Порекло Александра Вучића Reviewed by Momizat on . РОЂЕН: У Београду, 5. марта 1970. РОДИТЕЉИ: отац Анђелко, из села Чипуљић код Бугојна (БиХ), мајка Ангелина (девојачки Милованов) из Бечеја. Обоје завршили Екон РОЂЕН: У Београду, 5. марта 1970. РОДИТЕЉИ: отац Анђелко, из села Чипуљић код Бугојна (БиХ), мајка Ангелина (девојачки Милованов) из Бечеја. Обоје завршили Екон Rating: 0
You Are Here: Home » Познати » Политичари » Порекло Александра Вучића

Порекло Александра Вучића

РОЂЕН: У Београду, 5. марта 1970.

РОДИТЕЉИ: отац Анђелко, из села Чипуљић код Бугојна (БиХ), мајка Ангелина (девојачки Милованов) из Бечеја. Обоје завршили Економски факултет. Отац радио у струци, мајка новинарка.

КРСНА СЛАВА: Свети Никола (Вучићи), Свети Стефан (Милованови)

О ПРЕЦИМА: Отац Анђелко рођен на почетку Другог светског рата недалеко од Београда. Његова мајка Драгица (дев. Куновац, пореклом из Шипова) протерана од усташа из села Чипуљић пошто су убили њеног мужа, Александровог деду Анђелка, прадеду Радета, стричеве, целу фамилију. Отац Анђелко преживео јер је био у мајчином стомаку. Мајка Драгица је бачванка, из земљорадничке породице Душана и Анђе (дев. Ћикић).

ПОРЕКЛО ПРЕЗИМЕНА: Даљим пореклом Вучићи су из источне Херцеговине или Црне Горе. Нема писаних доказа о томе, али по предању је наш предак отишао због крвне освете средином 18. века из тих крајева и населио се у западну Босну у село Чипуљић код Бугојна. Подаци о присуству Вучића у овом месту датирају са почетка 19. века. У Другом светском рату су тамо сви побијени, а у последњем рату су спаљене све куће Вучића.

ПОРОДИЧНА АНЕГДОТА: Прадеда Раде је био капиталиста, богат човек. Он и деда Анђелко су толико волели Русију да су се, са дединим братом Николом, једном приликом упутили у Москву на коњима. Натоварили су бисаге и кренули, али су стигли само до Добоја.

БИОГРАФИЈА: Александар Вучић је одрастао на Новом Београду, завршио Земунску гимназију и Правни факултет. Током рата у БиХ радио као новинар на Палама. У Српску радикалну странку се учланио 1993. и одмах биран за републичког посланика. 1995. изабран за генералног секретара СРС. У влади Мирка Марјановића 1998. био министар за информисање. Септембра 2008. иступио из СРС и од октобра исте године на месту заменика председника Српске напредне странке.

ПОРОДИЦА: Ожењен је Ксенијом са којом има сина Данила и ћерку Милицу.

 

ИЗВОР: Александар Вучић за портал Порекло

 


Коментари (24)

  • Maks

    Selo Čipuljići kod Bugojna je poznato kao selo u kome su živeli Karavlasi pravoslavne vere doseljeni iz Rumunije. Selo je posrbljeno krajem 19 i početkom 20 veka. Iz toga sela je i pevač Nedeljko Bilkić. Karavlaški jezik je bio sačuvan i do Drugog svetskom rata. Pa ako je g. Vučić iz Čipuljića onda treba pročitati studije iz Glasnika Zemaljskog muzeja u Sarajevu koje pišu o Karavlaškim naseljima u BIH (Bugojno, Vlasenica, Kalesija itd.). Ne treba mešati Karavlahe iz BIH sa vlaškim Ciganima u BIH takođe doseljavanim u više naselja u tom vremenu.

    Одговори
    • Зоран

      Maks Luburić? koji kao piše „ekavicom“ i Srpskim jezikom, da bi se prikazao kao „Srbin“, a osle da bi bilo još uverljivije „Vladimir Maksimović“, a u stvari šovinistički pripadnik hrvatske, odnosno bošnjačke nacionalnosti, sa srbomziteljskim osećanjima i pretenzijama?

