Аутор Тема: Y-днк хаплогрупа Е  (Прочитано 48269 пута)

Ван мреже Rugovac

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 444
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #280 послато: Март 16, 2017, 12:18:43 поподне »
То што ја говорим дешавало се у 19 веку и то је процес који још траје то нема никакве везе са Византијом, а остало се слажем и могу га упоредити са на пример са асимилацијом Албанаца у Бошњаке на Пештери у Санџаку.


Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 955
  • I2a1b PH908 (Динарик Југ), род Никшића
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #281 послато: Март 16, 2017, 12:40:36 поподне »
То да, практично , њихов процес асимилације у Грке је трајао за време Византије, пре Турака

Није баш тако, језички се они нису потпуно асимиловали међу Грке ни до дана данашњег, јер још увек опстаје, мада у модерно време само међу старијим људима, њихов посебан језик арванитика, који представља један тоскијски дијалекат са великим утицајем грчког, наравно. Процес темељније асимилације је текао у 19. и 20. веку, са стварањем и развијањем грчке националне државе. Иначе треба разликовати Арваните са подручја средње Грчке, Атике, Пелопонеза и острва (мислим да их има на Евији као и на још неким мањим острвима) од Сулиота и муслиманских Чама из Епира (који су протерани у Албанију након Другог светског рата због колаборације са окупаторима). Ови први су потомци средњовековних досељеника, док су се други (православни Сулиоти и нарочито муслимански Чами) населили за време турске превласти (и то у Епир). Арванити сами себе зову Арберешима, не познају назив Шћиптар као одређење албанске народности (за разлику од Чама који себе називају Шћиптарима) и не признају Албанију већ Грчку за своју домовину (што и има логике с обзиром да живе на њеној територији више стотина година, удаљени од своје средњовековне матице). Са Грцима су делили добро и зло за време турске владавине и током борби за ослобођење, тако да имају углавном негативан став према муслиманима уопште па и према Албанцима из Албаније, остајући отпорни на њихове покушаје током 20. века да их "присвоје" и прогласе делом албанске, а не грчке нације. Како ствари стоје, њихова "арванитика" се налази на путу нестанка (јер све више младих користи само грчки за међусобну комуникацију).
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Rugovac

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 444
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #282 послато: Март 16, 2017, 01:05:15 поподне »
Није баш тако, језички се они нису потпуно асимиловали међу Грке ни до дана данашњег, јер још увек опстаје, мада у модерно време само међу старијим људима, њихов посебан језик арванитика, који представља један тоскијски дијалекат са великим утицајем грчког, наравно. Процес темељније асимилације је текао у 19. и 20. веку, са стварањем и развијањем грчке националне државе. Иначе треба разликовати Арваните са подручја средње Грчке, Атике, Пелопонеза и острва (мислим да их има на Евији као и на још неким мањим острвима) од Сулиота и муслиманских Чама из Епира (који су протерани у Албанију након Другог светског рата због колаборације са окупаторима). Ови први су потомци средњовековних досељеника, док су се други (православни Сулиоти и нарочито муслимански Чами) населили за време турске превласти (и то у Епир). Арванити сами себе зову Арберешима, не познају назив Шћиптар као одређење албанске народности (за разлику од Чама који себе називају Шћиптарима) и не признају Албанију већ Грчку за своју домовину (што и има логике с обзиром да живе на њеној територији више стотина година, удаљени од своје средњовековне матице). Са Грцима су делили добро и зло за време турске владавине и током борби за ослобођење, тако да имају углавном негативан став према муслиманима уопште па и према Албанцима из Албаније, остајући отпорни на њихове покушаје током 20. века да их "присвоје" и прогласе делом албанске, а не грчке нације. Како ствари стоје, њихова "арванитика" се налази на путу нестанка (јер све више младих користи само грчки за међусобну комуникацију).

Ово је реалан опис с тим што би додао да има и млађих који су свесни ко су. Јачи процес враћања своме народу је код Албанаца - православне вере у Македонији.

