Скорашње поруке

Странице: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
<a href="https://www.youtube.com/v/zUqFXBAcy1c" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/zUqFXBAcy1c</a>
2
Aрхеологија и археогенетика / Одг: Древна ДНК - научни радови
« Последња порука Црна Гуја послато данас у 01:26:12 пре подне »
Видео сам вест (http://www.rtv.rs/sr_lat/zivot/nauka-i-tehnologija/arheolozi-iz-srbije-donose-nova-svetska-otkrica_895511.html, https://www.b92.net/zivot/nauka.php?yyyy=2018&mm=02&dd=22&nav_id=1361800) да су српски археолози Андреј Старовић, Душан Борић и Драгана Антоновић дошли до занимљивих отркрића о ДНК древног становништва југоисточног дела Европе, али чланак не доноси ниједан конкретан податак...

У ствари, вест се односи на рад који је објављен на Nature https://www.nature.com/articles/nature25778,  (само за претплатнике).

Мени је најзанимљивије деловала реченица  "Резултати студије доносе сасвим нове, а понегде и изненађујуће закључке о пореклу европског становништва, а подаци са локалитета Лепенски Вир, Власац, Ајмана кључни су за разумевање механизама најстаријих генетских мешања између ловачко - сакупљачких староседелаца и новопридошлих фармера."


Зна ли можда неко нешто више?

http://sci-hub.tw/10.1038/nature25778

https://dnk.poreklo.rs/genetska-slika-lepenskog-vira-vince/
3
Aрхеологија и археогенетика / Одг: Древна ДНК - научни радови
« Последња порука sbk послато данас у 12:21:45 пре подне »
Видео сам вест (http://www.rtv.rs/sr_lat/zivot/nauka-i-tehnologija/arheolozi-iz-srbije-donose-nova-svetska-otkrica_895511.html, https://www.b92.net/zivot/nauka.php?yyyy=2018&mm=02&dd=22&nav_id=1361800) да су српски археолози Андреј Старовић, Душан Борић и Драгана Антоновић дошли до занимљивих отркрића о ДНК древног становништва југоисточног дела Европе, али чланак не доноси ниједан конкретан податак...

У ствари, вест се односи на рад који је објављен на Nature https://www.nature.com/articles/nature25778,  (само за претплатнике).

Мени је најзанимљивије деловала реченица  "Резултати студије доносе сасвим нове, а понегде и изненађујуће закључке о пореклу европског становништва, а подаци са локалитета Лепенски Вир, Власац, Ајмана кључни су за разумевање механизама најстаријих генетских мешања између ловачко - сакупљачких староседелаца и новопридошлих фармера."


Зна ли можда неко нешто више?
4
Србија / Одг: Исправке и допуна НиПС за ужички крај
« Последња порука Đorđo послато данас у 12:19:30 пре подне »
Дријетањ

Доганџићи из Дријетња су крајем 18. века живели у великој задрузи од 11 мушких глава у Доњем Качеру, други њихов део је био у Солотуши, али још увек не знам у којем периоду су се раздвојили на два дела и где им је била матица. Крајем 18. века живели су у Качеру у једној кући три брата са потомством: Пано/Бајо/Пајо? Маријанов, Илија Маријанов и Петар Маријанов. У првим српским тефтерима су се писали и као Перишићи па би Периша требало бити име њиховог још старијег претка. По Љ. Павловићу су пореклом од Братоножића из Доњег Колашина, славе Никољдан.
5
Ко је у могућности и има воље управо може погледати емисију посвећену Српском ДНК пројекту на новосадској ТВ Мост.
6
Родови и њихове хаплогрупе / Одг: Крстићи Костанечевци E1b
« Последња порука Скардус послато фебруар 22, 2018, 11:06:20 поподне »
Коштањево је село у општини Штрпце где јаживим. Село одавно нема Срба и баш ми је драго што сам пронашао неке од бивших становника. Поздрав за Јегуновце, Вратницу, Теарце и и све Положане.
7
Родови и њихове хаплогрупе / Одг: Дробњаци Новљани I1>M253>P109>FGC22045
« Последња порука Грoф послато фебруар 22, 2018, 11:00:20 поподне »
Pomoz Bog

Reko da se malo uključim na forum sa po kojim pitanjem, ako ne zamjerate

Da li je moguće da su ti "Normani" koji su se stopili sa starim Drobnjačkim plemenom od istog tog plemena dobili naziv Novljani po tome šta su u suštini i bili novi za  staro Drobnjačko pleme. Kod nas se i sad kaže kad se neko nov doseli u selo ili grad novljanin, novajlija, a kod neki dođoš, koferaš.

Pošto su ti isti Novljani u to vrijeme koristili sigurno i svoj stari germanski jezik, možda su tako nazvali i pleme sa kojim su se sukobili na tim terenima Kriči po staro-germanskom "kričer" sta znaci ratnik tj, ratnici.

