Poreklo prezimena, selo Maovice (Vrlika)

26. septembar 2017.

komentara: 2

Maovice su selo jugozapadno od Vrlike u Dalmaciji. Teritorijalno pripadaju Gradu Vrlici. Raniji naziv sela bio je Mahovice.

Na popisu 1991. godine, bilo je 889 stanovnika , od čega 780 Hrvata (87,7%), 107 Srba (12%), 1 Rusin i 1 nepoznat.

U Maovicama postoje pravoslavna crkva Svete Nedjelje i rimokatolička crkva Svetog Jure.

Prezimena 1948. godine, sa brojem osoba (u zagradi) i krsnom slavom

Srpska prezimena

ĐURIĆ (17) – Sveti Georgije (prisutni u 18. veku)

KRIČKOVIĆ (23) – Sveti Stefan (prisutni u 18. veku)

MALJKOVIĆ (48) – Sveti Jovan (prisutni u 18. veku)

NOVAKOVIĆ (34) – Sveti Georgije (prisutni u 18. veku)

PETKOVIĆ (32) – Sveti Nikola (prisutni u 18. veku)

PREMETICA /PRIMETICA (15) – Sveti Nikola (prisutni u 18. veku)

CVITKOVAC (52) – Sveti Georgije (prisutni u 18. veku)

Hrvatska prezimena

BATALIĆ (17) – (prisutni u 18. veku)

BATURINA (40) – (prisutni u 18. veku)

BIUK (29) – (prisutni u 18. veku)

BLAŽEVIĆ (85) – (prisutni u 18. veku)

BRTAN (23) – (prisutni u 18. veku)

BRČIĆ (14) –

VARNICA (15) – (prisutni u 18. veku)

DENIĆ (47) – (prisutni u 18. veku)

ERCEG (24) – (prisutni u 18. veku)

GILJAN (17) – (prisutni u 18. veku)

GRIZELJ (20) – (prisutni u 18. veku)

JERKOVIĆ (7) –

KUDUZ (44) – (prisutni u 18. veku)

LJULJ (14) – (prisutni u 18. veku)

OKLOPČIĆ (9) –

MILKOVIĆ (124) – (prisutni u 18. veku)

MIŠIĆ (24) – (prisutni u 18. veku)

REŽIĆ (152) – (prisutni u 18. veku)

REJO (15) – (prisutni u 18. veku)

SAMARDŽIĆ (42) – (prisutni u 18. veku)

SKORUP (28) – (prisutni u 18. veku)

TOTIĆ (30) – (prisutni u 18. veku)

HRGA (6) –

ŠKALIĆ (102) – (prisutni u 18. veku)

ŠKORIĆ (53) – (prisutni u 18. veku)

Priredio: Saradnik portala Poreklo Slobodan Zrnić

Komentari (2)

Odgovorite

2 komentara

  1. Milan

    Postovani
    Ovi podatci o izgradnji crkvi na Maovicama nema nikakvih utemeljenja i netacne su.Prema zapisima iz arhiva: Pravoslavna crkva svetoga Djordja izgradjena je oko 1625 god za vreme vladavine od Turaka ,Vrlickom krajinom ,a nalazi se u sadašnjom rimokatoličkom groblju gde su jos očuvani temelji i prednji deo zida.Oltar okrenut prema istoku polukruznog preseka.Prilikom pokrštavanja Maoviclih Srba 1845 god. od strane Austrougarske posle pokrštenja većine Maovičkih Srba tu pravoslavnu svetinju su koristili pravoslavci i oni koji su presli u rimokatoličanstvo.Posto je veci deo pravoslavnog življa otisao u katolicizam Pravoslavni Srbi sagradjuju svoju novu kapelu koja se i dan danas nalazi u katastarskim knjigama ,a nalazila se na severoistočnom delu današnjeg groblja.Sagradjena je 1865 god.
    Pokatoličeni Srbi koji su bili u većini su zadrzali crkvu svetog Djordja kao svoju .Sve do 1911god kada su počesli da grade novu crkvu svetog Jure koja je u neposrednoj blizini pravoslavne crkve svetog Djordja.Posto je pravoslavna kapela bila malih dimenzija za vršenje verskih obreda pravoslavni Srbi su 1912 god sagradili novu crkvu koja je dobila ime crkva Mlade Nedelje.
    O svemu ovome imaju verodostojni zapisi u arhivama i u crkvenim zapisima.1982 god. crkva mlade nedelje je obnovljena ,od ostecenja od drugog svetskog rata.

  2. Igor Ruzic

    Poštovani g. Cvitkovac,

    S obzirom na komplikovanu situaciju u vezi sa crkvama, uklonio sam godine gradnje. Prioritet su ipak prezimena. Ako su neki iz Maovica pokršteni i postali rimokatolici, to se sigurno desilo pre 1800. godine. Oko 1845. godine su neki bili unijati (Primetice, Đurići), ali su se vratili na pravoslavlje, pošto je unija generalno propala. Sva ova prezimena su krajem 18. veka postojala kao pravoslavna ili katolička, onako kako je i danas. To može da se vidi u matičnim knjigama. Nepoznanica je šta se dešavalo u periodu ranijem od toga (17. i početak 18.v)

    S.Zrnić