      Одговори
    • Đuro Vilović

      Apsolutno netočno. Naime, Noel Malcolm koji nimalo nije okrenut Srbima, uspio je pobiti tu tezu o nekakvom „doseljavanju“ vlaha iz Rumunjske u Hercegovinu – vezano konkretno za ove krajeve oko naselja Čipuljići. Sem u nacionalističkom dijelu hrvatske historiografije nikakvi „Rumunji“ se ne spominju u tim krajevima i to potiče od pogrešnog tumačenja termina „Vlah“ koji je započet od strane ustaša, a danas opće prihvaćen od strane pojedinih naših šovinista (konkretno, da je svo pravoslavno stanovništvo Bosne i Hercegovine i Hrvatske porijeklom od etničkih Vlaha i da su posrbljeni što je netočno i što pobijaju mnogi dokazi, naprimjer, Povelja bana bosanskoga Ninoslava Dubrovčanima, jer su „Srblji“ u njoj mogli biti ili svi stanovnici Bosne ili samo njenog dijela – Hercegovine (Zahumlja koje je ranije bilo gotovo dva stoljeća pod Nemanjićima) – i to su jedina dva moguča slučaja). Riječ „Vlah“ (konkretno venecijanski termin Vlah Morlak ili Crni Morlak, Crni Vlah ili, za one koji vole turcizme, Karavlah)se u srednjem vijeku na teritorij današnje Hrvatske i BiH odnosila na: 1. Stanovništvo koje se bavilo stočarstvom bez obzira na etničku pripadnost što je uključivalo Pravoslavne Srbe koji su se doseljavali u te krajeve (primjerice masovno doseljavanje Srba iz Crne Gore i Istočne Hercegovine u krajeve oko Zadra zarad ratovanja protiv Osmanlija na strani Mlećana o čemu imaš čitati gdje god želiš – inače, tradiciju nastavio biskup Vicko Zmajević ali ovog puta sa Arbanasima u 18tom stoljeću) 2) Vlahe kao etnicitet, starosjedelačko romanizovano stanovništvo koje je živjelo mahom u gradovima, a koje su Slaveni tako nazivali preuzevši riječ Vlah od Germana koji su tako zvali stanovnike Rimskog carstva, mada i djelimično za, u odnosu na Slavene u okolici, malobrojno stočarsko stanovništvo unutar Makedonije (Arumuni i Cincari današnji) i planina Srbije, Bosne i Hrvatske koje se brzo stopilo sa Srbima i Hrvatima. Za ovaj kraj istočne Hercegovine, oko Trebinja, zahvaljujući mnogobrojnim većinski Slavenskim toponimima (Trebinje – Trebovati, tamo gdje treba žrtva, a ne kako se pogrešno tumači od latinskog tribunus, Gacko od gaz, Korita, Bioci, Orahov do, Vranjska (kao i ona u Srbiji) i više nego jasno) je pokazano da su to etnički Srbi, te da je Vlaha bilo samo u malim brojevima (sem kod Riđana gdje ih je bilo više) i da su se vrlo rano i brzo asimilovali sa većinskim Slavenima. O tome čak svjedoči i Ivo Banac. Ali, ako se želiš baviti historijskom fantastikom, možeš čitati pojedine naše autore iz Hrvatske koje ionako nitko u ozbiljnijoh svjetskoj historiografiji ne uzima za ozbiljno.

      Одговори
    • oktar

      Selo se zove Čipuljić, a ne Čipuljići. Pogledaj bilo koju mapu ili atlas.

      Одговори
  • Vlado iz Bugojna

    Maks
    16. јул 2012. at 15:04 · Одговор
    Selo Čipuljići kod Bugojna je poznato kao selo u kome su živeli Karavlasi pravoslavne vere doseljeni iz Rumunije.

