Poreklo Aleksandra Vučića Reviewed by Momizat on . ROĐEN: U Beogradu, 5. marta 1970. RODITELJI: otac Anđelko, iz sela Čipuljić kod Bugojna (BiH), majka Angelina (devojački Milovanov) iz Bečeja. Oboje završili Ekon ROĐEN: U Beogradu, 5. marta 1970. RODITELJI: otac Anđelko, iz sela Čipuljić kod Bugojna (BiH), majka Angelina (devojački Milovanov) iz Bečeja. Oboje završili Ekon Rating: 0
You Are Here: Home » Poznati » Političari » Poreklo Aleksandra Vučića

Poreklo Aleksandra Vučića

ROĐEN: U Beogradu, 5. marta 1970.

RODITELJI: otac Anđelko, iz sela Čipuljić kod Bugojna (BiH), majka Angelina (devojački Milovanov) iz Bečeja. Oboje završili Ekonomski fakultet. Otac radio u struci, majka novinarka.

KRSNA SLAVA: Sveti Nikola (Vučići), Sveti Stefan (Milovanovi)

O PRECIMA: Otac Anđelko rođen na početku Drugog svetskog rata nedaleko od Beograda. Njegova majka Dragica (dev. Kunovac, poreklom iz Šipova) proterana od ustaša iz sela Čipuljić pošto su ubili njenog muža, Aleksandrovog dedu Anđelka, pradedu Radeta, stričeve, celu familiju. Otac Anđelko preživeo jer je bio u majčinom stomaku. Majka Dragica je bačvanka, iz zemljoradničke porodice Dušana i Anđe (dev. Ćikić).

POREKLO PREZIMENA: Daljim poreklom Vučići su iz istočne Hercegovine ili Crne Gore. Nema pisanih dokaza o tome, ali po predanju je naš predak otišao zbog krvne osvete sredinom 18. veka iz tih krajeva i naselio se u zapadnu Bosnu u selo Čipuljić kod Bugojna. Podaci o prisustvu Vučića u ovom mestu datiraju sa početka 19. veka. U Drugom svetskom ratu su tamo svi pobijeni, a u poslednjem ratu su spaljene sve kuće Vučića.

PORODIČNA ANEGDOTA: Pradeda Rade je bio kapitalista, bogat čovek. On i deda Anđelko su toliko voleli Rusiju da su se, sa dedinim bratom Nikolom, jednom prilikom uputili u Moskvu na konjima. Natovarili su bisage i krenuli, ali su stigli samo do Doboja.

BIOGRAFIJA: Aleksandar Vučić je odrastao na Novom Beogradu, završio Zemunsku gimnaziju i Pravni fakultet. Tokom rata u BiH radio kao novinar na Palama. U Srpsku radikalnu stranku se učlanio 1993. i odmah biran za republičkog poslanika. 1995. izabran za generalnog sekretara SRS. U vladi Mirka Marjanovića 1998. bio ministar za informisanje. Septembra 2008. istupio iz SRS i od oktobra iste godine na mestu zamenika predsednika Srpske napredne stranke.

PORODICA: Oženjen je Ksenijom sa kojom ima sina Danila i ćerku Milicu.

 

IZVOR: Aleksandar Vučić za portal Poreklo

 


Komentari (24)

  • Maks

    Selo Čipuljići kod Bugojna je poznato kao selo u kome su živeli Karavlasi pravoslavne vere doseljeni iz Rumunije. Selo je posrbljeno krajem 19 i početkom 20 veka. Iz toga sela je i pevač Nedeljko Bilkić. Karavlaški jezik je bio sačuvan i do Drugog svetskom rata. Pa ako je g. Vučić iz Čipuljića onda treba pročitati studije iz Glasnika Zemaljskog muzeja u Sarajevu koje pišu o Karavlaškim naseljima u BIH (Bugojno, Vlasenica, Kalesija itd.). Ne treba mešati Karavlahe iz BIH sa vlaškim Ciganima u BIH takođe doseljavanim u više naselja u tom vremenu.

    Odgovori
    • Zoran

      Maks Luburić? koji kao piše „ekavicom“ i Srpskim jezikom, da bi se prikazao kao „Srbin“, a osle da bi bilo još uverljivije „Vladimir Maksimović“, a u stvari šovinistički pripadnik hrvatske, odnosno bošnjačke nacionalnosti, sa srbomziteljskim osećanjima i pretenzijama?

