Аутор Тема: Род I2-PH908>Y56203  (Прочитано 16561 пута)

Ван мреже симо

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *
  • Поруке: 2210
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #220 послато: август 24, 2018, 12:36:02 поподне »
Ово је слика обновљене цркве св. Луке у селу Сербка код Одесе, гдје су се населили Никшићи.



А човјек са бијелом брадом десно је једна од посљедњих Никшића из Одесе, чувар кључа цркве св.Луке и иначе живописан лик Леонид Донатович Симонович-Никшич  :) У руци држи стару црногорску капу са четири С.





Слике старог гробља Никшића у Сербки, Одеса:







На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *
  • Поруке: 2521
  • I2a1b PH908 , род Никшића
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #221 послато: август 24, 2018, 12:46:00 поподне »
А човјек са бијелом брадом десно је једна од посљедњих Никшића из Одесе, чувар кључа цркве св.Луке и иначе живописан лик Леонид Донатович Симонович-Никшич  :) У руци држи стару црногорску капу са четири С.
Личи ми на ћала  ;D  Свака част Симо , покушавао сам фотографију цркве управо да нађем...Али оно је стварно занимљива претпоставка уколико би сам назив био из периода пре досељавања...(тј. континуитет тог назива)
« Последња измена: август 24, 2018, 12:54:00 поподне ДушанВучко »

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *
  • Поруке: 2521
  • I2a1b PH908 , род Никшића
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #222 послато: август 24, 2018, 01:05:13 поподне »
Генетичка потврда би могуће била 557=17, само што би се она односила на постојање српског племена Никшића још у старој постојбини, као и очување племенског имена. То јесте заиста храбра претпоставка, али мислим да није немогућа. Облици имена под којима се на сјеверу јављају сјеверносрпски Нижичи (Nikiki, Nidkike) заиста веома подсјећа на облик Никшићи. По њима је названа и једна област у Саксонији.
 https://books.google.ba/books?id=mg3quTaiUoUC&pg=PA21&dq=nidkike&hl=bs&sa=X&ved=0ahUKEwjDj7nMtIXdAhVDDCwKHafED6oQ6AEIJzAA#v=onepage&q=nidkike&f=false

 Из овог племенског имена је вјероватно настало и њемачко презиме Ниче, јер је оно измјењен облик од презимена Nitschke. Један Nitschke из Њемачке ми се скоро појавио на СТР поклапањима, контактирао сам га, на маркерима 448 и 449 има вриједности 20 и 31. И њемачка етимологија за ово презиме  је словенска, чак наводе да је скраћено од имена Никола ( мада је име Никола хришћанско па ово и нема логике)
Фридрих Ниче је иначе и рођен у Саксонији
Friedrich Wilhelm Nietzsche
15 October 1844
Röcken, Province of Saxony
Село Рикен је у општини Лицен, поред реке Зале
« Последња измена: август 24, 2018, 01:09:29 поподне ДушанВучко »

Ван мреже симо

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *
  • Поруке: 2210
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #223 послато: август 24, 2018, 01:31:57 поподне »
Фридрих Ниче је иначе и рођен у Саксонији
Friedrich Wilhelm Nietzsche
15 October 1844
Röcken, Province of Saxony
Село Рикен је у општини Лицен, поред реке Зале

Невезано за причу о Никшићима и Нижићима, треба рећи да је сам Фридрих Ниче био свјестан словенског поријекла своје породице и често је то истицао у писмима. Иако је писао о њима као пољском племству, очигледно је да су они били Лужички Срби. Најстарије мјесто поријекла његове породице је град Burkau западно од Будишина. Ту је у 16. вијеку живио његов најстарији предак.

https://www.geni.com/people/Elias-Nietzsche/6000000022924486438

Пошто се то подручје једно вријеме налазило под Пољацима, није искључено да је породица тад добила пољско племство грба Радван ( том грбу је занимљиво припадао и Достојевски). Сам Ниче је писао:

"Meine Vorfahren waren polnische Edelleute (Niëzky); es scheint, dass der Typus gut erhalten ist, trotz dreier deutschen "Mütter"."

Занимљиво је да су неки од кључних појединаца њемачке културе, даљим поријеклом заправо Словени: Ниче, Лутер, Лајбниц. Још само недостају Гете и Ман.  :)

Ван мреже симо

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *
  • Поруке: 2210
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #224 послато: август 24, 2018, 01:47:23 поподне »
Два аутора која су се независно бавила Ничеовим поријеклом дошла су дио истих закључака о лужичкосрпским коријенима.

Hans von Müller wrote down the story of the legend and his results in a private manuscript between 1935 and 1937. The manuscript was published for the first time in 2002.

