Сазнајте своје прапорекло, тестирајте се данас уз велики попуст поводом Светског ДНК дана (25. априла 2019)

25. април 2019.

коментара: 0

Друштво српских родословаца „Порекло“ у сарадњи са Биолошким факултетом Универзитета у Београду поводом Светског ДНК дана организује данас тестирање Y-ДНК прапорекла уз велики попуст

Светски ДНК дан обележава се у част двојице научника – Френсиса Крика и Џејмса Вотсона, који су у својој студији, објављеној 25. априла 1953. године у часопису Nature, први пут описали структуру ДНК (дезоксирибонуклеинска киселина). Овим открићем, они су извршили револуцију у свету биологије и генетике, која је своју примену у последњих десетак година пронашла и у генетичкој генеалогији.

У претходних два месеца, откако је акција Друштва српских родословаца „Порекло“ најављена, пријавило се више од 230 кандидата за тестирање, који су пореклом из свих крајева бивше Југославије.

Подсећамо, у сарадњи са Биолошким факултетом Универзитета у Београду, Друштво је за ову прилику обезбедило велики попуст на тестирање. Уместо редовне цене у износу од 13.000 динара, само 25. априла 2019. цена тестирања биће 6.000 динара! Уз овај износ, потребно је уплатити и најмање 500 динара донације за Српски ДНК пројекат.

Тестирање ће се вршити у кући легата Библиотеке “Милутин Бојић”, која се налази у дворишном делу библиотеке на адреси Илије Гарашанина 5 (код Палилуске пијаце, угао са Улицом мајора Илића 1), од 9. до 19.00 часова.

Чланови Друштва српских родословаца „Порекло“ са плаћеном чланарином за 2019. годину, могу да предложе три кандидата за тестирање по цени од 6.000 динара. Чланови Друштва који су платили чланарину за 2015. и 2016. годину могу да предложе шест кандидата за тестирање такође по цени од по 6.000 динара. За ове кандидате није потребна уплата донације за Српски ДНК пројекат.

Подсећамо да се на Биолошком факултету Универзитета у Београду раде анализе генетичког прапорекла по мушкој линији, што значи да се тестира Y-ДНК хромозом и могуће је да се тестирају само мушкарци.

Добијени резултат је на 23 маркера, а по добијању резултата стручњаци Српског ДНК пројекта даће тумачење резултата.

Резултати ће бити објављени у табели Српског ДНК пројекта, а пристизање резултата пратиће се на теми Светски ДНК дан 2019 на форуму Порекло.

Српски ДНК пројекат је пионирски подухват Друштва српских родословаца „Порекло“ основан септембра 2012. године, а до данашњег дана обрађени су подаци за преко 4000 људи са простора бивше Југославије. Захваљујући генетичкој генеалогији могуће је одгонетнути тајне порекла појединаца и целе нације.

Будите и Ви један оних који ће на овај начин сазнати своје порекло.

Добро дошли у свет генетичке генеалогије!

Коментари (0)

Одговорите

Тренутно нема коментара. Будите први и оставите коментар.