Аутор Тема: Статистика српског ДНК пројекта  (Прочитано 53880 пута)

Окир СРБ

  • Гост
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #80 послато: август 03, 2014, 08:15:04 пре подне »
Што се тиче Босанске крајине, Далмације, Лике, Горског котара, Кордуна, Баније и Славоније, до сада имамо тестирана 72 човјека српског поријекла (узимао сам у обзир само оне људе за које смо сигурни да потичу из ових крајева).

I2 - 24%
R1a - 18%
J2b1 - 18%
I1 - 17%
E1b - 12%
R1b - 3%
G2 - 3%
J1 - 3%
J2b2 - 1%
N1 - 1%


Sirius

  • Гост
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #81 послато: август 03, 2014, 09:19:46 пре подне »
Што се тиче Босанске крајине, Далмације, Лике, Горског котара, Кордуна, Баније и Славоније, до сада имамо тестирана 72 човјека српског поријекла (узимао сам у обзир само оне људе за које смо сигурни да потичу из ових крајева).

I2 - 24%
R1a - 18%
J2b1 - 18%
I1 - 17%
E1b - 12%
R1b - 3%
G2 - 3%
J1 - 3%
J2b2 - 1%
N1 - 1%

Bravo Petre!
Baš sam, prije neki dan, htio da bacim pogled na Projekat da vidim baš ovo što si ti okačio.

Naime, s obzirom na rezultate testiranja i imajući u vidu da ljudi iz kraja koji si obradio potiču uglavnom iz Hercegovine, imam utisak da je velika većina hercegovačkih vlaha bila slovenskog porijekla i da njihova slovenska imena iz izvora nisu slučajna. Ako se ova moja paušalna ocjena jednom pokaže kao tačna, onda bi to bacilo u vodu dosta Hrabakovih pisanija i na neki način obesmislilo njegovo nagađanje da su ovi vlasi u 10. vijeku došli sa juga (napominjem da Hrabak za ovo nije imao niti jedan izvor koji to dokazuje, a koristio je posredne informacije, koje se ne tiču direktno hercegovačkih vlaha).

robert w.

  • Гост
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #82 послато: август 03, 2014, 09:53:03 пре подне »
Што се тиче Босанске крајине, Далмације, Лике, Горског котара, Кордуна, Баније и Славоније, до сада имамо тестирана 72 човјека српског поријекла (узимао сам у обзир само оне људе за које смо сигурни да потичу из ових крајева).

I2 - 24%
R1a - 18%
J2b1 - 18%
I1 - 17%
E1b - 12%
R1b - 3%
G2 - 3%
J1 - 3%
J2b2 - 1%
N1 - 1%

Svaka čast Petre. U odnosu na broj stanovnika i u odnosu na ukupnu populaciju Srba ima dosta testiranih sa krajiškog područja, više nego što sam očekivao. Da li možda imaš podatke samo za Baniju?

Окир СРБ

  • Гост
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #83 послато: август 03, 2014, 10:09:31 пре подне »
Svaka čast Petre. U odnosu na broj stanovnika i u odnosu na ukupnu populaciju Srba ima dosta testiranih sa krajiškog područja, više nego što sam očekivao. Da li možda imaš podatke samo za Baniju?
Још увијек је ово мали узорак (72 човјека), правићу пресјек стања свака три мјесеца, па ћемо видјети како ће се кретати резултати.

Што се тиче Баније, имамо девет тестираних људи.
R1a, три човјека (Демоња, Љубојевић, Маринковић) – 33%
I2a, два човјека (Вујашковић, Слијепчевић) – 22%
J2b1, два човјека (Демић, Мрђеновић) – 22%
E1b, један човјек (Рајшић) – 11%
N1, један човјек (Ананић) – 11%

Ван мреже Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5917
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #84 послато: август 03, 2014, 11:48:05 пре подне »
Naime, s obzirom na rezultate testiranja i imajući u vidu da ljudi iz kraja koji si obradio potiču uglavnom iz Hercegovine, imam utisak da je velika većina hercegovačkih vlaha bila slovenskog porijekla i da njihova slovenska imena iz izvora nisu slučajna. Ako se ova moja paušalna ocjena jednom pokaže kao tačna, onda bi to bacilo u vodu dosta Hrabakovih pisanija i na neki način obesmislilo njegovo nagađanje da su ovi vlasi u 10. vijeku došli sa juga (napominjem da Hrabak za ovo nije imao niti jedan izvor koji to dokazuje, a koristio je posredne informacije, koje se ne tiču direktno hercegovačkih vlaha).

Ако Храбак лаже, генетика не лаже.

