Аутор Тема: Дробњаци Новљани I1 P109  (Прочитано 64248 пута)

Ван мреже Nebo

  • Помоћник уредника
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 4270
  • DN
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #100 послато: август 28, 2015, 04:32:38 поподне »
Овако на први поглед (лаички), имају прилично сличности са нашим P109, могли би да се углаве у нашу табелу без проблема  ;)
Мада, ово је исувише мали број маркера за неки озбиљан закључак, шта мислите?
"Наша мука ваља за причешћа"


Ван мреже Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5595
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #101 послато: август 28, 2015, 04:36:49 поподне »

Local ID    393  390  19  391  426  388  439  389I  392  389II  458  437  448  GH4  456  438  635
                                                                                             
RU315       13    23   14  10    11    14   13    12     11    28      15    16    20    11    14    10    21
RU316       13    23   14  10    11    14   12    12     11    28      15    16    20    11    14    10    21
RU318       13    23   14  10    11    14   12    12     11    28      15    16    20    11    15    10    21
RU319       13    23   14  10    11    14   12    12     11    28      15    16    20    11    15    10    21

Y-Chromosome Analysis in Individuals Bearing the Basarab Name of the First Dynasty of Wallachian Kings: http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0041803

Ови ми више личе на Мацуре? Дробњаци имају 17 на маркеру DYS437, Мацуре 16.

I-P109

  • Гост
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #102 послато: август 28, 2015, 04:40:44 поподне »
Nimalo slučajno Brašov, centar nemačkog naseljenja i tevtonskog reda koji je bio nemački etnički grad sve do istorijskih potresa u moderno vreme. Takođe, obratite pažnju na količinu zapadnih R1b, naročito R-U106 takođe u Brašovu.

Vreme naseljavanja Nemaca iz severozapadnih krajeva (uz obalu Severnog mora) je 12. i 13. vek. Čuveni zamak (tzv. Drakulin) nedaleko od Brašova je bio pod direktnom komandom Tevtonaca po odobrenju gradskog veća Brašova (Krondstadta), jer je bio na idealnom mestu za nadzor saobraćaja i ubiranje putarina kroz dolinu koju nadgleda.

I-P109

  • Гост
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #103 послато: август 28, 2015, 04:42:02 поподне »
Ови ми више личе на Мацуре? Дробњаци имају 17 на маркеру DYS437, Мацуре 16.

Macure nisu I-P109, a ova četiri uzorka iz Brašova su u radu označeni baš kao I-P109.

Ван мреже Nebo

  • Помоћник уредника
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 4270
  • DN
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #104 послато: август 28, 2015, 04:42:15 поподне »
Ови ми више личе на Мацуре? Дробњаци имају 17 на маркеру DYS437, Мацуре 16.

А DYS 458? Код Мацура је специфичан у односу на остале И1. Колико је он битан?
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Александар Невски

  • Помоћник уредника
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 863
  • Спаси не, Господи, смрада содомскога
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #105 послато: август 28, 2015, 06:33:47 поподне »
Цитат
По ко зна који пут, честитке Невском!

Хвала на честитках, Небойшо.
У датељном трѣба "НевскомУ", или бар "НевскомЕ".  ;) "Невском" йе мѣстни падеж, а не датељни. Значи "о, на Невском", али "ка Невскому".

Колико сам ја читао шта Кљосов пише, а читао сам, он је увек користио рачун од 25 година по генерацији.

Лично, мислим да је то прави број који треба узимати у обзир.

И ово што се тиче Дробњака, много је реалније да им је предак из доба ширења османске власти, с краја 15. века, него из неког ранијег периода.

