Порекло презимена, село Мокро Поље (Книн) Reviewed by Momizat on . Село Мокро Поље налази се између Пађена, Оћестова, Радучића и Лике, а дели се на Завође, Ком, Превјес, Буковицу и Мокро поље. Село је саставни део кршне Буковиц Село Мокро Поље налази се између Пађена, Оћестова, Радучића и Лике, а дели се на Завође, Ком, Превјес, Буковицу и Мокро поље. Село је саставни део кршне Буковиц Rating:
You Are Here: Home » Завичај - села и градови » Порекло презимена, село Мокро Поље (Книн)

Порекло презимена, село Мокро Поље (Книн)

Село Мокро Поље налази се између Пађена, Оћестова, Радучића и Лике, а дели се на Завође, Ком, Превјес, Буковицу и Мокро поље. Село је саставни део кршне Буковице, којој припада и добар део книнске општине, а овуда су се боље сачували народни обичаји, него ли код осталих Срба, православне вере, у северној Далмацији.

Породице у Завођу:

Бједов, са надимком Бакуш, Бједов и Радиновић, сви славе Ђурђевдан;

Вагић, славе Лучиндан;

Муждало, славе Лучиндан;

Поповић, славе Лучиндан;

 

У Кому су:

Поповић, славе Лучиндан;

 

У Превјесу су:

Илић, славе Ђурђевдан;

Гамбирожа, славе Никољдан. Они потичу од једног војника Наполеонове војске. Тај војник се заљубио у једну девојку са Поткоња, те заостао и настанио се овде;

Сеовић, доселили из Босне назад 100 година, славе Никољдан;

Атаија, славе Никољдан;

Мартић, дошли из Жагровића назад 100 година, славе Никољдан;

Кнежевић, славе Никољдан;

Каназир, славе Лучиндан;

Тривић, доселили из Црне Горе у 17. веку, славе Лучиндан;

Вејновић, славе Св. Василију;

 

У Мокром Пољу:

Поповић, славе Лучиндан;

Муждало, славе Лучиндан;

Опалић, славе Лучиндан;

Ракетић, славе Никољдан;

Бабић, славе Јовањдан;

Болтић, славе Никољдан;

Ђурђевић, славе Ђурђевдан;

Демир, славе Јовањдан;

Бајић, славе Јовањдан;

Сучевић, славе Лучиндан;

Костић, славе Лучиндан;

Јапунџић, славе Никољдан;

Вукмирица, славе Лучиндан.

 

Свега је 25 племена (197 породица). Сви су се населили из Босне у 16. веку.

ИЗВОР: Книнска Kрајина, прота Саво Накићеновић

 


Коментари (59)

  • Dakić

    Trazim Nikolu Vejnovica. Ko ima neke informacije o njemu neka mi se javi na email. Molim vas, pozdrav

    Одговори
  • Rastko Bjedov

    Bjedovi u Mokrom Polju su u dva zaseoka, bliži centru sela su Bjedovi Rajnovići ne Radinovići, kad se krene dalje prema Kostićima dolazi se do Bjedova Bakiša a ne Bakuša, kako ste vi ovdje napisali. Pozdrav od mene Bakiša!!!

    Одговори
  • Boro

    Може ли нетко нешто више написати о пореклу презимена ВЕЈИНОВИЋ/ВЕИНОВИЋ?

    Одговори
    • Небојша

      О Вејновићима је било речи. У северну Далмацију (Мокро Поље) су дошли из Босне, тачније из Бјелајског Поља. Ова сеоба се према подацима Александра Бачка, десила крајем 17. века, још тачније, у јуну 1692. године.

      Имају сроднике и на Косову (дреничка област), где су се неки исељавали после Првог светског рата.

      Милан Карановић је покушао да одреди даље порекло овог рода, али није сигуран да ли је питању Босна, или Рашка.

      Вејновићима су сродни и Бајићи, Вигњевићи, Јакшићи, Шапоње, Павковићи, Лешпићи и Басте.

      Све ове породице славе Св. Василија.

      Моје мишљење је да воде порекло из јужних области (Херцеговина/Црна Гора), на шта указује и крсна слава.