Два убедљиво најјача крајишка рода, Богуновићи и Родићи, имају предање које се поклапа са њиховим генетским резултатима.

Богуновићи су према предању из Старе Србије (Македонија, Косово), а припадају хаплогрупи E1b.

Родићи и њихови огранци памте да су у давна времена дошли из Македоније. Сасвим случајно су I2a DN. Слични хаплотипови се налазе и доле.

Херцеговина је код оба рода била само прелазна етапа, што се и у њиховим предањима може видети.

Да не говорим о томе да постоји велика шанса да су и ови J2b1 на западу пореклом негде са југа, југоистока.

Такође, овај западни R1 из статистике је добрим делом "карпатско-далматински", тако да нема говора о херцеговачким власима кад су они у питању.

robert w.

  • Гост
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #85 послато: август 03, 2014, 12:56:02 поподне »
Још увијек је ово мали узорак (72 човјека), правићу пресјек стања свака три мјесеца, па ћемо видјети како ће се кретати резултати.

Што се тиче Баније, имамо девет тестираних људи.
R1a, три човјека (Демоња, Љубојевић, Маринковић) – 33%
I2a, два човјека (Вујашковић, Слијепчевић) – 22%
J2b1, два човјека (Демић, Мрђеновић) – 22%
E1b, један човјек (Рајшић) – 11%
N1, један човјек (Ананић) – 11%

Hvala  :)

Ако Храбак лаже, генетика не лаже.

Такође, овај западни R1 из статистике је добрим делом "карпатско-далматински", тако да нема говора о херцеговачким власима кад су они у питању.

Poštujem Hrabakov rad, ali mu ipak prilazim opreznije. Govorim s obzirom na rezultate moje porodice, Ljubojevića. Oni su R1a, trenutno u opštem klasteru (nisu u dalmatinsko-karpatskom), poreklom verovatno iz Starog Vlaha. U tom kraju se spominju Ljubojevići-vlasi u katunu Vojsilac, južno od Raške. Ne mogu sa sigurnošću tvrditi da moji imaju vezu sa njima, ali gajim sumnju. No trenutno imamo zaista malo rezultata, pogotovo iz krajeva odakle smatramo da potiču pojedine grane (CG, severna Albanija, uzorci Srba sa Kosova, Makedonije, pa i Hercegovine)

Окир СРБ

  • Гост
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #86 послато: август 03, 2014, 04:58:26 поподне »
Такође, овај западни R1 из статистике је добрим делом "карпатско-далматински", тако да нема говора о херцеговачким власима кад су они у питању.
Тако је.
Чак 6/13 (46%) крајишких R1a припадају "Карпатско-далматинском" кластеру.

Окир СРБ

  • Гост
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #87 послато: август 03, 2014, 09:53:45 поподне »
По областима:

Банија (9 тестираних)
R1a – 33%
I2a – 22%
J2b1 – 22%
E1b – 11%
N1 – 11%

Кордун (3 тестирана)
I2 – 33%
R1a – 33%
G2 – 33%

Лика и Горски котар (18 тестираних)
J2b1 – 28%
I2 – 22%
R1a – 17%
I1 – 17%
G2 – 5%
R1b – 5%
J1 – 5%

Далмација (18 тестираних)
I2 – 33%
I1 – 33%
E1b – 17%
J2b1 – 11%
R1a – 5%

Босанска крајина (20 тестираних)
R1a – 25%
I2 – 20%
E1b – 15%
J2b1 – 15%
I1 – 10%
R1b – 5%
J1 – 5%
J2b2 – 5%

Славонија (4 тестирана)
E1b – 25%
R1b – 25%
I1 – 25%
J2b1 – 25%

Треба истаћи да чак 6/13 (46%) крајишких R1a припада "Карпатско-далматинском" кластеру, кога добар дио генетичара везује за средњовјековне Хрвате.
Овај огранак R1a код Хрвата најјачи је у чакавским крајевима, а има га и међу Словенцима. За сада га нема источно од Босанског Грахова.

Хаплогрупу I2 носи 17 људи (24%). Однос I2 DS и I2 DN је 7:7 (41%:41%), уз тројицу коју на основу досадашњих маркера не можемо сврстати ни у једне ни у друге (18%).