      Odgovori
    • Đuro Vilović

      Apsolutno netočno. Naime, Noel Malcolm koji nimalo nije okrenut Srbima, uspio je pobiti tu tezu o nekakvom „doseljavanju“ vlaha iz Rumunjske u Hercegovinu – vezano konkretno za ove krajeve oko naselja Čipuljići. Sem u nacionalističkom dijelu hrvatske historiografije nikakvi „Rumunji“ se ne spominju u tim krajevima i to potiče od pogrešnog tumačenja termina „Vlah“ koji je započet od strane ustaša, a danas opće prihvaćen od strane pojedinih naših šovinista (konkretno, da je svo pravoslavno stanovništvo Bosne i Hercegovine i Hrvatske porijeklom od etničkih Vlaha i da su posrbljeni što je netočno i što pobijaju mnogi dokazi, naprimjer, Povelja bana bosanskoga Ninoslava Dubrovčanima, jer su „Srblji“ u njoj mogli biti ili svi stanovnici Bosne ili samo njenog dijela – Hercegovine (Zahumlja koje je ranije bilo gotovo dva stoljeća pod Nemanjićima) – i to su jedina dva moguča slučaja). Riječ „Vlah“ (konkretno venecijanski termin Vlah Morlak ili Crni Morlak, Crni Vlah ili, za one koji vole turcizme, Karavlah)se u srednjem vijeku na teritorij današnje Hrvatske i BiH odnosila na: 1. Stanovništvo koje se bavilo stočarstvom bez obzira na etničku pripadnost što je uključivalo Pravoslavne Srbe koji su se doseljavali u te krajeve (primjerice masovno doseljavanje Srba iz Crne Gore i Istočne Hercegovine u krajeve oko Zadra zarad ratovanja protiv Osmanlija na strani Mlećana o čemu imaš čitati gdje god želiš – inače, tradiciju nastavio biskup Vicko Zmajević ali ovog puta sa Arbanasima u 18tom stoljeću) 2) Vlahe kao etnicitet, starosjedelačko romanizovano stanovništvo koje je živjelo mahom u gradovima, a koje su Slaveni tako nazivali preuzevši riječ Vlah od Germana koji su tako zvali stanovnike Rimskog carstva, mada i djelimično za, u odnosu na Slavene u okolici, malobrojno stočarsko stanovništvo unutar Makedonije (Arumuni i Cincari današnji) i planina Srbije, Bosne i Hrvatske koje se brzo stopilo sa Srbima i Hrvatima. Za ovaj kraj istočne Hercegovine, oko Trebinja, zahvaljujući mnogobrojnim većinski Slavenskim toponimima (Trebinje – Trebovati, tamo gdje treba žrtva, a ne kako se pogrešno tumači od latinskog tribunus, Gacko od gaz, Korita, Bioci, Orahov do, Vranjska (kao i ona u Srbiji) i više nego jasno) je pokazano da su to etnički Srbi, te da je Vlaha bilo samo u malim brojevima (sem kod Riđana gdje ih je bilo više) i da su se vrlo rano i brzo asimilovali sa većinskim Slavenima. O tome čak svjedoči i Ivo Banac. Ali, ako se želiš baviti historijskom fantastikom, možeš čitati pojedine naše autore iz Hrvatske koje ionako nitko u ozbiljnijoh svjetskoj historiografiji ne uzima za ozbiljno.

      Odgovori
    • oktar

      Selo se zove Čipuljić, a ne Čipuljići. Pogledaj bilo koju mapu ili atlas.

      Odgovori
  • Vlado iz Bugojna

    Maks
    16. jul 2012. at 15:04 · Odgovor
    Selo Čipuljići kod Bugojna je poznato kao selo u kome su živeli Karavlasi pravoslavne vere doseljeni iz Rumunije.