      Одговори
  • Boro

    Поштовани,
    Био бих Вам врло захвалан када би сте ми могли помоћи у прикупљању података о пореклу презимена ВЕЈИН – ВЕИН!. Ово што ја знам јесте да потичемо од Вејиновића из Мокрог Поља код Книна и да смо се негде крајем 17.и почетком 18.века населили у Лику, тј.Срб и Дабашницу, затим у Нетеку и у Беглуке/Крчко Брдо и да смо тада евидентирани као ВЕЈИН,или Веин. Славимио Св.Басилија Великог (14.Јануара). Један дио рода отишаоје даље према Кордуну (Раковица,Плитвички Љесковац, Грабовац), а једна фамилија је насељена код Глине. Након 1.св.рата отишао је један Вејин у УСА,а Вејини солунски добровољци су Банатско Аранђелово, тј. Подлокањ код Кикинде. Два рођака су 1921.године из Беглука одселила у Рамиће код Кључа и населили се у Копјеници и Саници.
    Банијски Вејини населили су се касније у Источну Славонију (Б.Брдо,Фердинандовац) и Инђију. Највећи број је након 2.св.рата из Лике насељен у Апатин гдје их и данас има највише. Неке податке сам прочитао у књизи Петра Рађеновића „Унац“ и других података немам.
    Још једном, сви који нешто о томе знају, молим да ми се јаве, на ему сам им унапред захвалан.
    Проф.Др.Боро Веин

    Одговори
    • Небојша

      О Вејновићима је било речи. У северну Далмацију (Мокро Поље) су дошли из Босне, тачније из Бјелајског Поља. Ова сеоба се према подацима Александра Бачка, десила крајем 17. века, још тачније, у јуну 1692. године.

      Имају сроднике и на Косову (дреничка област), где су се неки исељавали после Првог светског рата.

      Милан Карановић је покушао да одреди даље порекло овог рода, али није сигуран да ли је питању Босна, или Рашка.

      Вејновићима су сродни и Бајићи, Вигњевићи, Јакшићи, Шапоње, Павковићи, Лешпићи и Басте.

      Све ове породице славе Св. Василија.

      Моје мишљење је да воде порекло из јужних области (Херцеговина/Црна Гора), на шта указује и крсна слава.

      Одговори
  • Vojislav Pilipovic

    Za Boru Vejina _ Prema istrazivanju Aleksandra Bačka, naučnog saradnika iz Instituta za istoriju SANU, najdalje dokle je on stigao je 1692. kada su se Vejini (Vejinovići) doselili iz Bjelajskog polja u Dalmaciju, Mokro polje, kada je Dalmacija ostala pusta posle Kalajskog rata.U tekstu koji posedujem na 10 stranica i literaturom od 35 odrednica ima i podataka gde su sve naseljeni i raseljeni i sa koji porodicama su u srodstvu. Ovom prilikom samo da napomenem da ste u srodstvu sa Bastama, Vignjevićima, Šaponjama, Bjelićima i još nekima koj takođe slave i istu slavu. Srdačan pozdrav.V. Pilipović, unuk Stevana Vejina ispred Glavice.

    Одговори
  • muzdalo

    jabih molio sve one koi znaju bilo sta o poreklu prezimena muzdalo dami odgovore postosmo jedinstveni jedino prezime koje je bilo u m polju i nikako da dodjem do saznanja odaklen je dosao taj narod molim samo ko zna tacne podatke dami odgovori veliki pozdrav u napred zahvalan

    Одговори
    • Aleksandar I1

      Презиме Муждало се не помиње у млетачком катастру из 1709. године. У књизи “Презимена далматинских Срба“ А.Бачко, ослањајући се на Накићеновића, наводи да род Муждало слави Св. Луку и да су у Мокро Поље дошли из Босне, тачније Бјелајског Поља. То досељавање би требало бити у 17. веку. Такође, наводи да сте у даљем сродству по мушкој линији са родом Опачића па би то можда био и разлог због којег се презиме Муждало не помиње 1709. године. У млетачком катастру се наводи неколико Опачића у Мокром Пољу, а сви Опачићи у северној Далмацији славе Св. Луку. Другим речима, можда сте у то време били Опачићи, а тек касније изменили презиме у Муждало.

