Порекло презимена Вујичић Reviewed by Momizat on . [toggle title="ТЕСТИРАНИ ВУЈИЧИЋИ НА СРПСКОМ ДНК ПРОЈЕКТУ"] Вујичић Хаплогрупа: R1a Z280 L1280 Порекло: Скрађани, Шабац, Србија / огранак Вујичића из Змињака, Ш [toggle title="ТЕСТИРАНИ ВУЈИЧИЋИ НА СРПСКОМ ДНК ПРОЈЕКТУ"] Вујичић Хаплогрупа: R1a Z280 L1280 Порекло: Скрађани, Шабац, Србија / огранак Вујичића из Змињака, Ш Rating: 0
You Are Here: Home » Аутори » Војислав Ананић » Порекло презимена Вујичић

Порекло презимена Вујичић

ТЕСТИРАНИ ВУЈИЧИЋИ НА СРПСКОМ ДНК ПРОЈЕКТУ

Вујичић

Хаплогрупа: R1a Z280 L1280

Порекло: Скрађани, Шабац, Србија / огранак Вујичића из Змињака, Шабац, Србија

Крсна слава: Аврамијевдан

Контакт:
_________________________

КОМПЛЕТНЕ РЕЗУЛТАТЕ ПОГЛЕДАЈТЕ ОВДЕ

ВУЈЧИЋИ – ВУЈИЧИЋИ (Аврамије, 5-4 к), досељени од Невесиња, у Херцеговини. Доселила се браћа Вујица и Дамјан (од Дамјан су Дамјановићи и Поповићи, у Змињаку). Вујичића такође има у Змињаку и Скрађанима, један су род. Краће време су боравили у Семберији, а затим се настанили у Китогу, у Мачви.

ИЗВОР: macva.awardspace.com

____________________

Презиме Вујичић, како пише наш вредни сарадник Славко Вујчић, има основу у личном имену Вујич или у надимку (хипокористику) Вујица.

Прилог господина Вујчића објављујемо у целини:

С језичког гледишта презиме Вујичић има у основи именицу вук или хипокористик Вуја, које је изведено од имена Вук. Оно је исто као именица вук, назив дивље звери из породице паса.

Именица вук је једна од најплоднијих антропонимијских основа у српском језику, посебно у сточарском становништву динарског подручја. Ова имена су се давала деци с уверењем да ће их својом магичном моћи оснажити и штитити од разних опасности и неприлика.

Некадашње обиље заступљености основе вук сачувало се у презименима: Вуица, Вуичић, Вујичић, Вујчић…

Врло распрострањена презимена по многим областима нашег језичког подручја.

Наглашавам да ова данашња презимена (у већини случајева) нису исто као и од наших предака. Ретко је када одсељено братство задржало старо презиме. Зато морамо да имамо на уму да треба да се нађе повезница између нашег данашњег презимена, са презименом нашег старог братства. Само на тај начин може да се дође до сазнања о пореклу. Олако доносити закључке на основу данашњег презимена, а тражити корене под тим истим презименом уназад 300-400г. је неозбиљно. Има случајева где се презиме није мењало, али то је реткост.

Зато мислим да данашњи Вуичићи, Вујичићи,Вујчићи нису сви од истог рода.

Има их по свим земљама, а у већини случајева су пореклом из Старе Црне Горе, Брда и Старе Херцеговине,

Где је и веома често име Вујица.

Вујичића има од Куча, Грахова, Зубаца, Пиве, Малешеваца из Старе Херцеговине, Дробњака, Никшићана, Угреновића, Бјелопавлића и другим српским племенима, а нама остаје да нас пронађемо негде.

Треба да упитамо своје дедове, рођаке и све оне који знају приче и предања о нашем роду. Слава је уз предање најважнија повезница са пореклом (уколико није мењана).

Господин Славко нам је послао и плод свог вишегодишњег истраживања, породично стабло Вуичића, које можете погледати овде:

 

Ово су потомци Јанка Вуичића, првог сина родоначелника Вуице.

Родослов треба увеличати да би могао да се чита.

 

 

 

 

 

 

____________________

Стојан Караџић, Вук Шибалић: „Дробњак и породице у ДРОБЊАКУ и њихово поријекло“, II допунско издање, Београд, 1997, ИШ ‘Стручна књига’

ВУЈИЧИЋИ

(живе у Нинковићима и у Борју)

Вујичићи су огранак Ћетковића, а воде поријекло од Вујице Ћетковића, који је био кнез села Тепаца крајем 18. и почетком 19. вијека. Вујица је био познат у том времену и представљао је истакнуту личност, што се види из једног писма које је писао Хаџи Мехмед-паша Селмановић Вујици Ћетковићу и Гаврилу Шибалији. У писму им се он правда и тражи њихово разумијевање због смрти попа Милутина Церовића, кога је погубио у Пљевљима 1807. године. Даље, паша од њих захтијева да својим ауторитетом утичу на Дробњаке да се окане четовања против Турака и да ће онда он за њих имати разумијевања.

Вујица је имао синове Тодора-Пила и Ника. Сви данашњи Вујичићи потичу од њих.

У НОР-у 1941-1945. године из овог братства су учествовали Милорад Митров из Нинковића који је био припадник НОП-а, а од 1941. године борац Петог батаљонч Четврте црногорске пролетерске бригаде. Погинуо је на Пенезићима код Прибоја 1944. године; Крсто Миланов из Борја погинуо је на. Зеленгори 1943. године, као борац Четврте црногорске пролетерске бригаде. У овој бригади налазио се и Радоман Милошев из Нинковића, на почетку њеног оснивања, али је заједно са једном групом својих сабораца из необјашњивих разлога напустио бригаду у првим њеним ратним данима и вратио се на терен.

Живјели су у Тепцима, одакле су се иселили на љетне катуне у села Нинковиће и Борје, гдје и данас живе.

Славе Ђурђевдан.

 

ИЗВОР: Стојан Караџић, Вук Шибалић: Дробњак и породице у Дробњаку и њихово поријекло, 1997, приредио сарадник портала ПОРЕКЛО Војислав Ананић

__________________

Ваш прилог оставите у коментару или пошаљите на и-мејл:

prezime@poreklo.rs
Пишите нам


Коментари (89)

  • Славко

    Надам се да ће те ви мени помоћи а и ја другима.
    Бавим се истраживањем свог порекла већ неколико година. Направио сам родослов са 11 генерација или 10 колена. Подаци су из разних архива и матичних служби.Не могу да установим кад су и одакле моји преци дошли у Доњу Јасеницу, данашњу Смедеревску Паланку. Имам доста литературе везану за Смедеревску нахију у коју спада и Капетанија јасеничка, али одговора нема. Свима онима који су са ових простора радо ћу помоћи. Поздрав.

    Одговори
  • administrator

    Поштовани Славко, хвала на јављању и жељи да помогнете онима који трагају за својим коренима. Напишите нам неке ближе податке о вашем породичном стаблу како би покушали да дођемо до одговора на питање одакле су стигли ваши преци.

    Одговори
  • Славко

    У тефтеру чибука Јасеничке капетаније као трговци свињама, за 1923 и 1924г. уписана четири брата: Јанко,Аћим,Јаков и Јован Вуичић. У арачком тефтеру за 1831г.
    Јанко 48г.(рођ. око 1784г.)син Миливој 25г.,син Милован 18г.
    Аћим 46г.,син Илија 12г.
    Јаков Вуичић 31г. син Милован 12.
    Јован 29г.син Радован 4г.
    у МК умрлих Јаков умро 1837г. и тако редом…
    у ПОПИСУ ПОЉОПРИВРЕДЕ И СТАНОВНИШТВА 1863г. Јанков унук а Миливојев син Панта, од кога ја водим порекло, уписан као Миливојевић.
    Аћимов син Илија, уписан као Аћимовић. Јаковљев син Милован као Јаковљевић.
    Касније су њихови потомци вратили презиме Вуичић, данас Вујичић и Вујчић. Данас у Селевцу има породица Јанковић, које славе Св.Ђурђица као и Вујчићи, али нисам сигуран да су исдог рода. Мој наврн деда Панта је у попису из 1863г. био изузетно богат, што наводи на закључак да су на овим просторима присутни већ неколико генерација. Пажљиво сам читао др-а Дробњаковића, др-а Перуничића, др-а Јована Ердељановића, и многе друге научнике, али решења нема. Можда сам запао у ћорсокак. Срдачан поздрав.

    Одговори
  • Славко

    Како да објавим бар један огранак мог породичног стабла величине 2,2МВ?

    Одговори
  • administrator

    Славко, пошаљите нам ваше породично стабло. Објавићемо га у целости. Хвала вам што чините овај портал богатијим.