    Greska Maks, naselje Cipuljic i Kupres se nalaze na relativno maloj udaljenosti, i stalno je bila prisutna migracija stanovnistva sa Kupresa u Bugojno, s tim da su u Cipuljic dolazili pravoslavni, a u druge dijelove katolici i muslimani. Znaci, ti crni Vlasi, koji su zivjeli na Kupreskoj visoravni, su imali razlicitu religiju iako su bili isti narod, Vlasi, i moram da kazem da su medju sobom dosta tolerantni iako ih vjera dijeli. Stanovnistvo koje naseljava Kupresku visoravan, a moze se reci i ostala planinska podrucija oko te visoravni, je autohtono stanovnistvo. To su ostaci Rimskih legija iz doba starog Rima. Oni imaju crn ten i moze se reci da su i Vlasi, jer Vlasi su ostaci Rimskih legija, koji su ostali zivjeti na planinama po cijelom Balkanu.
    Znaci, porodica Vucic potice sa Kupresa i oni su sasli u Skopaljsku dolinu jer su tu uslovi za zivot pogodni u odnosu kakvi su bili na Kupreskoj visoravni, gdje su veoma teske zime itd, a pogotovo od kad je Turska imperija izgubila na snazi, jer nije bilo opasnosti u tom smislu.

    Pozdrav svima iz Bugojna i okolo Bugojna koji budu procitali ovo 🙂

    Odgovori
    • Vladimir Maksimović

      Terminološki se nismo razumeli. Mi autohtoni Srbi iz BiH smo ih zvali Cincarima jer su nam bili nepoznati a taj izraz je donesem iz Srbije. Oni su došli iz Vlaške pre nego što je nastala rumunska nacija i sebe su nazivali Vlasima a naš narod ih je opet prozvao Karavlasima. Kao i što sam naveo ne treba Vlahe mešati sa vlaškim Ciganima koji su takođe stigli u nekim seobama u nekoliko naselja po Bosni. Da li je u Čipuljićima pre dolaska Vlaha bilo čistih Srba to ne znam. O njima je napisana ozbiljna studija pre više od sto godina u Glasniku Zemaljskog muzeja u Sarajevu.

      Odgovori
  • Siniša Jerković

    Čipuljić kraj Bugojna nije Karavlaško već Cincarsko naselje. Treba razlikovati te dvije grupe romanofonih populacija na Balkanu. Karavlasi, Banjaši ili Bajaši su mahom porijeklom siromašni Rumuni iz Vlaške koji su bili u nekoj vrsti robovskog položaja kod rumunske aristokratije, pa su se iseljavali dosta po Srbiji, Banatu, Slavoniji i Bosni. U Bosni su posebno brojni oko Vlasenice, Batkoviću kod Bijeljine, Sitnešima kod Srpca, Hrvaćanima kod Prnjavora. Vremenom su izgubili originalni rumunski govor kojim su govorili sve do Drugog Svjetskog rata i pretopili se mahom u Srbe. Često ih mješaju sa Romima iako nemaju isto porijeklo. Nisam siguran, ali mislim da Đorđe Balašević sa očeve strane pripada upravo ovoj populaciji.
    Potpuno je drugog porijekla aromunska cincarska populacija koja je dolazila uglavnom iz cincarskih područja centralnog Balkana, sjeverne Grčke i Makedonije. Selo Čipuljić kraj Bugojna je bilo baš jedno takvo cincarsko naselje u kom se cincarski govorio takođe sve do 20. vijeka. Poznate su bile cincarske kalajdžije iz Čipuljića, kojih je bilo još i u Bijeloj kraj Brčkog. Te čipuljićke kalajdžije dosta su se raseljavale po bosanskim gradovima krajem 19. vijeka.
    Što se tiče Vučića, znam da je porodica Vučić živjela u Čipuljića u 19.vijeku u vrijeme kad su Čipuljići bile čisto cincarsko naselje i kad se čak i cincarski jezik još uvijek govorio. Srodni ovim Cincarima u Čipuljićima su istarski Ćići tj. pretpostavlja se da je to bila ista migracija, samo su se jedni zaustavili u Čipuljiću, a drugi produžili za Istru.
    Dosta srpskih političara pogotovo prije Drugog svjetskog rata, a i u novije vrijeme je cincarskog porijekla, tako da ni Aleksandar Vučić ne mora da bude izuzetak. Nije tajna da je srpska građanska klasa 19. vijeka bila mahom cincarska.

    Odgovori
    • Da se zna

      Karavlasi i cinceri ili kako god ih je vec nas narod nazivao su Turkmensko Hazarski narod koji je od karpata severno od crnog mora od 8 veka preko ukrajine moldavije vlaske nizije i panonije etapno migrirao na balkansko poluostrvo inace su svi ashkenazi i po religiji jevreji, kao obaveza im je lazno predstavljanje i zavodjenje autohtonog staanovnistva, kao paravan koriste sve religije imena i nacije dok duboko u korenu ostaju ashkanzi, cela istorija naseljavanja slovenskih naroda na balkan je maskirana pod njihovom migracijom.

