Српски ДНК месец 2021 – велики попуст на ДНК тестирање! Пријавите се!

10. септембар 2021.

коментара: 28

Друштво српских родословаца „Порекло“ организује већ традиционално ДНК тестирање поводом Српског ДНК дана 14. септембра. За разлику од ранијих година, када је ово тестирање организовано на сам Српски ДНК дан, ове године имаћемо, услед ситуације са CoVid-19 вирусом, акцију која ће трајати од 13. септембра до 15. октобра, због чега је овај подухват назван Српски ДНК месец.

Цена тестирања је изузетно повољна – уместо пуне цене од 13.000 динара, током Српског ДНК месеца цена тестирања биће 7.000 динара.

Напомињемо да се тестира Y-ДНК хромозом што значи да је могуће да се тестирају искључиво мушкарци. Добијени резултат је на 23 маркера, а по добијању резултата стручњаци Српског ДНК пројекта даће кратко тумачење резултата. Тестирани ће добити и сертификат који заједнички издају Биолошки факултет Универзитета у Београду и Српски ДНК пројекат.

Пријаву за тестирање можете извршити путем следеће контакт форме:

Након што примимо Вашу пријаву добићете путем мејла детаљне инструкције за даље кораке.

Број кандидата за тестирање је ограничен па вам препоручујемо да се пријавите на време!

Резултати ће бити објављени у табели Српског ДНК пројекта.

Српски ДНК пројекат је пионирски подухват Друштва српских родословаца „Порекло“ основан септембра 2012. године, а до данашњег дана тестирано је преко 7.000 људи.

Захваљујући Српском ДНК пројекту до данас је откривено на стотине генетичких профила старих родова и племена.

Будите и Ви један од оних који ће на овај начин сазнати своје порекло.

Добро дошли у свет генетичке генеалогије!

Уколико из било ког разлога не можете послати пријаву путем контакт форме, исту можете послати и путем имејла на имејл адресу [email protected].

Flag Counter

Коментари (28)

Одговорите

28 коментара

1. Bojan Martic

Prijavio bih se radi za DNK posto Sam dugo istrazivao poreklo svoje porodice ali bih voleo da mi neko objasni sta tacno mogu da utvrdim I do kojih podataka da dodjem ovom analizom
      Pozdrav-Bojan Martic

• Никола Вукосављевић

Поштовани Бојане,

преко ове анализе можете сазнати основну хаплогрупу којој припадате а поред тога, са великом вероватноћом, и нижу (млађу) подграну те хаплогрупе и евентуално генетички профилисани род коме припадате. У питању је анализа Y хромозома на 23 STR маркера, чијим упоређивањем са осталим резултатима у нашој табели (којих има преко 7000, укључујући поред јавних резултата и резултате са необјављених истраживања) се може видети ко вам је од до сада тестираних генеалошки најближи. У нашој табели постоји на десетине генетички профилисаних родова (који се поклапају генетички, по крсној слави и/или месту/области порекла), тако да постоји велика шанса да ваш резултат “упадне” у неки од њих, чиме добијате јасан путоказ ка даљем пореклу ваше породице.

2. Aleksandar Popović

Poštovani,
      obzirom da mikrosateliti kao što su STR/SSR markeri imaju veličinu od 1 do 6 bp, a ukupna dužina iznosi manje od 1000 bp. Da li je 23 markera dovoljno da dobijete preciznu sliku i tražene odgovore (kolika je njihova polimorfnost)? Pojedine studije ističu neophodnost većeg broja markera, a često u toku analize usled monomorfnosti, poteškoća u PCR amplifikaciji ili nejasnih DNK profila početni broj bude smanjen. Da li se pored pripadnosti haplogrupi mogu dobiti i podaci: korišćenih prajmera, njihova pozicija na hromozomu (bin), ponovak i sekvenca SSR korišćeniih prajmera (forwar i reverse sekvenca), kao i matricu dobijenih genetičkih distanci/sličnosti.
      Obzirom da niste na sajtu obradili Južnu Srbiju (predeo Vlasine – Crna Trava, mesto Dobro Polje) kroz Katalog arhivske građe, da li znate gde bih mogao da pronađem Crkvene knjige – crkve Vaznesenja Gospodnjeg – Spasovdan u mestu Dobro Polje u kojoj je moj navrndeda ili kurđel služio od osvećenja crkve 15.08.1865. godine u vreme patrijarha Kalinika II (1862-1869), a započeo da vodi crkvene knjige od 1879. godine. Da li se te crkvene knjige nalaze u Leskovačkom ili Niškom arhivu? Mnogo pitanja, ali tako je kada se kopa po poreklu! Unapred hvala na odgovoru.