Мой се отац некада бављаше и траяњем паса међу Црногорцима, и по његових закључцих пас йе у просѣку траяо нешто више од 30 годин, између 31 и 32.
Два примѣра од многих: Я сам од мойега оца млађи 29 годин, а прво сам дѣте, док йе он од свойега млађи чак 46, йер йе йеданаесто.
По његових закључцих просѣчно су се мушкарци Катуњани некада женили са око 25. Значи, не прѣмлади. А пошто йе се дѣце доста рађало, а Бога ми их и доста умирало младо, просѣк не може бити никако само 25.
« Последња измена: август 28, 2015, 06:40:01 поподне Х1a1-М82+ Пенџабска сѣвер »
Србски пѣсник Лаза Костић: "у млазових прочитам сричући" "по уздасих тако први' у јунака реч поврви"

Ван мреже Đorđo

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 459
  • shí shì qiú shì
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #106 послато: август 28, 2015, 07:34:03 поподне »
Мени је по мушкој линији просек 32,75 година по пасу до мог оца, тако да сматрам да нипошто за један пас не треба узимати мање од тридесет година

Ван мреже Željko

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 242
  • I1 P109
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #107 послато: август 28, 2015, 11:14:54 поподне »
Мени је по мушкој линији просек 32,75 година по пасу до мог оца, тако да сматрам да нипошто за један пас не треба узимати мање од тридесет година
I ja se slažem sa onim što je pisao Nevski za Katunjane.
Po mojoj muškoj liniji prosjek je 32 godina (do oca).

Slažem se i sa Nebom što se tiče Novljana, da vjerovatno nijesu bili "de vlachis Drobgnacis". Nego ta muška linija u Drobnjak stiže za turski vakat kao grupa, i to ”od Travnika” kao što govori predanje.
Ali ako je to tako, mislim da bi naša Y-DNK grana trebala da bude starija od 550 godina.
Rod je po legendi valjda već bio dosta raširen kad je došao pod Durmitor? Pa i nije čudno da je potomstvo dosta veliko..

Evo kako to opisuje Anica Šaulić (nadam se da neće niko zamjeriti za ovaj ”copy and paste”).

Link:
http://www.montenegrina.net/pages/pages1/istorija/cg_u_xix_vijeku/ban_crnogorski_novica_cerovic_treci_dio.htm

Цитат
СЕОБЕ


"Било је то вријеме сталног немира, мучно вријеме, ђецо моја, када су наше земље као гњиле крушке једна за другом падале туђину у крило", причао је кнез Никола Церовић у својој колиби.

" Једва су избјегли наши стари од Травника у невесињски крај, када Турчин и онамо стиже. Да се задрже онђе и истурче као други страшивци и лакомци, да се не муче поново раскућени и не потежу ђецу по оној незнаној врлети, или да поведу нејач и стоку и да се склоне у Голију или ђе било ближе црногорском кршу - о томе су вијећале племенске старјешине. И ријешише да пођу даље. А непријатељ је често био у стопу за њима. Није се знало ђе he се омркнути а ђе осванути, ко he претећи од борбе а ко од сеобе. Одлучише да се држе заједно у свакоме злу које би их снашло, да се насељавају ђе буде добрих пасишта, по окрајинама да би у случају напада напустили Турке у сриједу да их туку између себе и, ако затреба, да се могу лакше склонити у планину.

Тада и наши дођоше под Церовицу, на Рудине, по чему смо се и прозвали Церовићи. Али се ни ту не смирисмо. Пролазили су туда Турци, а наша племена удараху на њих. Једном тако навуци њину војску у Дугу Пољану, потуци и поћерај све до Борка. Велики смо плијен и тада задобили, ђецо, доламе, токе, коње јаићаке, сребрно оружје. Разасјаше се колибе и савардаци од пустог турског блага. Али кад дознасмо да против нас долази велика турска сила, морали смо опет поћи даље. Ераковићи и Раичевићи који су живјели под Његошем одоше у катунски крај и назваше га Његуши. Од нас се одвојише четири брата: Ђурђићи населише мјесто ђе затекоше велике комове и пећине и назваше га Комарница; Срдановићи одоше у горовит крај, раскрчише га и посјекоше шуму и рекоше: "Ми ово све покосисмо"! И тако се прозва Косорић. Вуловићи одоше у крај ђе је била тамна вода која се звала Црнац. Када је Вукан Немањин градио Морачки манастир, слао је у воденицу на тој води да се меље. Лијепо му самљеше и он упита слуге: "Ђе сте мљели то жито? "

Они рекоше: "На води Црнац".
 
