Поштовани,
позивамо вас на сарадњу.
Пошаљите нам свој прилог, све што знате о овом презимену на основу усменог предања или цитирањем навода из књигa (наведите којих) или оног што је већ објављено на осталим интернет сајтовима (напомените којим).
Обавезно напишите и коју крсну славу славите и подручје у којем се ово презиме појављује.
Наведите и име познате личности (где је рођен-а, чиме се бави), која носи ово презиме.
Ваш прилог оставите у коментару или пошаљите на и-мејл:
11. јануар 2018. у 21:36
Marko Ivanisevic
Moram da nadjem svoje porodicno stablo pa da napisem i ja nesto vise o mojima. Inace trenutno zivimo u Resavici pomoravski okrug a pre toga se deda (Slobodan) sa bakom Zoricom doselio iz Vrdnika kod Novog Sada. A tu su se doselili iz Hercegovine. Krsna slava Sv.Jovan.
Za sad toliko.
A evo i jednog intereaantnog clanka o poreklu:
Jedan od potomaka najstarijih stanovnika Cetinja i ktitora najstarijeg hrama Rođenja Presvete Bogorodice, u narodu poznate kao Vlaška crkva, Jovan Jošo Ivanišević, sekretar ministra pravde dr Valtazara Bogišića, pisao je u narodopisu pod naslovom „Podlovćensko Cetinje”, štampanom u časopisu „Javor” 1892. godine, o naseljenju Cetinja (Podlovćenskog dolca) prije dolaska Ivana Crnojevića U vrijeme kada je gospodar Zete Ivan Crnojević prenio sjedište Zetske mitropolije u novoosnovani Cetinjski manastir Cetinjsko polje se imenovalo kao Podlovćenski dolac. Vremenom će ovaj naziv iščeznuti i zamijeniće ga naziv Cetinjsko polje, koji će kao toponim opstati sve do naših dana. Cetinjsko polje i Cetinje kao nekadašnji državni i duhovni administrativni centar Crne Gore dobilo je ime po rijeci Cetinji ili Cetini, koja je u daljoj starini proticala sredinom Cetinjskog polja.
Prvi pomen Cetinja u arhivskim izvorima nalazimo u Istorijskom arhivu Kotora (Spisi notara, VII, 13), u dokumentu iz 1440, u kome se između ostalog kaže: „Godine 1440. indikcije treće, prvoga septembra: Tudor Nenojev Ivanović sa Cetinja (Thudor Nenoe Ivanovich de Zetine), u ime svoje i svojih naslednika i potomaka izjavljuje: … Sačinjeno u Kotoru, u opštinskoj kancelariji, u prisustvu gospodina Mihaila Pelegrina, suca i gospodina Dragona de Luka, auditora”.
Po dolasku na Cetinje, vojvoda Ivan Crnojević je 1482. u Cetinjskom polju podigao dvorac za rezidenciju, pa se zato 1482. godina i uzima kao godina utemeljenja, tj. postanka Cetinja. Kada i na koji način je dvorac Crnojevića uništen, nauci nije poznato. Jedini dokument o njegovom izgledu je zanimljiva gravira u cetinjskom Oktoihu petoglasniku iz 1494. godine.