• Поштовани Александре,
        Што се тиче питања око самог теста, лабораторија са којом друштво сарађује користи за анализу комерцијални кит ”PowerPlex® Y23 System” компаније ”Promega”. 23 STR маркера који се овде тестирају се већ годинама систематски користе како у форензици тако и у испитивању генетичког диверзитета у савременим популацијама, тако да је све прилично стандардизовано и постоје велике базе података са којима се добијени резултати могу упоредити. Ово је почетни ДНК тест за испитивање порекла по мушкој линији и као резултат теста добићете извештај о вредностима на 23 STR маркера, предвиђену хаплогрупу, а неко од уредника на Српском ДНК пројекту (СДП) ће упоредити ваш хаплотип са онима у великој бази СДП-а (преко 7000 тестираних) и написати који тестирани из базе су вам најближи по хаплотипу, укључујући ту њихово презиме, славу, место порекла и генетичку дистанцу од вас. Уколико се ваш хаплотип уклапа у неке од већ профилисаних већих родова, то ће такође бити назначено у коментару уредника. Због правила око заштите података, не можете добити директан приступ бази СДП-а и хаплотиповима из ње, мада ће бити назначено на колико маркера се ваш хаплотип разликује од најближих у бази. Чланство у друштву омогућава приступ бази података.
        Лабораторија у којој се ради анализа не дизајнира сама нити наручује појединачне прајмере за овај тест, већ користи комерцијални кит који долази са миксом прајмера, тако да техничке податке о прајмерима и STR маркерима можете потражити или на сајту произвођача кита (https://www.promega.co.uk/products/forensic-dna-analysis-ce/str-amplification/powerplex-y23-system/?catNum=DC2320) или на неком од сајтова који се баве STR маркерима као на пример https://strbase.nist.gov/index.htm.

• Славица

Поштовани,сматрам да је не праведно,да се тестирају само мушкарци,њих је ипак жена родила. Ја бих волела да такође сазнам своју хапло групу,да ли ће се коначно појавити таква могучност. Поздрав

• Бранко Тодоровић

Поштована Славице,
            Не теситрају се мушкарци зато што су мушкарци, већ зато што носе Y-хромозом, који се показао практичним за продубљивање сазнања о сродству и пореклу по мушкој линији. Постоје генетичко-генеалошки тестови које могу радити и жене, али то су нешто другачији тестови и за праћење порекла по једној линији не дају толико садржајне резултате. Порекло се поред тога за ову врсту тестова определило и зато што се комерцијално једино они могу радити у Србији.
            Уколико желите, можете се тестирати рецимо у компанији FamilyTreeDNA.com (Family Finder, mtDNA), или YSeq.net (mtDNA). Уколико пак ипак желите да сазнате само којој хаплогрупи припада породица из које сте потекли, онда бисте морали наћи кандидата из ближе или шире породице који носи Y-хромозом. 🙂

• Предраг Димитријевић

Поштовани Александре,
        Црквене књиге се налазе у општини Црна Трава. Ускоро ћу и ја нешто да потражим управо за Добро Поље. Можда могу да Вам помогнем.
        [email protected]

3. Nidzo

Је л стриктно долажење у Београд ради тестирања или ће бити могуће и ван њега одрадити тест или предати свој узорак? Поздрав!

• Јовица Кртинић

Није потребно да долазите у Београд. Узорке узимате самостално и шаљете поштом. Претходно треба да се пријавите преко контакт форме у овом чланку па ће Вам се јавити организатори тестирања са свим детаљним упутствима.

4. Mirko

Postovani hvala vam na ovoj prilici. Samo iz yeksta nisam shvatio da li se mogu prijaviti za testiranje i nerezidenti Sebije. Tj svi mi koji ne zivimo na teritoriji RS niti smo tamo rođebi.

Hvala

• Јовица Кртинић

Поштовани, нема ограничења, могу да се пријаве сви који су заинтересовани да на овај начин открију своје најстарије порекло по правој линији мушких предака – без обзира где живе, шта су по националности или вероисповести.

5. Mile Ćurčić

Postovani.Nalazim se u inostranstvu.Da li postoji mogucnost testiranja bez dolaska u Srbiju.Na primjer da svoj uzorak posaljem pohranjen u dobro zasticenom za takve stvari namijenjenom kontejneru.Unapred hvala.
      Mile Ćurćić

• Бранко Тодоровић

Поштовани г. Ћурчићу,
        Узорци се због КоВид-19 у овој акцији шаљу највећим делом поштом.
        Упутство за узимање бриса и упутства за слање и плаћање добијају се након послате пријаве путем контакт форме у овом тексту позива.

6. Огњен

Како узимам узорак, на који начин и на коју адресу га шаљем, како и када уплаћујем новац, занимају ме те техничке ствари. Хвала.

• Никола Вукосављевић

Поштовани Огњене,

све неопходне инструкције ћете добити путем мејла након што се пријавите за акцију преко контакт форме која је истакнута на овом позиву за тестирање.

7. Божидар Маслаћ

Поштовани,

да ли се уз ову анализу добија и податак о аутосомалној генетици и тумачење? Ако се не добија, да ли се може доплатити и која је цена?

Поздрав!

• Јовица Кртинић

Реч је Y-ДНК тестирању што значи да није укључено и аутосомално тестирање. Сви тестирани ће добити краће тумачење резултата. Не постоје услови да се доплати за аутосомални тест, с обзиром да такво тестирање није у понуди домаћих лабораторија.

8. Рус

Kad ce biti objavljeni prvi kandidati?

9. Milan Petrovic

Postovani, da li je problem ako sam usvojen i nepoznat mi je otac, da pristupim ovom testiranju?

10. Зоран Станојевић

Kако ми из Републик Српске да извршимо тестирање и уплате?