"Треба та вода да се зове Бијела, кад воденица на њој тако лијепо меље". И ено Вуловића у Бијелој!.

Јауковићи нађоше крај ђе је било шуме за грађу и огрев, букава и јасика. Тако се подигоше Буковица и Јасиковац.

Ми Церовићи одосмо на жупно мјесто ђе је било воде и камена за грађење. Тај камен ми зовемо сига, а Турци тух, па се мјесто назвало Тушиња. Ту смо и остали, у овој удоли, ђе за сто година није било ни града ни грома... После у ове наше крајеве дођоше и друга племена: Томићи на Превиш, Јакшићи у Придворицу, на Пошћење Абазовићи, Башовићи и Чоловићи, на Мокро Калабићи; у Комарницу дођоше још Крстајићи, а на Дужи Маловићи.

Али се за земљу, ђецо, свуђе ваљало борити, јер ђе гођ је било горе и воде било је већ и људи, а они нису пуштали друге.
 
Тако су наши стари затекли Криче, па их проћераше у Сињајевину и преко Таре.
 
И ето, ђецо, станисмо се и могло би се живјети: мрса и вуне и сијена доста, помало и јечма. Неко буљук, а неко буључић - нико не би био гладан. Сви би живјели да смо сложни, и да нам није зулумћара харачлија и кавазбаша, и башибозука, и да нам неродних година не отимају и своји. Јер кад запријети глад, они из камењара не питају ко је Србин, а ко Турчин, а онда, сами знате - дође и до крви."


Ван мреже Željko

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 242
  • I1 P109
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #108 послато: август 28, 2015, 11:30:45 поподне »
Evo kako Yfull računa TMRCA za našu I-P109 grupu.
http://www.yfull.com/tree/I-FGC22045/

Procjena je za sada 950 godina, vidi link 'more' (objašnjenje kako su računali).

Pokušali smo da tražimo odgovore, na primjer kako uporediti Đukića i Baraća na osnovu SNP-ova, kad Barać ima 8 SNP-ova nizvodno od I-FGC33034 a Đukić samo 2.
Rekli su nam da su te njihove procjene dosta često pogrešne, i da treba čekati da dodaju "estimation of TMRCA by STRs". Znači treba ponovo upoređivati markere, ali iz BIG Y rezultata (vidim kod mene ima 491 STR-ova).

Ван мреже vojinenad

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1678
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #109 послато: август 28, 2015, 11:53:25 поподне »
У праву си, Кљосов рачуна 25.

Колико се сећам, Невски је говорио да је за овај калкулатор најбоље рачунати 30 год. по генерацији.

Уколико је норманска теорија о пореклу Дробњака тачна, заједнички предак балканских I1 P109 је морао живети крајем 11., или почетком 12. века.

За српско-хрватске I1 P109 је реално да је предак живео пре око 500-600 год. У време када племе настаје, или 100, 200 год. после тога.
Мој ђед је имао 33 год. када се родио мој отац. Мој отац је имао 32 год. када сам се ја родио, а ја сам имао такође 32 када се родио мој син. У давна времена момци су се женили око 25. год. Једино су се јединци обично женили нешто раније. Ако се узме у обзир и то да се некада рађао велики број деце, и да су се осим мушке рађала и женска деца, онда се долази до тог просека од 30 год. по једној генерацији.

Ван мреже Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5595
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #110 послато: август 29, 2015, 08:40:13 пре подне »
А DYS 458? Код Мацура је специфичан у односу на остале И1. Колико је он битан?

DYS458 спада у брзомутирајуће маркере. Ипак, овај маркер није толико "брз", као нпр. 464, 439, или 385.

