Порекло презимена, село Маовице (Врлика)

26. септембар 2017.

коментара: 2

Маовице су село југозападно од Врлике у Далмацији. Територијално припадају Граду Врлици. Ранији назив села био је Маховице.

На попису 1991. године, било је 889 становника , од чега 780 Хрвата (87,7%), 107 Срба (12%), 1 Русин и 1 непознат.

У Маовицама постоје православна црква Свете Недјеље и римокатоличка црква Светог Јуре.

Презимена 1948. године, са бројем особа (у загради) и крсном славом

Српска презимена

ЂУРИЋ (17) – Свети Георгије (присутни у 18. веку)

КРИЧКОВИЋ (23) – Свети Стефан (присутни у 18. веку)

МАЉКОВИЋ (48) – Свети Јован (присутни у 18. веку)

НОВАКОВИЋ (34) – Свети Георгије (присутни у 18. веку)

ПЕТКОВИЋ (32) – Свети Никола (присутни у 18. веку)

ПРЕМЕТИЦА /ПРИМЕТИЦА (15) – Свети Никола (присутни у 18. веку)

ЦВИТКОВАЦ (52) – Свети Георгије (присутни у 18. веку)

Хрватска презимена

БАТАЛИЋ (17) – (присутни у 18. веку)

БАТУРИНА (40) – (присутни у 18. веку)

БИУК (29) – (присутни у 18. веку)

БЛАЖЕВИЋ (85) – (присутни у 18. веку)

БРТАН (23) – (присутни у 18. веку)

БРЧИЋ (14) –

ВАРНИЦА (15) – (присутни у 18. веку)

ДЕНИЋ (47) – (присутни у 18. веку)

ЕРЦЕГ (24) – (присутни у 18. веку)

ГИЉАН (17) – (присутни у 18. веку)

ГРИЗЕЉ (20) – (присутни у 18. веку)

ЈЕРКОВИЋ (7) –

КУДУЗ (44) – (присутни у 18. веку)

ЉУЉ (14) – (присутни у 18. веку)

ОКЛОПЧИЋ (9) –

МИЛКОВИЋ (124) – (присутни у 18. веку)

МИШИЋ (24) – (присутни у 18. веку)

РЕЖИЋ (152) – (присутни у 18. веку)

РЕЈО (15) – (присутни у 18. веку)

САМАРЏИЋ (42) – (присутни у 18. веку)

СКОРУП (28) – (присутни у 18. веку)

ТОТИЋ (30) – (присутни у 18. веку)

ХРГА (6) –

ШКАЛИЋ (102) – (присутни у 18. веку)

ШКОРИЋ (53) – (присутни у 18. веку)

Приредио: Сарадник портала Порекло Слободан Зрнић

Коментари (2)

Одговорите

2 коментара

  1. Milan

    Postovani
    Ovi podatci o izgradnji crkvi na Maovicama nema nikakvih utemeljenja i netacne su.Prema zapisima iz arhiva: Pravoslavna crkva svetoga Djordja izgradjena je oko 1625 god za vreme vladavine od Turaka ,Vrlickom krajinom ,a nalazi se u sadašnjom rimokatoličkom groblju gde su jos očuvani temelji i prednji deo zida.Oltar okrenut prema istoku polukruznog preseka.Prilikom pokrštavanja Maoviclih Srba 1845 god. od strane Austrougarske posle pokrštenja većine Maovičkih Srba tu pravoslavnu svetinju su koristili pravoslavci i oni koji su presli u rimokatoličanstvo.Posto je veci deo pravoslavnog življa otisao u katolicizam Pravoslavni Srbi sagradjuju svoju novu kapelu koja se i dan danas nalazi u katastarskim knjigama ,a nalazila se na severoistočnom delu današnjeg groblja.Sagradjena je 1865 god.
    Pokatoličeni Srbi koji su bili u većini su zadrzali crkvu svetog Djordja kao svoju .Sve do 1911god kada su počesli da grade novu crkvu svetog Jure koja je u neposrednoj blizini pravoslavne crkve svetog Djordja.Posto je pravoslavna kapela bila malih dimenzija za vršenje verskih obreda pravoslavni Srbi su 1912 god sagradili novu crkvu koja je dobila ime crkva Mlade Nedelje.
    O svemu ovome imaju verodostojni zapisi u arhivama i u crkvenim zapisima.1982 god. crkva mlade nedelje je obnovljena ,od ostecenja od drugog svetskog rata.

  2. Igor Ruzic

    Поштовани г. Цвитковац,

    С обзиром на компликовану ситуацију у вези са црквама, уклонио сам године градње. Приоритет су ипак презимена. Ако су неки из Маовица покрштени и постали римокатолици, то се сигурно десило пре 1800. године. Око 1845. године су неки били унијати (Приметице, Ђурићи), али су се вратили на православље, пошто је унија генерално пропала. Сва ова презимена су крајем 18. века постојала као православна или католичка, онако како је и данас. То може да се види у матичним књигама. Непознаница је шта се дешавало у периоду ранијем од тога (17. и почетак 18.в)

    С.Зрнић