      Одговори
      • Boško

        Nije mi realna ta ocena da su Muzdale dosle odnekle u 17. veku. Zasto? Pa crkva sv. Luke u selu je iz prve polovine 16. veka. Nas narod je oduvek po doseljavanju u novi kraj odmah gradio crkvu i posvecivao je svome svecu. Selo Mokro polje je selo sa ubedljivo najvecim brojem porodica koje slave sv. Luku u celoj severnoj Dalmaciji i sire. Kad se pogleda ceo taj region tu i tamo u nekom selu ima neka porodica koja slavi sv. Luku ali u Mokrom polju ih ima upecatljivo mnogo i ponavljam svi su u jednom mestu. Zakljucak moze biti samo jedan. Sve te porodice koje slave sv. Luku su se zajedno doselile iz starog kraja. Zbog toga sto je crkva iz 1532. realno je da su se tada doselili i da pre njih u tom selu nije bilo naroda jer da je bilo valjda bi tu vec bila neka crkva posvecena nekom drugom svecu. Pravo pitanje je odakle su te porodice sto slave sv. Luku dosle. Imamo usmeno predanje da su iz „stare Crne Gore“. E sad, da bi otkrili poreklo porodice posluzicemo se slavom a slava, sv. Luka, upucuje na Crnu Goru, Rovcane i Niksice. I dan danas sv. Luka vazi za crnogorsku slavu. Dakle, imamo usmeno predanje i cinjenicu da slava potice iz Crne Gore. Ne iskljucujem mogucnost da se taj narod doselio iz „stare Crne gore“ u severnu Dalmaciju preko Bosne kao prelazne stanice, jer knjige o Rovcanima govore da su neke njihove migracije isle prema Bosni. Dakle moje misljenje je da smo poreklom od Rovcana ili Niksica, da ssmo dosli u Mokro polje u prvoj polovini 16. veka, kojim putem ne zna se. Moguce preko Bosne jer u Plavnom ima Opacica koji slave sv. Luku. Mislim da argumentovanijeg objasnjenja za poreklo Muzdala i ostalih necete naci nigde.

        Одговори
      • Boško

        Moram jos da dodam i ovo. Prostor severne Dalmacije i bosanske krajine je veliki srpski prostor u kome su migracije bile bezbrojne i u oba smera. Niko ne moze odgonetnuti kako je to sve tada islo. Migracija od Bjelajskog polja, preko Plavna do Mokrog polja sasvim je realna, ali ipak godina gradnje crkve i pre svega slava su jedino konketno na sta mozemo da se oslonimo. Austrijanci jesu bili pedantni oko popisa ali i Srbi su bili vragolani kad su trebali da se popisu.

        Одговори
    • Boško

      imas nas sajt sa informacijama do kojih smo mi dosli. pogledaj.pozdrav.

      Одговори
    • Boško

      Izvinjavam se adminima sto postavljam vise postova ali setio sam se jos jedne informacije koju bih zeleo da podelim. U Mokrom polju postoje, jedni do drugih, dve porodice Muzdalo koje nisu ni u kakvom srodstvu. Kako to, ne znam. Porucio bih svim Muzdalima (ali i srodnim porodicama) da naprave svoj rodoslov i da mi posalju, mejl vidite.

      Одговори
    • Sonja

      Moji pradjeda i prababa su Muždalo(prababa Popović), i baš sam nedavno bila tamo. Jedan zaseok Muždale je prije crkve i mosta na Zrmanji, a drugi ( moj, gdje nam je kuća)poslije mosta.Teta mi je povijesničar i odradila je radni vijek u drž.arhivu, pa vjerujem u ovu tezu; Vlasi su se na cijelom tom području relativno kasno spustili s planina i brda i tamo gdje su naletili na katolike s njima su se pomiješalj, a tamo gdje su naletili na pravoslavce ( npr.otuda Popović)s njima. Što se tiče seobe Srba na područje sjev.Dalmacije i time i Mokrog polja krenulo je s Kosova, preko Crne Gore, Bosne i Hercegovine i trajalo je nekoliko stoljeća, a neki su se pomiješali s Vlasima, a neki nisu, prezime Muždalo je vlaško, a Popović slavensko. I velika većina Hrvata iz Dalmatinske zagore su porijeklom Vlasi, a ne Slaveni. Moj muž koji je ovaj Dalmatinac uz more i svi ostali uz more nas sve koji nismo, bez obzira bili Hrvati ili Srbi,dan danas zovu Vlaji.Najbolje bi bilo onda da smo svi Jugoslaveni, što i jesmo (toliko smo pomiješani da samo to možemo i biti). Sretan vam svima Dan mladosti!

      Одговори
  • muzdalo

    Hvala puno. I ja otprilike imam takva saznanja ali nista konkretnije. Ako ista budete vise saznali javite. Unapred zahvalan

    Одговори
    • Aleksandar I1

      У Цензусу (Стање душа) за 1837. годину, за Мокро Поље, помиње се СИМЕУНА МУЖДАЛО МАРКОВА. Мислим да датум поред имена треба да буде датум рођења: 10. март 1800. године.