Ван мреже Милош

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 867
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #283 послато: Март 16, 2017, 01:11:18 поподне »
Није баш тако, језички се они нису потпуно асимиловали међу Грке ни до дана данашњег, јер још увек опстаје, мада у модерно време само међу старијим људима, њихов посебан језик арванитика, који представља један тоскијски дијалекат са великим утицајем грчког, наравно. Процес темељније асимилације је текао у 19. и 20. веку, са стварањем и развијањем грчке националне државе. Иначе треба разликовати Арваните са подручја средње Грчке, Атике, Пелопонеза и острва (мислим да их има на Евији као и на још неким мањим острвима) од Сулиота и муслиманских Чама из Епира (који су протерани у Албанију након Другог светског рата због колаборације са окупаторима). Ови први су потомци средњовековних досељеника, док су се други (православни Сулиоти и нарочито муслимански Чами) населили за време турске превласти (и то у Епир). Арванити сами себе зову Арберешима, не познају назив Шћиптар као одређење албанске народности (за разлику од Чама који себе називају Шћиптарима) и не признају Албанију већ Грчку за своју домовину (што и има логике с обзиром да живе на њеној територији више стотина година, удаљени од своје средњовековне матице). Са Грцима су делили добро и зло за време турске владавине и током борби за ослобођење, тако да имају углавном негативан став према муслиманима уопште па и према Албанцима из Албаније, остајући отпорни на њихове покушаје током 20. века да их "присвоје" и прогласе делом албанске, а не грчке нације. Како ствари стоје, њихова "арванитика" се налази на путу нестанка (јер све више младих користи само грчки за међусобну комуникацију).

Дa, тeшкo je дa ce у тaкo кpaткoм пepиoду, кaкaв je пepиoд oд дoлacкa Apбaнaca у Tecaлиjу и Aкapнaниjу, a зaтим њиxoвo cпуштaњe нa Пeлoпoнeз, пa дo туpcкoг ocвajaњa, дecи acимилaциja.

Moja дaљa poђaкa je удaтa зa jeднoг Apвaнитa и мoгу пoтвpдити дa имajу oceћaj пpипaднocти гpчкoм нapoду. To je дуг пepиoд cуживoтa и зajeдничкoг дeљeњa cудбинe. Moждa у XV вeку иx ниcу пpиxвaтaли и пpeзиpaли иx, aли кacниje cу cигуpнo тe paзликe cвe билe блeђe.

Пoдpучje нaceљeнo Apвaнитимa


Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 955
  • I2a1b PH908 (Динарик Југ), род Никшића
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #284 послато: Март 16, 2017, 04:16:59 поподне »
Ово је реалан опис с тим што би додао да има и млађих који су свесни ко су. Јачи процес враћања своме народу је код Албанаца - православне вере у Македонији.

Ако мислите на Горноречанце (Албанци православци у Македонији), они су компликован случај. Православне су вероисповести, матерњи језик им је један гегијски дијалекат а већином се издају за Македонце (додуше постоји велики број Горноречанаца који су муслимани, и који се наравно самоидентификују као Албанци). О њиховом пореклу је доста писано, две главне теорије су да су они Словени који су албанизовани или Албанци на које је извршен велики словенски утицај. Колико сам имао прилике да видим, већина топонима у Горној Реци је словенског порекла (Нивиште, Рибница, Волковија, Жужње, Беличица, Богдево, Врбјани итд.), има и топонима влашког/аромунског порекла (Ничпур) и албанског порекла (Тануше, Бибај, Грекај). Главно објашњење њихове специфичне етно-лингвистичке ситуације је, према првој теорији, да они представљају првобитно словенско православно становништво које је у доба отоманске анархије (од краја 17. па све до половине 19. века, у неким областима и дуже), притиснуто од стране надирућег малисорског елемента (нарочито сурових Љумљана и Дибралија) прихватило албански језик, како би могло да сачува своју православну веру. Донекле аналоган пример су Торбеши, који су због терора прихватили исламску веру, али су сачували језик (дакле код њих је била обрнута ситуација у односу на Горноречанце). Проалбански историчари и етнолози ово, наравно, не уважавају и за Горноречанце тврде да су одувек били Албанци (иако они сами то негирају и осећају се Македонцима). Ја могу само да приметим да, ако су Горноречанци пореклом Малисори, зашто су исповедали православну веру, када се зна да су у време малисорске експанзије (18-19. век) сви они били католици? Такође, велики број словенских топонима на подручју Горне Реке не иде у прилог теорији о њиховом давнашњем албанству. Мени звучи најизгледније теорија да су Горноречанци пореклом уствари Мијаци, словенско племе у Македонији које има цинцарске/влашке/аромунске корене (тј. Аромуни који су највероватније словенизовани током касног средњег века).
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Rugovac