    Одговори
  • Славко

    Први пут сам се заинтересовао да сазнам нешто више о својим прецима и родбинским односима после смрти моје бабе Драгиње, пре четрдесет година. Од тада сам више пута прекидао и отпочињао тај рад, настављајући од већ прикупљеног. Радећи на прикупљању података аматерски, самоуко и несистематски, изгубио сам на жалост много времена и енергије да бих прикупио податке и искуство које излажем. Резултат моје жеље да прикупљене податке поделим пре свега са рођацима тј. члановима фамилија чије сам родослове покушао да направим.
    Често сам се питао: Зар баш морам све да знам о Хитлеру, Џеку Трбосјеку и другим белосветским битангама a да ништа не знам о себи самом тј. мојим прецима. За то сам чврсто одлучио да истражим свој лични и породични идентитет, идентитет који се стално мења и развија, који је спој старог и новог. Oно што је навика у животу појединца то је традиција у животу породице. Ta традиција снагом „прошлог” утиче на обликовање мишљења и понашања појединца у садашњости и будућности. Због тога тражење података о пореклу породице и презимена може да буде хоби, забава a крајњи резултат (гледано споља) неко може да сматра досадним сакупљањем имена.
    Често ми се дешавало да сам податке добијао из друге или треће руке, тако да су поједине гране или читави родослови непотпуни. Из ове чињенице произилази други разлог за представљање резултата мог прикупљачког рада а то је нада да ћу на овај начин ступити у контакт са члановима тих фамилија које нисам уврстио у родослов и да ће ми они помоћи да употпунимо заједничке родослове. Трећи, и не мање важан разлог, је моја жеља да моје досадашње искуство и прикупљени материјал општег карактера поделим са свима онима који су можда сада на почетку откривања својих предака и порекла, као и свима онима којим то моје искуство може да буде од користи.

    Одговори
  • Славко

    Славе,
    Како бих наше порекло учинио занимљивијим, овде доносим називе слава Вујичића по племенској припадности. Можда се и пронађете.
    Св.Ђурђевдан је слава племена Дробњака.
    Св. Петка је је слава брдског племена Бјелопавлићи.
    Вујичићи од племена Угреновића (Никшић) слава Св. Јоаким и Ана.
    Вујичићи из Челинца (Босна) славе Ђурђевдан. Они су од Дробњака.
    Вујичићи код Градишке (Босна) славе Ђурђевдан. Они су од Дробњака.
    Вујичићи из Туђина у Шумадијској Колубари славе Св. Ђурђица. Дошли из Пиве.
    Вујичићи са Романије потичу од Брда, племе Бјелопавлићи, Св. Петка.
    Вујичићи од Братоножића су очували своју племенску славу, Никољдан.
    Васојевићи славе Св. Аранђела, а преслављају Св. Александра Невског.
    Пипери-Лужани славе Ђурђиц и Ђурђевдан,
    У Херцеговини, у Поповом пољу, Вујичића има у Ораху код Билеће, сада се презивају Кудузи и Станковићи и насељени су у Пољацима, слава Св. Никола.
    У Требињу су живели Батине, “никољштаци“, раније Вујичићи из Градца са Косова. Неки су се иселили у Борач, неки у Неум-Клек и у Славонију.

    Одговори
  • administrator

    Славко, хвала још једном на овом лепом прилогу. Ако имате податке и за друга презимена пошаљите. Сигурно ћете некога да обрадујете. Свако добро вам желимо!

    Одговори
  • Славко

    Да завршим моја сазнања о славама везаним за презиме Вујичић, Вујчић.
    Слава брдског племена Бјелопавлић је Св. Петка (27. октобра).
    Сви досељени Бјелопавлићи у средишној Шумадији, изузев Гвозденовића у Губеревцу, променили су славу. Најчешће да би се заметнуо траг због крвне освете.
    У Дробњаку има Вујичића који су презиме добили по претку Вујици Ћетковићу, рођеном 1770.Он је био угледна личност међу Дробњацима. Они су славили Ђурђевдан.
    Припадају Препчењанима из Никшићких Рудина. После Кандијског рата 1645-69г. селе се у више праваца.
    Сматра се да су Ђурђевдан узели као племенску славу, да би касније, кад су стигли у старорашку област, вратили прву славу – Аранђеловдан, који су славили у првом матичном племену – Пиперима.

    У Херцеговини се Вујичићи спомињу у месту Раст, засеоцима Бабја Глава и Залужје, у Невесињском пољу.
    Дошли су с Граовца на Љубовића имању средином 19. века. Славе Петковицу. (Бјелопавлићи).
    Према једном запису из манастира Острог у 18. веку, између Дубравчића и Павковића има место Сушица из којег је потекло више братстава у Херцеговини, међу којима су и Вујичићи у Грахову. Вујичићи су настали по имену једног од браће Вујићи, који су се одавде иселили због крвне освете. Сви славе Петковицу а преслављају Св. Николу 22. маја, док су неки за главну славу узели Св. Николу 19. дец.
    У племену Пипери у Ц. Гори, у троуглу између река Зете и Мораче, на тлу данашњег села Баћа, у Рсовој Рудини, постоји топоним Вујичића кућиште. То је једина успомена на некадашње братство Вујичића о коме се ништа не зна. У селу Баћи где је некад било Вујичића, садашња племена славе Св. Архангела (пиперску славу) и Петковицу (племенску славу Бјелопавлића).
    И у Бјелопавлићима, у Старој Гори, има Вујичића у месту Шобајићи (некад Дубравчићи).
    Пре досељавања Бјелопавлића (од Пећи), на овом тлу су живела стара српска племена као што су Лужани.
    Они су под притиском досељеника напустили ову област и одселили се преко Пипера у Боку и Херцеговину.

    Одговори
    • Marko

      evo cisto da kazem,moja familija od nekih 10-tak kuca u jednoj liniji u selu Guberevci(izmedju Kv i Ca-dragacevo popularno),preziva se Vujicic. Svi kazu da vucemo korene iz Crne Gore,sad sam ovde malo citao o tome i koliko sam skontao tako i jeste iz razloga sto mi je slava Aranjdelovdan. Sada vecinom mladji deo te familije zivi u Cacku. Ako nesto znaci,cisto da pomenem. 😉

      Одговори
      • Na vr' brda saran guja spava

        Cao Marko
        Nasi Vujicici (imam i ja tu korijene mada nisam Vujicic) naselili su Dragacevo iz Sjenice tokom 19og vijeka iz sela Donje Lopize, gdje dan danas ima Vujicica. A tu su dosli iz Bijelog Polja tokom 17og vijeka. Ovo sam vidio na rodoslovu Vujicica sto je neki istoricar napravio u Vici.
        Pozdrav

        Одговори
    • MILAN

      Postovani Slavko ja sam Milan Vujicic.Zivim u Lajkovcu kod Valjeva.Po mojim saznanjima a citajuci ove podatke koje ste vi napisali moje poreklo vodi od Vujicica iz grahovca i slavim svetu petku.Moji su se 1965 god doselili iz Prkovica kod Nevesinja u Lajkovac.Mozete li mi pomoci da nadjem kompletnije podatke o svom poreklu pa i o toj krvnoj osveti.Veliki pozdrav

      Одговори
    • Драган

      САД сам се вратио из ЦГ.
      Пошто трагам годинама о Зрну Вујчић /Вујичић
      Био сам под Острог и један од свештеника који држи пароху код горњег поља. Ту сам упознао староседелаца које су ме упутиле ка БГ и где требам да преузмем књигу о једном од племена Вујичића који су из Крајине /Кордун. Књигу је написао Вујичић Божидар и мислим да можете књигу узети у градској библиотеци.
      Славко хтио би са вама мало детаљније попричати.
      dragan_vujcic@yahoo.Com

      Одговори
  • administrator

    Славко, шта рећи до једно велико ХВАЛА! Јављајте се кад год дођете до неког сазнања које вреди поделити са свима који долазе на наш портал.

    Одговори
  • Дејан

    Пре свега да вас срдачно поздравим, веома ми је драго што сам нешто успео сазнати о пореклу свог презимена, покушаћу да пронађем по матичним књигама све своје претке (колико будем у могућности) и поставићу овде на сајту

    Одговори
  • Славко

    Дејане, нисте навели тачно презиме и општину у којој живите. До установљавања Вуковог речника 1867г. ми смо се презивали Вуичић. У матичним књигама пред крај 19-тог века уписују нас као Вујичић.Средином 20-тог века, неписмени послератни матичари уписују нас као Вуић, Вујичић и Вујчић. Ја се нпр. презивам Вујчић а мој деда и отац, Вујичић. Дакле, презиме Вуичић, Вујичић и Вујчић је истог порекла.
    Крените од историјског архива, у којима су црквене матичне књиге од 1837г. Ако хоћете још уназад, онда у Архив Србије да погледате арачке и чибучке тефтере, задужбине Мите Петровића. Ако имате учеснике у ратовима, закажите у Војни архив.За увид у матичне књиге вашег места или у окружењу, тражите одобрење начелника општинске самоуправе.За увид у црквене матичне књиге, замолите вашег пароха да упути молбу свом намеснику…

    Одговори
    • Mišo Vujičić

      Postovani Gosp. Slavko. Ja se javljam od Vujičića iz Čelinca..mi slavimo Djurdjevdan..imamo saznanja da je nas predak Đuran Vujičić dosao oko 1830.god. Kazu da je dosao sa jos dva brata. Jedan je otisao u Gradisku a taj drugi je otisao u drugo selo Šnjegotina. u opstini Čelinac. Nas Đuran je ostao u selu Babići opstina Čelinac. Znam sva imena do Đurana. Ide moj otac Živko njegov otac Milivoj njegov otac Ilija. Njegov otac Gavro. Pa Đuran. Dosta smo naučili iz vasih pisanja. Mi mislimo da je Đuran dosao sa bracom zbog krvne osvete. Tj prica se sa koljena na koljeno da je ubio Turčina. Mi imamo nadimak za nase pleme Đuranovici..