    Greska Maks, naselje Cipuljic i Kupres se nalaze na relativno maloj udaljenosti, i stalno je bila prisutna migracija stanovnistva sa Kupresa u Bugojno, s tim da su u Cipuljic dolazili pravoslavni, a u druge dijelove katolici i muslimani. Znaci, ti crni Vlasi, koji su zivjeli na Kupreskoj visoravni, su imali razlicitu religiju iako su bili isti narod, Vlasi, i moram da kazem da su medju sobom dosta tolerantni iako ih vjera dijeli. Stanovnistvo koje naseljava Kupresku visoravan, a moze se reci i ostala planinska podrucija oko te visoravni, je autohtono stanovnistvo. To su ostaci Rimskih legija iz doba starog Rima. Oni imaju crn ten i moze se reci da su i Vlasi, jer Vlasi su ostaci Rimskih legija, koji su ostali zivjeti na planinama po cijelom Balkanu.
    Znaci, porodica Vucic potice sa Kupresa i oni su sasli u Skopaljsku dolinu jer su tu uslovi za zivot pogodni u odnosu kakvi su bili na Kupreskoj visoravni, gdje su veoma teske zime itd, a pogotovo od kad je Turska imperija izgubila na snazi, jer nije bilo opasnosti u tom smislu.

    Pozdrav svima iz Bugojna i okolo Bugojna koji budu procitali ovo 🙂

    Одговори
    • Vladimir Maksimović

      Terminološki se nismo razumeli. Mi autohtoni Srbi iz BiH smo ih zvali Cincarima jer su nam bili nepoznati a taj izraz je donesem iz Srbije. Oni su došli iz Vlaške pre nego što je nastala rumunska nacija i sebe su nazivali Vlasima a naš narod ih je opet prozvao Karavlasima. Kao i što sam naveo ne treba Vlahe mešati sa vlaškim Ciganima koji su takođe stigli u nekim seobama u nekoliko naselja po Bosni. Da li je u Čipuljićima pre dolaska Vlaha bilo čistih Srba to ne znam. O njima je napisana ozbiljna studija pre više od sto godina u Glasniku Zemaljskog muzeja u Sarajevu.

      Одговори
  • Синиша Јерковић

    Чипуљић крај Бугојна није Каравлашко већ Цинцарско насеље. Треба разликовати те двије групе романофоних популација на Балкану. Каравласи, Бањаши или Бајаши су махом поријеклом сиромашни Румуни из Влашке који су били у некој врсти робовског положаја код румунске аристократије, па су се исељавали доста по Србији, Банату, Славонији и Босни. У Босни су посебно бројни око Власенице, Батковићу код Бијељине, Ситнешима код Српца, Хрваћанима код Прњавора. Временом су изгубили оригинални румунски говор којим су говорили све до Другог Свјетског рата и претопили се махом у Србе. Често их мјешају са Ромима иако немају исто поријекло. Нисам сигуран, али мислим да Ђорђе Балашевић са очеве стране припада управо овој популацији.
    Потпуно је другог поријекла аромунска цинцарска популација која је долазила углавном из цинцарских подручја централног Балкана, сјеверне Грчке и Македоније. Село Чипуљић крај Бугојна је било баш једно такво цинцарско насеље у ком се цинцарски говорио такође све до 20. вијека. Познате су биле цинцарске калајџије из Чипуљића, којих је било још и у Бијелој крај Брчког. Те чипуљићке калајџије доста су се расељавале по босанским градовима крајем 19. вијека.
    Што се тиче Вучића, знам да је породица Вучић живјела у Чипуљића у 19.вијеку у вријеме кад су Чипуљићи биле чисто цинцарско насеље и кад се чак и цинцарски језик још увијек говорио. Сродни овим Цинцарима у Чипуљићима су истарски Ћићи тј. претпоставља се да је то била иста миграција, само су се једни зауставили у Чипуљићу, а други продужили за Истру.
    Доста српских политичара поготово прије Другог свјетског рата, а и у новије вријеме је цинцарског поријекла, тако да ни Александар Вучић не мора да буде изузетак. Није тајна да је српска грађанска класа 19. вијека била махом цинцарска.

