Аутор Тема: Срби у Банату  (Прочитано 8046 пута)

Ван мреже vojbin

  • Гост
  • *
  • Поруке: 19
Одг: Срби у Банату
« Одговор #60 послато: април 07, 2017, 03:59:36 поподне »
ВОЈНА ГРАНИЦА У БАНАТУ И БАНАТСКИ МИЛИТАРИ У 18. И 19. ВЕКУ, тематски зборник, НОВИ САД, 2014
 http://mztomasevac.com/wp-content/uploads/2015/12/Militari-web.pdf
Има свега овде, па и нешто за Кикинђане, Меленчане,.....потомци старих Шумадинаца у Банат дођоше преко Поморишја....преко прече, наоколо ближе :)
Ево само укратко два цитата:
 „Крајем 16. века распоред српских насеља у Поморишју био је следећи:у јужном делу ове области налазила се Фенлачка нахија, која је, у то доба, била чисто српска и густо насељена. Имала је 22 насеља и 479 домова. У северном Поморишју централно место заузимали су Надлак и Донаторња са више од 150 домова.Међу већим српским насељима тога доба била су: Печка, Иринта, Мали Селеуш, Тотин, Семлак, Глоговац, Мандорлак. На основу имена и презимена која су нам позната из турских докумената тешко је написати нешто поузданије о пореклу становништва сем да је његов највећи део засигурно био пореклом са територије средњовековне немањићке државе, на коју се Банат наслањао. Као што је већ познато, највећи властелини у Банату и Поморишју била су два деспота, Стеван и Ђурађ, породица Јакшић, пореклом из Јагодине, као и Дмитар, син краља Вукашина, из Прилепа. На порекло из Шумадије и јужних крајева указује и то да су се готово сва презимена завршавала са -ић (Бошковић, Бранковић, Обрадовић, Павловић, Цветковић), док се она са свршетком на -ов, -ски и сл., као и презимена која указују на насеља, тј. изведена из појединих топонима, јављају касније, од 18. века надаље“
 „Подручје Кикинде, као што је већ наведено, населило је становништво најпре из четири поморишкa села: Семлака, Надлака, Чанада и Батање.Било је то прво насељавање започето већ 1748. године. Како су досељеници распоређени по свом пореклу тако је и Кикинда подељена на четири четвртине, односно „фртаља“: Семлачки, Надлачки, Батањски и Чанадски крај. Треба истаћи да су називи „фртаља“ идентични именима „шанчева“ које су поморишки граничари исељени у Русији давали „ротама“ и у Новој Сербији“ .....Људмила Шајтинац, „Поморишки граничари и њихови потомци у Великокикиндском диштрикту“, стр113

Ван мреже Делија

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 166
  • I2-PH908 (Динарска Јужна), Никољдан
Одг: Срби у Банату
« Одговор #61 послато: април 09, 2017, 07:21:16 поподне »
Приметио сам спискове добровољаца из Првог светског рата за нека места у Банату па ме интересује да ли постоје неки подаци о добровољцима из Панчева и села Црепаје? :) Свака част за пописе Арада из 1720.године.Саме информације о мом претку сам нашао у књизи Душана Поповића ,али нисам знао да постоји могућност да видим и оригиналан документ.Око тога ме интересује да ли на истом сајту,или негде другде постоје можда неке дигитализоване црквене књиге до средине 18.века за место Арад,или подаци о исељеницима из Поморишја у нека друга банатска места,рецимо Зрењанин,Панчево,Црепају? :)

Ван мреже Предраг56

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 414
Одг: Срби у Банату
« Одговор #62 послато: април 09, 2017, 07:55:50 поподне »
Приметио сам спискове добровољаца из Првог светског рата за нека места у Банату па ме интересује да ли постоје неки подаци о добровољцима из Панчева и села Црепаје? :) Свака част за пописе Арада из 1720.године.Саме информације о мом претку сам нашао у књизи Душана Поповића ,али нисам знао да постоји могућност да видим и оригиналан документ.Око тога ме интересује да ли на истом сајту,или негде другде постоје можда неке дигитализоване црквене књиге до средине 18.века за место Арад,или подаци о исељеницима из Поморишја у нека друга банатска места,рецимо Зрењанин,Панчево,Црепају? :)

Списак тих добровољаца можда постоји негде централзован. Ово је био списак Новомилошевчана као труд њихових ентузијаста.