      Одговори
  • estavella

    Postovani Slavko, rodoslov koji ste sacinili je impozantan, verovatno je monogo truda
    ulozeno,a o literaturi i putovanjima da ne pricam. Ja sam poceo skoro sa pravljenjem svog ali ne jedne familije vec svih koje mi se pojavljuju kao preci. Malo je teze,ali
    posto sam geograf to mi je uza profesija i veoma privlacno.
    Ne znam u kom obliku i programu ste poslali redakciji rodoslov, jer i ja bih voleo da
    objavim svoj, mozda se neko prepozna.
    Najvaznije zbog cega vam pisem je bas ta Jasenica. Jedan deo mojih predaka je iz Krnjeva, Azanje i Smedereva. Pregledao sam dosta literature i popisa ali uvek postoji nesto novo pa ako mozete da me posavetujete oko gradje za koju verujete da bi mogla da pomogne. Hvala unapred.Nenad Karic

    Одговори
  • Славко

    Драги Ненаде.Без љутње, не иде да истражујемо наше порекло латиничним писмом, јер наши преци нису писали латиницом. Ја сам имао муке да нађем софтвер за израду родослова који прихвата ћирилицу, али сам га пронашао и вама ћу рећи али мејлом.Која презимена тражите у Крњеву, Азањи и Смедереву и напишите бар име неког претка? Срдачан поздрав.

    Одговори
  • estavella

    У праву сте Славко, слажем се за све -). Што се тиче Јасенице, најважније презиме које тражим је Карић. Чукундеда Марко Карић рођен је око 1869 у Азањи, оженио се Анђом Хранисављевић (Крњево-слава свети Алимпије,за њих сам у попису нашао до претка Јована 1796).Маркоје био богати Млинар и индустријалац у Крњеву и Смедереву,погинуо у Првом Светском рату 1914.сахрањен у Крњеву.Касније и жена и деца прелазе за Београд. Слава Карића је Свети Никола. Оно што ме буни је што Карића нема ни у попису ни у тефтеру ни у Крњеву, ни у Азањи. Једино сам о Јасеници прочитао
    насеља и порекло становништва од Дробњаковића и пронашао Кариће у Камендолу…ту губим сваки траг нити имам везу са овим селима.
    Од осталих фамилија једино имам у пореклу Јелиће,али њих има и у Азањи и у Крњеву и то различите, па морам сам прво да пронађем од којих је Анђина мајка…
    Имам ја још једну веома интересантну причу из овог дела стабла,о такође чукундеди који је био власник бивше Мериме(првобитне радионице која је прерасла у њу) у 19.веку, коме се такође губи траг У Смедереву, али да не замарам ,о томе неки други пут…Хвала унапред Ненад Карић

    Одговори
  • Славко

    Драги Ненаде (и мој син се зове Ненад). Ја овај посао углавном радим зими јер ми је сада сезона послова од којих живим. Међутим,разумем те и знам колико је мени био тежак почетак а помоћи ниоткуда. Једна од вреднијих књига за истраживање породичног стабла је од Бранка Перуничића “Попис становништва и пољопривреде у срезу јасеничком 1863г“.У том попису, у Азањи није било Карића. Прегледаћу и околна села.
    Погледаћу “Смедеревска Паланка и околина 1815-1940“ исто од Перуничића, иако нешто пронађем послаћу. Тачно је, ни Дробњаковић није забележио Кариће у Азањи, а податке је обрађивао 1923-24г.

    Одговори
  • estavella

    Хвала Славко, мислим да би у тим књигама требало да их има можда у Крњеву. Не знам за тај Камнедо(л) , он је мало северније и са источне стране Мораве. Не знам ни да ли га има у попису и тим књигама јер вероватно не припада Јасеници.

    Одговори
  • Славко

    У попису 1863. у Крњеву нема Карића.У списку трговаца свињама и другом стоком у нахији смедеревској за 1831.и 1832. Карића нема. У Азањи за 1832. Јелића има: Панта 93 козе и овце, Паун 68 коза и оваца, Митар 9 коза и оваца, Петар 100 коза и оваца,Витор 33 коза и оваца. Е, сад ко је предак твоје мајке? Постоји више разлога зашто нема Карића у Крњеву. 1. Да су грешком заобиђени у пописима. 2. Да нису дошли као Карићи, тј. да се при попису нису тако презивали. Моји су преци негде у том периоду (због учешћа у Ђаковој буни) побегли у околину Београда и тамо променили презиме и славу. Касније су се вратили и узели старо презиме и славу. Ова је страница намењена презимену Вујчић, али нема везе, помагаћу ти колико могу. Можда би било добро да посетиш Архив Србије у Карнегијевој 2, одмах иза ел.машинског факултета. Пре поласка ми се најави да ти напишем назив и број микро филма за подручје Јасенице.Ниси рекао где живиш?

    Одговори
  • estavella

    писао сам ја и на страници Карић…писаћу тамо ако нађем несто…

    Одговори
  • estavella

    Да ли неко зна где може да се нађе ова књига…„Летопис Подунавских места“(Беч 1998) период 1812 – 1935 г. по предању, Подунавских места и обичаји настанак села ко су били Досењеници чиме се бавили мештани

    Одговори
  • Дејан

    Поштовани господине Славко, прочитао сам Ваш одговор и морам ВАм рећи да ћу ових дана покушати у Архиву у Смед. Паланци да пронађем неке податке. Иначе, моје презиме је Вујичић, гледајући унаѕад и мало претражујћи колико сам у могућности у мом окружењу, дошао сам уназад до чукундее, али од њега ни макац, јер о њему немам баш никакве податке осим имена (а питање је да ли је и оно тачно). Наиме, ја сам Дејан од оца Александра рођен 1970.године, отац Александар је рођен 1943. као син Миодрага, Миодраг је рођен 1923. године од оца Драгише, Драгиша је син Михаилов, или Мијаилов, али о њему немам годину рођења, јер у МКР нема података, а на надгробној плочи, (споменику) се не види због старости, док за његовом оца Михаила или Мијаила немам баш никаквог податка осим имена које стоји на исто том споменику и које сам тако успео да протумачим.
    Срдачан поѕдрав

    Одговори
  • Славко

    Дејане, Вујичић, Вуичић или Вујчић су презимена истога рода само различито написана. Ово тврдим за подручје које обрађујем. Набројао си своје претке а ниси рекао одакле си и где живиш? Поздрав.

    Одговори
    • Драган

      Потомство
      Прадеда Вујадин Вујчић
      Боравио у Америци са Братом Савом после Саво отишао у Русију а Вујадин други брак у Кордун после 2 С. Рата отишао за Славонију.
      Вујадин први брак у Америци морам да потражим.

      Синови:
      Јован + 1 син
      Никола + 1 син
      Душан + 0
      Миле + 1 Кћи
      Божидар (жив) + 1 син

      Кћери:
      Стана (жива) + 1 син + 1 кћи
      Милица + 1 син + 1 кћи
      Љубица + 1 кћи

      Остале податке ако треба могу проследити ако треба

      Одговори
  • Славко

    Уреднику рубрике “Порекло“ послао сам молбу да ми помогне да одгонетнем, када су и одакле Вујичићи дошли у село Селевац код Смедеревске Паланке? Захтев послат 18.марта 2012. Знам да имате много захтева али покушајте. Срдачан поздрав. Славко.

    Одговори
  • administrator

    Поштовани Славко, нисмо заборавили на ваш захтев. Већ извесно време покушавамо да дођемо до једног од најбољих познавалаца родова и села из паланачког краја. Недавно смо направили први контакт са њим и ускоро очекујемо одговор који вас занима. Свако добро и велико хвала за ваш велики допринос садржини нашег и вашег сајта.

    Одговори
  • Sarko

    Postovani Slavko znas li da nekoliko sela dalje od Selevca zivi razgranut rod Vujicic sa raznim prezimenima, slavi Djurdjic. Radi se o selu Americ pripada opstini Mladenovac. Dr. B. Drobnjakovic zabelezio je 1930 godine Vujicice u Americ.

    Stari rod Vujicici (od kojeg su: Radojkovici, Milosavljevici, Urosevici, Ivkovici, Milinkovici, Milivojevici, Gavrilovici, Jovanovici, Milicevici (ukupno 39 kuca., slave Djurdjic). Imaju rodjake u Kovacevcu I Koracici (Cokici). sela pripadaju opstini Mladenovac i u selu Vlaskoj (Marinkovici).

    Njihovo poreklo: Cokici iz Koracice ogranak Vujicica veli da su im stari doseljeni u 17. veku od Pestera, dok oni iz Kovacevca ne znaju poreklo. (Medjutim Vujicici tvrde da su im stari doseljeni od Skadra, kao i da su im rod Cokici u Kovacevcu i Koracici i Marinkovici u Vlaskoj.

    Da niste mozda od ovog roda?

    Одговори
  • Славко

    Драги Сарко или Шарко. Захваљујем се на вашем труду и жељи да ми помогнеш. Ове податке имам али ако још нешто зазнате молим вас напиши ми. Нисам још сигуран да смо род али сродници сигурно јесмо јер и ја славим Ђурђица.Срдачан поздрав и још једном, хвала.

    Одговори
  • Славко

    Можда нисте знали, и Исус Христос има свој родослов.
    Многи народи родословно памћење заснивају на мушким прецима, па тако и у Библији пише: „Аврам роди Исака, а Исак Јакова“, итд.