      Одговори
  • Небојша

    У праву сте Бошко, порука је уклоњена. Такви коментари заиста нису примерени.

    Одговори
  • Gojko

    Da, Boško. Nema tu logičnog promišljanja o nekakvom dolasku (1692) i Bjelaskog polja ovih Mokropoljaca (i ostalih). Taj izvor koji se vrlo često rabi, ne može se uzeti ozbiljno kao da je to tako bilo. Otkud njih 5000 duša u Bjelajskom polju. Neki autori tvrde da su se tu skupili mnogi koji su čekali na dolazak predstavnika Mletaka. Ja sam mišljenja da je u toj grupi došlo i mnogo onih koji su nesudjeni Istrijani; prevalivši put preko Kvarnera u Krajinu, a onda kad je Dalmacija oslobodjena od Turaka – Dalmaciju. U kojem su oni vremenskom razmaku dolazili te 1692. godine, teško će se ikada utvrditzi. Nisu slučajno Svetolukovci koncentrisani u Mokrom polju, baš tu gdje je sagradjena crkva posvcena sv. Luki. Tu crkvu su zasigurno gradili ljudi iz grupacije koji su došli od Onogosta/Nikšića, gdje je najbrojnija grupacija Svetolukovaca živjela krajem srednjeg vijeka. Mokro polje, koje je najranije nazivano Vidče selo, pa onda Krivonos, još od prve polovine 14-og stoljeća naseljeno je Vlasima. Vidče selo nije mjenjalo vlasnika kao što je Brdar Koščica i Bakčići, u sadašnjem Erveniku.. Kegljevići su se pomirili da to bude Vlaško.

    Одговори
    • Boško

      samo bih dodao a propo termina „vlasi-vlasko“. taj naziv se manje, ili uopste nije, koristio kao odrednica za narod vlahe vec dominantno kao pogrdan izraz za neku etnicku skupinu. a nekog su mogli nazivati, i nazivali su, vlasima iz vise razloga: etnickih, religijskih, kulturnih, pa cak i iz obesti.

      priznajem, ranije sam se vise zanimao. i kad god bih uzeo da citam nekog autoriteta pomislio bih u sebi „bas bih voleo da vidim koja je to metodologija kojom si dosao do tog zakljucka/informacije“.

      Одговори
  • Goran

    Vignjevici,Vejinovici Saponje,Bjelici sve ove familije slave sv.Vasilija Velikog,zive u Dalmaciji i Bosanskom Petrovcu moze li neko da mi pojasni njihovo poreklo odakle poticu koja od ovih familija od koje potice odakle su Vignjevici a odakle vejinovici.Od koje familije poticu Saponje

    Одговори
  • gordana

    Moje ime je gordana vejnovic, rodjena sam u dubrovniku gdje se poslije drugog svjeskog rata iz mokrog polja doselio moj djed milos. Prije dva mjeseca dosla sam u srbiju posjetit grob moje prabake u beogradu i put me doveo u kremna kod tare gdje sam se doselila s muzem i djecom. Djed milos je rodjen 1919. god i polako mu se blizi kraj. Obecala sam mu da cu poci posjetiti grob njegovog oca koste vejnovica u mokrom polju. Krecem za 10-tak dana i pokusavam naci smjestaj za dan ili dva. Ako neko ima informaciju da li ima zivih vejnovica, nadimak stelici, i ima li u blizini crkva ili manastir koji prima putnike namjernike, zamolila bi da mi se javi.

    Одговори
  • gordana

    Inace dio moje familije je dodao slovo i u prezime tako da na grobu djedove majke u beogradu pise vejinovic a njen muz kosta koji je pokopan u mokrom polju je ostao vejnovic. A poticemo iz srbice, kosovo.
    I da li mozda neko zna gdje se nalaze crkvene knjige s podatcima od 1850 g. U beogradu jos nisu vracene u crkvu, nasla sam ih u opstini.