      Odgovori
      • goran

        Karavlasi iz Batkovića kod Bijeljine nema šanse da imaju ikakve veze sa askenazima, hazarima i sl, ljudi su izglednom i fizionomijom izrazito romskog izgleda. Znam da Romi i Karavlasi nisu isto, ali brate slični su kao jaje jajetu.

        Odgovori
    • Stojko

      „Dosta srpskih politicara gotovo prije Drugog svjetskog rata, a i u novije vrijeme je cincarskog porijekla, tako da ni Aleksandar Vucic ne mora da bude izuzetak.“

      Koji su to srpski politicari cincarskog porekla? Vucici poticu iz istocne Hercegovine ili Crne Gore. Ja sumnjam da je tamo bilo Cincara.

      „Nije tajna da srpska gradjanska klasa 19. vijeka bila mahom cincarska.“

      Molim vas da prestanite lagati. Srpska gradjanska klasa 19. veka nije bila mahom cincarska.

      Uostalom kakve veze ima srpska gradjanska klasa iz 19. veka sa Aleksondrom Vucicem i njegovim pretcima?

      Odgovori
  • Miroslav Mladenovic

    Možda ću kao lokalni istraživač prezimena i rodoslova u vlasotinačko-crnotravskom kraju naići na neka tumačenja u pogledu prezimena VUČIĆ. Naravno da sam ovo prezime (retko na jugu Srbije) zabeležio u selo Ravni Del, opština Vlasotince-koji imaju i prezime u rodoslovu Cvetković (po Cvetku). U selo Ravni Del su bili ovčari i vodeničari. Njihova krsna slava je ĐURĐEVDAN (6.maj), a naseljeni su sa područja Crne Trave. U Crnoj Travi naseljavalo se stanovništvo iz Crne Gore i Hercegovine, bilo zbog krvne osvete ili u vremenu SEOBA sa Kosova, a i silom iz Bosne rada u rodnicima ili kao DERBEЅIJE (poljske straže) Turcima-karavanima u odbrani od HAJDUKA polovinom 18.veka. Pošto je u crnotravskom kraju izričito krsna slava SVETI NIKOLA (zimska 19 decembra), onda je moguće da je ovaj ROD VUČIĆ istog rodoslova kao i Aleksandar VUČIĆ, o kome je reč ovde u ROSOSLOVU, jer su u ovim planinskim krajevima se sklanjači svi koji su bežali pod turskim zulumom od 16.veka pa sve do oslobođenja pod turaka 1878.godine. Zanimljivo je da su imena iz RODOSLOVA VUČIĆ ALEKSANDRA poznata u crnotravskom kraju, poput ANĐELKA (od nekih su nosile familije i prezime Anđelković), a i u svojoj zbirci pesama na dijalektu sam opisao JUNŠTVO jednog KOMITE ANĐELKA-vojvodu u ratu sa Turcima. Dalje, Angelina je po nazivu žensko ime sa područja stare Južne Srbije, a i ime ALEKSANDAR je sa stanovišta poreklo etimološki sa JUGA.
    Miroslav Mladenović lokalni etnolog i lokalni istoričar Vlasotince, jug Srbije
    22.oktobar 2012.godine Vlasotince

    Odgovori
  • bobas

    Da li ima neke veze sa Tomom Vučić Perišićem državnikom iz 19.vekovne Srbije?

    Odgovori
  • ljubisa

    Ja sam Ljubisa Vucic,rodjen u Pristini,od 1999 izbegao i zivim u Lazarevcu,deda mi je poreklom iz Hercegovine,rodjen u selu Zijemlje,okolina Mostara,naseljen na Kosmetu oko 1926 godine. . .Pre dve godine kada sam bio u Zijemlju,saznao sam od rodjaka da je Aleksandar Vucic poreklom iz nase familije,slavimo sv. Nikolu,pa me zanima da li je to istina?