Ван мреже Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5917
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #88 послато: август 03, 2014, 10:42:03 поподне »
По областима:

Банија (9 тестираних)
R1a – 33%
I2a – 22%
J2b1 – 22%
E1b – 11%
N1 – 11%

Кордун (3 тестирана)
I2 – 33%
R1a – 33%
G2 – 33%

Лика и Горски котар (18 тестираних)
J2b1 – 28%
I2 – 22%
R1a – 17%
I1 – 17%
G2 – 5%
R1b – 5%
J1 – 5%

Далмација (18 тестираних)
I2 – 33%
I1 – 33%
E1b – 17%
J2b1 – 11%
R1a – 5%

Босанска крајина (20 тестираних)
R1a – 25%
I2 – 20%
E1b – 15%
J2b1 – 15%
I1 – 10%
R1b – 5%
J1 – 5%
J2b2 – 5%

Славонија (4 тестирана)
E1b – 25%
R1b – 25%
I1 – 25%
J2b1 – 25%

Треба истаћи да чак 6/13 (46%) крајишких R1a припада "Карпатско-далматинском" кластеру, кога добар дио генетичара везује за средњовјековне Хрвате.
Овај огранак R1a код Хрвата најјачи је у чакавским крајевима, а има га и међу Словенцима. За сада га нема источно од Босанског Грахова.

Хаплогрупу I2 носи 17 људи (24%). Однос I2 DS и I2 DN је 7:7 (41%:41%), уз тројицу коју на основу досадашњих маркера не можемо сврстати ни у једне ни у друге (18%).

Потпуна доминација J2b1 у Лици! :) R1a очекивано јака на западу.

Ван мреже Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5917
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #89 послато: октобар 25, 2014, 09:23:06 поподне »
Не знам да ли је неко већ постављао ово. У питању је 2012. година:



Извор:

https://www.scribd.com/doc/82200261/Maria-Regueiro-Et-Al-High-Levels-of-Paleolithic-Y-Chromosome-Lineages-Characterize-Serbia

Ван мреже Синиша Јерковић

  • Аскурђел
  • **********
  • Поруке: 3941
  • I2-PH908
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #90 послато: октобар 25, 2014, 09:56:45 поподне »
Не знам да ли је неко већ постављао ово. У питању је 2012. година:



Извор:

https://www.scribd.com/doc/82200261/Maria-Regueiro-Et-Al-High-Levels-of-Paleolithic-Y-Chromosome-Lineages-Characterize-Serbia


Било је постављано, чини ми се на сајту, али не у овој форми. Прегледан приказ, фино урађен.

Може се на основу ове табеле лако извући проценат три групе европске популације код Срба:

40% палеолитски ловци сакупљачи
25% неолитски земљорадници
35% сточари бронзаног доба

Аксић

  • Гост
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #91 послато: новембар 28, 2014, 07:39:13 пре подне »
На пројекту имамо тестираног Стојчића који је И2а, и за њега пише да је из Косовске Митровице, међутим то није тачно. Раније је за њега писало да је из Модре Стене/Бабушница/Ибар/раније порекло са запада.  Стојчић је родом из Модре Стене, општина Бабушница и Лепеничанин је писао о њему "Стојчић пореклом из Модре Стене у пиротској Лужници сам тврди да је даљим пореклом од Ибра и даље са запада (али није навео колико је то предање поуздано доказивао)" http://www.poreklo.rs/forum/index.php?topic=631.0

За Џодановића који припада хаплогрупи Р1а пише да је из Београд. Џодановић није из Београда, већ из Осијека у Славонији и овде је неко писао и њему да је из Осјека.

Кликовац који је такође Р1а, за њега не пише ништа, нити одакле је нити коју славу слави, иако се зна да су то Кликовци у Зети славе Ђурђиц, пошто не знамо из којег је села  тестирани Кликовац за њега може да се напише да је из Подгорице, што да стоји празно поље кад се већ зна о коме се ради и зна се да потомци Кликоваца живе у Подгорици и њеној околини. 
« Последња измена: новембар 28, 2014, 07:58:31 пре подне Аксић »

Аксић

  • Гост
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #92 послато: новембар 28, 2014, 08:05:48 пре подне »
Јао извините промашио сам тему, нисам хтео овде да оставим коментар, намера ми је била да пишем на теми "Поријекло презимена са Српског ДНК Пројекта" и ако можете преместите мој претходни коментар на поменутој теми. 
« Последња измена: новембар 28, 2014, 08:07:59 пре подне Аксић »

Ван мреже Kor

  • Порекло
  • Познавалац
  • *
  • Поруке: 640
  • реверзни инжињеринг историје
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #93 послато: јул 15, 2015, 05:51:39 поподне »
Одавно није било опште статистике на пројекту, па сам се мало потрудио да то исправим.