    Одговори
    • Aleksandar I1

      Према млетачком катастру из 1709. године, у Мокром Пољу забележени су:
      1) VUCEN VEINOUICH q:m IANCO (Вучен Вејновић пок. Јанка) са 10 чланова породице
      2) VUCO VEINOUICH q:m PRODAN (Вуко Вејновић пок. Продана) са 9 чланова породице
      Мокро Поље:
      – 02.04.1846. год. рођена је Anna, отац Todor Veinovich и мајка Stana Perich (венчани 1830.)
      – 19.01.1847. год. рођена је Anna, отац Gnatia Veinovich и мајка Angelia Biedov (венчани 1843.)
      – 01.03.1847. год. рођена је Giurgia, отац Petar Veinovich и мајка Anna Vukmirizza (венчани 1838.)
      – 16.03.1847. год. рођен је Jovan, отац Lazo Veinovich и мајка Simeuna (венчани 1839.)
      – 02.05.1847. год. рођен је Petar, отац Nicola Veinovich и мајка Giurgia Illich (венчани 1845.) итд. итд.
      – помињу се и Manda Veinovich, Anka Veinovich, Andria Veinovich и Stanissa Veinovich, Giurgia Veinovich, Giurgia Veinovich, Allexa Veinovich и Nicola?? Veinovich итд.

      Нисам наишао на податак да се у Мокром Пољу 1850. године родио Коста Вејновић.

      Одговори
  • gordana

    Puno hvala Aleksandre na ovim informacijama. Kosta nije rodjen u Mokrom polju, cekam da mi otac javi gdje, ako je djed jos u stanju da prica.
    Kosta je s njim i jos dva sina napravio grob i spomenik i pokopan je u mokrom polju.
    A u Beogradu je pokopana Kostina supruga 1939 i u opstini su mi dali podatak da je umrla u 52. god, rodom iz Mokrog polja. Znaci ona bi trebala bit rodjena 1887. U opstini je upisano prezime Vojinovic,, a na grobu Vejinovic.

    Одговори
  • gordana

    Zvala se Janja.
    Zadnjih par godina intenzivno radim na otkrivanju mog porijekla. Situacija je vrlo komplicirana. Narocito familija s majcine strane. Jedni su iz stare dubrovacke loze a drugi su iz ruske carske familije. Nemam jos sve podatke pa jos ne mogu podijelit s vama,a ni sa mojom familijom. Mislim da ce mi trebat neki fizicki dokaz prije nego izadjem pred njih. Jedan moj rodjak koji je inace profesor povijesti je pokusao rasplest pricu ali mu nije uspjelo. Jer je doticni rus pobjegao iz rusije i uzeo drugo ime i prezime. Razmisljala sam i da napravim dna test. Ali dobro…vratimo se mi na Vejnovice. Postoji razlog zasto sam dosla zivjet u Uzicki kraj. Danas sam tek otvorila naslovnicu ove stranice i procitala tekst o Vojinu, Uzickom knezu koji je zado dosta jada dubrovcanima… a kad sam nasla izvod iz maticne knjige umrlih od moje prabake Janje tamo je napisano prezime Vojinovic. Interesantno!
    Kako je sve povezano i polako se rasplice. Izgleda da dolazim od Slavena, Ilira i Kelta. A jos cekam da otkrijem razlog zasto sam bas morala doci zivjet u Kremna. Inace trebala sam poci zivjet u Austriju posto mi je muz Austrijanac, ali kad sam ovdje dosla odustala sam od svih mojih planova i prepustila se Bozjoj volji. I evo za dva mjeseca smo nasli i kupili zemlju i kucu, i osjecam se kao da sam dosla doma. Znam da su moji korijeni iz ovog kraja, a detalje jos ne znam.

    Одговори
  • gordana

    Samo jos jedan mali dodatak. Jos jedna u nizu „slucajnosti“. Rodjena sam u ulici Iva Vojnovica, kraj crkve svetog Mihajla gdje su ispod cuvenih cempresa pokopani Ivo i Lujo Vojnovic. A evo sad sam naisla na Lujov tekst kad kaze da cuti da njegovim zilama tece srpska krv…
    Pa svi ti cuveni Dubrovcani, Rudjer Boskovic, Ivan Gundulic… Srpski narod je prosao kalvariju kroz vjekove, izgleda da je doslo vrijeme da istina izadje na vidjelo.

    Одговори
  • gordana

    Stigle informacije iz Dubrovnika. Pradjedovo ime nije Kosta nego Krsto, rodjen 1878 u Mokrom polju. Otac mu je bio Stevan (Stelija) a majka Janja Bjedov. Izgleda da je imao 12 sestara. I djed kaze da su u Mokrom polju oko 500 godina. Trazio je i on nase porijeklo i jednom prilikom citao crkvene knjige.
    Pitanje za Aleksandra; Podatke koje ste mi napisali, dali se mogu naci na internetu ili vi imate pristup nekim knjigama?