    ИСУСОВО ПОРОДИЧНО СТАБЛО има 28 колена
    Родослов по Матеју

    1. Родослов Исуса Христа, сина Давидова, Авраамова сина. 2. Авраам роди Исака. А Исак роди Јакова. А Јаков роди Јуду и браћу његову. 3. А Јуда роди Фареса и Зару с Тамаром. А Фарес роди Есрома. А Есром роди Арама. 4. А Арам роди Аминадава. А Аминадав роди Наасона. А Наасон роди салмон. 5. А Салмон роди Вооз с Рахав. А Вооз роди Овида с Рутом.А Овид роди Јесеја. 6. А Јесеј роди Давида цара. А Давид цар роди Соломона са Уријиницом. 7. А Соломон роди Рово. А Ровоам роди Авију. А Авија роди Асу. 8. А Аса роди Јосафата. А Јосафат роди Јорама. А Јорам роди Озију. 9. А Озија роди Јоатама. А Јоатама роди Ахаза. А Ахаз роди Језек. 10. А Језекија роди Манасију. А Манасија роди Амона. А Амон роди Јосију. 11. А Јосија роди Јехона и браћу његову, у сеоби вавилонској.12. А по сеоби вавилонској, Јехонија роди Салатила. А салатил роди Зоровавељом. 13. А Зоровавељом роди Авиуд. А Авиуд роди Елиаким. А Елиаким роди Азора. 14. А Азор роди Садока. А Садок роди Ахима. А Ахим роди Елиуда. 15. А Елиуд роди Елеазара. А Елеазар роди Матана. А Матан роди Јакова. 16. А Јаков роди Јосифа, мужа Марије, од које се роди Исус звани Христос. 17. Свега, дакле, колена од Авраама до Давида, колена четрнаест, а од Давида до сеобе вавилонске кољена четрнаест, и од сеобе вавилонске до Христа, колена четрнаест. Матеј.И.1-17

    Родослов по Луки

    23. И сам Исус имаше око тридесет година кад поче; и бјеше, као што се мишљаше, син Јосифа, сина Илије, 24. Сина Матата, сина Левија сина Мелхијева, сина мјесиц, сина Јосифова, 25. Сина Мататије, сина Амосова, сина Наумова, сина Еслимова, сина Нагејева, 26. Сина Маата, сина Мататије, сина семеј, сина Јосифова, сина Јудиног, 27. Сина Јоанан, сина Рисајева, сина Зоровавељом, сина Салатиилова, сина Ниријева, 28. Сина Мелхијева, сина Адија, сина косама, сина Елмодамова, сина ирови, 29. Сина Јосијина, сина Елиезера, сина Јоримова, сина Матата, сина Левијева, 30. Сина Симеонова, сина Јудиног, сина Јосифова, сина Јонан, сина Еликимова, 31. Сина Мелејева, сина Маинанова, сина Мататина, сина Натанова, сина Давидова, 32.Сина Јесејева, сина Овидове, сина Вооз сина Салмона, сина Наасонова, 33. Сина Аминадавова, сина Арама, сина Јорамова, сина Есрома, сина Фарес, сина Јудиног, 34. Сина Јаковљева, сина Исакова, сина Авраамова, сина Тарина, сина Нахоровог, 35. Сина Серух, сина Рагавова, сина Фалек, сина Евера, сина Салина, 36. Сина Каинан, сина Арфаксад, сина Симова, сина Нојева, сина Ламехове, 37. Сина Матусалем, сина Енохова, сина Јареда, сина Малелеилова, сина Каинан, 38. Сина Еноса, сина ситова, сина Адамова, сина Божијега. Лука ИИИ ,23-38

    По ‘Лукином’ родослову ЈОСИФ (муж БОГОРОДИЧИН) води порекло од Натана, трећег Давидовог сина, а по ‘Матејином’ он порекло води преко Соломона, ИВ сина Давидова

    Одговори
  • Брано

    Поштовани г. Славко,

    живим у БиХ у Сарајеву и моје презиме је Вујичић. Према предању мојих предака знамо да водимо поријекло из Црне Горе из Грахова (околина Никшића). По одласку из Црне Горе насељавамо предио око Тјентишта,а потом свјеверније предио тзв. Мрежице (села Унковићи и Пјевац). У селу Унковићи су са Вујичићима живјели и Вујичићи који су доселили из Херцеговине. Сви ово Вујичићи славе св. Петку.
    Мој чукунђед Лука је из Унковића доселио на Пјевац гдје су живјеле четири генерације и потом се почетком 1950-тих година досељавају у Сарајево. Ја сам почев од Луке направио позамашно породично стабло, укључујући и предке моје мајке која се дјевојачки презива Драшковић (који су сличног поријекла као Вујичићи). Уколико желите да погледате моје породично стабло пошаљите ми свој е-маил да Вас региструјем на веб страницу нашег породичног стабла. Срдачан поздрав! Б. В.

    Одговори
  • Славко

    Драги мој Брано,
    Драго ми је да се још неко бави презименом Вујичић или Вујчић. По вашој слави ви сте од Бјелопавлића, али не мора да значи. Ја славим Св. Ђурђица а нисам сигуран ком племену припадам. Највероватније да моји и ваши преци нису дошли под тим презименом. Е, ту лежи кључ решења. Иначе, моје и ваше презиме је до пред крај IXX века било Вуичић, а после 1867. Вујичић и Вујчић од зависности да ли је свештеник или матичар чуо оно “и“ или не. Према томе, они који како кажу инсистирају на оно “и“ су незналице или обојени неким предрасудама. Жељно очекујем да видим ваше породично стабло. shimano1955@gmail.com Срдачно.

    Одговори
  • Славко

    Слична презимена

    Вујичић
    Вујачић
    Војичић
    Вујчин
    Вујчић
    Вујичин
    Вуичић
    Вучић
    Вучинић
    Вучевић
    Вујић
    Вујовић
    Вукотић
    Вукић
    Вукеља
    Вукчевић
    Wolfson
    Wolfsohn
    Wójcik
    Вучетић
    Вукмировић
    Вукоичић
    Вукосављевић
    Вуковић
    Вукчић
    Вучићевић
    Вуксановић
    Вукшић
    Вучуровић
    Вуисић
    Вујисић
    Вујанић
    Вучко
    Вучковић
    Вучо
    Вуица
    Вујица
    Вучкић
    Војчић
    Вуић
    Вучелић
    Вукелић
    Вукојевић

    Одговори
  • Брано

    Драги Славко,

    много Бам хвала. Послао сам Вам позив за регистрацију. Остаћемо у контакту и наставити да размјењујемо наше налазе.

    Срдачан поздра!
    Брано В.

    Одговори
  • Брано

    Драги презимењаци, ево једног од извора гдје можете сазнати нешто више о свом презимену. Избор је књига: „ПРЕЗИМЕНА У ЦРНОЈ ГОРИ“ или web site: http://www.montenegro.org.au/prezimena.html

    Вуић, Лeпeтaнe и Биjeлa, Хeрцeг-Нoви; Гусињe; у Кривoшиjaмa и кao: Диђaнин из Диђaнa

    Вуицa, Никшић

    Вуичeвић, Кoсoви Луг (Бjeлoпaвлићи)

    Вуичић, Чeвo (Цeтињe). Oд њих су: Симoвић у Липику (Гaцкo), у Кaлифoрниjи, пoд Jaхoринoм и нa Пaлaмa и у Mиљeвини и Брусни (Фoчa); Грaхoву (Никшић); у Биjeлoj и Бaoшићимa, Хeрцeг-Нoви

    Вуjaдинoвић, Пипeри из стaблa Стaњeвићa; Цeтињe; Пoдгoрицa; Брaтeшић (Грбaљ); Бjeлицe, из стaблa Mилићa и кao:Вукчeвић; Цуцe (Цeтињe). Oд њих су у Грaхoву (Никшић); jeдни су у Грбљу из Стaрe Црнe Гoрe; Рaтeшић (Грбaљ). У 15. в. су дoсeлили из Зaгaрaчa (Дaнилoвгрaд); Tупaн у Бaњaнимa (Никшић), кao Joкaнoвић прeсeлили су сe у Пиву, пa у Злaтицу и Зaтриjeбaч (Кучи), и Зaтaрje; Крњa Jeлa кoд Грaхoвa (Никшић). Прeсeлили сe у Грaницe (Билeћa); у Кoмaни (Пoдгoрицa), jeсу oд Никoдoљaцa – Рaдулoвићa; Aндриjeвицa; Moмчe (Кучи), oгрaнaкВуjoшeвићa. Jeдни су сe oдсeлили у Љeшницу и Joшaницу у Бихoру (Биjeлo Пoљe), нeки кaсниje кao: Ћoрoвић; jeдни су сe 1879. гoд. из Кучa oдсeлили у: Бoрлoвaц, Вaсиљeвo, Mирoвaц и Љeшницу (Пoдуjeвo), пa jeдни и кao:Пeтрoвић; Пoдврaћe (Бjeлoпaвлићи). Oд њих су у Биjeлoм Пoљу и Пeћи (Meтoхиja) и кoд Ужицa; Никшић и пoдручнa Рубeчa и Грaхoвo; Пoдгoрицa из Кучa; Бaр: Кoд Риjeкe Црнojeвићa су кao: Вуjaнoвић и Кoрaћ; у Биjeлe Рудинe (Билeћe) дoсeљeници из Крњe Jeлe (Грaхoвo) – Никшић; Истoк (Maхaлa Бajрaмaj) – Meтoхиja, из Бjeлoпaвлићa

