Порекло презимена Карличић

19. фебруар 2012.

коментара: 58

Презиме Карличић потиче из племена Ровчани из Црне Горе, блиски су братству Булатовић. Славе као и сви Ровцани Светог Луку.

Као могући родоначелник Карличића помиње се у писаним историјским изворима кнез Војин Карлица у 17. веку (1645 године). Касније у време Кандијског рата, након 1745. помиње се и постоји у историјском архиву писмо млетачког дужда кнежевима Карличићима ( било их је више истовремено, један од њих је кнез Арсеније) да “дигну народ на устанак против Турака” у крају око данашњег Колашина и тако помогну Венецијанцима. Након тога помињу се све до око 1820. попови и учитељи Карличићи на подручју Бијелог Поља. По усменом предању и неким историјским записима у једном догађају након ове године страдало је око 45 мушких глава Карличића. Према неким казивањима реч је о сукобу са бројним и јаким Каљићима или опсади Колашина.

Углавном, четрдесетих година 19. века Карличићи се деле и селе, један део на Пештер, где се не задржавају дуго (и данас у муслиманском селу Забрену постоји “Карличића гробље” па продужују за Сјеницу (најпре Кнежевац, а онда Ставаљ и Брњицу), један део продужује за Топлицу, неке породице остају у Бијелом Пољу, а неке одлазе у Беране (село Штитаре).

Постоје и Карличићи код Гаражда и највероватније су сви у роду.

ИЗВОР: Према казивању Љутомира Карличића (1922 – 1997).

 

Наредни чланак:
Претходни чланак:

Коментари (58)

Одговорите

58 коментара

  1. Иван Карличић

    Улажем протест код редакције због касапљења мог претходног коментара путем цензорског брисања два уводна пасуса у њему и захтевам да се ти уводни пасуси врате у мој коментар пошто је повређено моје уставно право да моја порука буде у целости пренета. Уз то наглашавам да су та два уводна пасуса које сте уклонили неизоставно битни за разумевање смисла целог текста. Редакција ми упорно саопштава да код вас нема цензуре међутим оваквим бахатим цензорским поступком редакција је демантовала саму себе.

    • Бранко Тодоровић

      Карличићу, оно што сте написали, ниједна редакција не би пропустила у јавност. Схватите ово као политику портала или линију толеранције испод које редакција не пропушта коментаре.

      • Иван Карличић

        Да ли то значи да ниједна редакција не би дозволила да критикујем Википедију због њихове срамне подршке ратним злочинцима љотићевцима или да ниједна редакција не би дозволила легитимну тему о мом пореклу од брака Исуса Христа и Марије Магдалене преко лозе Немање и цара-савладара Ликинија Србина? Досад сте ми се обраћали са “господине”, а сада грубо презименом као што би се професор обратио ђаку. Чему таква нагла непристојност? Сем тога, већ два дана чекам Ваш одговор у културној мејл комуникацији коју сте Ви први успоставили са мном обраћајући се мени, а онда сте се без објашњења напрасно из исте повукли и ућутали бојкотујући моја оправдана питања из само Вама разумљивих разлога.

        • Бранко Тодоровић

          Шта мислите о Википедији, то није наша брига, али ви сте написали и неколико тешких увреда на наш рачун, а без иједног рационалног основа. А основни разлог брисања је инсистирање на тези коју и сад понављате. Шта требају други посетиоци да мисле о Пореклу када налете на оваква писања? Мени то није прихватљиво, и ценим да се са тим слаже већина који ово читају. Али ево, нека стоји, док не виде остали, па ће и то обрисати неко, јер сам ја пропустио.

  2. Иван Карличић

    Ви сад овде опет мени претите брисањем само зато што сам се дрзнуо да поменем ову битну област генеалогије. Наводно, нисте обрисали, али наговештавате ми да ће неки Ваш колега ипак то касније обрисати!? Ово су ужасне размере гушења слободе говора. Не можете ме натерати да признам да наша часна лоза Христових потомака Деспозина “не постоји” када је у међународним архивама и публицистици све више доказа који потврђују постојање ове лозе код Немањића, Свевладовића, Меровинга, венецијанског племства, темплара, илумината. Можда желите као доследан прогонитељ сваке наводне “теорије завере” да изнесете тврдњу да ни ове поменуте организације “не постоје”?

    Шта ће мислити о Пореклу они који заслепљено оспоравају брак Исуса Христа и Марије Магдалене – заиста није битно јер је реч о масама које су трпеле вековно догматско испирање мозга док су постојање овог брака доказали многи угледни научни истраживачи и истина све више избија на видело. Заиста је срамно да бришете текст само зато што инсистира на научној тези коју редакција не одобрава, дужни сте да покажете толеранцију и према другачијем виђењу историје, религије и генеалогије чак иако вам се то не свиђа.

    Поновићу овде део свог иступања у мејл комуникацији са Вама, али у сажетијем и прилагођеном облику и обиму. Научници који се баве питањем Христове крвне лозе нису нимало анонимни, веома су утицајни и познати, а друга ствар је што сте се Ви лично определили за табор оних који ће да их прогоне као јеретике. У науци су нова открића стално могућа тако да ми није јасно зашто нова открића покушавате у корену да инквизиторски осудите као “измишљотине” и “тешка натезања”, зашто не допуштате слободу истраживања изван званичне верзије, зашто се понашате према неистомишљеницима као да су кужни и заражени и да их треба одстранити и изоловати?