    Одговори
    • Aleksandar I1

      Ваш прадјед: КРСТАН ВЕИНОВИЋ, рођ. 13/25. септембра 1878. год., од оца Стефана Веиновића (рођен и пребива у Мокром Пољу) и мајке Јање рођ. Бабић (а не Бједов). Родитељи су венчани у Мокром Пољу 1871. године, обоје су били православци и тежаци (сељаци).
      Крстан је крштен 08.10.1878., а кумови су били Тодор Јапунџић и Боже Костић, обојица из Мокрог Поља. Бабица при порођају била је Марта Веиновић.

      Подаци су јавни. Ако желите, извод вам могу послати е-поштом.

      Одговори
  • gordana

    Puno vam hvala. Naravno, posaljite.
    Moja mail adresa je gogevejnovic@yahoo.com
    Jesu li ti podaci prepisani iz crkvene knjige sv Luke. Malo sam zbunjena prezimenom, prababi na grobu pise vejinovic, pradjedu,kako djed kaze, vejnovic, a vi nasli veinovic. Moze bit da smo prije bili vojinovici!?

    Одговори
    • Aleksandar I1

      Гордана,
      ВЕЈНОВИЋ / ВЕЈИНОВИЋ / ВЕИНОВИЋ су само облици истог презимена. Стара српска азбука није познавала слово “Ј“ па га није могла ни писати. Погледајте како Руси данас пишу глас “Ј“. Отуд ВЕИНОВИЋ на папиру, а народ је то изговарао као ВЕ(Ј)ИНОВИЋ. Након Вукове реформе, појављује се “Ј“ и отуд разни облици писања истог презимена.
      Што се тиче могућности да се Вејновићи потекли од Војновића, није лако дати поуздан одговор. Теоретски јесте могуће, али се та веза заснива само на усменој предаји и претпоставкама. Као што сам вам већ напоменуо, 1709. године сте уписани као ВЕИНОВИЋИ у Мокром Пољу, што би значило да је до евентуалне промене презимена дошло давно. Око Книна постоји и презиме ВЕЈИН. Извесни родови у Црног Гори се по усменој предаји сматрају потомцима Николе Алтомановића (сина Алтомановог и унука Војиновог), а од њих су наводно и Карађорђевићи. Међутим, нити су Карађорђевићи урадили ДНК тест прапорекла (или га не желе објавити), а нису ни далматински Вејновићи док је припадник тог црногорског рода урадио тест. Дакле, остаје само претпоставка да сте некад били Војиновићи, да имате неку везу са Црном Гором (због славе Св. Василије), усмена предаја и један ДНК тест који не можемо упоредити с потенцијалним рођацима. Ако постоји мушка глава Војновића у вашој породици, најтоплије саветујем ДНК анализу прапорекла, како би вас могли повезати са већ тестираним породицама и на тај начин покушали расветлити ваше порекло.

      Одговори
  • gordana

    Kako mislite ako postoji muska glava vojnovica? moj brat, otac,djed? Meni je ovo sve novo. Ne znam nista o povijesti srpskog naroda, imala sam 15 godina kad je ovaj zadnji rat poceo i bila sam u Dubrovniku. S ocem i djedom sam bila rijetko u kontaktu, odgojili su me majcini roditelji. Zadnjih 20 godina lutam svijetom i trazim moje mjesto na ovoj planeti. Nigdje se nisam mogla dugo zadrzat niti kupit komad zemjle i nigdje se nisam ovako osjecala kao u Srbiji. Mene je kroz zivot vodio moj osjecaj, u puno toga sto sam ucinila nije bilo nikakve logike ali itekakvog smisla. Dobila sam u nasljedstvo velik kriz,od Rusa i Srba, i jedino vjera u Boga mi je dala snage da ga mogu nosit. Slucajnosti ne postoje. A kako nam je Isus Krist rekao: „Prepoznaj ono sto ti je pred ocima i ono sto je skriveno bit ce ti otkriveno. Jer nema te skrivenosti koja nece izaci na vidjelo.“
    Doslo je doba da se otkrije istina,jer jedino nas ona moze spasit, a ja cu ispunit zadatak koji mi je dat.
    Posto ljudi ne vjeruju dok ne vide, a Bogu fala postoji nacin da se fizicki dokaze,nema mi druge nego napravit dna analizu, Ruse vucem po majcinoj strani, a cujem da ta familija ima napravljene analize.
    Recite mi samo gdje da idem?
    Imam puno toga za podijelit s vama, ali nisam sigurna da li je ovo mjesto za to. Puno toga sam vec napisala, i previse s obzirom da sve ovo pisem s mobitela.
    Zelim svima mir i blagostanje u ovoj godini!