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 444
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #285 послато: Март 16, 2017, 10:18:11 поподне »
Ако мислите на Горноречанце (Албанци православци у Македонији), они су компликован случај. Православне су вероисповести, матерњи језик им је један гегијски дијалекат а већином се издају за Македонце (додуше постоји велики број Горноречанаца који су муслимани, и који се наравно самоидентификују као Албанци). О њиховом пореклу је доста писано, две главне теорије су да су они Словени који су албанизовани или Албанци на које је извршен велики словенски утицај. Колико сам имао прилике да видим, већина топонима у Горној Реци је словенског порекла (Нивиште, Рибница, Волковија, Жужње, Беличица, Богдево, Врбјани итд.), има и топонима влашког/аромунског порекла (Ничпур) и албанског порекла (Тануше, Бибај, Грекај). Главно објашњење њихове специфичне етно-лингвистичке ситуације је, према првој теорији, да они представљају првобитно словенско православно становништво које је у доба отоманске анархије (од краја 17. па све до половине 19. века, у неким областима и дуже), притиснуто од стране надирућег малисорског елемента (нарочито сурових Љумљана и Дибралија) прихватило албански језик, како би могло да сачува своју православну веру. Донекле аналоган пример су Торбеши, који су због терора прихватили исламску веру, али су сачували језик (дакле код њих је била обрнута ситуација у односу на Горноречанце). Проалбански историчари и етнолози ово, наравно, не уважавају и за Горноречанце тврде да су одувек били Албанци (иако они сами то негирају и осећају се Македонцима). Ја могу само да приметим да, ако су Горноречанци пореклом Малисори, зашто су исповедали православну веру, када се зна да су у време малисорске експанзије (18-19. век) сви они били католици? Такође, велики број словенских топонима на подручју Горне Реке не иде у прилог теорији о њиховом давнашњем албанству. Мени звучи најизгледније теорија да су Горноречанци пореклом уствари Мијаци, словенско племе у Македонији које има цинцарске/влашке/аромунске корене (тј. Аромуни који су највероватније словенизовани током касног средњег века).

То што овде наводиш није тачно. Постоје фамилије православне и муслиманске вере у Горњој Реци које су заједничког порекла.
Овде део Албанца који нису били муслимани преко припадности православној релијигији асимилован у већинске Македонце исто као
што су на Пештери асимиловани у већинске Бошњаке. Они никада нису говорили македонски језик но и дан данас у кућама говоре
албански.

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 955
  • I2a1b PH908 (Динарик Југ), род Никшића
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #286 послато: Март 16, 2017, 10:54:51 поподне »
То што овде наводиш није тачно. Постоје фамилије православне и муслиманске вере у Горњој Реци које су заједничког порекла.
Овде део Албанца који нису били муслимани преко припадности православној релијигији асимилован у већинске Македонце исто као
што су на Пештери асимиловани у већинске Бошњаке. Они никада нису говорили македонски језик но и дан данас у кућама говоре
албански.