« Последња измена: јул 15, 2015, 05:57:26 поподне Kor »

Ван мреже Kor

  • Порекло
  • Познавалац
  • *
  • Поруке: 640
  • реверзни инжињеринг историје
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #94 послато: јул 15, 2015, 06:04:06 поподне »
Или у бројевима:

општа популација, 665 хаплотипова
 
E
91
G1
4
G2
27
H
1
I1
63
I2
226
J1
8
J2
63
N
11
Q
4
R1a
143
R1b
24

православни живаљ, 477 хаплотипа
 
E
66
G2
23
H
1
I1
50
I2
155
J1
8
J2
45
N
8
Q
1
R1a
112
R1b
8



католички живаљ, 101 хаплотип:
 
E
9
G
5
I1
6
I2
35
J
13
Q
2
R1a
18
R1b
13

муслимански живаљ, 28 хаплотипова
 
E
7
G
1
I1
2
I2
12
J
5
R1a
1




 
Din-N
51
Din-S
135


« Последња измена: јул 15, 2015, 06:06:28 поподне Kor »

Ван мреже Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5917
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #95 послато: јул 15, 2015, 07:20:52 поподне »
Свака част за ово Кор!

Чудно да је R1b у српском днк пројекту на око 4% (општа популација). Тек је код католичког живља приметан раст ове хаплогрупе.

На неким итраживањима за Србе, R1b се креће од 4.5% до 10.6%. Верујем да је то реално за ову хаплогрупу код нас (5-10%).


Сећамо се сви оних резултата са iGENEA:

Нико не зна детаље овог истраживања и колики је узорак у питању

Serbia/Croatia

I2a 38 % / 34 %
E1b1b 20 % / 10 %
R1a 19 % / 32 %
R1b 14 % / 18 %
J2 9 % / 6 %

Видимо да је R1b овде чак на 14%.

Ван мреже Kor

  • Порекло
  • Познавалац
  • *
  • Поруке: 640
  • реверзни инжињеринг историје
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #96 послато: јул 17, 2015, 06:07:57 поподне »
Ја сам једном давно написао да колико год је Млађино пребројавање Аврамијештака добра ствар, да то у коначном исходишту може једним делом да поремети укупну статистику пројекта.  Мишљења сам да је реални постотак R1a негде 15-16%, на шта упућују малтене сва испитивања која су рађена.

R1b је реално негде око 6-7%, што се уклапа у резултате из окружења, као и на резултате осталих тестирања. Ово што ми имамо 1,7% међу православцима је далеко од стварности. Исто тако, Е1b је овде дошла до испод 14%, што није реално и тај постотак би требао да буде негде 16-17%. Евидентно је и нешто већи постотак I1 која реално има 1-2% мање од оног што је приказано у статистици.

Игенеа за мене никада нје представљала извор поузданих података :)

Ван мреже Gallavant

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 101
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #97 послато: јул 17, 2015, 09:20:34 поподне »
Bilo kakva statistika izvučena sa projekta neće biti relevantna (dok se ne približimo jako jako velikim brojevima uzoraka), iz prostog razloga što uzorak nije nasumičan niti kontrolisan na bilo koji način, već predstavlja ljude koje ta stvar zanima (koji ne moraju da budu reprezentativan uzorak, kao na primer sa Avramiještacima). S toga, ne bih previše verovao ikakvim statističkim podatcima.

Siguran sam da se neki "veliki broj" kad će se statistika približiti realnoj situaciji može izračunati, ali po slobodnoj proceni radi se o hiljadama uzoraka --- trenutno ih je oko 650.

Ван мреже Kor

  • Порекло
  • Познавалац
  • *
  • Поруке: 640
  • реверзни инжињеринг историје
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #98 послато: јул 22, 2015, 07:22:43 поподне »
Gallavant, ови резултати су већим својим делом у сагласности са резултатима више независних научних истраживања, тако да је тешко очекивати веће промене и када узорак буде преко 10000.

Ван мреже Gallavant

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 101
Одг: Статистика српског ДНК пројекта
« Одговор #99 послато: јул 23, 2015, 12:25:26 пре подне »
U ovakvim stvarima se uvek govori o "confidence intervalu" odnosno intervalu pouzdanosti (stvarno nisam siguran za srpski izraz), tj. koliko bi nam uzoraka trebalo da sa 95% verovatnoće tvrdimo da smo pogodili pravu vrednost. Statistiku sam učio odavno pa sam zaboravio formule za izračunavanje takvih stvari, ali siguran sam da nismo blizu. Uostalom, i sam si u odgovoru iznad mog naveo jednu sistematsku grešku koju je bilo lako uočiti; ja samo tvrdim da "ljudi koje zanima porodično poreklo" još jedan mogući izvor greške, te da možda postoje drugi koje nismo predvideli.

Čim nađem malo vremena probaću da iskopam knjigu o statistici pa da izračunam nešto preciznije, ili makar da pustim simulacije da vidimo kako se cifre ponašaju u praksi. :)