Max Oehler also published an article about this in 1937/1938 (see article on Oehler). Whereas one should remain sceptical about Oehler, who was a devote Nazi, Hans von Müller's text is clearly not written in favour of some Nazi ideology. But Oehler's and Müller's results are essentially identical, Oehler only gives three more ancestors: Mattheß’ father Hans Nitzsche, born c. 1620–1630; Hans’ father Elias Nitzsche, born c. 1600; and Elias’ father, name unknown, born c. 1570, all in Burkau. Both Oehler and Müller did not exclude a Slavic origin of the family; however, Müller suggests Sorbian rather than Polish origin.

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2807
  • I2-PH908>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #225 послато: август 24, 2018, 02:56:21 поподне »
Генетичка потврда би могуће била 557=17, само што би се она односила на постојање српског племена Никшића још у старој постојбини, као и очување племенског имена. То јесте заиста храбра претпоставка, али мислим да није немогућа. Облици имена под којима се на сјеверу јављају сјеверносрпски Нижичи (Nikiki, Nidkike) заиста веома подсјећа на облик Никшићи. По њима је названа и једна област у Саксонији.
 https://books.google.ba/books?id=mg3quTaiUoUC&pg=PA21&dq=nidkike&hl=bs&sa=X&ved=0ahUKEwjDj7nMtIXdAhVDDCwKHafED6oQ6AEIJzAA#v=onepage&q=nidkike&f=false

 Из овог племенског имена је вјероватно настало и њемачко презиме Ниче, јер је оно измјењен облик од презимена Nitschke. Један Nitschke из Њемачке ми се скоро појавио на СТР поклапањима, контактирао сам га, на маркерима 448 и 449 има вриједности 20 и 31. И њемачка етимологија за ово презиме  је словенска, чак наводе да је скраћено од имена Никола ( мада је име Никола хришћанско па ово и нема логике)

Nietzsche: A variant of Nietsch, Nietsche, ultimately from Nikolaus (“Nicholas”), influenced by Slavic languages.


Иако је мала шанса, овај Nitschke би и поред маркера DYS448=20, могао бити и PH908. Била би то сензација да су Никшићи уствари Нижићи. Невски калкулатор им даје већу старост него што им предање каже.

Мени етимологија Нижића вуче ка томе да се ради о племену које је било у низији или ниже од других околних племена. Нижи- нижићи, ниски- нискићи... можда је дошло до метатезе "ск" у "кс". Не знам да ли лингвистика подржава овакво тумачење.

Ван мреже симо

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *
  • Поруке: 2210
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #226 послато: август 24, 2018, 03:25:06 поподне »
Иако је мала шанса, овај Nitschke би и поред маркера DYS448=20, могао бити и PH908. Била би то сензација да су Никшићи уствари Нижићи. Невски калкулатор им даје већу старост него што им предање каже.

Овај Нијемац Динарац Ничке као најстаријег познатог претка наводи Johann Adolph Immanuel Nitzschke, b. 1774, d. 1838
https://www.geni.com/people/Johann-Nitzschke/6000000010333043090

А он је опет рођен у мјесту Jüterbog, Brandenburg, Germany, југозападно од Берлина, на граници са Саксонијом, у непосредној близини племенске територије Нижича која се по изворима простирала са лијеве обале Лабе од Торгауа до Витенберга. Ни Буркау одакле су преци Ничеа није далеко. Можда постоји веза,а можда је, како то често бива, све само производ случајности.

При томе ово читање "Нижичи" је само руско читање имена племена. Назив племена се у оригиналним изворима јавља у сљедећим облицима: Nizizi, Nikiki, Nidkike, Niciza, Slavorum Nizizi nominata.

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2807
  • I2-PH908>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #227 послато: септембар 16, 2018, 10:00:20 пре подне »
https://www.yfull.com/tree/I-Y134578/

TMRCA је на максималних 1000 год. Мени су рачунали 5 приватних, а Рабреновићу 7. Као што се у info-y може видети, рачуница показује 1002 године до најстаријег претка. Као и раније што сам писао, мислим да ће се још ту мењати ствари и да је ово неки максимум. Да би се рашчистле ствари око TMRCA, потребна су бар још два BigY у будућности. Иначе TMRCA за целу Y56203 није овим резултатом померен.
« Последња измена: септембар 16, 2018, 10:05:15 пре подне Милош »

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2807
  • I2-PH908>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #228 послато: септембар 20, 2018, 09:16:01 пре подне »
Рабреновић има 6 приватних СНП-ова:

Y155682
BY101388
Y155695
Y155710
Y155688
Y155717

У анализи су користили један "неименовани" СНП. Његова позиција би требала бити hg38 20323506 C to G.

Кандидоваћу их код Yseqa.

Испод Y56203, које дели са мном, су СНП-ови:

Y134578
Y134603
Y134611
 Y134585
BY49469
BY8728/FGC51403
« Последња измена: септембар 20, 2018, 09:23:31 пре подне Милош »