Аутор Тема: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613  (Прочитано 11174 пута)

Ван мреже Муњени Ћелић

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 600
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #20 послато: фебруар 18, 2014, 07:40:42 поподне »
Мени се тренутно чини вероватнијим да су и Јагодићи и Богдановићи ''од Травника'' (село Јагодићи и Причани) и да су Јагодићи најпре дошли у Тичево (Грахово) па каснијом миграцијом и до Градишке. Кад су Јагодићи кренули пут Тичева, Богдановићи су (из Причана ?) дошли до дан. Пријечана (Stanislaus Bogdanovich), а потом и до приједорског краја.
Ако сам добро схватио оно што пише у књизи, Богдановића је у Пријечанима (БЛ) било 2 куће и 4 верника.
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:37:26 поподне млађо »
Икавац


Ван мреже Тимар

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 551
  • R1a-Y2613, Карпатско Далматински грозд
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #21 послато: фебруар 18, 2014, 09:15:15 поподне »
У Првом шематизму, православне српске митрополије, бањалучко-бихаћке за годину 1901, на страни 66, пише "XIII. Минеј јуни. Купи ...? Михаилица Богданович од села Црног Луга пред своију дш. 1735"

Богдановићи из Црног Луга су православне вјере, и више се тамо не спомињу, а горе споменути Богдановићи, 1743. године,  су римокатоличке вјере,  удаљени од православни  Богдановића из Јелићке, око 20 км. Православни Богдановићи из Јелићке, настањени у самој близини цркве, гдје се спомињу и њени попови, "1742, мјесеца фебруара тогда ошћетова вовденски манастир Гомионица и тимарски попови Лазо и Дамјан кроз Дјуку Кричича и Захариа калудјера некакова Новаковича от ошћетова 1 гроша приливазја Мемедпаши"... " (Први шематизам, стр 65)

По причама из народа, (као што то и Карановић спомиње - вјерује),  Богдановићи су овдје "од давнина", тако да ако се вежемо са Јагодићима од Грахова, што је врло вјероватно, онда би се прије повезао са Богдановићима из Црнога Луга, него са овима другима.

Наравно, ово је само почетак, и много тога  барем мени је нејасно, а вјерујем за годину или коју више, много тога ће бити јасније .
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:37:32 поподне млађо »

Ван мреже Муњени Ћелић

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 600
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #22 послато: фебруар 18, 2014, 10:53:22 поподне »
Очигледно је да се обе групе Богдановића помињу у исто време на прилично блиском подручју. Премда је Богдановић патронимичко презиме и могло је 5 Богдановића настати од 5 Богдана и да заиста немају никакве међусобне везе. Ипак, ту се ради о блиском географском и временском простору.
Такође, одлуком Тридентског сабора 1563. године, католичка црква почиње уписивати имена и презимена својих верника па тако патронимици постају устаљени тј. постају презимена која се преносе с колена на колено. У Кнежевини Србији је такву одлуку донео тек кнез Алекандар Карађорђевић 1851. године и тек од тада можемо говорити о настанку презимена код Шумадинаца (код војвођанских Срба у 18. веку, мислим).
На основу тога можемо рећи да су поменути Богдановићи из Пријечана 1743. г. носили ово презиме барем 150 година, ако не и коју годину више. Видимо да и Јагодићи задржавају презиме дуго времена и тек у скорије доба се од њих одвајају родови с новим презименима.
За прецизније утврђивање удаљености Јагодића и Богдановића потребно је и више маркера (37, а идеално 67), али није искључено да су Богдановићи неки старији огранак Јагодића који су презиме добили по неком Богдану тако што се кат. свештеник придржавао упута ''централе''. Наравно, могуће је и да Богдановићи и Јагодићи нису никад делили презиме већ су само врло блиски.
По мени, Богдановићи из средње Босне (Причани) су се упутили ка западу, једни стигли до Пријечана, а други продужили до Јелићке.....док не откријемо још неког блиског рођака Јагодића и Богдановића који ће још више расветлити порекло и миграције....
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:37:39 поподне млађо »
Икавац