Jedan od potomaka najstarijih stanovnika Cetinja i ktitora najstarijeg hrama Rođenja Presvete Bogorodice, u narodu poznate kao Vlaška crkva, Jovan Jošo Ivanišević (sin popa Filipa), sekretar ministra pravde dr Valtazara Bogišića i poznati kulturni poslenik, u narodopisu pod naslovom ,,Podlovćensko Cetinje” štampanom u časopisu ,,Javor” 1892. godine piše o naseljenju Cetinja (Podlovćevskog dolca) prije dolaska Ivana Crnojevića sledeće: „Predanje kaže, da nije bio nastanjen Podlovćevski dolac u početku XV vijeka, no tek pri kraju prve polovine HV vijeka doseli se na nj vojvoda Ivan Borojev iz Starog Vlaha (Zlatiborac). Vojvoda Ivan življaše s fameljom u Nišu u vrijeme turskog nasilja, pa se ataka u jednom boju s Turcima, te mu pogine najstariji sin Dragoljub, – on preprati famelju u Raču, a s četom pribježe planini Starog Vlaha, u svoje rodno mjesto, zadržavši kod sebe dva starija sina, Boroja i Vladislava. Pošto je prepratio famelju u Guču, Ivan je živio dvije godine u planinama Starog Vlaha, boreći se s Turcima, a u tome rane mu oba sina, te bude prinuđen voditi ranjene sinove kod famelje, a i s druge strane bio je prinuđen ostaviti društvo, budući vojvoda, arambaša četi…
Pošto mu prebolješe sinovi, namisli ponovo tražiti skloništa, pa krene s fameljom iz Rače i na sami Mali Gospođin-dan dođe na Podlovćevski dolac (kako se nazivalo današnje Cetinje) i počine pod današnje selo Ivaniševiće, u Gomile, đe su do skora bile razvaline kućišta, koja je Ivan gradio sa sinovima.
Ivan se doselio na dolac okolo 30–40 godina prije dolaska Ivana Crnojevića na Cetinje, a doveo je sobom ženu Jelicu i sinove: Boroja, Vladislava, Vušura i Dragoslava. Riječica Cetinja, kao da je bila prije toga ostavila tok cetinjskim poljem – te je bilo malo vode, kao obična potočina.
Više je puta Ivan savjetovao sinove, da što prije podignu – đe vide da je najzgodnije mjesto – malenu crkvicu i da je posvete rođenju sv. Bogorodice, pošto toga dana dođoše na podlovćenski dolac. Još ih je savjetovao, da njega i ženu mu Jelicu ukopaju onđe, gđe uzmisle crkvu graditi – ako bi umrli prije podignuća crkve; da paze dolac i da ga dobro rade; da im je najljepše mjesto kućama ispod prisoja sjevernijem krajem doca; da se ljube, slušaju i složno žive; da lijepo primaju gonjenu braću Srbe i da im daju mjesta kod sebe, a da se ne uznose od siromaha; da budu čuvari narodnijeh običaja, svojijeh svetinja, branioca slobode, branioci vjere i zakona i da budu pokorni zetskijem gospodarima.
„Budete li izvršili moje amanete – obično Ivan svršavaše savjetovanje – bićete dostojni zvat se sinovima vojvode Ivana, imaćete pristupa i mjesto kod ljudi i imaćete ovo prvijenstvo, koje od starine ima naša kuća!” – Ivan je bio u dubokoj starosti i poživio je u novoj postojbini pet-šest godina, pa umre, a naskoro po njegovoj smrti umre i žena mu Jelica. Sinovi ih ukopaju na „Velju Gomilu”, đe odrede graditi crkvu, a na grobove navale dva velika kamena, koji se i danas mogu viđeti pred Vlaškom crkvom. Ivanovi sinovi poitaju što prije izvršiti očev amanet i oko trideset godina prije dolaska Ivan-begova na Cetinje na Velju Gomilu”, koje je mjesto – đe je danas Vlaška crkva – očito svakom kutu cetinjskog polja, opletu od pruća, a pokriju slamom crkvicu i posvete je rođenju sv. Bogorodice, a u isto vrijeme odrede: kogod bi se naselio na Podlovćenski dolac mora slaviti ili prisluživat Malu Gospođu, pa je i ovi uzmu za prislugu. Taj njihov dogovor, ta njihova odredba i zbilja izvršavata je kod svijeh stanovnika Cetinja, što je jaki nepobitni svjedok, da su „Cetinjani” bili prvi naseljenici Podlovćenskog doca. Stanovnici iz okola nazvaše ovu crkvicu „Vlaška” crkva s toga, što su je podigli dodigaoci iz Starog Vlaha, pa joj to ime ostade za vazda.