8
Родови и њихове хаплогрупе / Одг: Спани/Шпање Ј2б1?
« Последња порука Скардус послато фебруар 22, 2018, 10:57:50 поподне »
Биће Y-seq. Кад уђеш у коло - онда играј до краја. Није лако бити посебан, хехе...
9
Народи и њихова генетика / Одг: Уопштено о Славенима
« Последња порука Сремац послато фебруар 22, 2018, 10:26:21 поподне »
Данас сам слушао сјајно предавање Јураја Белаја са Археолошког института у Загребу, о остацима словенске паганске топонимије на подручју Хрватске. Иако се врло мало зна о словенској митологији и религији јер за разлику од старогрчке, римске или чак скандинавске није оставила писаних трагова, етнолози су ипак успели да преко одређених обредних песама и још неких обичаја "извуку" мит који постанак света тумачи међусобном интеракцијом Перуна (врховног бога, громовника, који је при врху, на небу), Велеса (његовог антипода и противника у облику змаја или змије који живи испод површине воде) и Мокоши (која представља Сунце и самим тим посредника између надземног и подземног света, Перунова жена и Велесова љубавница); такође је реконструисан мит о смењивању годишњих доба, у ком су "главни јунаци" Јарило и Мара (у свом злом облику је Морана), деца Перунова и божански младенци. Словени су приликом свог доласка у нову земљу (јужно од Саве и Дунава) затекли простор који није био обредно "обележен" (у складу са старом словенском религијом), те су га у складу са својим схватањима и митовима "преобликовали".

Један од главних ритуала је било именовање одређених географских тачки по главним ликовима горе поменутог мита о стварању света; тако је нека узвисина са које се пружао добар поглед добијала име по Перуну или по неком његовом атрибуту (нпр. један од његових атрибута је Световид или Свантовид, "онај који види све", често представљен са четири главе управљене на четири стране света), директно супротно од те тачке а на другој обали неког водотока (дакле "испод воде", тј. у подземном свету који је замишљан као подводни) се налазио топоним везан за Велеса (или за неки од његових атрибута, нпр. Дабог или Дајбог, "онај који дарује напредак благу (стоки)"), док се бочно од њих, али ипак ближе Перуну налазила тачка везана за Мокош (или неки атрибут везан за њену улогу Мајке света), чиме се формирао "свети троугао" који је оивичавао одређену жупу и тиме јој гарантовао место у митском погледу на свет старих Словена; такође је то био обредни простор у коме су се вршили ритуали словенске религије, а темена тих троуглова су вероватно била ритуалне тачке од посебне важности. Такође се срећу називи везани за мит о Јарилу и Мари (Морани), односно циклични мит о смени годишњих доба. Мали број ових топонима је задржао свој изворни пагански облик, већ је већина њих плански христијанизована, али се могу препознати по именима светаца, нпр. иза Светог Илије и Светог Вида се крије Перун, иза Св. Ђорђа, Арханђела Михаила и Светог Николе Велес (Св. Ђорђе и Михаило се боре против змаја/змије, Велесовог симбола, Св. Никола је везан за воду, боравиште Велеса), док се иза Богородице Марије и Свете Петке крије Мокош; још један важан симбол је тзв. "вучји пастир", што је заједнички атрибут Велеса и Јарила (код нас се у митовима понекад Св. Сава јавља као "господар вукова"), а Велес се још повезује и са медведима. У сваком случају врло занимљива тема, а ако се потврди исправност хипотезе о "светим троугловима", на њиховим теменим тачкама бисмо приликом археолошких ископавања нашли стара словенска светилишта (ако нису неповратно уништена или њихова места заузимају хришћанске цркве, што је чест случај), а такође бисмо праћењем простора омеђеног тим замишљеним троугловима могли да наслутимо локацију раносредњовековних словенских жупа.

Линк ка књизи Јураја Белаја о "светим троугловима":
https://www.academia.edu/20961892/Sveti_trokuti._Topografija_hrvatske_mitologije_-_CIJELA_KNJIGA

Профил Јураја Белаја на Академији:
https://iarh.academia.edu/JurajBelaj

Врло занимљиво, хвала на вези,
о обредном обележавању простора и времена и значају таквих чинова у животу "примитивног" човека говори и Мирча Елијаде у делу Свето и профано. Додуше, Елијаде говори о општем карактеру таквих чинова кроз различите религије. Колико се сећам чак и људождерство неких племена доводи у контекст Светог (обележеног) простора и времена. Углавном, увек се ради о некој врсти обредног понављања изворног чина Богова.
Упоредивши га са "примитивним" религиозним човеком, Елијаде даје и неке добре опаске о савременом човеку и његовом месту у профанисаном простору и времену...
10
Родови и њихове хаплогрупе / Одг: Спани/Шпање Ј2б1?
« Последња порука barbarylion послато фебруар 22, 2018, 10:05:56 поподне »
Onaj “ pop” miraš dedejić je od tih J2b ?
Странице: [1] 2 3 4 5 6 ... 10