Аутор Тема: "Мапа рођака"  (Прочитано 19694 пута)

На мрежи Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7421
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #80 послато: мај 08, 2017, 08:09:43 поподне »
Леп преглед, Тромеђа. Прави савремени Војвођанин, 70-80% Крајишник, остало старосеодеоци. ;)

Опачића има негде на FTNDA, али нису јавни, I2a. Могу лако бити и I2-PH908 и I2-CTS10288. Опачићи иначе славе Св. Луку а на тих 12 маркера имају поклапање са Никшићима. Али ништа без бар 23 маркера.

Ван мреже Тромеђа

  • Члан Друштва
  • Помоћник
  • *
  • Поруке: 194
  • R1a M458
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #81 послато: мај 08, 2017, 08:16:23 поподне »
Леп преглед, Тромеђа. Прави савремени Војвођанин, 70-80% Крајишник, остало старосеодеоци. ;)

Опачића има негде на FTNDA, али нису јавни, I2a. Могу лако бити и I2-PH908 и I2-CTS10288. Опачићи иначе славе Св. Луку а на тих 12 маркера имају поклапање са Никшићима. Али ништа без бар 23 маркера.

Хвала Небојша.  :) И мислио сам да су Опачићи I2a, али нисам могао да се сетим где сам прочитао, па нисам написао.
"Добра земљо моја, лажу! Ко те воли данас, тај те воли, јер зна да си мати... " Милан Ракић

Ван мреже Sergio

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1667
  • Y-DNA: I2-PH908* | mtDNA: K1a-C150T
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #82 послато: мај 08, 2017, 09:40:03 поподне »
Ја сам мало проширио стабло. Убацио сам чукундедове и чукунбабе. Ово је FTDNA верзија само са презименима. За далматинске Векиће и бачке Ракиће имам још старијих предака али подаци нису стали на ову слику.

Слика:






« Последња измена: мај 04, 2018, 08:26:31 поподне НиколаВук »

Ван мреже Полић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *
  • Поруке: 383
  • I2-Y56203
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #83 послато: јун 08, 2017, 10:51:02 пре подне »
Ево једне занимљиве странице, где можете укуцати своје презиме, и добија се преглед и број људи са истим презименом у разним државама света :)
http://forebears.io/surnames

Mоје презиме, очекивано, Србија, Хрватска, Босна и Херцеговина
http://forebears.io/surnames/poli%C4%87

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3297
  • I2a1b PH908 (Динарик Југ), род Никшића
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #84 послато: септембар 08, 2017, 10:18:53 поподне »
Да пробам и ја да дам свој допринос.  ;)

Очева страна.

Деда:

Вукосављевић, Јежевица код Чачка, пре 1878. године Љепојевићи на Јавору, нововарошка општина, ХГ I2-PH908 (род Никшића); слава: Лучиндан.

Поповић, Горачићи (општина Лучани); слава: Никољдан (доселио се на мираз у Губеревце и узео славу Плазинића, ранија слава непозната).

Плазинић, Губеревци (општина Лучани), ХГ E-V13 (род Куча)?; слава: Никољдан.

Баба:

Поповић, Лежимир (Срем, Фрушка Гора); слава: Никољдан.

Мајчина страна.

Деда:

Кулић, Снагово (општина Зворник), пре средине 19. века Присојни Орах у Пиви, ХГ N2 P189.2; слава: Јовањдан.

Баба:

Дракулић, Церовац код Шапца, пре 1923. године Врановача код Коренице, Лика; слава: Мратиндан.

Милошевић, Жабар код Шапца; слава: Алимпијевдан.

Прица, Кореница, Лика; слава: Аранђеловдан.