Podlovćenski dolac, prozvat je Cetinjem po riječici Cetinji, no pošto je ona gotovo presušila, i pošto je Ivan-Beg ogradio manastir i dvorac na uvoru rečice Cetinja, pa stanovnici izokola i sinovi vojvode Ivana ne šćeše pošlje zvat Starovlašanima, no „Cetinjani”, tako ih nazivahu i docniji doseljenici na Cetinje, pa docnije to ime „Cetinjani” primiše svi naseljenici Podlovćenskog doca”.
Jovan Jošo Ivanišević dalje piše da su od četvorice sinova vojvode Ivana Borojeva (koji je bio Srbin sa Zlatibora, iz mjesta koje se kao toponim naziva Stari Vlah – kao i čitava oblast koja se prostire od Zlatibora do rijeke Ibar) i žene mu Jelice (koja je bila Srpkinja iz Rače kod Kragujevca) nastali potomci sa prezimenima: Ivaniševići (na Cetinju, Beogradu, Petrovom selu u Šumadiji, Mostaru i Popovu u Hercegovini), Ivanovići (na Cetinju i u Bjelicama), Vušurovići (na Cetinju i u Bjelicama), Dragoslavići (od njih Šabani na Ljubotinju), Dapčevići (sa Vranjine i iz Mrkojevića), Boškovići (sa Cetinja) i Marinovići (u Grblju, Kotoru i Trstu).
Od Ivaniševića vode porijeklo: Ivaniši u Budvi, Ivančići na Korčuli, Radulovići u Župi Nikšićkoj, Radulovići u Gacku i Popovu u Hercegovini, Ljepave u Hercegovini, Mačuge u Hercegovini, Glavati u Hercegovini i Perašinovići u Kladovu.
Borojevića od kojih je vojvoda Ivan Borojev ima i danas na Zlatiboru i Užicama. Krsna slava potomaka vojvode Ivana Borojeva na Cetinju je Đurđevdan, a poslužuju Malu Gospođu (Rođenje Presvete Bogorodice) kako su se zavjetovali njihovi preci.
Znameniti srpski etnograf dr Jovan Erdeljanović poslije dugogodišnjih naučnih istraživanja u voluminoznoj studiji „Stara Crna Gora” (Beograd, 1926, st.126), samo potvrđuje pisanje Jovana Joša Ivaniševića iz 1892. godine, i zaključuje sljedeća:
„Predanje o doseljenju Ivana Borojeva iz Starog Vlaha i o tome, da su njegovi sinovi podigli poslije nazvanu Vlašku crkvu, vrlo pouzdano, jer je zasvjedočeno sa raznih strana (kao što smo pokazali)”.
Kao što piše Jovan Jošo Ivanišević, crkva je nekoliko puta prepravljana, dok najzad, sredinom 19. vijeka, nije dobila današnji izgled. U prilog tome govori i natpis uklesan iznad ulaznih vrata:
,,Hram ovi Roždestva Presvete Bogorodice sagradiše Donjokrajci prvi put 1450. godine – poslje prepravlja njega tri puta posljedni put podigošega ovako 1864. godine”.
Jovan B. Markuš
U Vlaškoj crkvi vjenčani kralj i kraljica
U poslednjoj deceniji 19. vijeka zabranjeno je sahranjivanje ispred ove crkve, kako bi se ona pretvorila u svojevrstan spomenik kulture.
Groblje je nivelisano ili konzervirano. Jedan broj grobnica je očuvan, i to onih u kojima su sahranjene značajne ličnosti crnogorske prošlosti, kao što su mitropoliti Ilarion Roganović i Visarion Ljubiša, rektor Bogoslovije na Cetinju, protojerej Stanko Ivanović, knez Grujica Lopičić, Jovan Pavlović, prvi ministar prosvjete i crkvenih djela, Ilija Beara, direktor cetinjske gimnazije, komandir Zrno Popović, kapetan Tripko Grubačić, ađutant knjaza Danila Marko J. Bjeladinović, Sula Radov Radulović, narodni mudrac, i dr.