У сваком случају, прави разлику између Мацура и Дробњака (Дробњаци 15, Мацуре 16).

Ван мреже Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5595
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #111 послато: август 29, 2015, 08:42:07 пре подне »
Evo kako Yfull računa TMRCA za našu I-P109 grupu.
http://www.yfull.com/tree/I-FGC22045/

Procjena je za sada 950 godina, vidi link 'more' (objašnjenje kako su računali).

Pokušali smo da tražimo odgovore, na primjer kako uporediti Đukića i Baraća na osnovu SNP-ova, kad Barać ima 8 SNP-ova nizvodno od I-FGC33034 a Đukić samo 2.
Rekli su nam da su te njihove procjene dosta često pogrešne, i da treba čekati da dodaju "estimation of TMRCA by STRs". Znači treba ponovo upoređivati markere, ali iz BIG Y rezultata (vidim kod mene ima 491 STR-ova).

Значи ли ово сада да ни BIG Y није поуздан за процену старости, већ се ипак треба ослонити на Y-STR (само већи број маркера)?

Ван мреже Синиша Јерковић

  • Аскурђел
  • **********
  • Поруке: 3942
  • I2-PH908
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #112 послато: август 29, 2015, 08:56:51 пре подне »
DYS458 спада у брзомутирајуће маркере. Ипак, овај маркер није толико "брз", као нпр. 464, 439, или 385.

У сваком случају, прави разлику између Мацура и Дробњака (Дробњаци 15, Мацуре 16).

Веома је тешко разликовати Мацурски и Дробњачки И1 на малом броју маркера, и не може се само један маркер узимати у обзир.

Уколико хаплотип задовољава већину услова да је 458=16 и више, Х4=10 и 456=15 онда је мацурски хаплотип.
Уколико хаплотип задовољава већину услова да је 458=15, Х4=11 и више и 456=14 онда је дробњачки хаплотип.

Ван мреже Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5595
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #113 послато: август 29, 2015, 09:06:01 пре подне »
Веома је тешко разликовати Мацурски и Дробњачки И1 на малом броју маркера, и не може се само један маркер узимати у обзир.

Уколико хаплотип задовољава већину услова да је 458=16 и више, Х4=10 и 456=15 онда је мацурски хаплотип.
Уколико хаплотип задовољава већину услова да је 458=15, Х4=11 и више и 456=14 онда је дробњачки хаплотип.

Наравно. Нисам ни хтео да кажем да је само овај маркер битан (мада, када се прочита мој пост, може се стећи такав утисак), већ да је један од оних који праве разлику између ова два хаплотипа...

Ван мреже Željko

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 242
  • I1 P109
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #114 послато: август 29, 2015, 12:06:50 поподне »
Значи ли ово сада да ни BIG Y није поуздан за процену старости, већ се ипак треба ослонити на Y-STR (само већи број маркера)?
Da, tako piše Vadim Urasin (jedan od ljudi iza Yfull).
Nadao sam se više od BIG Y analize, ali tu izgleda ima još dosta posla.
Ne zna se danas kad će procjena starosti moći da se uradi sa STR-ovima na Yfull.

I-P109

  • Гост
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #115 послато: август 29, 2015, 02:06:22 поподне »
SNP-ovi su verodostojni pokazatelji geneze ogranaka. STR-ovi ne pružaju taj uvid. Smisao STR-ova je da se rafinira starost ogranaka prethodno potvrđenih SNP-ovima. Samo kombinovanjem obe metode se dobija puna slika.

Ван мреже Željko

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 242
  • I1 P109
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #116 послато: август 29, 2015, 10:27:37 поподне »
SNP-ovi su verodostojni pokazatelji geneze ogranaka. STR-ovi ne pružaju taj uvid. Smisao STR-ova je da se rafinira starost ogranaka prethodno potvrđenih SNP-ovima. Samo kombinovanjem obe metode se dobija puna slika.
+1

@svima što su čitali moja prethodna dva posta.
Nemojte me pogršno shvatiti u vezi sa BIG Y.
FTDNA radi sekvenciranje DNK u laboratoriji, zatim se rezultat obrađuje u tzv BAM fajl.
Analiza rezultata u BAM fajlu je sledći korak, ali ovaj drugi dio posla FTDNA ne radi kvalitetno.
Prezentacija rezultata je nikakva.