« Последња измена: мај 04, 2018, 08:26:01 поподне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *
  • Поруке: 2353
  • I2a1b PH908 (Динарик Југ), род Никшића
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #85 послато: септембар 08, 2017, 10:35:13 поподне »
Леп преглед, Тромеђа. Прави савремени Војвођанин, 70-80% Крајишник, остало старосеодеоци. ;)

Опачића има негде на FTNDA, али нису јавни, I2a. Могу лако бити и I2-PH908 и I2-CTS10288. Опачићи иначе славе Св. Луку а на тих 12 маркера имају поклапање са Никшићима. Али ништа без бар 23 маркера.
Опачићи би требало да буду од Булатовића

На мрежи Лука

  • Члан Друштва
  • Аскурђел
  • *
  • Поруке: 3073
  • Y-DNA: I2-YP196>Z17855>A16413, род ЉВ
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #86 послато: септембар 08, 2017, 10:36:34 поподне »
Опачићи би требало да буду од Булатовића

Ја нигде нисам нашао извор за такав податак. Пре ће бити да су из околине Никшића старином, него из самих Роваца, ако заиста јесу ПХ908.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *
  • Поруке: 2353
  • I2a1b PH908 (Динарик Југ), род Никшића
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #87 послато: септембар 08, 2017, 10:41:49 поподне »
Ја нигде нисам нашао извор за такав податак. Пре ће бити да су из околине Никшића старином, него из самих Роваца, ако заиста јесу ПХ908.
Да, из околине Никшића јесу ,али неки Ровчани су се селили и тамо из Роваца (повратна миграција) ...то је неко оставио коментар
Preci današnjih nosilaca prezimena Opačić potiču iz srednjovekovne srpske oblasti Zahumlje. Krajem 14 i polovinom 15. veka, oblastima Huma, Zahumlje i Travunije, kasnije hercegovina, upravljaju vojvoda Sandalj Hranić Kosača, a zatim njegov bratanac herceg Stepan Vučić Kosača. U tom periodu preci današnjih Opačića borave na obroncima planine Trebjese kod Nikšića. Većina porodica tog područja kao krsnu slavu slave Svetog Luku , a po obližnjem manastiru iz 13. veka posvećenom ovom svetitelju. Posle pada srpske prestonice Smedereva u turske ruke godine 1459, četiri godine kasnije Turci osvajaju Bosnu, a do 1482. Hum, Zahumlje i Travuniju. I pored surovih životnih uslova u tom periodu,u drugoj polovini 14. veka se u novoformiranom srpskom plemenu Rovca javlja veliko bratstvo Bulatovića. Godine 1499. u turske ruke pada i Zeta (kasnije Crna Gora). Plaćajući povremeno Turcima harač, preci današnjih Opačića – Bulatovići ostaju na svojim ognjištima sve do početka 17. veka.Godine 1620. prostore crnogorskih brda zahvata velika epidemija kuge. U strahu od ove opake bolesti, hiljade stanovnika napuštaju vekovna ognjišta i prelaze na bezbednija područja Južne i Istočne Hercegovine. Posle mukotrpne seobe i dužeg traženja povoljnijeg životnog prostora, preci današnjih Opačića – Bulatovići nova staništa nalaze u predelu Bišće (Mostarsko polje ili Blato) na Neretvi. Na tom prostoru se javljaju novi ogranci Bulatovića: Petkovići, Kljajići, Micići i Blagojevići. Po starom srpskom običaju, najstariji brat zadržava izvorno prezime Bulatović. Popunjavaju’i upražnjene granične predele, Turske vlasti u prvoj polovini 17. veka prebacuju više stotina srpskih porodica sa Neretve u Imotsku krajinu. Tom prilikom preci današnjih Opačića bivaju raspoređeni u selo Opanci na Donjoj Cetini. Radeći – kulučeći na održavanju puteva i turskih karaula podnose turski zulum. I pored toga, na području Cetinske i Imotske krajine, bivaju zabeleženi novi bratstvenički ogranci sa nadimcima: Ševe, Čavke, Bandići i Bilbije a ovi nadimci nešto kasnije prelaze u funkciju prezimena. Po dalmatinsko – primorskom običaju, prezime najstarijeg brata Bulatovića, biva evidentirano u skraćenom obliku-Bulat. Većina ogranaka bratstva Bulatovića zadržava krsnu slavu Lučindan.
Kao u predhodnom Kandijskom, kotarski uskoci u toku Morejskog rata prebacuju hiljade srpskih porodica sa teritorije pod turskom na teritoriju pod mletačkom kontrolom. U jednoj akciji, godine 1685.sa područja Cetinske krajine biva prebačeno više stotina porodica u Ravne Kotare. Tom prilikom preci današnjih Opačića novo stanište nalaze na Zadarskom području u selu Murvica. Po poreklu iz sela Opanci od ostalih porodica bivaju prozvani – Opa(n)čići a ovo ime dobija i njihov novoosnovani zaselak kod Murvice. Na prostorima Ravnih Kotara, preci današnjih Opačića učestvuju u svim borbama za proterivanje Turaka iz Dalmacije. Po okončanju Morejskog rata 1699.godine, pojedine porodice Opačića napuštaju zadarsko područje i prelaze u sela:Biovičeno Selo, Golubić, Mokro Polje, Oton i Plavno. Prema popisu stanovništva iz 1948.godine,prezime Opačić biva evidentirano i u mestima: Biljane Donje i Gornje, Kašić, Kistanje, Medveđa, Parčić, Smilčić, Smoković, Morpolača, Zemunik Donji, Vrana, Strmica, Donji Lapac, Slunj, Podravska Slatina, Vojnić, Vrgin Most, Dvor na Uni, Petrinja, Karlovac, Kostajnica itd.
Неки Гојакови потомци су се враћали у "матицу" из Роваца, па се после расељавали...
« Последња измена: септембар 08, 2017, 10:48:58 поподне ДушанВучко »