Zanimljivo je napomenuti da su u hramu Rođenja Presvete Bogorodice (Vlaškoj crkvi) 27. oktobra 1860. godine vjenčani knjaz Nikola Petrović Njegoš i Milena Vukotić, kćerka katunskog vojvode Petra Stevanovog Vukotića, a da je povodom krunisanja Nikole I za kralja, pedeset godina kasnije, 1910. godine upravo u njoj obavljeno blagodarenje kraljevskog para.
Ograda od 1.544 puščane cijevi
Današnji oblik hrama Rođenja Presvete Bogorodice (Vlaške crkve) datira iz 1864. godine. Te godine je proširena i „iznova u klak ograđena”. Oko crkve je bila nekropola sa stećcima, koji su tom prilikom ugrađeni u njene zidove. To je jednobrodna crkva, sa zvonikom „na preslicu”, oltarskom apsidom na istoku i portalom na zapadnoj strani. Enterijer ukrašava divan ikonostas, koji je 1878. godine uradio Vasilije Đinovski, ikonopisac iz Makedonije, koji je slikarsku vještinu izučio u Rusiji.
Hram Rođenja Presvete Bogorodice ima svakako jednu od najoriginalnijih ograda u svijetu: oko njene avlije je krajem 19. vijeka podignuta simbolična ograda od 1.544 puščanih cijevi koje su Crnogorci zaplijenili od Turaka u ratovima 1858. i 1876-1878. godine. Kada su, 1896. godine Rusi poklonili veliku pošiljku od 30.000 pušaka (ostraguša, ili moskovki), došlo se na originalnu ideju da se potrebna količina trofejnih pušaka izdvoji i da se od njihovih cijevi sagradi ograda oko Vlaške crkve. Ova ideja je realizovana 1897. godine. Cijevi su raspoređene u 98 polja, između isto toliko stubova. U vrhove cijevi, postavljeni su metalni šiljci u vidu koplja.
1. мај 2018. у 08:54
Aleksandar
Moji Ivanisevici su iz Like,selo Rudopolje,opstina Vrhovine,nedaleko od plitvickih jezera. Krsna slava je Djurdjevdan. Porijeklo nam je navodno sa Cetinja.
Cukundeda se zvao Vava Ivanisevic.
Tri generacije smo u Banjaluci.
9. мај 2018. у 15:28
Владимир
Moji Ivaniševići su došli u Vedašić iz Rduopolja. Istu seoba je imala i familija Kordić iz Vedašića. U leksikonu pisaca Jugoslavije sam pročitao podatak da je pesnik Drago Ivanišević, poreklom iz Poqica u Cetinskom kraju od Ivaniševića iz roda Kordića. Dakle, naše poreklo valja povezivati sa poreklom Kordića, oni su verovatno stari slovenski rod. 80-ih je bio poznat češki teniser Korda.