    Одговори
    • Da se zna

      Karavlasi i cinceri ili kako god ih je vec nas narod nazivao su Turkmensko Hazarski narod koji je od karpata severno od crnog mora od 8 veka preko ukrajine moldavije vlaske nizije i panonije etapno migrirao na balkansko poluostrvo inace su svi ashkenazi i po religiji jevreji, kao obaveza im je lazno predstavljanje i zavodjenje autohtonog staanovnistva, kao paravan koriste sve religije imena i nacije dok duboko u korenu ostaju ashkanzi, cela istorija naseljavanja slovenskih naroda na balkan je maskirana pod njihovom migracijom.

      Одговори
    • Stojko

      „Dosta srpskih politicara gotovo prije Drugog svjetskog rata, a i u novije vrijeme je cincarskog porijekla, tako da ni Aleksandar Vucic ne mora da bude izuzetak.“

      Koji su to srpski politicari cincarskog porekla? Vucici poticu iz istocne Hercegovine ili Crne Gore. Ja sumnjam da je tamo bilo Cincara.

      „Nije tajna da srpska gradjanska klasa 19. vijeka bila mahom cincarska.“

      Molim vas da prestanite lagati. Srpska gradjanska klasa 19. veka nije bila mahom cincarska.

      Uostalom kakve veze ima srpska gradjanska klasa iz 19. veka sa Aleksondrom Vucicem i njegovim pretcima?

      Одговори
  • Miroslav Mladenovic

    Можда ћу као локални истраживач презимена и родослова у власотиначко-црнотравском крају наићи на нека тумачења у погледу презимена ВУЧИЋ. Наравно да сам ово презиме (ретко на југу Србије) забележио у село Равни Дел, општина Власотинце-који имају и презиме у родослову Цветковић (по Цветку). У село Равни Дел су били овчари и воденичари. Њихова крсна слава је ЂУРЂЕВДАН (6.мај), а насељени су са подручја Црне Траве. У Црној Трави насељавало се становништво из Црне Горе и Херцеговине, било због крвне освете или у времену СЕОБА са Косова, а и силом из Босне рада у родницима или као ДЕРБЕЅИЈЕ (пољске страже) Турцима-караванима у одбрани од ХАЈДУКА половином 18.века. Пошто је у црнотравском крају изричито крсна слава СВЕТИ НИКОЛА (зимска 19 децембра), онда је могуће да је овај РОД ВУЧИЋ истог родослова као и Александар ВУЧИЋ, о коме је реч овде у РОСОСЛОВУ, јер су у овим планинским крајевима се склањачи сви који су бежали под турским зулумом од 16.века па све до ослобођења под турака 1878.године. Занимљиво је да су имена из РОДОСЛОВА ВУЧИЋ АЛЕКСАНДРА позната у црнотравском крају, попут АНЂЕЛКА (од неких су носиле фамилије и презиме Анђелковић), а и у својој збирци песама на дијалекту сам описао ЈУНШТВО једног КОМИТЕ АНЂЕЛКА-војводу у рату са Турцима. Даље, Ангелина је по називу женско име са подручја старе Јужне Србије, а и име АЛЕКСАНДАР је са становишта порекло етимолошки са ЈУГА.
    Мирослав Младеновић локални етнолог и локални историчар Власотинце, југ Србије
    22.октобар 2012.године Власотинце

    Одговори
  • bobas

    Da li ima neke veze sa Tomom Vučić Perišićem državnikom iz 19.vekovne Srbije?

    Одговори
  • ljubisa

    Ja sam Ljubisa Vucic,rodjen u Pristini,od 1999 izbegao i zivim u Lazarevcu,deda mi je poreklom iz Hercegovine,rodjen u selu Zijemlje,okolina Mostara,naseljen na Kosmetu oko 1926 godine. . .Pre dve godine kada sam bio u Zijemlju,saznao sam od rodjaka da je Aleksandar Vucic poreklom iz nase familije,slavimo sv. Nikolu,pa me zanima da li je to istina?

    Одговори
    • njegoš

      Jeste istina, ja sam porijeklom Vučić … Gornja Bjela, Šavnik u Drobnjaku… stara slava je sv. Nikola .. pa su svi Drobjaci počeli da slave Đurđevdan kad su pobili neke Turke .Dakle u našem rodoslovu stoji da su se Vučići nekad selili prema Mostaru, ali se o njima ne zna ništa. Znači to je ta grana kojoj pripadate vi i Vučić.

