiša u avgustu. sećam se i vodenice ispred punora, to je pećina u koju rečica jaruga uvire, brana je bila od ogromnih debala, iza nje je bilo jezerce u kome smo se kao deca kupali i uživali.

    riba je bilo, ali sitnih, to nije bila osnova ishrane kod zivlaka.

    međutim, ima jedan interesantan detalj koji sam zapamtio: moj đed Stevan bi redovno, za vreme velikog posta, dobavljao bakalar iz zadra ili šibenika, sa kojima je održavao duboke prijateljske veze. bakalar bi bio sušen, on ga je sitnio i onda su pripremali jela od bakalara, sećam se da su ga kuvali sa pasuljom na neki poseban način.

    to mu je bila tradicija, koju je očigledno poštovao od svojih starih.interesantno je da bakalar nije u tradiciji ni dalmatinaca, pa je to enigma na koju ne mogu odgovoriti.

    priznajem da su stari zivlaci bili slabi plivači, nisu nešto išli na kupanje u rečicu jarugu.

    u prilog tvom razmišljanju, naišao sam na jednom mestu na podatak da je porodica kremić iz crnogorskih plemena kuča, ali nisam istraživao u tom pravcu.

    pozdrav milane, drago mi je da te zanima prošlost naše porodice, ja iznosim moje impresije, koje su verovatno subjektivne. pošto su vezane za rano detinjstvo.

    stevan

    • milan

      Postovani rodjace,u vezi bakalara ,najveci poizvodjaci susenog bakalara su Norvezani,a veliki uvoznici su Talijani,a od njih se obacaj konzumiranja susenog bakalara preneo i na Dalmaciju koja je uglavnom bolje receno oduvek sve do 1918 god, bila u satavu italije ,mletacke republike itd,tako da se i taj ,kao i mnogi drugi obicaji prenosio sa jedne na drugu obalu.E sad ako je kazete Vas djed donosio bakalar,to moze da bude znak veze sa poreklom iz dalmacije,ali bi se moralo utvrditi da li je taj obicaj bio poznat i u drugim kucama Zivlaka,ako jeste to bio mogao biti znak koji pokazuje da Zivlaci vode poreklo iz Dalamcije,ali ako drugi Zivlaci nisu imali taj obicaj,jednostavno moze da znaci da je Vas djed ili neki njegov predak isao po Dalmaciji i tamo dosao u kontakt,probao bakalar,svideo mu se i donosio ga kad je bio u mogucnosti u zivlake.
      Ja ipak mislim usled okrenutosti celog tog i kraja i narode stocarstvu-ovcarstvu da mi ipak vodimo poreklo iz hercegovine-crne gore.A u vezi ikavice ne znam,ali nije iskljuceno kao sto ste rekli da se do 2 sv. rata govorilo dosta ikavskih reci da je to primljeno u dalmaciji a da su pre toga isto govorili ijekavicom pa u dalmaciji primili ikavicu a onda ponovo kod grahova vratili se na ijekavicu,sve su opcije u igri.Inace vezano za Grahovo ja sam negde procitao podatak ili sam slusao od nekoga sada vise ne mogu tacno da se setim da se grahovo zvalo Arezina brijeg po familiji Arezina koje ima u Grahovu, a da su dobili prezime po svom poreklu iz grada ili okoline grada Agrigento-izgovara se aridjento a nalazi se na juznoj obali Sicilije i moze se naci na karti iole ozbiljnijoj.
      Inace rodjace gde vi uglavnom boravite,ako ste raspolozeni da me kontaktirate preko maila, [email protected],
      pozdrav.