    Одговори
  • Aleksandar

    pozdrav. Da li ti „Aleksandar I1“ znas nesto vise o poreklu prezimena „Сеовић“
    i gde pronalazis sve te podatke?

    Одговори
    • Aleksandar I1

      Сеовићи или Севовићи (слава Св. Никола) су по Бачку дошли из Босне око 1820. године и живе у засеоку Превјес. Године 1920. било их је 1 домаћинство.
      У Млетачком катастру из 1709. године, нема Сеовића на списку житеља Мокрог Поља, а ни у другим местима. Додуше, постоји у Коларини особа уписана као ZORZI SEAUICH q:m MICHAILO, али је верујем исправно преведено као Ђорђе САВИЋ, пок. Михајла из Коларине.
      Чињеница је да нисам наишао на Сеовиће у мокропољској “Књизи душа“ за 1850. годину (можда би требало поновити претрагу пажљивије), али на сајту http://www.familysearh.org имате доступне матичне књиге за Мокро Поље од 1846. до 1918. године па можете и сами све прегледати.
      Подаци су из књига које поседујем, али Млетачки катастар из 1709. није достпан на интернету.
      http://www.poreklo.rs/2014/01/05/digitalna-biblioteka-portala-poreklo/

      Одговори
  • Goran

    Molio bih Aleksandra1 ako moze da mi kaze nesto u vezi prezimena VEJINOVIC.Citao sam Vas odgovor gospodji Vejinovic ako mozete objasniti sta znaci to ime VEJIN kakvo je to ime ili je to nadimak i sta konkretno znaci rec veja ili vejin.Zar nije logicno prezime vojinovic po nasem sterom imenu vojin.Zasto rod Saponje povezuju sa Vejinovicima,i kakva je veza sa Vignjevicima,dali je moguce da poticu jedni od drugih i dokaz samo na osnovu slave sv vasilije veliki.ova prezimena se pominju na mnogo razlicitih strana otkoje familije su vejinovici.,dali su Saponje zaista poticu od VEJINOVICA,zasto se tako misli

    Одговори
  • Goran

    Pozdrav i za gospodju Gordanu molio bih ako mozete i Vi da kazete misljenje sta znaci to VEJIN kakav je to nadimak ili ime ili je to namerna greska umesto VOJIN.Mozda nadimak vejin znaci lukav prevrtljiv od reci prevejan veja lukav.Dali su Vejinovici od Vignjevica.Molim Vas da pokusamo da saznamo neke konkretne odgovore odakle su vejinovici jer taj odgovor da poticu iz crne gore il hercegovine zbog slave sv vasilije je vrlo povrsan i neodredjen.Ovo pitam jer mnogi tvrde da SAPONJE iz dalmacije dobropoljci poticu od vejinovica zasto se to tvrdi

    Одговори
  • Goran

    Slava Sv.Vasilije Veliki 14.01 mislim da se najvise vezuje za prostor popovo polje i trebinje.Mnogo familija POREKLOM IZ like i Dalmacije slavi ovu slavu i moguce je da poticu iz popovog polja gde je rodjen sv.vasilije ostroski mada se mnoga prezimena koja slave sv.vasilija velikog uopste nepominju hercegovackim prezimenima vec samo u lici i dalmaciji.Za prostor POPOVO POLJE I TREBINJE GACKO pominju se Vojinovici i Vignjevici.MOZDA SU VEJINOVICI koji se nepominju u hercegovini ustvari bili vojinovici namerno se predstavili kao vejinovic u dalmaciji,da bi zavarali trag u austro ugarskoj.AKO MOZE JOS NEKO DA NAPISE MISLJENJE O OVOJ GRUPI RODOVA KOJI SLAVE SV VASILIJA VELIKOG U LICI I DALMACIJI.

    Одговори
  • Goran

    Molio bih ako neko moze da objasni znacenje imena ili nadimka VEJIN i prezime Vejinovic sta znaci rec VEJA ili VEJIN znam za ime Vojin ili Vujin odakle VEJIN

    Одговори
  • Sinisa

    Postovani Aleksandre, da li se možda u izvodima o rođenju Vejnovića spominje Simeon Vejnović. To mi je pradeda i pošto za dedu sigurno znam da je rođen oko 1914, pretpostavljam da je SImeon rođen oko 1890. Mada je deda rođen u okolini Bosanske Dubice pa možda Simeon nije rođen u Mokrom Polju, ali bih voleo proveriti.
    Hvala unapred.