На мрежи Лука

  • Члан Друштва
  • Аскурђел
  • *
  • Поруке: 3073
  • Y-DNA: I2-YP196>Z17855>A16413, род ЉВ
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #88 послато: септембар 08, 2017, 10:45:42 поподне »
Да, из околине Никшића јесу ,али неки Ровчани су се селили и тамо из Роваца (повратна миграција) ...то је неко оставио коментар
Preci današnjih nosilaca prezimena Opačić potiču iz srednjovekovne srpske oblasti Zahumlje. Krajem 14 i polovinom 15. veka, oblastima Huma, Zahumlje i Travunije, kasnije hercegovina, upravljaju vojvoda Sandalj Hranić Kosača, a zatim njegov bratanac herceg Stepan Vučić Kosača. U tom periodu preci današnjih Opačića borave na obroncima planine Trebjese kod Nikšića. Većina porodica tog područja kao krsnu slavu slave Svetog Luku , a po obližnjem manastiru iz 13. veka posvećenom ovom svetitelju. Posle pada srpske prestonice Smedereva u turske ruke godine 1459, četiri godine kasnije Turci osvajaju Bosnu, a do 1482. Hum, Zahumlje i Travuniju. I pored surovih životnih uslova u tom periodu,u drugoj polovini 14. veka se u novoformiranom srpskom plemenu Rovca javlja veliko bratstvo Bulatovića. Godine 1499. u turske ruke pada i Zeta (kasnije Crna Gora). Plaćajući povremeno Turcima harač, preci današnjih Opačića – Bulatovići ostaju na svojim ognjištima sve do početka 17. veka.Godine 1620. prostore crnogorskih brda zahvata velika epidemija kuge. U strahu od ove opake bolesti, hiljade stanovnika napuštaju vekovna ognjišta i prelaze na bezbednija područja Južne i Istočne Hercegovine. Posle mukotrpne seobe i dužeg traženja povoljnijeg životnog prostora, preci današnjih Opačića – Bulatovići nova staništa nalaze u predelu Bišće (Mostarsko polje ili Blato) na Neretvi. Na tom prostoru se javljaju novi ogranci Bulatovića: Petkovići, Kljajići, Micići i Blagojevići. Po starom srpskom običaju, najstariji brat zadržava izvorno prezime Bulatović. Popunjavaju’i upražnjene granične predele, Turske vlasti u prvoj polovini 17. veka prebacuju više stotina srpskih porodica sa Neretve u Imotsku krajinu. Tom prilikom preci današnjih Opačića bivaju raspoređeni u selo Opanci na Donjoj Cetini. Radeći – kulučeći na održavanju puteva i turskih karaula podnose turski zulum. I pored toga, na području Cetinske i Imotske krajine, bivaju zabeleženi novi bratstvenički ogranci sa nadimcima: Ševe, Čavke, Bandići i Bilbije a ovi nadimci nešto kasnije prelaze u funkciju prezimena. Po dalmatinsko – primorskom običaju, prezime najstarijeg brata Bulatovića, biva evidentirano u skraćenom obliku-Bulat. Većina ogranaka bratstva Bulatovića zadržava krsnu slavu Lučindan