    Није ли то остатак тоталитарне свести? Ја вас опет опомињем: ако нападате мене због Исуса и Марије Магдалене нападните најпре темпларе, илуминате, венецијанско племство, Меровинге, писца Дена Брауна, меровиншког архивара Пјера Плантара и многе друге угледне личности које о том браку имају исто мишљење као и ја. Погодило ме је то што сте овде рекли да је овај честити брак Господњи основни мотив Вашег брисања мојих пасуса, некако сам се надао да нисте због тога обрисали него због тобожњег “вређања” редакције, кад оно – Ви баш због тог брака обрисасте чиме сте показали ВИСОК СТЕПЕН НЕТОЛЕРАНЦИЈЕ И МРЖЊЕ ПРЕМА НАУЧНИМ ГЛЕДИШТИМА КОЈА ОДСТУПАЈУ ОД ЗВАНИЧНОГ ГЛЕДИШТА.

    НИЈЕ МЕНЕ БРИГА ШТО СУ ВАШЕ КОЛЕГЕ ЗГРОЖЕНЕ МОЈИМ ПИСАЊЕМ КАДА САМ СИГУРАН ДА ГОВОРИМ ИСТИНУ. Рече мађарски писац Лајош Зилахи: “Ко говори истину биће протеран из девет села, а ја кажем живело десето село!” Знам ја да сте ви већином екипа која је “згрожена” и писањем Јована Деретића, Олге Луковић Пјановић, Милоша С. Милојевића, али ваше колективно “згражавање” и ОРКЕСТРИРАНИ ЛИНЧ КРОЗ ХАЛАБУКУ не може да заустави исправне и поштене српске, али и светске историчаре и публицисте.

    “Згрозите” се мало и на папу Пија Другог или Лаоника Халкокондила који су својим истраживањима потврдили Деретићева и Милојевићева гледишта. Уместо што се као догматизовани црквењак згражавате на моју честиту лозу Христових потомака Деспозина радије би требало да се згрозите на “светог цара” Константина који је заклао свог сина Криспа, заклао своју сестру и њену малолетну децу у тежњи да затре Деспозине и успостави фалсификовану цркву.

    То што се позивате на аргумент већег броја да су већина у редакцији “згрожени” мојим писањем – мени не значи АПСОЛУТНО НИШТА јер сви ми добро знамо филозофску поуку: СТО КОЊА НЕ ТРЧИ БРЖЕ НЕГО ЈЕДАН КОЊ.

  3. Иван Карличић

    Да поправим једну благу непримећену правописну омашку у једном од својих претходних коментара.

    Требало је да упишем СимО Милутиновић Сарајлија, а не СимА.

    Тако се пише и каже код нас јекавских динарских Срба (без обзира што сам од рођења екавац по навици), а не да мењамо наша имена под великим медијским притиском шумадијско-војвођанског говора и исквареног београдског ново-говора.

    Лапсус се омакао зато што је у литератури Симово име често погрешно уписано на уже-србијански начин пошто је добар део живота и рада провео и у Шумадији.

  4. miljana

    Postovani Ivane,

    Evo jednog komentara na jednu Izjavu u tvom ranijem tekstu u kom kazes da su neki Ristovi

    naslednici u toplickom kraju promenili prezime aneki zadrzali.

    Korektno je da su se svi Ristovi potomci prezvali po ocu u Ristic

    Dok smo mi svi potomci brata mu Marka do danas zadrzali sponosm ime Karlicc

    prijatan pozdrav miljana

    • Иван Карличић

      Хвала, Миљана, на допуни. Драго ми је што покрећем рођаке да ми се јављају и да сви дамо допринос расветљавању прошлости презимена.

  5. Miljan Karlicic.

    Bratstvo ili rod Karlicici su pripadnici plemena, Tarski Niksici popisanog turskim popisom Hercegovackog Sandzaka jos 1455. godine.Potomci su knezeva Karlicica iz Oboda, u blizini srednjevekovnog Brskova, sedista nahije Tarskih Niksica. Danas je Obod zaseok sela Zari koje se nalazi izmedju atara Mojkovca kom pripada i Bijelog Polja. Istorijski zvor je Katastih manastira Dobrilovina iz 17. veka ( pisan pre i nakon 1673. godine. Nema dokaza, ali nije nemoguce, da su kao glavari u Potarje dosli iz Rovaca. Obod je bio sediste Tarskih Niksica kao npr Stitkovo Starog Vlaha ciji su knezevi bili Raskovici. Tarski Niksici su popisani na pocasnom mestu a Knezevi Karlcici radi pominjanja u liturgijama( “….Obod …Kuce kneza Vojina Karlice”}su popisani sa porodicama na istaknutom mestu kao priloznici manastira Dobrilovina, duhovnog.sedista Tarskih Niksica, u Dobrilovinskom katastihu.U istoriji je zabelezena prepiska mletackog providura sa knezevima Karlicima u vreme Velikog beckog rata.Raseljeni su, verovatno, nakon krvoprolica sa Kaljicima kad je po prenetim secanjima stradalo devet muskih glava Karlicica.Slave Sv. Luku kao i svi Niksici (iz Zupe, Rovcani, Limski Niksici…).DNK analize pokazuju, izgleda, da su tipicni Tarski Niksici koji se prvi put pominju u istorijskim izvorima oko 1400. godine.Tarske Niksice su kao pleme dezintegrisali Turci, izgleda u vreme i nakon prve i druge Velike seobe Srba a od njega sada postoje i zive desetine prezimena.
    Videti naucne radove istoricara: B.Scepanovica, B.Sekularca i M.Miletica.