Како онда објаснити православну веру? Не бих баш рекао да су Македонци у том крају већина, штавише, они су у врло блиском контакту са Албанцима из околине Дебра па и Гостивара, дакле нису неко "острво" у македонском "мору".
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Rugovac

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 444
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #287 послато: Март 18, 2017, 02:27:23 поподне »
Како онда објаснити православну веру? Не бих баш рекао да су Македонци у том крају већина, штавише, они су у врло блиском контакту са Албанцима из околине Дебра па и Гостивара, дакле нису неко "острво" у македонском "мору".

Асимилација је почела тек после 1945 кад су Горњоречани почели да прелазе у македонске градове и да се мешају са Македонцима.  Овде су у питању Албанци који нису примили ислам и задржали су своју религију за време турске власти.

Иначе од тих Горњоречана је и Видоје Смилевски, некадашни председник скупштине и председништва Македоније.

Ван мреже Sergio

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 981
  • Y-DNA: I2-PH908 | mtDNA: ??????? | Крвна група: А+
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #288 послато: Март 22, 2017, 05:40:49 поподне »
Свака част! :)


Ван мреже Atlantische

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 333
  • G2a-L497>L42
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #289 послато: Март 22, 2017, 11:09:09 поподне »
Мила моја домовина, славна Српска Војводина,
српски језик, српско име, ја сам једно дичан с' њиме.

Ван мреже Sergio

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 981
  • Y-DNA: I2-PH908 | mtDNA: ??????? | Крвна група: А+
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #290 послато: Март 23, 2017, 09:36:49 пре подне »
;)
Од данас доступно и на српском језику.
http://www.eupedia.com/genetics/%D0%A5%D0%B0%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%B0_E1b1b.shtml

Е сад кад би још неко превео и прилагодио I и Ј, то би било феноменално.  :) Разумем зашто нема интересовања за првод текста о N хаплогрупи, јер се балканска P189.2 грана практично не помиње. G и E текстови су сада "србизовани" захваљујући ентузијазму добрих људи.  ;)

Ван мреже Atlantische

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 333
  • G2a-L497>L42
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #291 послато: Март 23, 2017, 10:04:12 пре подне »
Е сад кад би још неко превео и прилагодио I и Ј, то би било феноменално.  :) Разумем зашто нема интересовања за првод текста о N хаплогрупи, јер се балканска P189.2 грана практично не помиње. G и E текстови су сада "србизовани" захваљујући ентузијазму добрих људи.  ;)
Искрен да будем, текстови о те две хаплогрупе, поготово о хаплогрупи Ј (Ј1 и Ј2) су поприлично нетачни, и самим тим не бих желео да кварим труд људи са форума који се њоме баве, и који су је дословно ''докторирали...Ј2-Небојша, Радул, Петар...Ј1 - Радон, Љиљан...
Друго, текст о хаплогрупи G сам превео пре свега јер сам припадник исте, а и самим тим што је она слабо обрађивана код нас...а што се тиче хаплогрупе Е, видео сам да је господин Божидар урадио превод, па би било гре'ота да се не објави, па сам га питао да ми пошаље целокупни превод да урадим коректуру. :)
Да, N - P189.2 се не помиње за сада, пре свега зато што је тестирано само пар појединаца ван српског етничког простора са том хаплогрупом, надам се да ће се то у будућности променити...заслужује макар да се помене. :)
Мила моја домовина, славна Српска Војводина,
српски језик, српско име, ја сам једно дичан с' њиме.

Ван мреже Небојша

  • Бели орао
  • ***********
  • Поруке: 4935
Одг: Y-днк хаплогрупа Е
« Одговор #292 послато: Март 23, 2017, 10:40:00 пре подне »
Искрен да будем, текстови о те две хаплогрупе, поготово о хаплогрупи Ј (Ј1 и Ј2) су поприлично нетачни

Слажем се. Нисам читао дуго, можда су нешто променили, али генерално нису превише тачни текстови за J групу. Разлог је можда и недостатак информација, али и старе днк. Како буду пристизали нови подаци, биће лакше одрадити коректан текст.