То је очито неко лично тумачење, запажање или шта већ. Ја као што рекох, ни за Шеве, ни за Билбије, а ни за Опачиће у литератури не нађох да су од Булатовића из Роваца. Такву могућност због тих повратних миграција не искључујем, али мислим да је сувишно причати о томе за сада док се не зна ни да ли су Опачићи уопште ПХ908.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *
  • Поруке: 2353
  • I2a1b PH908 (Динарик Југ), род Никшића
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #89 послато: септембар 08, 2017, 10:52:33 поподне »
То је очито неко лично тумачење, запажање или шта већ. Ја као што рекох, ни за Шеве, ни за Билбије, а ни за Опачиће у литератури не нађох да су од Булатовића из Роваца. Такву могућност због тих повратних миграција не искључујем, али мислим да је сувишно причати о томе за сада док се не зна ни да ли су Опачићи уопште ПХ908.
Наравно...јел се чека његов резултат?
« Последња измена: септембар 08, 2017, 10:54:26 поподне ДушанВучко »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *
  • Поруке: 2353
  • I2a1b PH908 (Динарик Југ), род Никшића
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #90 послато: септембар 08, 2017, 11:13:52 поподне »
Моји су територијално "збијени" :)
Очева страна:
Деда: Вучковић, Медвеђа, Трстеник, И2 PH908 (род Никшића), Лучиндан
Баба: Брадић, Медвеђа, Трстеник, Св. Лазар (Небојша Брадић је из те фамилије), пореклом из Брада у Жупи
Прабаба: Палуровић, Ђурђевдан, Трстеник (порекло незнам, занимљиво презиме)

Мајчина страна:
Деда: Савић, Горња Трнава, Топола, Св. Јован (пореклом из Лопата, Васојевићи)
Баба: Топаловић, Чумић, Крагујевац, Св. Мрата (порекло Понор, Студеница)
Прабаба (бабина мајка), Николић, Овсиште, Топола, Св. Лука, порекло Сјеница (Тарски Никшићи? )
Прабаба (дедина мајка): Радојковић, Горња Трнава, Топола, Св. Јован
Чукунбаба: Стојановић, Горња Трнава, Св. Никола, порекло од Стојана који је основао Трнаву, дошао из Сјенице



« Последња измена: септембар 08, 2017, 11:18:25 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Sergio

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1667
  • Y-DNA: I2-PH908* | mtDNA: K1a-C150T
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #91 послато: септембар 19, 2017, 10:28:02 поподне »
Пеурача, Горњи Будачки, Кордун.
нациналност: Срби
вера: православна (Св. Јован)

Е1b-V13>Z5017>Z19851


Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1629
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #92 послато: новембар 30, 2017, 12:07:54 поподне »
Очева страна

Стојаковић - Радљевац/Книн (северна Далмација)

Баба: очева мајка -  Добријевић - Отон/Книн (северна Далмација), хаплогрупа R1b-U152

Прабаба: мајка од очеве мајке - Вундук - Голубић/Книн (северна Далмација)

Прабаба: дедина мајка (од очевог оца) - Тинтор - Радљевац/Книн (северна Далмација) - хаплогрупа највероватније J2b1

Чукунбаба: мајка од прадеде по мушкој линији - Радић - Радучић/Книн (северна Далмација)


Мајчина страна

Ђурић: Плавно/Книн (северна Далмација) - хаплогрупа највероватније I2-PH908

Баба: Ђурић - Плавно/Книн (северна Далмација)

Прабаба: Лалић - Плавно/Книн (северна Далмација)

Чукунбаба: Драгаш - Стрмица/Книн (северна Далмација) највероватније R1a-M458

Друга Чукунбаба:  Бурсаћ - Плавно/Книн (северна Далмација) R1a-M458

Трећа Чукунбаба: Грмуша - Плавно/Книн (северна Далмација), могуће I2-PH908

 

 
« Последња измена: новембар 30, 2017, 12:11:43 поподне Свевлад »