Analiza BAM fajla koju radi Yfull jeste mnogo bolja i kvalitetnija.
Oni na primer izvlače Y-STR markere (u mojem slučaju su pronašli 491 komada ko što rekoh), i našli su SNP-ove koje nijesu pronašli kod FTDNA.
Prezentacija je isto mnogo bolja kao na primjer "YTree", i zaista mogu vidjeti svoj STR rezultat pa i bliskost svojih "pogodaka".

Ali još uvijek ne postoji nikakva alatka za pouzdano procjenjivanje starosti grana.
Moj STR rezultat na Yfull se ne može uzeti u obzir, a ja sam očekivao da je to sve "gotovo" :)
Vadim je u Junu mjesecu pisao da se nalaze na početku istraživanja, i da ima dosta problema sa time koje treba riješiti.


Ван мреже Nebo

  • Помоћник уредника
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 4270
  • DN
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #117 послато: септембар 07, 2015, 03:13:50 поподне »
Ево, направих неку ретроспективу тестираних Новљана И1 П109:
од тестираних чија је братствена припадност у Дробњаку извесна (или врло вероватна), имамо:

Из братства Косовчића (Ђурјановића и Омакаловића) имамо могућег Бараћа из Лике и Грбовића из Чајнича.
Из братства Мандића - Милешевића: Ћетковић (Гентула) из Калесије и могуће Јакшић из Врбовског.
Из братства Милошевића: Радовић и Вемић, обојица из Дробњака.
Из братства Вуловића: Жугић из Олова.
Из братства Калабића: Полексић којег је помињао Невски (http://www.poreklo.rs/forum/index.php?topic=472.60)

Касалице, по Лубурићу и Шибалић/Караџић, нису прави Дробњаци, већ су досељеници из Херцеговине (село Лазарићи, Гацко). Али, ето, видимо по днк резултату да су сродни осталим Новљанима. Није немогуће да је неко од Новљана остао негде другде у Херцеговини, али је касније његово потомство пратило траг фамилије и склонило се од Турака или ко зна чега другог на сигурно, у Дробњак. С друге стране, Светозар Томић сматра да су Касалице огранак Ђурђића, који, опет, припадају братству Миличића.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Nebo

  • Помоћник уредника
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 4270
  • DN
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #118 послато: септембар 07, 2015, 03:21:21 поподне »
Пратећи попис дробњачких братстава из Шибалић/Караџић (пошто је најсистематичнији), имамо следећа братства:

I - стариначка братства:

1. Мандићи - Милешевићи: Јауковићи (И1 П109), Јакшићи (И1 П109 ?), Дурковићи, Даниловићи, Шаулићи, Остојићи, Параушићи, Делићи; за неке родове није сасвим јасно да ли припадају Мандићима или су се уз њих прибратили: Кујунџићи, Ружићи, Костићи (сви славе Аранђелов-дан, а прислужују Ђурђев-дан).
2. Курепи: Перовићи, Дајовићи, Веселићи, Раковићи (Св. Мрата).
3. Милутиновићи: Вуковићи-Мотике, Никитовићи, Кавеџићи (Св. Трифун).
4. Златнопојасовићи: Шушићи, Гргуревићи, Шљиванчани, Змајевићи, Вукићевићи, Булићи, Јегдићи, Кекери (Ђурђев-дан / Мала Госпођа).
5. Србљановићи: Томићи, Миљевићи, Струњаши, Усовићи, Поповићи, Сарићи, Раонићи (Ђурђев-дан / Св. Пантелија).
6. Ђуришићи: Ђуришићи, Перовићи, Вукојевићи, Саравеље (Ђурђев-дан / Аранђелов-дан).
7. Разни мањи старији родови: Вуковићи (Аранђелов-дан / Ђурђев-дан), Џукићи (Аранђелов-дан), Ракетићи (Св. Јован), Батизићи (Св. Сава / Ђурђев-дан), Касалице (Св. Никола / Ђурђев-дан; И1 П109), Педовићи и Тешовићи (Ђурђев-дан / Св. Тома), Вућићи (Ђурђев-дан / Св. Никола), Милашиновићи (Аранђелов-дан / Ђурђев-дан).