25. октобар 2018. у 07:47
Војислав Ананић
ИВАНИШЕВИЋ (п.к). Иванишевићи (п) су разгранат род у Пољицу и Величанима (Попово). Њихови огранци су: Љепаве, Мостарице, Сетенчићи, Глигићи, Рунде и Пенде. Старином су из Риђана, гдје су се звали Драгојевићи. Из Риђана су се иселили због свађе са Турцима који су им “нападали жене”. Један од браће Драгојевића, Иван, настанио се у Пољицу “гдје су од њега Иванишевићи”. Славе Лучиндан. Иванишевића има и у другим мјестима Херцеговине: Бежђеђу (Невесиње), Ортијешу и Богодолу (Мостар). Поријеклом су из Петровића у Бањанима, одакле су их “давно истјерали хајдуци”. Живјели су неко вријеме у Давидовићима и Лукавцу, одакле су прешли у Бежђеђе. У Ортијеш и Богодо доселили су из Невесиња. Славе Јовањдан. Иванишевићи су некада били веома угледна породица у Мостару. Поријеклом су из Попова. Познати припадник ове породице је Илија Иванишевић, велики љубитељ старина. Забиљежено је да је код себе чувао Манојлово или Мостарско јевандеље, “значајан споменик преписивачке и илуминаторске делатности 19. века”. Најстарији представник ове породице је Петар Иванишевић, сахрањен на Бјелушинском гробљу 1767. Године. Неке породице Иванишевића у Мостару славе Јовањдан, а неке Лучиндан (236:165:84:142,156,177; 59:216.244,266.315). Иванишевићи (к) су живјели у Глумини (Неум) и неким селима Попова поља. Године 1716. спомиње се Мијо Иванишевић као католички жупник у Попову, са резиденцијом у Беленићима. У једном документу наводи се да је рођен у Глумини “прије 70 година”, а то значи “око 1680. године” (213:155).
Извор: Ристо Милићевић – Херцеговачка презимена, Београд, 2005.
20. јул 2019. у 14:40
mika
A kako se zove deda tenisera Gorana Ivanisevica?
20. август 2019. у 15:28
Milan Ivanisevic
Moj deda je iz Korenice, i ja znam za verziju o poreklu porodice sa Cetinja.
Ne znam kada su stigli u Liku samo znam da su ostali pravoslavci, tj Srbi. Nisu menjali veru. Moj poslednji predak koji je ziveo u Lici je Proka Ivanisevic (1880-1936) i imao je rodjenog brata ciji je sin u Zagrebu zavrsio prava i valjda bio advokat kasnije.
Moze li me neko uputiti na literaturu gde mogu saznati vise o poreklu Ivanisevica?
Hvala, Milan.
4. јул 2020. у 20:54
Небојша Бејат
ИВАНИШЕВИЋ
(Славе Јовањдан)
Иванишевићи, старином са Цетиња у Црној Гори, су крајем 18. или почетком 19. вијека у Лакишевине доселили из села Богодол код Мостара. Година досељења ником није позната. У том временском периоду, овим просторима владала је османлијска (турска) окупациона империја (1466 – 1878). Разлог досељења били су бољи услови за живот. Пошто није било довољно људи за обраду земље у Лакишевинама, Шупљеглави, који су доселили знатно прије Иванишевића, предложили су османлијском (турском) аги Лакишићу да на дио земљишног посједа насели Иванишевиће из Богодола, што је ага прихватио. Најстарији предак који је доселио звао се Марко, којег је ага Лакишић населио у Лакишевине да би био сеоски кмет. Његов гроб и гроб његове супруге, за коју нико не зна одакле је и из које породице, у Српском православном гробљу Ортијеш, нису препознатљиви. Марко је имао 5 синова: Спасоја, Илију (1823 – 1903), Трипка (1853 – 29. 1. 1901), Луку и Ђуру. Спасоје, Илија и Трипко сахрањени су у Српском православном гробљу Ортијеш. Лука је одселио у Бијело Поље код Мостара, а Ђуро у Мостар да би се бавио калајџијским занатом. Ђуро је сахрањен у Мостару, а Лука у Бијелом Пољу код Мостара. Свих 5 синова Марка Иванишевића имају мушко потомство до данашњих дана.
12. новембар 2023. у 20:56
Milenko Ivanisevic
Hvala za informaciju Moj dijed Mirko Ivanisevic je rodjen u Laksevinam i zenibom doselio u Gnojnice kod Mostara
17. јул 2020. у 22:04
milan ivanisevic
Meni je najmanje jasan njihov motiv odlaska sa Cetinja ka Hercegovini i Dalmaciji (moji su stigli do Korenice), deobe, te prelazak u katolicku veru ( islam u manjoj meri). To je ipak jako dug period, od mozda 2-3 veka, gde ocigledno ima malo zapisa i tragova.