Ван мреже vojinenad

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *
  • Поруке: 2200
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #93 послато: новембар 30, 2017, 01:12:48 поподне »
Очева страна:

Радовановић - Мркоње/Медвеђа/Горња Јабланица/СРБ (насељени из Лијешње/Ровца/ЦГ) I2a - CTS10228

Прабаба: (мајка очевог оца) - Митровић/Туларе/Горња Јабланица/СРБ (насељени из Пресјека/Никшићка Дуга/ЦГ, најдаље порекло Мрђеновићи-Озринићи/Чево)

Чукунбаба: мајка прадеде по мушкој линији - ? (знам само име, Стануша)

Баба: очева мајка - Јанковић - Реткоцер/Медвеђа/Горња Јабланица/СРБ (насељени из Равни/Доња Морача/ЦГ, најдаље порекло Вучевићи/Безијово/Кучи-Мрњавчићи/ЦГ)

Прабаба: мајка очеве мајке - Петровић - Чокотин/Медвеђа/Горња Јабланица/СРБ (насељени из околине Никшића, најдаље порекло са Чева)



Мајчина страна:

Стијовић - Љумбарда/Дечане/КиМ/СРБ (насељени из Сеоце/Андријевица/Васојевићи/ЦГ) E-V13

Прабаба (мајка мајчиног оца): Саичић - Виницка/Андријевица/ЦГ

Чукунбаба (мајка мајчиног ђеда по оцу): (Зечевић???)

Баба: Станковић - Грачаница/Плав/ЦГ, најдаље порекло Пелев Бријег/Братоножићи/ЦГ)

Чукунбаба (мајка мајчине мајке): Радивојевић (огранак Лабана) - Грачаница/Плав/ЦГ


 

Ван мреже Душан

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 82
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #94 послато: јануар 03, 2018, 09:15:14 поподне »



Очева страна:
Деда - Чанковић (Средња Гора), слава Јовањдан
Баба - Родић (Срб), слава Аранђеловдан

Мајчина страна:
Деда - Суботић (Ервеник), слава Марковдан
Баба - Веселиновић (Голубић Обровачки), слава Петровдан

На мрежи Делија

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *
  • Поруке: 754
  • I2-PH908-Z16983>A493 (Динарска Јужна) Никољдан
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #95 послато: април 01, 2018, 11:15:58 поподне »
Очева страна:
1.Панчевачки-Никољдан,Панчево.Стара презимена Максимов,Животин,Панчевац,сеобом Срба дошли у Арад,одатле 1746.год. у Опово,1790.год. у Црепају и после 1912.године у Панчево.

2.Стојков(ић)-Ненадов-Свети Никола,Долово(Банат),из Омољице дошли у Долово

3.Јованов-Долово(Банат),могући породични називи а)Рибичкови(Свети Василије)-Омољица даље порекло,б)Берда(Св.Стефан) и в)Писарови(Врачеви) из Старчева су обе породице..још увек не знам од којих из ове 3 породице су моји пореклом.

4.Рајић-Свети Никола,Долово(Банат),даљом старином из Србије(са простора јужно од Дунава)

5.Ивков(ић)-Долово(Банат),даљим пореклом из а)Баваништа(у Долову шпицнаме Рипилови,у Баваништу Чичков-св.Петра славе..б)друга могућност је да су из Алибунара и да им је слава Ђурђиц

6.Вукосављев-Милојкови-Ђурђиц,Долово(Банат),Ердељановић каже да су из Омољице дошли у Долово али ја сматрам да је ипак у питању Плочица из које су такође насељавали Долово(Вукосав Милојко војник из Плочица 1764.год)

7.Војнов-Црепаја(Банат),Ђурђиц,старо презиме Увалић

8.Бугарин-Ћирић-Никољдан,Црепаја(Банат)-дошли из Сефкерина а везују се и за Арад

9.Живанов(ић)-Грудовски-Никољдан,Старчево(Банат),старином из Гроцке

10.Марков-Стојићев-Ђурђиц,Црепаја(Банат)-даљим пореклом из Сефкерина(у попису војника помиње се и Јарковац)