Ван мреже Rimidalv

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 305
Одг: Срби у Банату
« Одговор #63 послато: април 10, 2017, 12:09:12 пре подне »
Приметио сам спискове добровољаца из Првог светског рата за нека места у Банату па ме интересује да ли постоје неки подаци о добровољцима из Панчева и села Црепаје? :) Свака част за пописе Арада из 1720.године.Саме информације о мом претку сам нашао у књизи Душана Поповића ,али нисам знао да постоји могућност да видим и оригиналан документ.Око тога ме интересује да ли на истом сајту,или негде другде постоје можда неке дигитализоване црквене књиге до средине 18.века за место Арад,или подаци о исељеницима из Поморишја у нека друга банатска места,рецимо Зрењанин,Панчево,Црепају? :)

Не знам да ли си гледао црквене матичне књиге за Црепају?
http://www.arhivpancevo.org.rs/fondmf.htm

Ван мреже Делија

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 166
  • I2-PH908 (Динарска Јужна), Никољдан
Одг: Срби у Банату
« Одговор #64 послато: април 10, 2017, 02:12:11 поподне »
Списак тих добровољаца можда постоји негде централзован. Ово је био списак Новомилошевчана као труд њихових ентузијаста.

Да ли постоји могућност да се ти подаци налазе у Војном архиву Србије у Београду и да ли имате нека искуства са архивом?

Ван мреже Rimidalv

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 305
Одг: Срби у Банату
« Одговор #65 послато: април 10, 2017, 02:14:38 поподне »

Ван мреже Делија

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 166
  • I2-PH908 (Динарска Јужна), Никољдан
Одг: Срби у Банату
« Одговор #66 послато: април 10, 2017, 02:37:21 поподне »
Не знам да ли си гледао црквене матичне књиге за Црепају?
http://www.arhivpancevo.org.rs/fondmf.htm
Своје истраживање породичних корена сам управо и започео у архиву у Панчеву.По црквеним књигама моја породица се појављује под презименом Панчевац први пут у Црепаји 1798.године,али се ,претпостављам у односу на пароха који је водио књиге истовремено воде и под презименом Панчевачки,да би се након наизменичног писања и једног и другог презимена за које не знам шта је узрок 1845.године усталило презиме Панчевачки које и данас имамо.У књигама Душана Поповића нашао сам у попису земаљске милиције тј. граничара Арада из 1720.године извесног Субу Панчевца,а како се зна да се исељавање из Поморишја десило 1764.године ка Панчеву,Зрењанину,Кикинди,Ковачици и Црепаји,претпостављам да се тај Суба може довести у везу са мојом породицом.

Ипак оно што је проблем је што архив садржи податке до 1895.године за сва места око Панчева,тако да за период између 1895. и 1954.године када ми је рођен отац имам јако мало информација,једино оне које сам на основу његових прича успео да склопим.Пошто ми се породица из Црепаје око 1905/7.године преселила у Панчево покушао сам да контактирам протојереја локалне цркве у којој су моји сигурно записани јер постоје одређене нејасноће око тога да ли ми је деда имао 2 брата или једног,како су се звали,када су се родили и умрли,ко су нам били кумови и када ми је умро прадеда.Могу слободно да кажем да сам реконструисао у потпуности период од 1798-1895.године захваљујући архиву,а за тих преосталих педесетак година имам потешкоћа јер је протојереј заузео неки врло чудан став,као да ћу да му покрадем пола црквене библиотеке,ко да сам Турчин не дај боже.
Извињавам се што сам злоупотребио тему али да ли је неко имао искуства са тражењем података у матичним књигама које се налазе у цркви и да ли постоје Домовни протоколи и да ли су се водили за период после 1900.године? Извините ако сам удавио и хвала вам унапред. :)

Ван мреже Rimidalv

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 305
Одг: Срби у Банату
« Одговор #67 послато: април 10, 2017, 03:38:48 поподне »
После 1895. године су вођене цивилне матичне књиге тј. државне. Најбоље би било да питаш у Црепаји где се налазе и да ли су доступне за истраживање.

Ван мреже vojislav.ananic

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1061
Срби у Банату
« Одговор #68 послато: април 10, 2017, 04:55:01 поподне »
Мој чукундеда Ананић Моје Јово, рођен је 14.11.1897. у селу Папићи, Костајница. Служио војни рок три године. У српске добровољачке јединице ступио 18.11.1917. године. Као добровољац  добио је земљу у Александрову 1920.


Ван мреже Rimidalv

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 305
Одг: Срби у Банату
« Одговор #69 послато: април 10, 2017, 04:57:28 поподне »

Ван мреже vojislav.ananic

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1061
Срби у Банату
« Одговор #70 послато: април 10, 2017, 05:06:58 поподне »
Да, Римидалве, то је он. Сећам га се као дечкић од 7-8 година. Прави горштак. Наизглед груб, али добричина. Са њим је дошао у Александрово и мој деда, његов синовац, а Јованов рођени брат Илија је добио земљу у Банатском Аранђелову.