Ван мреже Муњени Ћелић

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 600
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #23 послато: фебруар 18, 2014, 11:00:27 поподне »
Пошто није могуће исправити сопствени пост, онда ћу овако:
У једном фајлу стоји име STANISLAUS BOGDANOVICH, а у књизи фра Шалића STEPHANUS BOGDANOVICH. Можда је грешка у преписивању или о нечем другом мада не мења много на ствари.
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:37:46 поподне млађо »
Икавац

Ван мреже Тимар

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 551
  • R1a-Y2613, Карпатско Далматински грозд
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #24 послато: фебруар 18, 2014, 11:52:39 поподне »
На овоме простору од давнина су живјели и сукобљавали се православци и католици.
Као по обичају једни су писали и своје чували, а други ... до дана данашњег.

Навешћу само један примјер са овога подручја, а који можете прочитати на http://www.poreklo.rs/forum/index.php?topic=138.0 , давне "1567 године православни поп Лазар Брајковић истукао је фра Марка, жупника у Драгочају (гдје су и сада,  на с/з страни (Пријечани) Богдановићи и Богдановића брдо) више Бањалуке и отео му 180 пара".
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:37:52 поподне млађо »

Окир СРБ

  • Гост
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #25 послато: јул 11, 2014, 08:19:47 поподне »
Изгледа да смо добили још један род Карпатско-далматинске гране хаплогрупе R1a.
У питању су Демоње са Баније (село Влаховић, општина Глина).

Крсна слава Демоња је Ђурђевдан.
На Банији су потврђени још 1754. године (крајишки хусар Јаков Демоња).
Према попису СР Хрватске из 1948. године укупно је пописано 30 кућа Демоња, са 125 душа (од тога на Банији 26 кућа са 117 душа). Демоња је највише било у Влаховићу крај Глине (16 кућа са 73 душе).
Из овога рода је велики банијски јунак и народни херој Никола Демоња.

Никола Демоња (1919-1944)

http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%9D%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0_%D0%94%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D1%9A%D0%B0
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:37:58 поподне млађо »

robert w.

  • Гост
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #26 послато: јул 16, 2014, 02:50:55 поподне »
Svaka čast Glinjani :). Ovo je značajan rezultat za Baniju, Demonje su vrlo značajna porodica u tom kraju. Iznenadila me pripadnost R1a grupi. Mislio sam da će prezimena koja vuku na "starosedelačko", predslavensko poreklo biti E1b, J1 i J2, G ili neka slična grupa, ali očito ni etimologija prezimena ne može biti siguran znak pripadnosti određenoj haplogrupi. Na Baniji ima dosta prezimena koja vuku na vlaško poreklo (npr Vilus, Janus, Drakulić, Čipor itd), nadam se da ćemo doći i do njihovih rezultata u neko vreme.

« Последња измена: мај 10, 2017, 01:38:06 поподне млађо »

Окир СРБ

  • Гост
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #27 послато: јул 16, 2014, 04:19:30 поподне »
Svaka čast Glinjani :). Ovo je značajan rezultat za Baniju, Demonje su vrlo značajna porodica u tom kraju. Iznenadila me pripadnost R1a grupi. Mislio sam da će prezimena koja vuku na "starosedelačko", predslavensko poreklo biti E1b, J1 i J2, G ili neka slična grupa, ali očito ni etimologija prezimena ne može biti siguran znak pripadnosti određenoj haplogrupi. Na Baniji ima dosta prezimena koja vuku na vlaško poreklo (npr Vilus, Janus, Drakulić, Čipor itd), nadam se da ćemo doći i do njihovih rezultata u neko vreme.
Сви смо изненађени резултатом, посебно тиме што припадају Карпатско - далматинској грани.
Има код нас доста, условно речено, чуднијих презимена (Арбутина, Бандур, Букундур, Вилус, Воркапић, Демоња, Дракулић, Јанус, Калаба, Каламбур, Келебуда, Келеува, Крећа, Курепа, Мацакања, Муждека, Муиџа, Паламар, Сарапа, Фићур...). Волио бих да имамо све њих тестиране, па да баш видимо колико њихово презиме има везе са њиховим поријеклом.
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:38:12 поподне млађо »

robert w.