II - Новљани:

1. Косовчићи: Омакаловићи: Абазовићи, Алексићи, Башовићи, Војиновићи, Радуловићи, Кочовићи, Симуновићи, Дуковићи, Головићи, Ковијанићи, Пушеље, Сандићи, Грбовићи (И1 П109), Вуковићи, Ћоровићи, Одовићи, Перишићи, Кадићи; Ђурјановићи: Зиндовићи, Мемедовићи, Пејовићи, Ћеранићи, Вилотијевићи, Павићевићи, Мандићи-Славујевићи, Машићи, Маловићи, Барци / Барани (И1 П109 ?)  (сви Св. Сава / Ђурђев-дан).
2. Косорићи: Срдановићи, Недићи, Стојановићи (Ђурђев-дан / Св. Никола).
3. Церовићи (Ђурђев-дан / Св. Никола).
4. Вуловићи: Шћепановићи, Кекићи, Жугићи (И1 П109), Гујићи, Ђерковићи (Св. Никола / Ђурђев-дан), Зорићи, Јевтићи, Шобићи, Беговићи, Јованићи, Гордијанићи (Ђурђев-дан / Св. Никола).
5. Балотићи: Томићи, Зарубице, Јегдићи, Матељевићи, Ђедовићи, Новаковићи (Ђурђев-дан / Св. Никола), Сератлићи (Св. Никола).
6. Милошевићи: Радовићи (И1 П109), Илићи, Ђуровићи, Кнежевићи, Вемићи (И1 П109), Глођаје, Чупићи, Јакићи (Ђурђев-дан / Усековање главе Св. Јована).
7. Добриловићи: Јанковићи (Св. Никола / Ђурђев-дан) и Шаровићи (Ђурђев-дан).
8. Миличићи: Ђурђићи, Андесилићи, Гогићи, Ласице, Крстајићи, Јањићи (Св. Никола / Ђурђев-дан, једино Крстајићи прислужују Св. Пантелију).
9. Калабићи: Полексићи (И1 П109), Китаљевићи, Радоњићи, Станковићи, Пилетићи (Ђурђев-дан / Св. Никола) и Трепчани: Џабасани, Бадњари, Јоловићи, Паређине (Св. Никола), Марићи, Голубовићи, Лаушевићи, Ћетковићи, Вујичићи, Јововићи, Милићевићи, Божовићи, Петковићи, Обрадовићи (Ђурђев-дан), Дринчићи (Аранђелов-дан).
10. Остали мањи новљански родови: Чуровићи (Св. Никола / Ђурђев-дан), Шећковићи (Ђурђев-дан / Петров-дан).

Дакле, видимо да има П109 и код Новљана и код других, које предање не везује за Новљане.
Још су нам непознаница велика братства: Косорићи, Церовићи, Балотићи, Миличићи, Србљановићи, Златнопојасовићи...
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Небојша

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5595
Одг: Дробњаци Новљани I1 P109
« Одговор #119 послато: септембар 07, 2015, 05:56:01 поподне »
I - стариначка братства:

Педовићи и Тешовићи [/b] (Ђурђев-дан / Св. Тома)

Педовићи и Тешовићи су из Годијеља, а славе исту славу (и преславу) као Пејановићи и Мијовићи J2b1.

Уколико неко од Педовића (или Тешовића) жели да уради днк анализу, нека се јави овде.