    Вуjaчић, oгрaнaк Вуксaнлeкићa, пoтoмaкa Хoтa, рaзгрaнaти (види: Хoт). Oви Вуjaчићи нaстaњeни су у: Гoлубoвцимa (Гoшићи) – Зeтa, Oвтoчић (Црмницa), Врaки (Фрaки), Скaдaр; Oвтoчић (Oптoћић), Црмницa; Meдин Дo у сeлу Утргу (црмничкa Пoдгoрa); у Стругу дрoбњaчкoм oгрaнaк Гaврилoвићa из групe Никшић, испoд Tрeбjeсe (Никшић), oдaклe je Стeвaн Вуjaчић (1789. гoд.) у Брдa (Бjeлoпaвлићи), пoслиje у Рoвцa, пa у Дoњу Moрaчу (Кoлaшин), зaтим у Гoрњу Moрaчу (1792. гoд.) у сeлo Љeвиштa. Њeгoви синoви (сa мajкoм Jaњoм) прeдjу (1797. гoд.) у Струг. Oд њих су jeдни у Гajтaну и Лeскoвцу (jужнa Србиja) кao: Tурoвић; кoд Никшићa, грaнaTрeбjeшaнa; oд њих у Стругу (Жaбљaк) и у Русиjу, кoд Киjeвa (Укрajинa) и кao: Вуjaчић (Кутлaчa); Никшићкo Прeкoвoдje; Улцињ 1689. и 1890. гoд.; Сутoмoрe – Бaр 1911. гoд.; Рисaн; Никшић (вaрoш) пoтичу oд Вукa, срoдникa Вукaлoвићa из Бoгojeвoг сeлa (Tрeбињe); Рoкoчe (Слaдojeв Дo) – Цуцe и кao: Вуjaчић – Слaдojeвић. Oдaтлe jeдни прeдjу (1748. гoд.) у Грaхoвo (Никшић) и срoдници из пoдручних Ридjaнa (пoтoмци Дрaгoшa, унукaПaнтa Mрњaчeвићa, дoсeљeникa из Кучa) рaзмнoжe сe нa пoдручje Грaхoвa, у сусjeднe: Вилусe, Дубoчaнe, Ублa (Oпутнe Рудинe), Гoлиjу, нa Вилусимa: Субoтић; Приjeсцимa, Кaмeнoм и Кутимa, Хeрцeг – Нoви, у Кoлaшину кao: Вуjaчић, Maoчићи и Ридjaни, у Цуцaмa кao: Стeвoвић, Цвиjeтић (у Дoбрoм Пoљу) и Биjeлић у Tрњинaмa (Цуцe), у Нудoлу (Грaхoвo): Aнтунoвић, Дрaгojeвић, у Грaхoву и Бaњaнимa: Дaкoвић, у Рисну: Пoпoвић, у Жљиjeбу (Бoкa Кoтoрскa): Субoтић и Вилусимa, у Врeлимa (Приштинa), кoд Нeвeсињa (Хeрцeгoвинa): Цвиjeтић,Слaдojeвић и Рaдoвић, у Зeти (Дрaгojeви пoтoмци) и oд њих у Врaки (Скaдaр), jeдни у Грaхoву (oд 1830. гoд.):Jaкшић, Улoг (Гaцкo) дoшли из Нудoлa (Грaхoвo), a oд Вуjaчићa су у Киjeву (Укрajинa): Стeвaнoвић, у Русиjи:Mилoрaдoвић, у Рудинaмa никшићким: Дeлибaшић и Aћимoвић; у Улoг (Кaлинoвик) из Нудoлa (Грaхoвo), Никшић и у Сeлину (Крстaц гoлиjски), Никшић

    Вуjaчићи, пo нajстaриjeм прeдaњу су из Хoтa. Из Хoтa у Кучe a из Кучa у Пипeрe. Tу су сe рaздвojили. Jeднa групa je пoшлa у Риђaнe кoд Никшићa (Риђaнски Вуjaчићи). Oд њих су нeки живjeли у Tрeбjeсу, a пoслиje у Ускoцимa и Moрaчи. Сви oви и сaдa држe стaрo прeзимe. Oд њих je jeдaн диo пoшao нa Грaхoвo. Oд њих су грaхoвски Дaкoвићи, Булajићи, Вучeтићи, Jaкшићи и Цвиjeтићи и гoлиjски Лубурићи и Пeришићи и бaњски Дeлибaшићи иЧoлaкoвићи, гoтaчки Стeвaнoвићи и нeвeсињски Рaдoвићи. Oд oвe групe су Вуjaчићи у Врбици кoд Билeћe и Вуjaчићикoд Кoњицa. Другa групa je пoшлa у Црмницу у сeлo Oвтoчићи – Пoдгoр. Oд њих су тaмoшњи Вуjaчићи a oд њихШћeпчeвићи – дaнaс Стjeпчeвићи и Jaњeвићи. Oд oвих црмничaнскиjeх Вуjaчићa су Вуjaчићи у Грбљу и у Љeшaнскoj нaхиjи: Вукићeвићи, Вуксaнoвићи и Бojaнићи. Oд oвиjeх Сикмaнoвићи у Пoнoримa и Aлигрудићи у Бaлaбaнимa. Вуjaчићa имa у Зeти, Гoлубoвцимa и Toшићимa и oд њих су Крстoвици и Maрaси. У њихoвoм сусjeдству живи aлбaнскo-aрнaутскo брaтствo Oтoвићи-муслимaни. Oни сe свoje-рoђaкajу. Вуjaчићи су сви oдувиjeк слaвили слaву Св. Никoлу. Нeки су из рaзних нуждa прoмиjeнили слaву и прeзимe, aли сви знajу свoje стaрo прeзимe и слaву. Вуjaчићa, кojи сe joш тaкo прeзивajу имa у: Никшићу, Ускoцимa, Moрaчи, Грaхoву, Врбици, Кoњицу, Зeти, Грбљу и Црмници. Имa их дoстa рaсeљeних пo Бoсни и пo Србиjи. Имa их и у Бaру и Улцињу.

    Вуjaчићи, брaтствo у Грaхoву

    Вуjaчићи, сeлo Шипaчнo кoд Никшићa, пoриjeклoм oд Лубурићa из Хeрцeгoвинe (прилoг Рaдoњa Mинић)

    Вуjић, Бaoшићи, Хeрцeг-Нoви, 1690. гoд., пoриjeклoм из Стaрe Црнe Гoрe, и у Meљинaмa, Хeрцeг-Нoви, и Oрaхoвицaмa (Рисaн); Рисaн пo мajци; oгрaнaк Групкoвићa у Бjeлoпaвлићимa

    Вуjићи (Mилeшeвићи), брaтствo у Дидaмa

    Вуjичић, Нинкoвићи (Жaбљaк), oгрaнaк Ћeткoвићa, пoриjeклoм из Чeвa (Цeтињe). Oд њих су сe (1887. гoд.) oдсeлили у Дoбрилoвину, Гojкoвићe, Стeвaнoвaц, Прeнћaнe (Mojкoвaц); Врaнeши (Биjeлo Пoљe), дoсeлили сe из Кoлaшинских Пoљa; Глaвaт (Грбaљ) у 17. в.; Никшић; Хeрцeг-Нoви; Рoвцa (Пoдгoрицa); Цeтињe; исeљeници из Пивe у Tудjину (Шумaдиjскa Кoлубaрa); у Дoлoвe (Грaхoвo), приспиo Вуjицa из Зaслaпa (Дoбрa Бaрa), Цуцe, a oндje из Зaгaрaчa (Дaнилoвгрaд), a тaмo из Шoбajићa (Бjeлoпaвлићи). Oд њих су у Грнчaрeву (Tрeбињe). Oд њи су Звицeрнaстaњeни пoд Звиздoм (Цуцe), oд Вукaлa су Вуjчинa брaтa: Вукaлoвић у Зупцимa (Tрeбињe), a oд Вучурa: Вучурoвић у Зупцимa (Tрeбињe), a oд брaтa Илиje: Илић у Кривoшиjaмa, oд Mилoшa: Mилoшeвић у Дoбрoти и Риoцу (Бoкa Кoтoрскa), oд њихoвих срoдникa и: Вoдoвaр нaвoднo у Кривoшиjaмa; Зaбрдje (Бриjeг), Пивa, дoшли из Фoчe

    Одговори
  • Sarko

    E Brano taj sajt je od pamti veka, nema ko ga ne zna. Ima dosta ne istine na tom sajtu i podaci su nepotpuni. Hoces da kazes da sva ova prezimena iskljucivo poticu iz Crne Gore i da su svi Srbi poreklom iz Crne Gore? Ljudi zapravo i ne znaju da je istorijska Stara Crna Gora bila mala sicusna teritorija koja je obuhvatala sadasnje prosecne 5-6 opstine, a istorijska Hercegovina (Stara Hercegovina je do 1878 godine pripadala sadasnjoj Hercegovini koja je u RS. Dakle istorijska Hercegovina je cetiri do pet puta veca od Stare Crne Gore. Crna Gora se sirila od pocetka XIX veka pa sve do pocetka 20 veka. Na primer Brda nikad nisu bili u sastavu Stare Crne Gore, osim mali deo teritorije. danasnji sever Crne Gore takodje nikad nije bio u sastavu Crne Gore, sve ove teritorije su prikljucene Crnoj Gori uglavnom tokom 19. veka. Mene strasno nervira kad neko kaze moji su iz Crne Gore, a ustvari su na primer iz Stare Hercegovine iz Pljevlja. Sto se tice stanovnistva danasnje Crne Gore, ono je u vecini slovensko stanovnistvo, ali ima i nesto etnickih Vlaha, koji su se vremenom slovenizovali, takodje ima i nesto etnickih Albanaca koji su takodje slovenizovali, ima i Roma koji su se slovenovizali na primer fudbaler Juventusa Mirko Vucinic za koga niko ne bi reko da je Rom, a on ustvari ima romsko poreklo. Nabavi knjige o vrhunskom dr Etnografije Erdeljanovicu koji je proucavao stanovnistvo na tim prostorima ili od ostalih etnografa i saznaj ko su danasnji tkz Crnogorci. Nije istina da su svi Crnogorci i Hercegovci od pamti veka na tim prostorima. Ne sporim ima mnogo starih porodica, ali ima i dobar deo doseljenika i to starih doseljenika. Jos jednom laz je i ne istina da svi Srbi poticu iz Crne Gore, mnogim Srbima je stari zavicaj Hercegovina, Kosovo i Metohija, Makedonija, severna Albanija itd.