  • Гост
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #28 послато: јул 16, 2014, 04:46:08 поподне »
Сви смо изненађени резултатом, посебно тиме што припадају Карпатско - далматинској грани.
Има код нас доста, условно речено, чуднијих презимена (Арбутина, Бандур, Букундур, Вилус, Воркапић, Демоња, Дракулић, Јанус, Калаба, Каламбур, Келебуда, Келеува, Крећа, Курепа, Мацакања, Муждека, Муиџа, Паламар, Сарапа, Фићур...). Волио бих да имамо све њих тестиране, па да баш видимо колико њихово презиме има везе са њиховим поријеклом.

Da, to bi bilo dobro. Na žalost većina zemljaka koje znam spremniji su da to okrenu na "kalambur" (valjda im odatle i prezime), nego da tome posvete pažnju. Ne znam da li bi se moglo organizirati kakvo veće testiranje preko Zavičajnog udruženja. Mada ni tamo nemam nekog ko bi to pogurao.
Fićur je naziv za mladića koji pomaže u bačiji oko pripremanja sira. To sam pročitao u knjizi o simpozijumu o vlaškom katunu što je postavio Siniša:

https://archive.org/details/SimpozijumOSrednjovjekovnomKatunuOdrzan24.I25.Novembra1961.G
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:38:31 поподне млађо »

Ван мреже Жељко Јарић

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 90
  • R-Y2608 | карпатско-далматински
    • LinkedIn
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #29 послато: јул 17, 2014, 04:51:25 пре подне »
Наиме, Јагодићи и Богдановићи једини у оквиру кластера имају поклапање 17/17 што их за сада чини најближим ''рођацима''.



Evo nađoh vremena da pročitam neke starije komentare uključujući i ovaj citirani (iz Februara ove godine).
Kao podsećanje, u međuvremenu je potvrđeno poklapanje 17/17 i sa Jarićima pri čemu Jagodići i Jarići takođe slave i istu slavu (Nikoljdan). Mada se ovde radi o zrmanjskim Jarićima siguran sam da bi testiranje bosanskih kao rezultat dalo potpuno poklapanje. U navedenim selima koji povezuju Bogdanoviće i Jagodiće nema Jarića, po “Adresaru” Đujana Jarića uglavnom su u nekoliko sela oko Bosanskog Grahova i Bosanskog Petrovca (najviše u Tiškovcu gde su i Jagodići ukoliko sam dobro zapamtio i koji je samo 15 km vazdušne linije udaljen od Zrmanje).
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:38:37 поподне млађо »
Тко вриједи лети, тко лети вриједи, тко не лети не вриједи

Ван мреже Муњени Ћелић

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 600
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #30 послато: август 02, 2014, 08:12:41 поподне »
Са хаплотиповима ''југославенских'' припадника овог кластера, најближи су они из Градишћа.
Презимена су очигледно германизована тако да њихово порекло није спорно.
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:38:44 поподне млађо »
Икавац

Ван мреже Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5917
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #31 послато: јануар 14, 2015, 10:25:22 поподне »
Убацио сам 10 хаплотипова "карпатско-далматинског" кластера (37 маркера) у калкулатор.

Презимена: Савић, Томац, Кукурин, Кусановић, Петровић, Јарић, Стојић, Матешин, Маринковић, Шкарица.

Испада да је заједнички предак ових породица живео пре 2618 година, тј. око 604. год. пре н.е.(?)

« Последња измена: мај 10, 2017, 01:38:51 поподне млађо »

Ван мреже Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5917
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #32 послато: јануар 15, 2015, 10:36:52 поподне »
Ово вероватно значи да су припадници R1a Z280 CTS3402 на Балкан дошли већ прилично "удаљени" једни од других. Такође, ово на неки начин открива да Словени нису у малом броју дошли у те крајеве.
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:38:57 поподне млађо »

Ван мреже Жељко Јарић

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 90
  • R-Y2608 | карпатско-далматински
    • LinkedIn
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #33 послато: јануар 16, 2015, 04:03:21 пре подне »
Ово вероватно значи да су припадници R1a Z280 CTS3402 на Балкан дошли већ прилично "удаљени" једни од других. Такође, ово на неки начин открива да Словени нису у малом броју дошли у те крајеве.