Ван мреже Предраг56

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 414
Одг: Срби у Банату
« Одговор #71 послато: април 10, 2017, 05:27:07 поподне »
Да, Римидалве, то је он. Сећам га се као дечкић од 7-8 година. Прави горштак. Наизглед груб, али добричина. Са њим је дошао у Александрово и мој деда, његов синовац, а Јованов рођени брат Илија је добио земљу у Банатском Аранђелову.

Свака част роду!

Ван мреже Бакс

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1347
  • E-V13>Z5017>Z19851
Одг: Срби у Банату
« Одговор #72 послато: април 10, 2017, 06:51:42 поподне »
Јел ово он? http://www.srpskiratnidobrovoljci.com/dobrovoljci/14725/%D0%88%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%20%D0%90%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%9B

Чек, што пише ово "неборац" и "false", кад постоји и број добровољачког уверења?
Војиславе, саветујем вам да пошаљете мејл особама које воде овај сајт и укажете им на ово.
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"

Ван мреже vojbin

  • Гост
  • *
  • Поруке: 19
Одг: Срби у Банату
« Одговор #73 послато: април 10, 2017, 07:19:58 поподне »
Чек, што пише ово "неборац" и "false", кад постоји и број добровољачког уверења?
Војиславе, саветујем вам да пошаљете мејл особама које воде овај сајт и укажете им на ово.
Постојали су добровољци са статусом борца и сa статусом неборца, па је вероватно то у питању...а грешака свакако има и у именима, местима рођења, срезовима,.. има их за извоз!
« Последња измена: април 10, 2017, 07:21:47 поподне vojbin »

Ван мреже vojislav.ananic

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1061
Срби у Банату
« Одговор #74 послато: април 10, 2017, 07:26:24 поподне »
Баксе,
већ сам им послао податке о датуму рођења Јована Ананића и о датуму ступања у српске добровољачке јединице.
Верујем да др Милан Мицић више зна јер је писао књигу о добровољцима.

Ван мреже Бакс

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1347
  • E-V13>Z5017>Z19851
Одг: Срби у Банату
« Одговор #75 послато: април 10, 2017, 08:00:05 поподне »
Постојали су добровољци са статусом борца и сa статусом неборца, па је вероватно то у питању...а грешака свакако има и у именима, местима рођења, срезовима,.. има их за извоз!

Шта су радили ови неборци?
Били преводиоци, кувари, лични секретари и тако то?
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"

Ван мреже Rimidalv

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 305
Одг: Срби у Банату
« Одговор #76 послато: април 10, 2017, 11:16:48 поподне »
Мислим да је ова тема комплексна те би било најбоље да отворимо посебну у подфоруму Први светски рат, а и скренули смо са ове  ;)

Ван мреже Бакс

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1347
  • E-V13>Z5017>Z19851
Одг: Срби у Банату
« Одговор #77 послато: април 11, 2017, 01:07:19 пре подне »
Мислим да је ова тема комплексна те би било најбоље да отворимо посебну у подфоруму Први светски рат, а и скренули смо са ове  ;)

Нема потребе; дигресија је јако мала па не би било материјала за нову тему.  :)
Завршио бих је одговором на сопствено питање, уколико некога још занима шта су тачно "неборци".

civili koji su stradali od okupatorske vojske, građani čija je imovina uništena, ratni vojni zarobljenici, članovi porodica stradalih.
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"

Ван мреже vojislav.ananic

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1061
Срби у Банату
« Одговор #78 послато: април 11, 2017, 07:44:37 пре подне »
Али, Баксе, Јован Ананић је ступио у српске добровољачке јединице 18. 11. 1917. Сигурно не да би се водио као "неборац", него да се бори за част свога рода. А зашто се тако води, заиста не знам.

Ван мреже vojbin

  • Гост
  • *
  • Поруке: 19
Одг: Срби у Банату
« Одговор #79 послато: април 11, 2017, 08:39:17 пре подне »
Али, Баксе, Јован Ананић је ступио у српске добровољачке јединице 18. 11. 1917. Сигурно не да би се водио као "неборац", него да се бори за част свога рода. А зашто се тако води, заиста не знам.
Ма да, нема потребе за новом темом...и ја завршавам....што се тиче  I св рата, постојали су добровољци борци и добровољци неборци.После рата су добровољци борци требали да добију 8 јутара земље, а добровољци неборци 5 јутара земље.Код Ананића је свакако грешка, пошто је човек неспорно борац, то се види и по земљи коју је добио(8 јутара), а и воде га три пута (као Јово (М.), Ананић, Јово (Моје) Ананић и Јован (Мојсије) Ананић).На друга два места и пише да је борац.Контактирајте их да вам то исправе....ја нисам ни отварао линк, кад сам коментарисао, али је код вашег претка јасно да су нешто збрљали...сајт им је препун грешака, зато сам се и јавио, а и вама се извињавам ако сам нехотице додатну збрку направио