    Одговори
  • Брано

    Поштовани Сарко,

    молим Вас да ми не инпутирате оно ствари које не приличе као што стоји у Вашој реченици „Hoces da kazes da sva ova prezimena iskljucivo poticu iz Crne Gore i da su svi Srbi poreklom iz Crne Gore?“. Ја се аматерски бавим својим поријеклом и податке које сам нашао сам само пренио. Ако Вас је то неким случајем на неки начин погодило онда се извињавам, али Вас молим да ми не „додјељујете“ оно што нисам рекао или написао.

    Одговори
  • Брано

    ИЗВOР: „Херцеговачка Презимена“ – Ристо Милићевић.
    БATИНA (к.м). Бaтинe (к), рoд у Tрeбимљи (Пoпoвo). Дoсeлили су из Дужи кoд Нeумa. a дaљoм стaринoм су „Вуjичићи сa Кoсoвa”. Прe¬зимe су дoбили пo бaтини (штaпу) кojу je нeки њихoв прeдaк стaлнo нoсиo. Слaвили су Никoљдaн (84:163). Бaтинe (м) су живjeли у Стoцу и oкoлини. Гoдинe 1791. у oвoм крajу сe пoмињe хaџиja Aхмцд Бaтинa (97:99).
    СTAНКOВИЋ (п.к). Стaнкoвићи (п). у Слaвoгoстићимa (Шумa трe¬бињскa). Пoљицу (Пoпoвo) и Сoпиљимa (Нeвeсињe). У Слaвoгoстићe су дoсeлили из Нeвaдe у Бoбaнимa oкo 1860. гoдинe. Слaвe Jo¬вaњдaн (75:1202). У Пoљицу смaтрajу дa им je “дaлeкa стaринa” oд Вуjићићa из Oрaхa кoд Билeћe и дa су jeднo плeмe сa Кудузи- мa. Зajeдничкo им je и крснo имe Ђурђeвдaн. У Сoпиљa jц Стaн- кoвић дoшao из Зaлoмa (Нeвeсињe) oкo 1878. гoдинe (59:232). Имa их нaстaњeних и у Moстaру. Стaнкoвићи (к) су у Tрeбимнљи (Пooвo). Дoсeлили су из Црнe Гoрe. Гoдинe 1817. у сeлу сe пoмињe Бoшкo Стaнкoвић Слaвили су Никoљдaн (84:164).
    ВУJИЦA (к). у Вeљaцимa (Љубушки). Пoриjeклoм су oд Вуjичићa „с Oрa кoд Вргoрцa“ (из Oрaхa). Дoсeлили су у Вeљaкe oкo 1820. гo¬динe (59:302). Вуjицe су нaстaњeни и у Moстaру.
    ВУJИЧИЋ (п). у Бaбjoj Глaви и Зaлужjу (Рaст. Нeвeсињe). Дoсeлили су у oвa мjeстa из „Грaoвцa“ (Грaхoвo. Никшић) oкo 1850. гoдинe. Слaвe Пeткoвицу (59:230). Пoмињу сe и у Moстaру.
    ВУJИЋ (п). у Вoлуjцу кoд Tрeбињa. Рaптимa (Бoбaни) и Гaбeли (Чaпљинa). У Вoлуjaц jц Вуjић дoшao из „Цмчa“ (Џивaр), купиo je у „Думушћићa зeмљу и нa њу сe нaсeлиo“. Слaви Ђурђeвдaн (75:1228). У Рaптимa и Гaбeли су стaринoм из Дрaчeвa у Пoпoву. Прeдaк им je дoсeлиo у Рaпти oкo 1750. a у Гaбeлу oкo 1840. гoдинe. Слaвe Joвaњдaн (59:270).

    Одговори
  • Славко

    Вујичићи (структуре Вујиц/а+ић/и)

    Има случајева да се због различитог изговора, или различитог административног евидентирања,
    код припадника једног племена бележе два различита презимена.
    То је случај када се, на пример, у презимену јавља слово “ј“ или га нема: Бајић – Баић, Вујић – Вуић, Вујичић – Вуичић, Вујчић – Вучић, Гајић – Гаић, Пајић – Паић …
    Ово је одговор мојим презимењацима који мисле, да ако неко нема оно “ј“ или друго “и“ да није њихов.
    Моје племе у Смедеревском Подунављу и Доњој Јасеници је подељено на Вујичиће и Вујчиће, иако су истог порекла.

    Одговори
  • Славко

    Одговор за estavella

    Јасеница – насеља, порекло становништва, обичаји – Борисав Челиковић 1923. прво издање Београд, Службени гласник и Сану 2011.
    Можда ово није што ви тражите, али покушајте. Срдачан поздрав.

    Одговори
  • Дејан

    Поштовани Господине Славко, био сам одсутан мало дуже време па нисам стигао да се јавим, рођен сам у Смедеревској Паланци, а иначе живим у Марковцу, Општина Вел. Плана, и сви моји преци које сам раније навео, до почившег Михаила, или Михајла, живели су у Марковцу.
    Срдачан поѕдрав

    Одговори
  • Драгана

    Поздрав свима,

    Рођена сам у Београду 1981. од оца Стевана (1941) Београд (Раковица), син Лазара Вујичића Београд (Раковица).
    Ја једино што знам о пореклу је да су дошли из Црне Горе, записано у манастиру Раковица.
    Слава коју ми славимо је Врбица ( Лазарева субота )

    Срдачан поздрав

    Одговори
  • Славко

    Драга Драгана,
    Прочитајте пажљиво ову страницу и наћи ћете неки одговор или идеју како да почнете истраживање. Порекло се истражује нпр. од вас, па уназад, никако од најстаријих. За почетак напишите захтев начелнику општинске управе да вам дозволи увид у матичне књиге у општини у којој живите. Када добијете сагласност покажите матичару папир и крените на посао. Видећете, филм ће се развијати брже него што сте мислили. Ако будете упорни написаћу вам редослед поступака, како би ваше истраживање било олакшано. Ја сам због незнања где и коме да се обратим, изгубио много времена, зато желим вама и другима да помогнем. Презиме Вујичић се први пут јавља 1518г. у околини Београда, 1541г. у нахији Змијање код Бања Луке, 1600г. у Кусоњу у Хрватској као граничари где су добијали имања и имали привилегије у друштву… Нису сви Вујичићи из Црне Горе. За сада толико. Срдачан поздрав.

    Одговори
  • Славко

    Како се истражује?
    Многи би желели да историју своје породице сазнају за један дан, или бар два, преко интернет мреже.
    Није Србија Шкотска или нека друга земља, па да се све матичне књиге чувају хиљаду година по клановима, већ су нашу земљу преоравали честим ратовима, а народ расељаван стотину пута.
    И, за то када људи чија су презимена непозната, нису била предмет опште познате историје, чији преци нису заслужили славу и запис писмених савременика, када такви дођу овде и питају “шта знате о мом презимену“, мало је неозбиљно.
    Ја сам узео српску историју, па кад наиђем на мој крај препишем фусноте, па онда тражим те књиге, па у тим књигама нађем фусноте, па онда тражим те књиге, док нисам стигао до краја.
    Онда сам отишао на http://www.google.com па убацио своје презиме, па сам послао имејл на сваку адресу коју сам на гуглу нашао… Па сам отишао на сајтове телекома Србије, Босне, Македоније, Хрватске, па нађем презимењаке, па онда звао телефоном, па сам одлазио први пут код људи које ја нити неко мој не познаје. Па свуда 100гр кафе. Ужурбано сам одлазио код стараца из фамилије, док нису поумирали и од сваког на парче папира написао све што сам чуо. Онда сам ишао код других стараца па нисам хтео да кажем шта знам док ми прво они не кажу шта знају, јер ако би од мене чули нешто, можда би изменили оно што су мислили да знају да би се сложили самном. Па онда истог старца питам исто питање на други начин.
    Немојте да се љутите, из добре намере говорим. Уложите мало више времена и труда. Ово је леп и тежак посао, исплатиће вам се.