Ovo je upravo ono što sam juče u raspravi na FB grupi "Balgan Genetics" tvrdio: Suština slovenskog uticaja na Balkanu nije bila nasilnost već brojnost.


Čitavu diskusiju je inicirao gdin. iz Hrvatske promovišući najnoviju sumanutu teorija o poreklu Hrvata koja sjedinjuje pređašnje tvrdnje o gotskom i persijskom poreklu. Pozadina je zlonamerna i potpuno pogrešna interpretacija porekla I2 haplogrupe. Nebih ovde u detalje ali bojim se, čitajući šta je sve čovek tamo napisao, da vetar duva iz Berlina a ne Zagreba. Dugoročna namera ovakvog kompletnog izvrtanja i falsifikovanja istorije je de-slovenizacija Balkana i ako je u nečemu gdin. i bio u pravu to je da njegove tvrdnje nisu anti-srpske. Tačno, one su mnogo opasnije - anti-slovenske.


Međutim, ako će negde u budućnosti rezultat ovakve kampanje biti da se Hrvati sami više ne smatraju Slovenima, ako odbace svoj jezik, kulturu, tradiciju, istoriju na uštrb germanske, ja i dalje u vezi toga nemam problem sve dok se ne nađu na delu teritorije Srbije ili Bosne i Hercegovine, Crne Gore, tvrdeći kako je to njihovo. Bojim se da će se događaji ipak odvijati u neželjenom smeru.
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:39:03 поподне млађо »
Тко вриједи лети, тко лети вриједи, тко не лети не вриједи

Ван мреже Александар Невски

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 886
  • Спаси не, Господи, смрада содомскога
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #34 послато: јануар 16, 2015, 07:11:04 поподне »

Ovo je upravo ono što sam juče u raspravi na FB grupi "Balgan Genetics" tvrdio: Suština slovenskog uticaja na Balkanu nije bila nasilnost već brojnost.


Čitavu diskusiju je inicirao gdin. iz Hrvatske promovišući najnoviju sumanutu teorija o poreklu Hrvata koja sjedinjuje pređašnje tvrdnje o gotskom i persijskom poreklu. Pozadina je zlonamerna i potpuno pogrešna interpretacija porekla I2 haplogrupe. Nebih ovde u detalje ali bojim se, čitajući šta je sve čovek tamo napisao, da vetar duva iz Berlina a ne Zagreba. Dugoročna namera ovakvog kompletnog izvrtanja i falsifikovanja istorije je de-slovenizacija Balkana i ako je u nečemu gdin. i bio u pravu to je da njegove tvrdnje nisu anti-srpske. Tačno, one su mnogo opasnije - anti-slovenske.


Međutim, ako će negde u budućnosti rezultat ovakve kampanje biti da se Hrvati sami više ne smatraju Slovenima, ako odbace svoj jezik, kulturu, tradiciju, istoriju na uštrb germanske, ja i dalje u vezi toga nemam problem sve dok se ne nađu na delu teritorije Srbije ili Bosne i Hercegovine, Crne Gore, tvrdeći kako je to njihovo. Bojim se da će se događaji ipak odvijati u neželjenom smeru.

Жељко,

Пратиях неко врѣме шта лик пише и чини ми се да йе он прѣ неупућен и лаковѣран неголи злонамѣран. Човѣк очигледно нема благе везе ни са чим и лупета глупости прочитане из давно прѣвазиђених изворъ (рецимо о скорийем, млађе-камено-добском досељавању И2а-дин лозе из Мале Азийе). Не трѣба на то обраћати већу пажњу него што заслужуйе.