11.Стојанов(ић)-Качаров-Св.Лука,Црепаја(Банат),мислим да им је стара слава Ђурђиц

Са мајчине стране:
1.Јајић/Јаић-Лазарева Субота,Сурдук(Срем)-даљим пореклом највероватније из Далмације-Богатника(Жегар) близу Задра

2.Пејиновић/Пејновић-Аранђеловдан-Белегиш(Срем),даљим пореклом из Лике

3.Војводић-Никољдан,Сурдук(Срем),даљим пореклом из Крајине(вероватно Лика)

4.Веренчевић-највероватније Никољдан,Белегиш(Срем),раније забележени у Бановцима

5.Јовановић-Црвењаков-Никољдан,Нови Сланкамен(Срем),забележени још 1702.у Сланкамену(Ђурађ,Паво)

6.Јовановић-Бећаров-Никољдан,Војка(Срем)

7.Бугарин-Никољдан(мањи део слави и Митровдан),Војка(Срем)

8.Рашић-Никољдан,Белегиш(Срем)

9.Марунић-не знам славу,живели у Сурдуку(Срем)

10.Божић-не знам славу,Белегиш(Срем)

11.Ђекић-Свети Стефан,Белегиш(Срем)
« Последња измена: април 01, 2018, 11:18:49 поподне Делија »
Смрти нема,има сеоба !

На мрежи Делија

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *
  • Поруке: 754
  • I2-PH908-Z16983>A493 (Динарска Јужна) Никољдан
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #96 послато: април 04, 2018, 03:29:16 поподне »
Очева страна:
1.Панчевачки-Никољдан,Панчево.Стара презимена Максимов,Животин,Панчевац,сеобом Срба дошли у Арад,одатле 1746.год. у Опово,1790.год. у Црепају и после 1912.године у Панчево.

2.Стојков(ић)-Ненадов-Свети Никола,Долово(Банат),из Омољице дошли у Долово

3.Јованов-Долово(Банат),могући породични називи а)Рибичкови(Свети Василије)-Омољица даље порекло,б)Берда(Св.Стефан) и в)Писарови(Врачеви) из Старчева су обе породице..још увек не знам од којих из ове 3 породице су моји пореклом.

4.Рајић-Свети Никола,Долово(Банат),даљом старином из Србије(са простора јужно од Дунава)

5.Ивков(ић)-Долово(Банат),даљим пореклом из а)Баваништа(у Долову шпицнаме Рипилови,у Баваништу Чичков-св.Петра славе..б)друга могућност је да су из Алибунара и да им је слава Ђурђиц

6.Вукосављев-Милојкови-Ђурђиц,Долово(Банат),Ердељановић каже да су из Омољице дошли у Долово али ја сматрам да је ипак у питању Плочица из које су такође насељавали Долово(Вукосав Милојко војник из Плочица 1764.год)

7.Војнов-Црепаја(Банат),Ђурђиц,старо презиме Увалић

8.Бугарин-Ћирић-Никољдан,Црепаја(Банат)-дошли из Сефкерина а везују се и за Арад

9.Живанов(ић)-Грудовски-Никољдан,Старчево(Банат),старином из Гроцке

10.Марков-Стојићев-Ђурђиц,Црепаја(Банат)-даљим пореклом из Сефкерина(у попису војника помиње се и Јарковац)

11.Стојанов(ић)-Качаров-Св.Лука,Црепаја(Банат),мислим да им је стара слава Ђурђиц

Са мајчине стране:
1.Јајић/Јаић-Лазарева Субота,Сурдук(Срем)-даљим пореклом највероватније из Далмације-Богатника(Жегар) близу Задра

2.Пејиновић/Пејновић-Аранђеловдан-Белегиш(Срем),даљим пореклом из Лике

3.Војводић-Никољдан,Сурдук(Срем),даљим пореклом из Крајине(вероватно Лика)

4.Веренчевић-највероватније Никољдан,Белегиш(Срем),раније забележени у Бановцима

5.Јовановић-Црвењаков-Никољдан,Нови Сланкамен(Срем),забележени још 1702.у Сланкамену(Ђурађ,Паво)

6.Јовановић-Бећаров-Никољдан,Војка(Срем)