    Одговори
  • Vujic goran

    Моје презиме је Вујић, а порекло, мислим на познато порекло, је уназад 200 година на Скопској Црној Гори у близини Скопља, потичем и села Бањани околине Скопља. Према писаним документима моје је презиме и фамилија староседна, а село се помиње први пут у указу краља Милутина 1308. када се скупља новац ѕа изградњу манастира Хиландар. Да ли је могуће да можда део Вујића који су по Србији и Косову потичу са Скопске Црне Горе?

    Одговори
  • млађо

    Нисам Вујичић, али имам пар информација за породице у Мачви који славе Аврамијевдан (11 новембар):

    Цитат:

    ”Вујичићи (Вујчићи) у мачванском селу Белотићу такође славе св.
    Аврамија. Крајем 20. века је било 5 домова ове породице у Белотићу, док
    су 4 њихова домаћинства била исељена. Њихов огранак су Вујичићи који
    славе исту славу у мачванском селу Змињаку (5 кућа и 2 исељена
    домаћинства) род су им Вујичићи и у суседним Скрађани.
    Имају предање, да се њихов родоначелник Вујица доселио
    из невесињског краја у Херцеговини у 18. веку, заједно са својим братом
    Дамњаном. Од Дамњана су се формирали Дамњановићи (8 домова) и
    Поповићи (7 домаћинстава) са истом славом у Змињаку. Краће време су
    им преци боравили у Семберији, а потом у Китогу у Мачви.”

    аутор: г. Александар Бачко, Београд
    стручњак на пољима: етнографије, генеалогије и генетичке генеалогије

    Одговори
  • млађо

    Из књиге ”Ристо Милићевић – Херцеговачка презимена” на страни 717 за Вујичиће се каже следеће:

    ВУЈИЧИЋ (п), у Бабјој Глави и Залужју (Раст, Невесиње). Доселили су у ова мјеста из ”Граовца” (Грахово, Никшић) око 1850. године. Славе Петковицу (59:230). Помињу се и у Мостару.

    Одговори
  • Славко

    Млађо, ја се од срца захваљујем. Само се поштоваоци својих предака, занимају за порекло. Бићете од Бога награђени. Помажите ми и даље ако икако можете, јер не могу да нађем потврду да припадам одређеном племену. Срдачан поздрав.

    Одговори
  • Славко

    Не могу да нађем поуздан податак, када су и одакле Вујичићи дошли у Доњу Јасеницу, данашњу Смедеревску Паланку, као и у Велику Плану, јер их има и тамо. Молим за помоћ.
    Ето, многима помажем у проналажењу предака, а себи не могу.

    Одговори
    • млађо

      Здраво Славко,
      савјетујем ти да ово питање поставиш Небојши или Александру, ево ти линк: http://www.poreklo.rs/2012/01/31/istražimo-korene-zajedno/ они ти сигурно нешто конкретније могу рећи, свако добро и срећно.
      Поздрав.

      Одговори
    • млађо

      Да ли си када размишљао о тестирању хромозома Y (ДНК тест)?
      База података на Српском ДНК пројекту свакога дана све је богатија, поређење сопствених маркера са већ тестираним особама, може бити јако интересантно по питању даљег истраживања поријекла Вујичића.

      Одговори
  • Славко

    Млађо, хвала ти од срца. ДНК-а сам урадио. Александру за помоћ обратио, али ми је он поштено одговорио, да није нашао прецизне податке о мом пореклу. Не знам где да тражим помоћ. Родослов сам скоро завршио, али круна тј. племенска припадност ми недостаје.Молим све за помоћ!

    Одговори
    • млађо

      Нашао сам те у табели ”Српског ДНК пројекта”, видим да је изостала информација везана за твоју крсну славу и славу твојих Вујичића наравно…мислим да би и та информација за ДНК пројекат била од значајне користи да се унесе, листа тестираних све је дужа, надам се да ћемо у скоријој будућности доћи до интересантних података који могу бити важни за тебе и за нас остале који истражују поријекло.

      Одговори
  • Славко

    ДНК-а анализа коју су ми урадили, мени ништа не значи. Н е разумем ништа а нико се није потрудио да ми податке упрости. Ја нисам из медицинске струке. Али, ево шта имам из арачких и чибучких тефтера:

    АРАЧКИ ТЕФТЕР и ТЕФТЕР ЧИБУКА

    TЧ 1823г.: Jaков Вуичић (1800)
    ТЧ 1824г.: Јаков Вуић (1800) и Јанко Вуић (1875)

    AT 1831г.: 12. Jaков Вуичић 31г. (1800), Mилован син 12г. (1819), Mилан слуга -.
    13. Jован Вуичић 29г. (1802), Радован син 4г. (1827)
    14. Aћим Вуичић умро (1831 или пре), Илија син 12г. (1819)
    15. Mиливој Jанковић 25г. (1806), Mилован брат 18г. (1813)

    TЧ 1832г.: Jаков Вуичић (1800), Јoван Вуичић (1802),
    AT 1832г.: 12. Jаков Вуичић 32г. (1800) , Mилован син 13г. (1819), Mилан слуга , Mилан син 1/2г. (1832)
    13. Joван Вуичић 30г. (1802), Радован син 5г. (1827)
    14. Илија Aћимовић 13г. (1819)
    15. Mиливој Jанковић 26г. (1806), Mилован Jанковић брат 19г. (1813)

    Ту је Миливоје рођен 1806г. Његов отац је по свему судећи Јанко који је у ЧТ за 1824г. уписан као Jанко Вуић одмах до Jaкова Вуића. Jaнко је вероватно умро пре 1831г. а његов син Mиливој је тада уписан као Јанковић. Слично се види и код Аћима Вуичића. Његов син Илија је у АТ за 1832г. уписан као Илија Аћимовић.

    Из тефтера може да се закључи, да је Вујица (Вуја)¬? имао 4 сина: Aћим (*oкo 1785г), Jaнко (*oкo 1785г), Jaков (*1800) и Jован (*1803г).

    Joванова ћерка Jaна (*1843г) била је удата (1866) за Радоја Васиљевића (*1844г) из Селевца и имали су Светозара (*1870г) и Живка (*1875) a oд њих и данас има Васиљевића.
    Ја водим порекло од Јанка и његовог сина Миливоја. Славимо Св. Ђурђица.
    Да ли на основу ових података, може неко да ми помогне?
    Захваљујем се Млађи на свесрдној помоћи.

    Одговори
    • Александар Маринковић

      Славко, вероватно сте добили само хаплотип, а за утврђивање хаплогрупе потребно је те резултате унети у одговарајући калкулатор. Ако желите, могу вам и сам то “калкулисати“, а можете се и обратити госп. Јерковићу (користим исти калкулатор). Како желите. Свако добро!

      Одговори
      • млађо

        Ацо,
        Славков ДНК профил је већ убачен у табелу, под редним бројем 30, он је I2a1b Din-N.
        Треба само пренијети Синиши информацију о слави: Ђурђиц.

        Одговори
    • млађо

      Славко,
      само полако, као што знаш, истраживање поријекла није лак посао, не треба губити наду…ја такође истражујем своје а већ друга година прође без значајнијих помака, ипак ДНК ми улива додатну наду.
      Ти, иначе, имаш завидан родослов, ту срећу немају многи…само мало стрпљења, сигуран сам да ће генетика дати неке за тебе и све нас који смо се тестирали, битне одговоре.

      Одговори
    • Љубомир Т Девић

      Драги брате, пиши ми! Посједујем информације које су од велике важности.

      Поздрав братски!/ Љ.Д.

      Одговори
  • Славко

    Прво да се захвалим Аци и Млађи на пружању подршке.
    Ја моје породично порекло истражујем од 2005 г. скоро сваког дана.
    Вероватно сам све архиве обишао. Испитао сам целу фамилију. Обишао сам два пута скоро сва страдања наших предака у Балканским, I св. рату и Солунском пробоју.
    Обишао сам скоро сва гробља и места погибије у Македонији, Грчкој (Евзонска поља,Поликастрон,Кајмакчалан, Зејтинлик…,), Удово код Валандова, Куманово… У Албанију сам два пута био, а тамо ми је помогао и амбасадор у Тирани Мирољуб Остојић, родом из Чачка. Обишао сам Скадар, Драч, Љеш, Валону,Корчу, Пограде, Пишкупију…
    Доста сам података прикупио о седамнаесторици мојих ближих и даљих предака учесника ратова од 1912-18. Записао сам све обичаје из области у којој живим за задњих 200г: Како се слави слава, како се свадбује, крсти, сахрањује… Направио сам графикон узлазне и силазне лозе, прикупио називе родбине и сродбине којих има око 140, да се не заборави, и шта све не. Дробњаковић и Ердељановић кажу да су Вујчићи непознатог порекла, и то је моја тешкоћа. Није ми познато да смо мењали презиме пре пописа 1863г. Ту су синови узимали презиме по оцу, али не сви.