Po nasem porodicnom predanju, pretci su krenuli sa Cetinja ( ne znam vek), od 11 kuca Ivanisevica na Cetinju su ostale bile samo 4. Selili su se ka Hercegovini, ali opet ne znam kako i kada su zavrsili u Lici. Posle se nit ponovo hvata oko 1880god rodjenjem mog pradede Proke u Korenici.
Jos jedna stvar zbunjuje, a to su krsne slave. Nasa slava je Djurdjevdan, sto se poklapa sa opisom Jova Ivanisevica o poreklu Ivanisevica od Borojevica i Cetinja. Medjutim, mnogi navode kao slavu Sv Jovana, sto navodi na razmisljanje o vise loza Ivanisevica.
28. октобар 2020. у 23:19
Daniela
Moji Ivanisevici su iz Dalmacije -okolina grada Benkovca.Krsna Slava je Djurdjevdan.Kroz maglu nazalost se sjecam da mi je djed pricao da poticemo iz Crne Gore..pa su neki dosli u Bosnu,a neki u Dalmaciju.Nazalost 95 smo otisli i iz Dalmacije i sad nas ima ..nema kud nas nema.U nekom komentaru sam vidjela da se spominje teniser Goran..tata mu se zove Srdjan,a djed ne znam.Mislim da poticu iz mog kraja pa su se spustili u Split..postali katolici..ali nisam sigurna.
10. фебруар 2021. у 10:45
Marko Ivanišević
Da isto moja porodica Ivanišević je iz okoline Benkovca tačnije iz Kožlovca. Isto je krsna slava Djurdevdan.
14. март 2021. у 23:05
Pobo
Da li možda imate u porodici Glišu Ivaniševića, moja baka i djed su bili porodični prijatelji sa njima, do rata? Baka bi voljela saznati da li je djed Glišo živ, sjeća se samo da je imao 6 djece kada su zadnji put imali kontakt. I sjeća se da su iz sela Kožlovca.
20. новембар 2021. у 22:40
Anja Ivanisevic
Takodje, moj deda je otisao iz Kozlovca za Beograd u 60im, slavimo Djurdjevdan
10. фебруар 2021. у 10:42
Marko Ivanišević
Moja porodica Ivanišević je poreklom iz Hercegovina zatim je prebegla na područje damlacije u selo Kožlovac. Moj deda je odatle otišao svojim putem a ostali su bili ili pobijeni ili proterani tokom Oluje. Krsna slava je Drudjevdan… Toliko o meni i mojoj porodici.
24. фебруар 2021. у 23:28
Anja Ivanisevic
Moj deda je Ivanisevic iz Kozlovca, otisao za Beograd tokom 60ih
13. март 2021. у 16:53
Pobo
Da li možda imate u porodici Glišu Ivaniševića, moja baka i djed su bili porodični prijatelji sa njima, do rata? Baka bi voljela saznati da li je djed Glišo živ, sjeća se samo da je imao 6 djece kada su zadnji put imali kontakt. I sjeća se da su iz sela Kožlovca.
30. септембар 2021. у 16:45
Miro
Glišo Ivanišević nije ziv,umro je 2011.godine ,imao je sedmoro dijece.
12. мај 2021. у 19:59
Rafomir ivanisevic
Radomi Ivanisevic .Moji su iz Dalmacije opstina Benkovac selo Parcici po prici cace i pok djeda Stojana tu nastanjeni vise od 400 godina krsna slava Djurdjevdan ,voleo bih bas da sazna odaklen poticemo ,price krecu da je iz Crne Gore preko Hercegovine Bosne do Dalmacije ,neznam tacno ,mi smo 1995 sa olujom dosli u Beograd tako da nema dje nas nema!!!