  8. Milan Zivlak

    Pratim vec neko vrijeme preko interneta vase pokusaje da saznate nesto vise o prijeklu prezimena Zivlak. Moram priznati da se sa tim i sam, nazalost neuspjesno, vec duze vremena bavim. Ja sam rodjen u Drvaru, otac mi je iz Resanovaca, sela iz kojeg po svemu sudeci poticu svi Zivlaci i Zivlakovici. U djetinjstu a i u zadnje vrijeme sam cuo i procitao nekoliko teorija o nasem porijeklu, medjutim nijedna mi se ne cini prihvatljivom iz prostog razloga sto ne nude nikakve dokaze. Sudeci po govoru kojim se sluzio moj pokojni djed Dane (Danilo) Zivlak, rekao bih da je veza sa Dalmacijom bila dosta jaka. On je koristio rijeci koje u Drvaru, svega 15-ak kilometara dalje, nije koristio niko. Pio je uglavnom vino sto isto nije tipicno za te krajeve gdje se uglavnom pila (a bogami i dalje pije) rakija. Medjutim vjerovatnoca da su Zivlaci bili nastanjeni u Dalmaciji (ili negdje drugdje ) u duzem vremenskom periodu, a da o tome nema ama bas nikakvih tragova, cini mi se malo vjerovatna. Ja sam trazeci na internetu nasao slicna prezimena (Zewlakov, Zivlakov, Zilak) koja postoje u Poljskoj, Ceskoj, Slovackoj, Rusiji, Bjelorusiji, Ukrajini, Hrvatskoj i nekim Baltickim zemljama. Nisam siguran ni u ovaj trag, medjutim to mi se zasad cini najblizim. Trag koji vodi dp Turske o cemu je nas rodjak Stevan vec pisao nisam uspio provjeriti. Kada sam proslog ljeta bio u posjeti kod rodbine u Resanovcima dobio sam kopiju porodicnog stabla koja obuhvata period u Resanovcima. Mogao bi to skanirati i poslati vam na mail-adresu ako ste zainteresovani. Za potpunu tacnost ne mogu da garantujem ali mislim da je poprilicno blizu istine. Ako vi imate nekih podataka ili barem teorija bilo bi mi drago se javite na mail.

    Srdacan pozdrav

    Milan Zivlak

  9. Milan Zivlak

    Zaboravih da napisem, u knjizi “Zadah Tijela” po kojoj je snimljen i istoimeni film Zivojina Pavlovica, spominje se Petar Zivlak. U knjizi stoji da je Petar po majci bio Madjar a po ocu Ceh te da je bio katolik.

    Milan Zivlak

  10. stevan zivlak

    poštovani milane,

    drago mi je da se po ovom pitanju javio unuk đeda dane.

    ono što je sigurno, je da nismo katolici, niti smo ikada bili. naši đedovi i njihovi đedovi, su živeli i funkcionisali po pravoslavnom kalendaru, znali su tačno koji je dan, crveno slovo, kakvi su običaji itd. to se prenosilo s kolena na koleno vekovima, tako da ne dolazi u obzir da smo doseljeni iz bivših austrougarskih pokrajina češke, slovačke itd.
    ono što je takođe sigurno, mi smo u resanovcima bili bar sto stopedeset godina pre porodica i brastava koje su se doselile u grahovo, drvar i pounje iz hercegovine i crne gore, a koji se prezivaju na ić ( stojaković, vidović, nenezić, savić ivanović itd ).
    moj pokojni đed Stevan a i tvoj đed dane su sigurno znali i pričali su meni i drugima da smo došli iz dicme, pre sedam, osam možda i više generacija. moj pokojni đed mi je pričao i da smo se nekada prezivali kremići….ako bi to bilo tačno, kremići su staro pleme, pravoslavno, koji vuku korena od drugog plemena iz kuča a to su Jokići. međutim, to bi bilo pretpostavke. ja lično sam sklon tome da smo poreklom od autohtonog, srpskog stanovništva i plemena koji su živeli za vreme vizantije na obe obale jadranskog mora, koji su uništeni i pokršteni, a poneki kao mi se sklonili u tursku da bi ostali pravoslavni.
    ima još jedan interesantan detalj : za vreme prvog svetskog rata, jedan stric tvog đeda dane, je dezertirao na istočnom frontu iz austrougarske vojske, ostao u rusiji, oženio se popovskom kćeri, napisao pismo našim starim, da će tamo ostati i da mu je lepo.
    znači, moguće je da su njegovi potomci i danas naseljeni negde u belorusiji, ukrajini ili negde oko reke volge.. kasnije su pokušavali da dođu do njih naši očevi, moj pokojni otac pero zivlak je pokušavao preko crvenog krsta posle drugog svetskog rata, ali bezuspešno.
    volio bih da mi pošalješ porodično stablo na moj mejl : [email protected]….

    pozdrav moj milane i srećno

    stevan