    Odgovori
    • njegoš

      Jeste istina, ja sam porijeklom Vučić … Gornja Bjela, Šavnik u Drobnjaku… stara slava je sv. Nikola .. pa su svi Drobjaci počeli da slave Đurđevdan kad su pobili neke Turke .Dakle u našem rodoslovu stoji da su se Vučići nekad selili prema Mostaru, ali se o njima ne zna ništa. Znači to je ta grana kojoj pripadate vi i Vučić.

      Odgovori
  • Dejan

    Zapjevajmo stare pjesme svoje Cipuljicu rodno mjesto moje

    Odgovori
  • Nemanja

    Ma kakvo Bugojno ljudi, iz Hercegovine je krsne, pa cujete li sta vam je covjek lijepo rekao, kakvi cincari kakvi vlasi od nasijek je kuca kamenih sa obronaka Veleza planine!!!

    Odgovori
  • Dara

    Moja porodica se takođe zove Vučić – moj deda je iz Srbca, kod Banja Luke, uvek bio pravoslavac. Posle rata su kolonizovali moje u Vojvodinu gde su i ostali pravoslavci – slava nam je 6. maja

    Odgovori
  • Šumadinac

    Mene posebno zanima onaj deo putanje njegovog oca (za koga ne znamo čime se bavio…) od Bosne do Novog Beograda gde je Aleksandar rođen. Da li je to bila prinuda, svoja volja, ili po zadatku…?

    Odgovori
  • Danka

    Ja sam zbunjena , na ovom website kaze da je Vucic po genetici prezime katolickog porekla , a opet ovde u komentarima i njegovoj autobiografiji stoji drugacije…istina je da nekako kroz istoriju sve te vode imaju neke tamne mrlje o poreklu….kako u Srbskoj tako i svetskoj Istoriji, Pogledajmo Tita, Obamu pa i Putina o kome se vrlo malo zna sem da mu je deda bio kuvar kod Lenjina…Aleksandar Vucic je najblaze receno kontradiktoran …Ne bih da kritikujem mislim da ovaj site nije za to…

    Odgovori
  • Goran

    U mnogim selima u Bosanskom Grahovu i livanjskom polju,u vreme Rimljana postojali su municipiumi ili rimska vojna utvrdjenja,naselja,u kojima su ziveli i Grci,zanatlije i sluge,koji su tu dolazili iz velikih primorskih gradova.Ovi poromanjeni Grci su u vreme kad su rimljani stradali od Slovena i Avara,zajedno sa poromanjenim ilirima,vlasima,pobegli u visoke planine Dinaru,Cincar,Velebit,gde su ziveli kao stocari.Govorili su neku mesavinu grckog i romanskog jezika.U srednjem veku se iz svojih planina,preseljavaju u grahovsko i livanjsko polje gde su ih Srbi koji su tu doselili iz Stare Srbije,nazvali Grkovlasi,Grkovci ili Cincari.Selo Grkovci u Bosanskom Grahovu je po njima dobilo ime.Poticu od Dalmatinskih Grka,iz Zadra,Dubrovnika itd.,a ne iz Makedonije.Imali su i sopstvene,odvojene katune i sela,u livanjkom polju izgleda se nisu mnogo mesali sa Vlasima koji su ziveli u juznoj Hercegovini.U njihova su sela dosli Karavlasi u 18veku,iz Vlaske.Planina Cincar je po ovim Grkovlasima dobila ime.

    Odgovori
  • Goran

    Ove Grkovlahe,kao i vlahe poromanjene Dalmate koji su ziveli u planinama Tromedje,Mlecani su zvali Morlaci.Oni su autohtono grahovsko i dalmatinsko stanovnistvo,u Tursko vreme izmesani sa Vlasima iz juzne Hercegovine i Starog Vlaha.Grkovlasi uglavnom pravoslavci,dok su ostali Morlaci u lici bili katolici.

    Odgovori
    • Stojko

      Mnogi Srbi su postali Vlasi, Cincari, Karavlasi, Morlasi, Kucovlasi, Cicovlasi, Rumuni, Megleno – Vlasi…

      Tako na primer su pripadnici srpskog bratstva / plemena Bogunovici u Dalmaciji i Hercegovini postali Morlasi.

      U severnoj i istocnoj Srbiji ima ogroman broj sela u kojima su Srbi postali Rumuni i Vlasi.

      Odgovori

Ostavi komentar

© 2012- 2013 POREKLO poreklo.rs

Scroll to top