Видим да Карпатско-далматински огранак постайе све бройнийи и значайнийи међу (западнима) Србима. Размишљам се у мой прѣдвиђач мушких лоза додати посебан одѣљак за њега. Али се не сналазим найбоље при разазнавању койи узорци са Р1а подухвата му припадайу а койи не.
Може ли ме ко од наших Р1а људий упутити койи ПЙР (СНП) га одређуйе. Видим да йе Жељко у скупини под називом CTS3402>Y2613>Y2609>Y2608*,
али не знам койи од њих означава ову скупину. Ако нађем довољно "зелених" узорака, додаћу га у прѣдвиђач. Био бих захвалан за помоћ.
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:39:11 поподне млађо »
Србски пѣсник Лаза Костић: "у млазових прочитам сричући" "по уздасих тако први' у јунака реч поврви"

Ван мреже Жељко Јарић

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 90
  • R-Y2608 | карпатско-далматински
    • LinkedIn
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #35 послато: јануар 17, 2015, 02:40:07 пре подне »

Може ли ме ко од наших Р1а људий упутити койи ПЙР (СНП) га одређуйе. Видим да йе Жељко у скупини под називом CTS3402>Y2613>Y2609>Y2608*,
али не знам койи од њих означава ову скупину. Ако нађем довољно "зелених" узорака, додаћу га у прѣдвиђач. Био бих захвалан за помоћ.


Vuksane, eve šta FTDNA kaže za karpatsko-dalmatinski klaster:
https://www.familytreedna.com/public/r1a/default.aspx?section=results


6.B2K. Central-Eastern European branch, Southern Baltic type, cluster K "Carpathian-Dalmatian" (clade Y2613) M417+, Z645+, Z283+, Z282+, Z280+, CTS1211+, CTS3402, Y33+, CTS3318+, Y2613+
R1a1a1b1a2b3*

Po njima je izgleda u pitanju Y2613.
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:39:18 поподне млађо »
Тко вриједи лети, тко лети вриједи, тко не лети не вриједи

Ван мреже Жељко Јарић

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 90
  • R-Y2608 | карпатско-далматински
    • LinkedIn
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #36 послато: јануар 17, 2015, 02:56:29 пре подне »
Не трѣба на то обраћати већу пажњу него што заслужуйе.



A što se tiče Ninoslava koji pati što nije Ninogerman ili Ninogot...

Bilo bi odlično da si u pravu i da je on samo jedan sumanuti usamljeni strelac ali ja sam ubeđen da nije.
Nije on to sam smislio.
Sećam se vrlo dobro ovakvih teorija iz "naučnih" krugova u Hrvatskoj, bilo ih je u raznim periodima ali su brzo ućutkavane i bile manje-više za podsmeh (vreme Jugoslavije).
Međutim mene je skorašnja istorija Balkana naučila da se više ne smejem već odmah čitam između redova i podižem nivo opreza (čitaj: čistim kuburu).

Nazovi to paranojom ili teorijom zavere ali...
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:39:25 поподне млађо »
Тко вриједи лети, тко лети вриједи, тко не лети не вриједи

Ван мреже vid.knezevic

  • Гост
  • *
  • Поруке: 10
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #37 послато: април 25, 2017, 07:16:06 поподне »
Поштовани,
Оживљавам ову тему и молим људе са више знања да прокоментаришу резултате Булатовића.
quote author=Црна Гуја link=topic=391.msg47425#msg47425 date=1491992978]
Булатовић, Лучиндан, Мртво Дубоко, Колашин

Припада хаплогрупи R1a-Z280, карпатско-далматинској грани Y2613. Најблискији су му хаплотипови из рода А01, са Богдановићем се разликује на само 1 од 17 маркера, са Грбићем на 2 од 23, са Савићем и Мијачем на 2 од 18, са Јарићем и Јагодићем на 3 од 23, а са Шербулом и Гаљеном на 4 од 23 маркера.
[/quote]
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:39:32 поподне млађо »

Ван мреже vojinenad

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1785
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #38 послато: април 25, 2017, 07:22:10 поподне »
И ако може неко да постави новије стабло R1a на коме су приказане обе гране којима припадају и један (Z280, L1280) и други (Z280, Y2613>Y2608) Булатовић.
« Последња измена: мај 10, 2017, 01:39:36 поподне млађо »

Ван мреже Bane

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 501
  • E-CTS9320+Z16988+
Одг: Карпатско - далматински кластер R1a Z280 CTS3402 Y2613
« Одговор #39 послато: април 25, 2017, 07:45:45 поподне »
И ако може неко да постави новије стабло R1a на коме су приказане обе гране којима припадају и један (Z280, L1280) и други (Z280, Y2613>Y2608) Булатовић.

« Последња измена: мај 10, 2017, 01:39:42 поподне млађо »