    Одговори
  • aleksandar

    Dragi Slavko, ja sam iz Zemuna, prezivam se Vujicic. Deda, pradeda i cukundeda su mi ziveli u Simanovcima. Slavimo Djurdjevdan. I kod nas se isto to desilo sa slovom ,,i,, brat od rodjenog strica moga dede se preziva Vujcic. Drago mi je sto sam saznao da je to isto posto su se oni vecito raspravljali ko je u pravu. Nazalost deda je ostao jos kao mali bez roditelja pa i nije bas mogao da sazna odakle smo dosli. Znam samo da su mu ljudi pricali iz Crne Gore sto sam i ovde naso kao verovatno tacan podatak. Zelja mi je takodje da saznam tacno poreklo, mada nemam bas puno podataka. Znam samo do cukundede za sada, i znam da dedin otac (moj pradeda) je imao tri brata od kojih je jedan ,,Nikola,, poginuo u svojoj 28 god. na Tjentistu i nosilac je spomenice koja je kod tog dedinog brata(Vujcica) mog takoreci deda strica. Ja je nisam video, tako mi je barem on rekao, mada cu mu traziti da vidim mozda tako nadjem neki podatak. Bio bih vam veoma zahvalan ako bi ste mi dali jos koji podatak ili savet. Pozdrav

    Одговори
  • Славко

    Драги Александре из Земуна. Пошаљи ми твоју адресу на мејл: shimano1955@mail.com. Поздрав.

    Одговори
  • Danko

    Postovani gospodine Slavko

    Ne znam da li imamo isto porijeklo, ali lijepo je vidjeti da ima ljudi koji se brinu o svojim korijenima. Moje prezime je takodje Vujicic. Zivim trenutno u Banjoj Luci, ali sam rodjen u Foci, gdje zivi veci dio moje porodice. Inace, na podrucju opstine Foca zivi veliki broj Vujicica i svi su od iste loze. Slavimo sv. Petku, a prisluzujemo Nikoljice, 22.maja. Poticemo iz sela Grahova kod Niksica, a u Focu su Vujicici dosli navodno kako bi se sklonili od krvne osvete porodice Kovacevic. Tada je na podrucje Foce dosao otac sa 7 ili 9 sinova, ne znam tacno. Ne mogu se sjetiti tacno njihovih imena, ali moze se doci do njih.Plaseci se krvne osvete sinovi su se raselili iz Foce u pravcu Gacka, Nevesinja, Glamoca ili Bosanskog Grahova. Sto se tice neke novije istorije, jedan dio Vujicica se iz Foce odselio u Visegrad i Gradisku (BiH), a jedan u Srbiju, tacnije Beograd (Zemun) i Banovce. Na podrucju opstine Foca Vujicici su nastanjeni u selima Mjesaji, Vrbnica, Vojnovici, Miljevina, kao i u samom gradu. Trenutno se radi na izradi rodoslova Vujicica po selima, po mojim saznanjima. Moj djed zvao se Mikailo i bio je 1892. godiste. Pradjed se zvao Djoko, a njegovo godiste ne znam. Djokov otac zvao se Cetko (“c“ kao “celija“). Znam jos da se pominje i covjek po imenu Babuska, ali nisam siguran da li je on Cetkov otac ili mozda djed. Po ovome sto sam procitao Vujicic iz Grahova pripadaju plemenu Bjelopavlica, sto mi nije bilo poznato ranije. Mozda su vama neki od ovih podataka poznati, ali vidim da se ovdje javljaju i drugi Vujicici, pa nek se zna gdje nas sve ima. Veliki pozdrav za sve vas.

    PS. Kucam latinicu samo iz razloga sto koristim tablet i nemam cirilicu na njemu:)

    Одговори
    • Игор

      Данко, Славко,

      Вујичићи којима припадам су дошли отприлике у исто вријеме у околину Рогатице, што је близу Фоче. Прадеда ми се звао Михајло (што је слично имену Микајло), али нам је слава Ђурђевдан.
      Знаш ли нешто о нама?
      Хвала унапријед

      Одговори
  • Zlatko

    Pozdrav dragi Vujicici i ostali Vujcici 😀

    procitao sam ovu zanimljivu hroniku postova, ali nigde nisam naisao na Vujicice koji slave Sv.Jovana.
    Mozda sam preskocio. Znam da se neko u mojoj porodici bavio rodoslovom, pa cu ubaciti informacije, mozda budu nekome od pomoci. Zanima me da saznam nesto vise o tom DNK testiranju, pa ako imate neki link na kom bih mogao da saznam kakav je to tacno projekat.

    Pozdrav!

    Одговори
  • Предраг Вујичић

    Свим Рођацима Вујичићима помогао бог.

    Ја сам Предраг Вујичић из Панчева а отац ми је Слободан 1942 из Прковића код Невесиња,славимо Свету Петку.Мој ђед се звао Ристо 1905 а његов отац Милош а милошев отац Стојан. Има нас доста пореклом из Прковића.
    Од Милоша су Милић,Ристо и Јоксим.Од Милића су Стојан,Раде,Саво и Ђорћо,од Ристе Слободан и Срето и од Јоксима Радован и Милош.

    Одговори
  • milos vujicic

    postovanje: ja sam iz sela gornja josanica(blace) i slavimo svetu petku. stariji za poreklo kazu samo da smo iz crne gore a u gornju josanicu je prvi dosao spasoje 1870 i neke.voleo bih ako neko zna nesto vise da mi pomogne. hvala

    Одговори
  • julijana

    Ima li neko od Vujcica da slavi svetog Jovana krstitelja.pozdrav

    Одговори
  • sara

    ja sam vujicic iz crne gore iz niksica i zivim u srbiji

    Одговори
  • ivan

    Pozdrav za sve Vas!!!
    Ja sam Vujicic od Niksica grada i moji su korijeni od UGRENA BANA…nismo veliko bratstvo,ali nas ima na sve strane.moji Vujicici,kao i svi potomci UGRENA BANA,slave slavu sv.Joakim i Ana(kod mas Acimov dan)…

    Одговори
  • Vujicic

    Poštovani Slavko, kad već prepisujete onda je red da to i navedete, a ne da se kitite tuđim perjem. Ovo što ste naveli o Vujičićima u prvom postu je prepisano sa Serbiancafe, odnosno konkretno rečeno prepisali ste moj post sa teme „Poruka o prezimenima“ :
    BIVOM – 25. juli 2006. u 09.48 (registrovani član)

    Da rezimiram u vezi Vujičića.

    U osnovi ovo prezime je patronimičkog porijekla, nastalo od imena Vujica.
    Svi današnji Vujičići i Vujčići dobili su prezime po svom pretku Vujici.
    Valja naglasiti, svi vi koji istražujete porijeklo svog prezimena morate imati na umu da vaše današnje prezime (u većini slučajeva)nije isto kao i od vaših predaka. Rijetko je kada odseljeno bratstvo zadržalo staro prezime. Zato morate imati na umu da valja naći poveznicu između vašeg današnjeg prezimena, sa prezimenom vašeg starog bratstva. Samo na taj način može se doći do saznanja o porijeklu.
    Paušalno donositi zaključke na osnovu današnjeg prezimena, a tražiti korijene pod istim tim prezimenom unazad 300-400 godina je najblaže rečeno glupo. Ima slučajeva gdje se prezime nije mijenjalo, ali to je raritet.

    Zato velim da današnji Vujičići, Vujčići nisu svi od istog roda.
    Ima ih po svim zemljama, a u većini slučajeva su porijeklom iz Stare Crne Gore, Brda i Stare Hercegovine, gdje je i jako često ime Vujica.

    Vujičića ima od Kuča, Grahova, Zubaca, Pive, Maleševaca, Drobnjaka, Nikšićana, Ugrenovića, Bjelopavlića i još kolikijeh srpskih plemena, a vi se nađite sami.

    Upitajte svoje đedove, rodjake i sve one koji znaju priče i predanja o vašem rodu. Ne zaboravite slavu, ona je uz predanje najvažnija poveznica sa porijeklom (ukoliko nije mijenjana).

    Одговори
  • marko

    Може ли неко да ми каже било шта о Вујичићима из околине Крушевца? Живим у селу Вучак и славим Св. Николу 19. 12. Чукун деда ми се звао Светислав а његов отац Трифун, то је најдаље што знам. Молим за помоћ

    Одговори
  • Nemanja

    Poštovanje Vujičići nisam uspeo da pronađem svoje ovde ni u osnovnom tekstu ni u komentarima rođen sam u Novom Sadu i tu će nas i u buduće biti, a otac mi je iz Tovariševa kod Bačke Palanke gde su mi kolonizirani baba i deda iz Bosne iz dela koje zovu Livansko polje(između Livna i Bosanskog Grahova) selo Vrbica zaseok Seline. Slavimo Svetog Nikolu i tu su mi pokopani svi preci pradeda,čukundeda….

    Одговори
  • Vujicic

    Jel moze neko nesto da mi kaze o poreklu Vujicica koji poticu iz sela Seljance,KOSOVSKA MITROVICA.Slava nam je SVETI JOVAN MILOSTIVI 25.11

    Одговори
  • Дфаган

    Поштовани госпдине Славко
    Информације које тражим
    Вујадина Вујчића
    Његову породично стабло и његове родитеље па ћу некако спојити све скупа и доћи до решења.

    Свако добро и велико хвала вама и осталима на труду и на вери у дрво живота.

    Одговори
  • Војислав Ананић

    ВУЈИЧИЋ (п), у Бабјој Глави и Залужју (Раст, Невесиње). Доселили су у ова мјеста из „Граовца“ (Грахово, Никшић) око 1850. године. Славе Петковицу (59:230). Помињу се и у Мостару.

    Извор: Ристо Милићевић – Херцеговачка презимена, Београд, 2005.

    Одговори

Остави коментар

© 2012- 2013 ПОРЕКЛО poreklo.rs

Scroll to top