    Одговори
  • vladimir81

    Pozdrav svima!Zanima me poreklo dede Djuro(Stojan)Bjedov rodj.1906 godine.Navodno je rodjen u Stažišta Sinj(tako pise u umrlici) umro je u Sanskom Mostu kada mi je otac imao dva meseca(1953)tako da otac nije saznao za ostalu familiju sa njegove strane.

    Одговори
  • Sinisa

    Postovani, Da li neko zna da li negde postoje skenirane crkvene knjige iz Bosne (konkretno predeo oko Dubice) kao što postoje za Hrvatsku (na koje me je Aleksandar ljubazno uputio). Hvala unapred.

    Одговори
  • Nikola 85

    Pozdrav svima! Zanima me poreklo mog dede Seovic Nikole iz Prevjesa, otac mi je Seovic Rade (1955), bio sam mali kada su ga ubili. Sa majkom, i dve sestre sam otisao iz sela. Hteo bih da stupim sa nekim u kontakt iz tog sela. Unapred zahvalan.

    Одговори
  • Vladimir

    Čudno mi je vrlo što u popisu porodica u Mokrom Polju nema porodice Batas. Slave Jovanjdan i, za pravo, pravih Batasa i nema jer ih je na njihovom imanju nasledila porodica Bjelić koja je poreklom iz Bribira i slavi Nikoljdan, pa je dolaskom na imanje uzela Slavu sabor St. Jovana ( 20.Jan. ) ali je Bjelićima ostalo porodično ime i većina porodice i nosi prezime Batas. Nastanjeni su na Batasovom Brijegu, između Trivića, Opačića i Babića.

    Одговори
  • Вагић

    Порекло Вагић.

    Помиње се да су огранак братства Опачића, који су се доселили из Роваца.

    Да ли неко зна нешто више о томе?

    Свако добро од Господа.

    Одговори
    • Небојша

      Бог ти помогао, Вагићу!

      Вагићи на простор Северне Далмације долазе по свему судећи из околине Бјелајског Поља и то крајем 17. века. Даље би свакако могли бити повезани са великом групом родова која у Крајини слави Св. Луку.

      Ту, поред Опачића који су, условно речено главни род, спадају: Бандићи, Кљајићи, Чубриле, Кошутићи, Билбије, Мићићи, Шевићи, Драшковићи, Вукмирице и Чавке. Код ове групе постоји неко предање о пореклу „од Никшића“. Осим славе, генетски резултати појединаца из овог рода могу упућивати на те просторе. Ту су и нека индикативна презимена попут Драшковића.

      Од тестираних из овог рода за сада имамо:

      Кљајиће (Кореница), I2-CTS10228
      Шевиће (Нови Град), J2b-M241
      Опачиће (Лика), I-P37

      Од овог рода је и мајка Гаврила Принципа (Билбије).

      Одговори
  • Горан

    У селу Мокро Поље су живели и Павковићи који су одатле иселили у Лику и у Тромеђу.Вејиновићи и Шапоње су род са Павковићима.Разумем да реч Вејин и Веја на албанском значи удовац,у реду,ал зашто би неки Павковић иако је стварно био удовац добио надимак на албанском и то у Далмацији.Пре ће бити да је то скраћеница од Велимир или Велисавка.Ова три презимена се појављују у истим селима,сем што су Павковићи отишли у Лику,а Шапоње у Далмацију,и у Србију.Вејиновића је имало и у Босни,сви и свугде славе св.Василија Великог.Могуће да су се и они и Шапоње одвојили од Павковића у Мокром пољу.

    Одговори
  • Milivoj

    Interesira me od kuda su ove dvije familije doslle u Bjelajsko Polje. Da li iz Crne Gore, iz Kotora ili Niksica. Prva doseljenicka familija u Juznoj Americi -Argentini, Comodoro Rivadavia-Patagonija, Sucevic dosla je iz Jelse na Hvaru 1810.godine. Unaprijed zahvaljujem

    Одговори
  • Milivoj

    Radi se o familijama Sucevic, Kostic i Popovic.Navodno ove tri familije su se prve naselile u Mokro Polje, sto se moze viditi po imanjima koje imaju u samom centru i oko rijeke Zrmanje. Takodjer i grobovi su im isored same crkve Sv.Luke.Zahvaljujem. Nisam spomenuo ove druge dvije familije.

    Одговори

Остави коментар

© 2012- 2013 ПОРЕКЛО poreklo.rs

Scroll to top