      Одговори
  • Dejan

    Zapjevajmo stare pjesme svoje Cipuljicu rodno mjesto moje

    Одговори
  • Nemanja

    Ma kakvo Bugojno ljudi, iz Hercegovine je krsne, pa cujete li sta vam je covjek lijepo rekao, kakvi cincari kakvi vlasi od nasijek je kuca kamenih sa obronaka Veleza planine!!!

    Одговори
  • Dara

    Моја породица се такође зове Вучић – мој деда је из Србца, код Бања Луке, увек био православац. После рата су колонизовали моје у Војводину где су и остали православци – слава нам је 6. маја

    Одговори
  • Шумадинац

    Meне посебно занима онај део путање његовог оца (за кога не знамо чиме се бавио…) од Босне до Новог Београда где је Александар рођен. Да ли је то била принуда, своја воља, или по задатку…?

    Одговори
  • Danka

    Ja sam zbunjena , na ovom website kaze da je Vucic po genetici prezime katolickog porekla , a opet ovde u komentarima i njegovoj autobiografiji stoji drugacije…istina je da nekako kroz istoriju sve te vode imaju neke tamne mrlje o poreklu….kako u Srbskoj tako i svetskoj Istoriji, Pogledajmo Tita, Obamu pa i Putina o kome se vrlo malo zna sem da mu je deda bio kuvar kod Lenjina…Aleksandar Vucic je najblaze receno kontradiktoran …Ne bih da kritikujem mislim da ovaj site nije za to…

    Одговори
  • RaVa

    Al` se nalupaste.Sve naucnik do naucnika.

    Одговори
  • Goran

    U mnogim selima u Bosanskom Grahovu i livanjskom polju,u vreme Rimljana postojali su municipiumi ili rimska vojna utvrdjenja,naselja,u kojima su ziveli i Grci,zanatlije i sluge,koji su tu dolazili iz velikih primorskih gradova.Ovi poromanjeni Grci su u vreme kad su rimljani stradali od Slovena i Avara,zajedno sa poromanjenim ilirima,vlasima,pobegli u visoke planine Dinaru,Cincar,Velebit,gde su ziveli kao stocari.Govorili su neku mesavinu grckog i romanskog jezika.U srednjem veku se iz svojih planina,preseljavaju u grahovsko i livanjsko polje gde su ih Srbi koji su tu doselili iz Stare Srbije,nazvali Grkovlasi,Grkovci ili Cincari.Selo Grkovci u Bosanskom Grahovu je po njima dobilo ime.Poticu od Dalmatinskih Grka,iz Zadra,Dubrovnika itd.,a ne iz Makedonije.Imali su i sopstvene,odvojene katune i sela,u livanjkom polju izgleda se nisu mnogo mesali sa Vlasima koji su ziveli u juznoj Hercegovini.U njihova su sela dosli Karavlasi u 18veku,iz Vlaske.Planina Cincar je po ovim Grkovlasima dobila ime.

    Одговори
  • Goran

    Ove Grkovlahe,kao i vlahe poromanjene Dalmate koji su ziveli u planinama Tromedje,Mlecani su zvali Morlaci.Oni su autohtono grahovsko i dalmatinsko stanovnistvo,u Tursko vreme izmesani sa Vlasima iz juzne Hercegovine i Starog Vlaha.Grkovlasi uglavnom pravoslavci,dok su ostali Morlaci u lici bili katolici.

    Одговори
    • Stojko

      Mnogi Srbi su postali Vlasi, Cincari, Karavlasi, Morlasi, Kucovlasi, Cicovlasi, Rumuni, Megleno – Vlasi…

      Tako na primer su pripadnici srpskog bratstva / plemena Bogunovici u Dalmaciji i Hercegovini postali Morlasi.

      U severnoj i istocnoj Srbiji ima ogroman broj sela u kojima su Srbi postali Rumuni i Vlasi.

      Одговори

Остави коментар

© 2012- 2013 ПОРЕКЛО poreklo.rs

Scroll to top