7.Бугарин-Никољдан(мањи део слави и Митровдан),Војка(Срем)

8.Рашић-Никољдан,Белегиш(Срем)

9.Марунић-не знам славу,живели у Сурдуку(Срем)

10.Божић-не знам славу,Белегиш(Срем)

11.Ђекић-Свети Стефан,Белегиш(Срем)
Очева страна:
1.Заборавих да напишем да је нама шпицнаме Миланов(Панчевачки-Миланов)

Мајчина страна

10.Божић-Св.Стефан је слава,из Белегиша(Срем)


Пошто је тај цео крај источног Срема насељен крајишким становништво једину дилему које имам о пореклу породица са мајчине стране је везана за породице Рашић(Никољдан),Ђекић и Божић(обе породице славе Светог Стевана).За Јовановиће(Свети Никола и у Војци и у Сланкамену) тешко је било шта рећи,исто као и за породицу Бугарин(Свети Никола,можда чак и Митровдан),можда једино ако се узму у обзир прва имена носилаца тих презимена још почетком 18.века у тим насељима.
Ипак интересује ме да ли постоје неке породице које су из Крајине(или неког другог краја) пореклом а које носе презимена Рашић,Ђекић и Божић да славе поменуте славе (Рашићи-Никољдан,Ђекићи и Божићи-Стевањдан) ?
Ако неко има неку информацију везано за ове поменуте породице ,значило би ми да прискочи у помоћ. :)
Извињавам се ако сам сморио и хвала унапред ! :)
Смрти нема,има сеоба !

Ван мреже на Црвeњском путу

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 355
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #97 послато: април 04, 2018, 07:20:38 поподне »

Са мајчине стране:

5.Јовановић-Црвењаков-Никољдан,Нови Сланкамен(Срем),забележени још 1702.у Сланкамену(Ђурађ,Паво)

Делијо, да ли си сигуран да је код Јовановић-Црвењаков-Никољдан у питању Црвењаков и да ли је то био надимак Јовановића или је у питању Цр(к)вењаков?




На мрежи Делија

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *
  • Поруке: 754
  • I2-PH908-Z16983>A493 (Динарска Јужна) Никољдан
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #98 послато: април 04, 2018, 10:46:06 поподне »
Делијо, да ли си сигуран да је код Јовановић-Црвењаков-Никољдан у питању Црвењаков и да ли је то био надимак Јовановића или је у питању Цр(к)вењаков?
Ne ,baš je Crvenjakov nadimak.To mi je i baba rekla a potvrdio je i sveštenik iz Slankamena.Inače u ovoj porodici je bilo i sveštenika pa možda u nekom trenutku i crkvenjaka.Interesantno je da postoji u mestu i katolička porodica(možda slovačko ili hrvatsko poreklo)a prezivaju se Crvenjak.Ipak neku paralelu nisam uspeo da povučem jer pregledom matica od 1777.godine za mesto Slankamen videovsam da se porodica oduvek upisivala kao Jovanović,pa čak i u popisima graničara iz 1702. ,1736. I 1749.godine su upisivani kao Jovanovići.Odakle im nadimak Crvenjakov pojma nemam iskreno.
Смрти нема,има сеоба !

На мрежи Делија

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *
  • Поруке: 754
  • I2-PH908-Z16983>A493 (Динарска Јужна) Никољдан
Одг: "Мапа рођака"
« Одговор #99 послато: април 04, 2018, 11:10:58 поподне »
Greška,nije Crvenjak bila ta familija nego Crvenka..a bila je i srpska porodica Crvenjački..ti popisi iz 1702.godine su zanimljivi jer se javlja neki Jovan Vujanović Crni ,mada teško da moji Jovanovići mogu da imaju vezu sa njim jer je u tom popisu bio zapisan Pavo Jovanović sa Đurom Jovanovićem..jedino što sam siguran je da ovi Crvenjački imaju veze jer se deo njih upisivao kao Crnjanin-Crnjački a deo kao Crvenjanin-Crvenjački..e sad ovo su samo moje pretpostavke da je neko ko je te popise vršio porodicu greškom počeo da upisuje kao Crvenjanin a posle je nastao oblik Crvenjački
Смрти нема,има сеоба !